Hulp bij: bewerking naar highkey

Zet hier je bewerkte en onbewerkte foto neer en leg uit hoe je het hebt gedaan en/of laat anderen je onbewerkte foto ook bewerken.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

E7picture schreefCOLONIk ben het helemaal eens met jouw verhaal hoor Sushi. Alleen heb ik de pech dat ik nog niet zo veel lichtvormers heb als me lief is, wie wel.......:-p . Meten doe ik helaas ook nog steeds op basis van het histogram. De gedachte achter highkey was me al wel bekend. Heb daar dan in het proces ook zo veel mogelijk rekening mee proberen te houden...
Aha, dat haalde ik niet helemaal uit de tekst, vandaar.
E7picture schreefCOLONEffe een feedback vraag: is de oorspronkelijke foto zoals ik hem liet zien heel erg uit de buurt van de term highkey die jij besprak?
Oh nee, zeker niet maar ik was in de veronderstelling dat je er bij het schieten al vanuit was gegaan de High-Key alleen in de nabewerking te halen. Vandaar dat ik ook mijn verhaal, niet kijken naar je resultaat, op stak dat je er beter rekening mee kon houden (en hoe) bij het maken van de foto.

Want als ik gewoon naar foto 8748 kijk, of het nu high key is of niet, ik vind het een goeie plaat. Voor het mooie nog wel even de extra catchlight in haar ogen wegpoetsen. En ook nummertje 8747 vind ik zo al er mooi en hoef je er wat mij betreft niks aan te doen!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar