Badlands North Dakota

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Rudolfje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2006 19:20
WoonplaatsCOLON Roswell, Georgia

Een fraai gebied in North Dakota zijn de Badlands gelegen in het Theodore Roosevelt National Park. Dit park heeft een noord en een zuidelijke deel en beide zijn ontstaan door de erosie door wind en water. De Missouri rivier heeft een belangrijke rol gespeeld. Ik was vanwege het werk in de gelegenheid hier een dag door te brengen. Wel een behoorlijk stuk sturen, zo'n 3 uur heen en uiteraard ook weer terug maar het was het waard. Ik hoop dat de foto's jullie een beeld geven van dit mooie gebied met zijn bijzondere bewoners.

1) De weg naar het park is leeg

2594

2)Een fraai overzicht van het gebied

2334

3) En nog een overzicht

2336

4) De Cannonballs zijn gevormd door harder gesteente dat moeilijker erodeert

2331

5) De bizon komt hier in het wild voor

2333

6) Een eenzame boom

2335

7) Een white tail deer voelt zich bekeken

2337

8) De Badlands is volle glorie met mooie kleurpatronen

2592

9) Een voorbeeld van de erosie die het landschap verandert

2340

10) De Missouri rivier

2593

11) Er leven zo'n 350 bizons in beide parken

2342

12) Er zijn ook enkele prairiehonden kolonies

2343

Laatst gewijzigd door 1 op Rudolfje, in totaal 2 keer gewijzigd.
Canon 40D, Canon 24-105mm IS, Canon 70-300mm IS, Sigma 50mm macro, Speedlite 430, statief
kaaskop
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 403
GeregistreerdCOLON 12 Mei 2005 09:50
WoonplaatsCOLON alkmaar

Leuke serie,

begrijp wel dat ik van baan moet veranderen,als ik de tijd heb om tijdens mn werk IN North Dakota hier langs te gaan... :D

nummer 6 vindt ik het mooist ,een tikkie tegenlicht met een mooie lucht erbij.en dan ook nog die boom niet centraal gezet.

persoonlijk vindt ik ze wat kil overkomen ,een beetje koud zeg maar.
iets meer dat groen groen is en blauw blauw is.

en over die Badlands,had dat niet iets te maken met een gletsjer die een x aantal 10.000 jaren geleden toen in 1 keer smolt en doorbrak?
kan me herinneren dat ik zoiets op NG heb gezien.

groet Ton
Airliners Jetphotos
Quote: "What is the purpose of your visit to the USA? I like to shoot airliners with my Canon." Somehow the immigration officer was not amused...
Canon 50D Canon 300D 18-55 75-300is/usm (nu sparen voor glas)
Gebruikers-avatar
Leonidaz
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2010 22:43
CONTACTCOLON

Prachtig gebied en leuke foto's. Een polarisatiefilter was wel mooi geweest met die luchten. Let wel op de horizon, die is niet overal even recht (foto 10 kan echt niet ;))
[size=75]30D | 50 F1.8 | 17-85 F4.0-5.6 IS USM | 70-200 F4 L USM | Redged RTT-423 + RT-1 | Flipside 300[/size]
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

mooie foto's waarbij 6 mijn favoriet is.
Al weet ik niet wat er aan de rechterkant van de weg is, maar ik zou de foto liever gezien hebben in landscape, de weg er dan volledig op die dan volledig aan de rechterkant van de foto staat en dan links de boom en het veld ernaast. Dat hangt natuurlijk wel af wat er dan aan beide zijden van de weg is en of het niet storend is...
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

Jerenes schreefCOLONmooie foto's waarbij 6 mijn favoriet is.
Al weet ik niet wat er aan de rechterkant van de weg is, maar ik zou de foto liever gezien hebben in landscape, de weg er dan volledig op die dan volledig aan de rechterkant van de foto staat en dan links de boom en het veld ernaast. Dat hangt natuurlijk wel af wat er dan aan beide zijden van de weg is en of het niet storend is...
+1
Canon
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Foto 6 is toch echt de beste. Altans.. dat vind ik. Erg goed gedaan en deze foto zou ik zeker laten afdrukken en in een album plaatsen.
Gebruikers-avatar
Rudolfje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2006 19:20
WoonplaatsCOLON Roswell, Georgia

Ik heb foto 8 en 10 even recht gezet, sorry ik was zo gefocust op het snel plaatsen dat ik de bewerkingen te weinig aandacht heb gegeven.
Canon 40D, Canon 24-105mm IS, Canon 70-300mm IS, Sigma 50mm macro, Speedlite 430, statief
Akumal

Mooie gebied, compo;s zijn ok. Kleuren komen inderdaad een beetje vlak/kleurloos over.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar