Lynette

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Gisteravond heb ik wat foto's genomen van Lynette en ik hoop dat het moge smaken en commentaar of wat dan ook is natuurlijk welkom.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
Vincent_AMS
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 584
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2009 22:50
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Hoi Sugar,

Mooie serie.
Waarvan nummer 10 ik echt geweldig vind.
50D|EF 100-400 F4.5-5.6[color=red]L[/color] IS USM | EF 70-200mm f/2,8[color=red]L[/color] IS USM | EFS 10-22mm f/3,5-4,5 USM | EF 50mm f/1.8 II | Speedlite 430EX II | SP AF Di 90mm 1:2.8 Macro | Sigma 150mm F2.8 EX DG OS HSM
Gebruikers-avatar
drumcode
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 88
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2010 19:04
WoonplaatsCOLON Bilthoven

de kleurstelling en stijl is die van een magazine ik vind dit bijzonder knap
met andere woorden naar mijn bescheiden mening erg goed gedaan.
Je ziet wel dat Lynette geen model is maar dat geeft het wel weer een beetje girl next door idee

kortom ik vind het een mooie serie waarop Lynette op 2 foto's met haar blik een beetje richting de uitstraling van een echt fotomodel komt
EOS 500D - Sigma 18-200 F3.5-6.3 DC OS - Canon ef 100mm f/2.8L Macro IS USM
Gebruikers-avatar
gewooninge
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 218
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2010 22:28
WoonplaatsCOLON Zwolle

Ik ben aan het zoeken naar iets wat ik niet mooi vind aan de foto's maar ik kan niks vinden. :) Mooi model. Petje af voor beide :!:
Als een ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk dan in de rest?

Met het materiaal zit het wel goed, nu de ervaring en kennis nog…..

https://www.facebook.com/inge.huzen" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
amoebe
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 259
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2010 12:04
WoonplaatsCOLON Provincie Utrecht

Prachtige serie!
EOS 5DmkII & EOS 450D & EF 50mm F/1.4 & EF 135mm F/2 & EF 17-40 F/4 & EF 24-105 F/4 IS & 580EX & Lots of Manual Focus Lenses.
eugene
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 233
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2005 18:35
WoonplaatsCOLON Roosendaal
CONTACTCOLON

Ik kan niet verklaren waarom, maar de zonnebril op foto 2 stoort mij, maar dat is dan ook de enige kritische opmerking die vooral op mijn persoonlijke smaak gebaseerd is. Een prachtige serie met een "puur" model. Vooral de foto's met de kruk in de branding vind ik mooi en verrassend. Complimenten!
Mocht je nog wat tijd over hebben na het forumbezoek: www.eugenefotografie.nl
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Lekkere platen, het eerste wat me opvalt bij deze foto's is de warmte in de foto's in vergelijking met je vorige serie bij deze strandtent dit ervaar ik persoonlijk als erg prettig !
Ik ben alleen geen fan van de(wellicht grote hoeveelheid) "pak met je rechterhand je bril nog even vast" poses :)

Bij foto 2 zit in de rechter bovenhoek de lucht over de paal, dat doet mij vermoeden dat je daar iets probeerde weg te werken? ;)

Ondanks het verdwijnende handje is foto6 mijn favoriet :)

Foto10 is iets te warm, dat valt helemaal op omdat je hem nu kan vergelijken me 11&12.
Bij die laatste foto's stoor ik me ook aan de stiksels van de binnenkant van de broek en hoe de kleur van de broek iets wegvalt bij de stoel.
Op de eerdere foto's zie je dat het model prachtige benen heeft dus die had je ook hier weer goed kunnen gebruiken ;)
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
IDI_020
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 211
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2010 12:25
WoonplaatsCOLON Mokum
CONTACTCOLON

Een erg mooie serie waar foto 6 voor mij persoonlijk boven de rest uitsteekt..dit vanwege de kleur/warmte, het mooie model en de pose van het model. De broek op foto 10 t/m 12 vind ik niet zo, maar dat neemt niet weg dat de foto's verder wel gewoon mooi zijn natuurlijk ;)
Complimenten!

Kan je mij misschien enigzins vertellen hoe deze foto's tot stand zijn gekomen.. mbt gebruik materiaal?
Ik heb nog geen ervaring met deze vorm van fotografie.. straks zal ik wel van alles ook meekrijgen tijdens me studie.

Gr. Jeff
"De weg naar succes is altijd onder constructie."

www.jeffreyvanbakel.nl
Gebruikers-avatar
BossHogg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2010 15:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam

hoi peter,

ik vind het een lekkere warme serie en hij kijkt ook wel lekker weg!!

Maar om mijzelf kritisch te maken wil ik toch even melden wat ik misschien zelf anders zou doen.
Ik weet dat als ik er zelf voor staat dat ik ook diverse dingen vergeet maar goed ik zie het als een training voor mijzelf.

foto 1: ze zou de bril wat eleganter mogen vast pakken.

foto 2: ik weet het je hebt er bewust voor gekozen maar het rechter stuk zou ik zelf weg gecropt hebben ik vind het iets teveel van het goede en zelf had ik alleen de linkerkant gedaan.
ik vind het nu meer een storend element in de foto en het voegt weinig waarde toe.

foto 3: mooi

foto 4: mooi

foto 5:wat betreft onderste lensflare ik vind hem storend over komen en het voegt voor mij geen waarde aan de foto toe.
en ik had de camera nog iets meer omhoog gericht voor een stukje palmboom in de foto.

foto 6: haar linker hand komt niet zo mooi uit ik had hem persoonlijk iets anders neer gelegd ik vind de arm toch een beetje raar effect hebben.

foto 7: heel mooi , maar ook hier had de zonnebril wat eleganter vast gepakt mogen worden bv: met 2 vingers en de ander vingers los.

foto 8: wauw fantastische pose , en deze gaat zeker bij mij favorieten. :lol:

foto 9: gewoon mooi ,maar ik had het glas persoonlijk iets anders vast gehouden want ook dit is onderdeel van de foto.

foto 10: ja deze pose doet het altijd goed blijft altijd leuk gewoon

foto 11: mooi

foto 12: mooi


Ja peter als ik deze beach foto's ziet ga ik denk ik ook maar eens sparen voor een Tronix explorer is toch wel heel leuk om te doen vind ik.

dit soort foto's hebben een heerlijk sfeertje en doen het erg goed bij de modellen. :lol:
Lenzen zitten in mijn ogen en objectieven op mijn camera!
Gebruikers-avatar
Dave73nl
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2009 22:30
WoonplaatsCOLON Tilburg
CONTACTCOLON

Ik sluit me aan bij de rest vind ze erg mooi ook mooi geflitst, alleen wel veel posess waarbij haar bril benadrukt word vind ik persoonlijk beetje jammer maar verder top :D
Niet geschoten is ook niet gemist ;) Wat mis ik weinig de laatste tijd...
Jarenlang "close" vrienden met mijn 350D en delen deze vriendschap op www.dafke.nl
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Bedankt voor jullie reacties en oplettende ogen :)
Ook wel leuk om te lezen waar nou op gelet wordt en hoe verschillend dit kan zijn.
Zo vond ik het oa. jammer dat ze geen nagellak op had maar dat valt blijkbaar niet op.

1 de bril eleganter vasthouden had natuurlijk gekund maar het waren haar ogen (die blik) die ik gelijk mooi vond.
Maar wat is elegant vasthouden? Daar heb ik niet zo zin in om daar kostbare tijd en energie in te steken.
Ik laat het model meestal gewoon haar gang gaan en zo ook bij dit soort dingen.
Het wordt anders ook zo geforceerd en dan had ik die ene blik weer gemist maar wel een mooie handsetting.
Ik ben meer van het moment zelf met hier en daar af en toe kleine aansturingen.

2 zat er inderdaad rechtsboven nog een stukje plu en die heb ik weg geshopt.
Ik ga er geen zoekplaatje van maken maar in andere foto's heb ik ook nog wat spelende kinderen en wandelaars weg geshopt.
En als ik het goed begrijp is die rechterpaal storend? Maar croppen kan ik niet want dan ziet het er te krap uit en het was inderdaad mijn bedoeling om door een kader te fotograferen.
Maar ik heb er ook nog wel zonder die palen.

5 lensflare vond ik weer eens wat anders en is een kwestie smaak.
Iets meer palmboom van boven erop vind ik zelf niet echt boeiender er op worden.

6 is inderdaad jammer van dat handje maar ik zelf vind het storend dat die tak in haar nek zit te steken.
Ben ik vergeten weg te halen.

Materiaal wat ik heb gebruikt is niet zo spannend en is gewoon een opzetflitser met een plu geweest.

Hieronder van mijn vorige shoot een behind the scene en deze serie heb ik ook zo gemaakt.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op sugarman, in totaal 13 keer gewijzigd.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Hele mooie serie peter! :D

Maar 4 en 10 springen er voor mij nog eens boven uit!

Jo :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Heel mooi!

Sommige een tikkeltje te rood, maar voor de rest echt heel mooi. Ik moet ook wat vaker gaan strobisten ;)
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar