Frank en Rebecca

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Canon 400d SHOOTER
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 257
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2006 20:07
WoonplaatsCOLON Ergens in Zuid-Holland
CONTACTCOLON

Vorige week foto's gemaakt van een vriend van mij en z'n vriendin. Ze wilden wat leuke foto's hebben voor hun verzameling.
Ik ben benieuwd naar jullie eerlijke reactie, met name de scherpte viel mij tegen en het weer was ook niet best. Harde wind en af en toe regen. Het thema was de Molen.

Dit is wat ik er van gemaakt heb.

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding
Jan59

Mooie foto's ! Zullen ze trots op zijn denk ik...
Jeldo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 419
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2010 14:39

Nee het weer zat niet mee zo te zien maar het is een leuke serie.... :)
Vooral 2 is om in te lijsten.....
Jan59

Mijn simpele redenatie is : Is er geen zon heb je weinig kans op overbelichte delen in de foto(s).
Vooral die witte hemden.... nu zijn er plooien zichtbaar... in vol zonlicht is dat een hele uitdaging..... dacht ik.
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Niet te streng zijn voor jezelf. De mensen die de foto's "krijgen" zijn meestal toch al blij genoeg!
best een leuke serie, zeker gezien de omstandigheden die je schetst.

Zeker met de foto op de brug heb je het jezelf (en de belichtingsmeter van jae camera) redelijk lastig gemaakt met al dat tegenlicht.
Misschien dat inflitsen de oogpartijen net wat lichter had gemaakt. Maar op zich is de belichting verder ook keurig.
Oftewel, denk dat de opdracht best prima uitgevoerd is!
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Het thema is meer de witte brug waar de meeste foto's op zijn gemaakt ;)
Ik zie dat je in een "natuurgebied" staat dus daar had je wel meer mogelijkheden.

Zoals je zelf al aangeeft komen de foto's niet echt scherp over, maar dit komt wellicht door het verkleinen?
#1 hierbij is de pose nogal ongemakkelijk en hij staat scheef.
#2 ook op deze foto komen er precies weer takken uit het hoofd van de persoon en veel storende elementen op de foto.
#3 de plaatsing van het paar kijkt niet lekker weg net als schieten vanaf jouw hoge standpunt
#4 deze foto spreekt mij het meeste aan omdat ze hier het meest ontspannen op de foto staan.

Bij alle foto's zit er wel erg veel ruimte boven het stel.

Persoonlijk vind ik echter wel al je foto's te donker voornamelijk de schaduwen, als deze in RAW zijn geschoten adviseer ik je fill en brightness even een tikje te geven.
Ik adviseer je ook om wat meer bruiloft sites te bezoeken zodat je wat meer inspiratie kan opdoen voor prettige poses van koppeltjes.
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
Canon 400d SHOOTER
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 257
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2006 20:07
WoonplaatsCOLON Ergens in Zuid-Holland
CONTACTCOLON

Bedankt Allemaal voor jullie commentaar!

@ Wirewess, ik maak de foto's bijna altijd in RAW maar ik kan ze niet openen want ik heb de nieuwste CS 5 nog niet. Ik ga mee met je tips. De scherpte komt door de harde wind met als gevolg dat ik de camera moeilijk stil kon houden en er al snel bewegingsonscherpte ontstaat. Ik wil dit vaker doen maar ik ga me eerst meer verdiepen in de verschillende poses. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo creatief was.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar