Onscherpe foto's verleden tijd !!!???!!!

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Anoniem 4

Als het aan nVidia en Adobe ligt, kunnen we in de toekomst onscherpe foto's achteraf corrigeren. Bovendien maken we er dan meteen een 3D beeld van.
http://www.techzine.nl/nieuws/24022/rev ... -lens.html
Geen kunst meer aan fotograferen straks. :(
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Nou, ik heb vandaag foto's gemaakt in een paardenbak, en daar was echt 90% of meer kant en klaar voor de prullenbak...
NIet alleen onscherpte, maar ook moeilijke composities en lelijke achtergronden.. Maar vooral onscherpte. Dus kom maar op met die vernieuwingen. We houden genoeg uitdagingen ;)
... Spiegel-Werk ...
Johnalb

gumpje schreefCOLONNou, ik heb vandaag foto's gemaakt in een paardenbak, en daar was echt 90% of meer kant en klaar voor de prullenbak...
NIet alleen onscherpte, maar ook moeilijke composities en lelijke achtergronden.. Maar vooral onscherpte. Dus kom maar op met die vernieuwingen. We houden genoeg uitdagingen ;)

Dat is ook een instelling. Op den duur zit je op een stoel en doe je niets meer. Je moet er wel zelf iets van maken hoor. :)
Gebruikers-avatar
cuban wilde
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 05 Apr 2010 06:18
WoonplaatsCOLON stad achter de duinen

Als je hobby je beroep gaat worden dan moet je zoeken naar een nieuwe hobby :shock: . Laat mij maar mijn hobby behouden houd mij scherp op wat ik scherp wil zien :roll:
40D, EF17-85, Tiffen UV filter, BG-E2, 430EXII, Lowepro 100 AW, 1x2GB en 1x4GB, R1200GS
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Illuminatus schreefCOLONGeen kunst meer aan fotograferen straks. :(
Maak je niet ongerust :) Zie alle topics nadat iedereen op andere apparatuur is overgegaan en dan de apparatuur de schuld geven :)

Zie de:
20D
30D
40D
50D
7D

topics en dan vergeet ik alle andere EF 24-70, EF 100-400 en ruis topics. Wel apart dat het altijd om mensen gaat die erg goed spul kopen en nooit zichzelf de schuld geven.

En dan in de toekomst nog de extra software en rete dure videokaarten en dan nog zeuren. Wedden :)
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
RemBrand
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2010 20:45
WoonplaatsCOLON Wageningen

Haha, inderdaad Jeroen. Ik ben nu nog in de fase dat ik weet dat m'n camera het wel kan en ik niet, maar dat is over een jaartje ongetwijfeld ook omgedraaid :mrgreen:
Canon EOS 50d | 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM | 70-300mm f/4-5.6 IS USM
Norge
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 197
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2007 22:29
WoonplaatsCOLON nieuwegein
CONTACTCOLON

"goede" fotografie blijft altijd een kunst.
klik
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Norge schreefCOLON"goede" fotografie blijft altijd een kunst.
Dat denk ik ook!
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Uiteindelijk maakt de fotograaf de foto, die bepaald wat zijn of haar compositie wordt. Een beetje hulp door techniek kan voor sommigen een uitkomst zijn echter zul je zelf toch wel een en ander moeten snappen om zo je beeld te versterken.
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Het is niet iets waardoor de normale fotografie verandert.

Het is meer bedoeld voor de camerahobby van overheden: beveiligingsbeelden.

Voor Adobe is het lucratieve markt.
Handig voor het geval de "trukendoos" voor fotobewerking leeg raakt.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

het lijkt me ook nu als ik het zo lees dat blijkbaar de 8Gb kaartjes dan in die camera hetzelfde gaat worden als de 256mb kaartjes nu in de camera.
Als ik het zo goed lees worden er een hele resem foto's opgeslagen die door een heleboel lensjes genomen worden op hetzelfde moment. Wil dus zeggen dat je ipv een foto van 10MB raw, waarschijnlijk eentje gaat krijgen van een 700 a 800 mb raw? Dus kaartje van 8Gb is 10 Foto's? Wordt nog wat met dat soort trukendoos!
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
C8080
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 954
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2006 16:50

Deze lens is wel uitermate geschikt voor fotostacking, je weet wel, wat je hier ook weleens op het forum ziet met macrofoto's. (ben even kwijt wie dat ook alweer doet)
Ik vind het een mooi stukje techniek en een grote stap vooruit in de ontwikkeling op gebied van fotografie. Ik denk alleen wel dat zo'n lens een flink prijskaartje zal krijgen, zeker wanneer de 19 lensjes van L kwaliteit zullen zijn ;)
Verder blijft het natuurlijk de kunst van de fotograaf om een goeie compositie te maken.
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

C8080 schreefCOLONDeze lens is wel uitermate geschikt voor fotostacking, je weet wel, wat je hier ook weleens op het forum ziet met macrofoto's. (ben even kwijt wie dat ook alweer doet)
Ik vind het een mooi stukje techniek en een grote stap vooruit in de ontwikkeling op gebied van fotografie. Ik denk alleen wel dat zo'n lens een flink prijskaartje zal krijgen, zeker wanneer de 19 lensjes van L kwaliteit zullen zijn ;)
Verder blijft het natuurlijk de kunst van de fotograaf om een goeie compositie te maken.
Waarom doen ze dat eigenlijk niet; bracketing maar dan met focus stapjes?
Moet toch een koud kunstje zijn. Zijn de fabrikanten zo lui of eisen wij te weinig?
't wordt tijd voor een opensource camera.
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

seoman schreefCOLON't wordt tijd voor een opensource camera.
Of een camera met software erop in de trant van Android, zodat diverse ontwikkelaars allerlei applicaties kunnen maken!
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

Deos schreefCOLON
seoman schreefCOLON't wordt tijd voor een opensource camera.
Of een camera met software erop in de trant van Android, zodat diverse ontwikkelaars allerlei applicaties kunnen maken!
Ook goed.
Als we maar bij de controls en de raw data mogen zijn de opties eindeloos.
knappe koppen zat en en zonder economische drijfveer worden heel wat meer wonderen verricht.

Mocht er zo'n fabrikant komen dan is het wat mij betreft bye bye canon.
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
canon-400d
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 43
GeregistreerdCOLON 20 Sep 2010 12:15

seoman schreefCOLON
Deos schreefCOLON
seoman schreefCOLON't wordt tijd voor een opensource camera.
Of een camera met software erop in de trant van Android, zodat diverse ontwikkelaars allerlei applicaties kunnen maken!
Ook goed.
Als we maar bij de controls en de raw data mogen zijn de opties eindeloos.
knappe koppen zat en en zonder economische drijfveer worden heel wat meer wonderen verricht.

Mocht er zo'n fabrikant komen dan is het wat mij betreft bye bye canon.
Google maar eens op Frankencamera en bekijk wat de Stanford mannen hebben gemaakt.
Vooral de F2 zal dan wel in de smaak vallen bij sommigen.
The camera runs Linux, and its metering, focusing, demosaicing, denoising, white balancing, and other post-processing algorithms are programmable.
http://graphics.stanford.edu/projects/camera-2.0/
Met Canon lens! :D

Wellicht dat focus stacking dan direct in de camera kan gebeuren met CombineZ.
Canon EOS 50D ML 2.3 / Canon EOS 650D / Canon 1100D / Canon EOS 400D
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Vergeet niet dat een goede RAW-converter in feite hetzelfde doet.
Ook met het DCRAW-project en voldoende programmeerkennis is er al heel veel te doen.

Belangrijk uitgangspunt is het gebruik van sensordata waar nog niet mee is "geknoeid", dus waar (bijvoorbeeld) geen ruisreductie is toegepast.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar