Sylvia

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Al een tijdje niks gepost, moest er maar weer eens van komen, dus bij deze. Gemaakt in de woonkamer met helaas nog geen achtergrondsysteem voorhanden (de rol arriveerde aan het einde van de shoot *zucht*). Hopelijk dus binnenkort weer een vervolg met dan meer mogelijkheden. Voor nu moeten jullie het nog even met Sylvia doen ;-)

[[kostte me wel wat tijd om alles op orde te krijgen, m'n oude methode werkt niet meer en nu dus alles aangepast aan de nieuwe 900pix, maar we zijn er!]]

Model: Sylvia den Boer
Mua: Corina Koren


1. 50mm - F9 - 1/125sec

4015

2. 50mm - F9 - 1/125sec

4016

3. 50mm - F9 - 1/125sec

4017

4. 50mm - F9 - 1/125sec

4018

5. 50mm - F9 - 1/125sec

4022

6. 50mm - F9 - 1/125sec

4021

7. 50mm - F3.5 - 1/160sec

4020

8. 50mm - F3.5 - 1/160sec

4019

Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
Dave73nl
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2009 22:30
WoonplaatsCOLON Tilburg
CONTACTCOLON

Ik vind 5 echt heel mooi hoor :D Rest ook wel maar die springt er voor mij uit :D Erg goed gelukt ook zonder achtergrond rollen ;)
Niet geschoten is ook niet gemist ;) Wat mis ik weinig de laatste tijd...
Jarenlang "close" vrienden met mijn 350D en delen deze vriendschap op www.dafke.nl
Gebruikers-avatar
rowena-blokker
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 25 Jul 2010 20:02
WoonplaatsCOLON Hillegom

Prachtige serie! Ik vind 8 de topper, haar ogen spreken echt in die foto. Maar natuurlijk mag de rest er ook zeker wezen. Nr 2 vind ik van de kleur-varianten eruit springen, vanwege de natuurlijke / ontspannen houding, heel erg mooi! Nr. 7 zou zou een modeblad in kunnen met die pose, ik vind dat je daar een heel mooi standpunt & compositie te pakken hebt.

Het enige wat me opvalt is bij foto 4 het randje van de contactlens te zien is, klopt dat?
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

@ Dave; bedankt voor de reactie. Ben zelf ook tevreden over no.5. Mijn muur doet het inderdaad goed als achtergrond, had ik al eerder gemerkt. Maar met rollen kan ik wel weer iets meer varieren en kan ik bovendien ook fullbody gaan werken.

@ Rowena: ook jij bedankt natuurlijk. Dat vind ik inderdaad ook het krachtige aan deze foto. Verhoogt naar mijn beleving de sfeer, net zoals dat voor mijn gevoel bij 5 trouwens het geval is door de teneergeslagen blik. Sylvia draagt inderdaad lenzen, heb er nooi over nagedacht om ook dat weg te werken.

Groet,
Erik
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
rowena-blokker
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 25 Jul 2010 20:02
WoonplaatsCOLON Hillegom

Ik vind dat je helemaal gelijk hebt.

De lenzen vielen me alleen op, ik vind dat ze verder niet storen. Het is denk ook een kwestie van smaak of je de lenzen zou willen behouden in je foto of liever weg werkt. Voor een zachter effect in de foto zou het kunnen bijdragen om ze weg te werken denk ik.

Groet,
Rowena
Gebruikers-avatar
IDI_020
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 211
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2010 12:25
WoonplaatsCOLON Mokum
CONTACTCOLON

Een mooie serie, met mooie composities. #7 vind ik een mooie pose.
Wat mij wel opvalt zijn de 'lijnen' die je op vele foto's langs het lichaam en kledingstukken ziet (bijv.#3). Ik denk dat dit door de verscherping komt?

Groet,
Jeff
"De weg naar succes is altijd onder constructie."

www.jeffreyvanbakel.nl
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

@ IDI_020: Je hebt gelijk, normaal bewerk ik foto's alleen in volledig of 1024 pixel formaat. Vanuit laatste kon ik 1 op 1 omzetten via Picasa naar dit forum. Lukte me nu niet meer waardoor ik ben gaan verkleinen naar 900 pix + laatste keer verschrpen. Blijkbaar moet ik die waarden nog wat aanscherpen om de lijnjes te voorkomen. Punt van aandacht voor de volgende reeks
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

hey Erik.

Lang geleden.
inderdaad mooie foto's/poses!

Inderdaad volgende keer let op het verscherpen.
maar ook op het glad maken van de huid.
Meestal is het een kwestie van smaak
maar bij sommige ga je echt te ver.

b.v. foto 8.
als je dan haar hand ziet, zit totaal geen detail meer in
en dat is toch wel zonde!

Gr Dimitri
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

keurige platen, wat vlak belicht misschien en hier en daar veel te veel verscherpt. Mn de zwart witten. Ook de witte stofjes op de wolle muts even weghalen.
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

@ Dimitri; je hebt gelijk wbt foto nr8. Factor die meespeelt is denk ik wel de F3.5 wat de hand sowiezo al wat ongedetailleerder maakt.
@ Martinus: witte stofjes arghhh stom dat ik daar overheen heb gekeken. Ik heb alles belicht met 1 flitser met of beautydish of 60x60 softbox. Beetje bijgelicht met refelctiescherm op statief. Wil graag meer en meer soorten belichting uitproberen, suggesties voor een minder vlakke belichting, of had ik met deze opstelling nog wat anders kunnen doen?

Beide heren: bedankt voor jullie reactie.
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
BossHogg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2010 15:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam

hoi erik,

wat betreft de kritiek hier boven kan ik me wel in vinden en ben ik het er ook mee eens.
ik denk dat alles zo wel een beetje is gezegd.

Maar het zijn toch wel hele mooie plaatjes geworden vind ik zelf.

ik vind het toch wel een complimentje waar hoor !!!
Lenzen zitten in mijn ogen en objectieven op mijn camera!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar