Just a natural woman

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Zaterdagmiddag een lokatieshootje met Nathalie (geen DH) gedaan.
Ze wilde graag wat naturel "spring-in-'t-veld" plaatjes en portretten.

Hier wat resultaten.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding


Ik ben benieuwd of ze een beetje in de smaak vallen.

Groetjes, Marius
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Hey Marius.

Leuke naturele serie inderdaad!

Wel een puntje wat mij stoord.
en dat is bij foto 2 de licht inval op haar sleutelbeen!
Dat is wel zonde!

Gr Dimitri
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

mariussuiker schreefCOLONIk ben benieuwd of ze een beetje in de smaak vallen.
Dat doen ze zeker, Marius!

Mooie serie van een mooie vrouw. Vindt de belichting wel redelijk vlak en veilig, had van mij wel iets meer spanning in gemogen. Daarnaast vindt ik foto 2 té licht eerlijk gezegd.
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Rocker schreefCOLON
mariussuiker schreefCOLONIk ben benieuwd of ze een beetje in de smaak vallen.
Dat doen ze zeker, Marius!

Mooie serie van een mooie vrouw. Vindt de belichting wel redelijk vlak en veilig, had van mij wel iets meer spanning in gemogen. Daarnaast vindt ik foto 2 té licht eerlijk gezegd.
Op een ander forum kreeg ik al de opmerking dat de schaduwen te hard zijn.
Tja, wat moet je dan?
Maar foto 1 is puur met bestaand licht genomen, en daardoor nog vlakker, maar als ik zelf ga beoordelen vind ik dit eigenlijk nog het mooiste.

Zelf ben ik trouwens van mening dat dit soort lokatiefotografie juist niet vraagt om meer kontrast / spanning. Maar da's persoonlijk.

Groetjes, Marius
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

mariussuiker schreefCOLONOp een ander forum kreeg ik al de opmerking dat de schaduwen te hard zijn.
Tja, wat moet je dan?
Gewoon lekker doorgaan met mooie platen schieten :D Want ik vindt het evengoed mooie foto's, en zoveel mensen zoveel meningen ;)

En dit was het eerste wat in mij opkwam.. mogelijk dat ik een foto met meer contrast/schaduw alsnog zou beoordelen dat ik de vlakkere dan toch weer mooier zou vinden. Het is namelijk moeilijk in te schatten zonder plaatje erbij.

[edit]Overigens kwam de vlakke belichting in me op bij het kijken van de foto's 2 en 5, en in mindere mate nummer 3... En laten die foto's nou juist foto's zijn die (2 en 5) ook zo in een studio geschoten hadden kunnen worden :D Dus misschien deel ik onbewust dezelfde mening dat op lokatie een vlakkere belichting beter kan/mag[/edit]
Florian
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 72
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2009 20:20
WoonplaatsCOLON Heesch

Hoi Marius,

Ze smaken mij weer erg goed. Ik vind foto 1 erg fijn genomen, kan je mij misschien vertellen hoe en in welke omstandigheden (tijdstip, type weer etc) je deze foto hebt genomen? Ik wil binnenkort eens gaan klooien in het bos/park met een vriendin, maar heb zelf geen flitsers e.d. vandaar zou je uitleg bij jouw foto mij enorm helpen.

Gr. Florian
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Florian schreefCOLONHoi Marius,

Ze smaken mij weer erg goed. Ik vind foto 1 erg fijn genomen, kan je mij misschien vertellen hoe en in welke omstandigheden (tijdstip, type weer etc) je deze foto hebt genomen? Ik wil binnenkort eens gaan klooien in het bos/park met een vriendin, maar heb zelf geen flitsers e.d. vandaar zou je uitleg bij jouw foto mij enorm helpen.

Gr. Florian
Deze foto is gemaakt in de middag, bij erg zonnig en warm weer.
Ik kies meestal bewust voor een schaduwrijke plek om lichtvlekken op het model te voorkomen en om te voorkomen dat ze met de ogen gaan knijpen door het felle zonlicht.

Vervolgens kies ik voor een groot diafragma (4 ofzo) zodat de achtergrond wat vervaagt en het model er uitspingt. Met diafragmavoorkeuze kijk ik of ik dan nog een sluitertijd krijg die snel genoeg is. Is dat niet zo dan krik ik mijn iso op.

Vaak is het handig met deelmeting op het gezicht te meten zodat dit niet te donker wordt. En soms belicht ik het geheel bewust iets over om het model er nog meer uit te laten springen.

Dit is dus puur van toepassing als ik met bestaand licht wil werken.

Hopelijk heb je er iets aan.
Oh, en hou je histogram in de gaten, want de display kan nogal vertekenen in deze omstandigheden. Ook altijd je beelden terugkijken in de schaduw.

Groetjes, Marius
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
Florian
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 72
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2009 20:20
WoonplaatsCOLON Heesch

Thanks! Zal mijn probeersels wel posten als ik ze gemaakt heb. Ben benieuwd :)

Gr. Florian
Gebruikers-avatar
MarieCanon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1998
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2009 11:48
CONTACTCOLON

mooi weer hoor...! vooral die met het rode blousje vind ik erg mooi!
[i]400+7D's & 577mm's + 430 flitsen...[/i]
That's right, I'm checking out your body!
Gebruikers-avatar
DennisR
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2009 10:44
WoonplaatsCOLON Geleen
CONTACTCOLON

Het zijn allemaal mooie platen. Bij foto 4 zie ik alleen een donkere plek bij d'r oksel wat lijkt op een zweetplek.
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

DennisR schreefCOLONHet zijn allemaal mooie platen. Bij foto 4 zie ik alleen een donkere plek bij d'r oksel wat lijkt op een zweetplek.
Ik kan me voorstellen dat je dat denkt, maar dit is gewoon hoe de stof valt, dat zie je ook net boven haar borst.
Dat wil trouwens niet zeggen dat modellen bij mij nooit aan 't zweten komen. :lol:
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
fotorich
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 234
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2008 01:37
WoonplaatsCOLON zoetermeer

Geen mooie vrouw, maar een hele mooie vrouw, die bovendien uitstekend poseert. Mooi vastgelegd. De kleurzetting vind ik in het algemeen goed gekozen. Zelf had ik wat minder (hard) ingeflits bij de fotos buiten, door te doseren, maar niettemin ook dit zijn mooie kijkplaten.
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

Nummer 1 voor mij :)
Geweldige foto met een mooie compo....
Heerlijk die natuur :)
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Prachtig weer

RESPECT!
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Prachtige platen weer! Je blijft aan de gang he!

Ik vind ze allemaal top. Ik vind die harde schaduwen wel meevallen hoor. Die horen ook een beetje bij zonnig weer hoor.

Nummertje 1 springt er voor mij toch wel het meest uit en dan vooral om de kleuren. De bokeh sluit heel goed aan op haar ogen waardoor de foto eengeheel wordt.
Gebruikers-avatar
redone51
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 850
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Op de Brabantse Wal

Nummer 1 vind ik het allermooiste, maar de hele serie is super!
Smaken verschillen-Gelukkig maar. :)
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

weet niet wat er is, want voorheen, hoewel door vrijwel iedereen omarmd, deden jouw fotos mij niet veel, maar nadat ik pas geleden een fotoshoot van jou als een van je beste bestempeld had, ben ik ook hier weer erg van gecharmeerd. (moet oppassen dat ik geen fan wordt en kritisch blijf :wink: ). De jongedame staat er heerlijk ontspannen/naturel op ik denk dat ze hier erg blij mee is !!
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

Aestiva schreefCOLONPrachtig weer

RESPECT!
Ik zou eens naar het model kijken in plaats van naar het weer :)
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

heel mooie reeks met een Prachtig model.
grt,bouk.
Gebruikers-avatar
Charlie.P
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 451
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2008 17:42
WoonplaatsCOLON Hasselt (NL)
CONTACTCOLON

Ik vind dit wel een hele mooie serie. Mooie vrouw en ook mooie natuurlijke kleuren. Niet zo dik opgemaakt, dit mag ik wel.
Interessante tips, dank je.
Wel valt mij de harde schaduw onder de kin op bij enkele foto's, heb je een flitser op de cam. gebruikt of losse flitsers, met paraplus e.d.
Gr.Karel
Groeten, Karel
_________________

Website : www.KPOfotografie.nl
Facebook : www.facebook.com/KarelPops
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar