Jo @ Breukelen

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Hallo,

Een tijdje geleden ben ik met Jo naar Breukelen gereisd, naar de graffitti fabriek daar!

Het was een prachtige, warme dag, met een overload aan zonlicht dat misschien hier en daar wel te zien is, maar we hebben ons daar prima vermaakt.

Enige resultaten:

1. She drives you crazy...

Afbeelding

2. Ik ben geen fan van het "gladtrekken" van huid..maar hierbij vond ik het wel toepasselijk...

Afbeelding

3. Freewheelend met photoshop kwam ik hier op uit:

Afbeelding

4. Ik heb ook geprobeerd een stop-motion oefening te doen, maar ik ben er nog niet achter hoe de fotos in Imovie te plakken om her een stop-motion filmpje te maken. Komt nog....maar een van de fotos daarvoor....is van een ontevreden, boze Jo?

Afbeelding

Gr.

Erik
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Allereerst klasse onderschrift!!! (effe off-topic)

Snap niet dat je hier geen reacties op hebt gekregen want ik vind ze eigenlijk zelf (in positieve zin) testcase onwaardig.

Je hebt over je locatie nagedacht en bent daar creatief mee omgesprongen (gave locatie en va Amersfoort niet zo gek ver dus ik heb weer een idee er bij thanx). Daarbij ook veel aan de styling gedaan.

Foto 1) Is dit natuurlijk licht of heb je (als strobist) geflitst? Vind het licht in het gezicht net iets te hard en gaat richting overbelicht aan. Super met de auto op de achtergrond en zij op de motor.
Foto 2) Tsja smaak, ik vind de huid toch net iets te veel gladgestreken en ook hier weer iets te veel licht. Misschien ook leuk om haar wat naar voren te laten komen waardoor accent op beide ogen komt te liggen; zowel van de tekening als van haar.
Foto 3) Topper wat mij betreft. Heerlijk licht op haar gezicht (alleen dan weer jammer van arm). Mooi pose en mooi geregisserd. Vind de nabewerking ook goed alleen de haargrens wordt wat vaag, zo mooier zijn denk ik als die strakker is.
Foto 4) Beweging knap in beeld gebracht, en dat zonder overbelichting op het model dus lijkt me dat je nog wat ruimte had op foto 1 t/m 3?. Vind alleen haar houding iets te stijf om kwaad een blik verf te werpen. Dit lijk te geregisseerd en als je hier volgens mij nog wat verder in geregisseerd had door een goede woede gooibeweging te analyseren dan was het resultaat beter geweest denk ik.

Hopelijk kan je je hier wat in vinden, en zo ja, kan je er hopelijk ook nog wat mee in de nabewerking mbt overbelichte.

Groet,
Erik
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
MichelleS
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 65
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2009 20:39
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Vind het erg mooie foto's, zeker qua compositie met kleur.
alleen bij foto 1 heb ik het idee dat de muur met de auto een beetje op haar hoofd rust ? komt naar mijn idee een beetje over alsof de muur er zegmaar bij is geplakt..
verder echt supergave foto's !
Canon EOS 450D canon 18-55mm IS + canon 55-250mm IS + Speedlite 430EX II
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Hey Michelle,

Bedankt voor je reactie!

De auto op de achtergrond is echte graffitti....helaas valt het niet te bewijzen, ik heb begrepen dat de binnenmuren van het pand al omvergetrokken en gesloopt zijn. We gaan een leuke fotogenieke locatie kwijtraken aan nieuwbouw vrees ik.

Gr.

Erik
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Wat een geweldige locatie zeg!
Foto3 drie vind ik het mooist. de achtergrond in combinatie met de blik van het model prachtig.
Wat ik minder vind is de belichting op de huid van het model, te hard voor mij gevoel

Maar dat zeg ik.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar