Softbox of Octabox en welk formaat?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
fotoon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 142
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2007 17:42

Hallo allemaal,

afgelopen maandag een flitser aangeschaft op accu. Het betreft de Calumet Genesis 300B met powerport. Deze hebben een elinchrom mount. Nu wilde ik hiervoor een softbox of octabox hebben.

Nu vind ik dat een lastige keuze. En zeker welk formaat ik dan moet nemen.

Nu had ik zelf een oogje op de linkstar octabox 140 cm en de falcon eyes octabox 150 cm.

Ik hoor graag of jullie ervaringen hebben met deze octaboxen of andere alternatieven hebben. Hoe is de stevigheid en het op en afbreken van deze boxen.

Alvast bedankt.

Groeten Antonie
Hades-1
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 2230
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2004 07:52
WoonplaatsCOLON Deurne
CONTACTCOLON

octa! 140 of 150 maakt niet zo veel uit.
maar vierkant of octa wel, vooral in reflecties vind in een octa stuk minder storend dat zo;n vierkant.
fotoon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 142
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2007 17:42

Dank je voor je antwoord. Ik bedoelde wat afmeting betreft ook misschien 120 cm model of een 90 cm model. 150 cm is misschien toch wat aan de grote kant.

Ik weet niet of iemand hier ervaring in heeft.

Groeten Antonie
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

Gebruik hoofdzakelik buiten of binnen ?
Fotograferen is kijken niet klikken.
fotoon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 142
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2007 17:42

Bij weinig wind zal die ook zeker buiten gebruikt worden. Maar voornamelijk binnen denk ik.
Zelf denk ik dat 120 cm voldoende groot is. Welke is dan beter een linkstar of een Falcon eyes?
Gebruikers-avatar
DennisR
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2009 10:44
WoonplaatsCOLON Geleen
CONTACTCOLON

Wat denk ik belangrijker is dat je moet kijken welke aansluitring de octaboxen hebben en of dit op jou lamp past.

Zelf heb ik een Linkstar 140 cm. is erg fijn maar iets kleiner had ik ook niet erg gevonden. Softboxen gebruik ik meestal voor accent/haar verlichting.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar