Bruiloft Antoine & Judith

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Dit bruidspaar had geen enkel probleem als ik de foto's op het internet ging zetten.
Sterker nog, de bruidegom is ons lid "EHVBspotter" en vond het juist leuk als ik dat deed :)

Hier wat hoogtepunten van deze hele mooie dag en ik ben benieuwd hoe dit over komt.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
Dré Meuffels
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 135
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2007 14:19
WoonplaatsCOLON Holtum (L)
CONTACTCOLON

Geweldige platen Peter proficiat.
Mijn ziens klein opmerking, foto 11 jammer dat de ring niet scherp is.
Dan foto 11 en 12 op ISO3200 geeft dit niet te veel ruis?
Dré
Gebruikers-avatar
Hari Seldon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 20:22
WoonplaatsCOLON Arnhem

Mooi hoor,

Minor detail: schaduw (van boom? van gebouw) rechtsonder bij foto 4.

desalniettemin, foto 4 en 6 vind ik het leukste
Gebruikers-avatar
Dave73nl
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2009 22:30
WoonplaatsCOLON Tilburg
CONTACTCOLON

Kijk weer een gelukkig getrouwd forumlid gefeliciteerd! En ja de foto's vind ik ook goed gelukt ;)
Niet geschoten is ook niet gemist ;) Wat mis ik weinig de laatste tijd...
Jarenlang "close" vrienden met mijn 350D en delen deze vriendschap op www.dafke.nl
Gebruikers-avatar
ehvbspotter
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 21 Jun 2009 12:52
WoonplaatsCOLON Rijnsburg
CONTACTCOLON

Ja zeker zijn we gelukkig getrouwd. Het was een prachtige dag vol zonneschijn.
Peter we hebben het al gezegd, Bravo :wink:

Onze persoonlijk favorieten zijn nummertje 4 en 5 top foto's!
[url=http://www.ehvbspotter.nl][img]http://www.ehvbspotter.nl/banner.png[/img][/url]
Gebruikers-avatar
BossHogg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2010 15:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam

hoi peter,

mooi serie absoluut!! :wink:

jammer van foto 11 de ringen en foto 6 had mooier geweest in het gras

maar heb je ook foto's van het trouwen zelf gemaakt daar ben ik ook wel erg nieuwsgierig naar:

bv: foto's van de ringen i.c.m de scherpte diepte, de trouw akte teken, schoenen van de de bruid, manchet knopen van de bruidegom, het bruids boeket, oldtimer , koets, enzv...

ik bedoel eigenlijk de foto's die het net ietsje meer karakter geven aan een album.

" waar de snapshot fotograaf niet zo snel aan zou denken"


mvg,

Boss Hogg
Lenzen zitten in mijn ogen en objectieven op mijn camera!
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Het zijn over het algemeen keurige foto's, maar weinig spannend en afwisselend. En allemaal een tikje donker van sfeer. Ik ga met Boss Hogg mee dat je best wat meer detail en gebeurtenissen mag laten zien
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Leuk om jullie reacties te lezen :)

11 had ik niet scherp gesteld op de vingers en de ring maar op het gezicht van het meisje wat ik zo sprekend vond.
In de kerk was het vrij donker en ik moest daar door op 3200 iso gaan zitten voor een redelijke sluitertijd. In PS heb ik wel een beetje ruis weg gewerkt.

4 schaduw op de grond komt niet van een boom maar wordt veroorzaakt door een wolk. Het bruidspaar staat dus in de schaduw van een wolk.

6 had ik de mogelijkheid om zo van bovenaf te kunnen fotograferen omdat ik boven op een muurtje sta.

En natuurlijk heb ik nog veel meer gemaakt (details) maar dat kan ik hier niet kwijt omdat het topic een paar kilometer lang zal gaan worden :?

Hier dan voor jullie als laatste nog: "De ringen" :)
Afbeelding

Afbeelding
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
BossHogg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2010 15:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam

hoi peter,

wat betreft de aanvulling:

foto 1: had meer close -up gemogen " of croppen"

foto 2:had ook meer close-up gemogen en jammer dat de hand er voor zit ,misschien ietsje moeten draaien voor de foto of iets er boven gaan staan.

foto's met trouw ringen vind ik altijd erg mooi als er een kort scherpte diepte verloop in zit dit mis ik hier.


persoonlijk had ik toch iets meer van deze trouw reportage verwacht.

details foto's maken het altijd erg indrukwekkend en dat mis ik nog steeds bij je nieuwe toevoeging.


mvg,

Boss Hogg
Lenzen zitten in mijn ogen en objectieven op mijn camera!
fotorich
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 234
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2008 01:37
WoonplaatsCOLON zoetermeer

Voor het bruidspaar zijn dit absoluut geslaagde foto's. Ze staan er leuk op en de composities zijn oke.
Als kritische collegafotograaf vind ik dit echter standaardfoto's, zoals elke professionele huwelijksfotograaf ze routinematig maakt. De foto's zijn dus niet heel bijzonder of onderscheidend, te meer omdat je deze foto's als een paar hoogtepunten beschouwd. Het zijn voor mij dus geen WOW foto's en ik zit dus meer op de lijn van Martinus. Foto 12 is wel heel sterk.
Volledig symetrisch. Zelfs de priester staat mijn zijn hoofd precies in het midden van het vierkantje.
Gebruikers-avatar
BossHogg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2010 15:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam

BossHogg schreefCOLONhoi peter,

wat betreft de aanvulling:

foto 1: had meer close -up gemogen " of croppen" en volgens mij constateer ik hier ook een beetje blauwzweem.

foto 2:had ook meer close-up gemogen en jammer dat de hand er voor zit ,misschien ietsje moeten draaien voor de foto of iets er boven gaan staan.

foto's met trouw ringen vind ik altijd erg mooi als er een kort scherpte diepte verloop in zit dit mis ik hier.


persoonlijk had ik toch iets meer van deze trouw reportage verwacht.

details foto's maken het altijd erg indrukwekkend en dat mis ik nog steeds bij je nieuwe toevoeging.


mvg,

Boss Hogg
Lenzen zitten in mijn ogen en objectieven op mijn camera!
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Nog meer details zoals de trouwacte met boeketje etc. heb ik ook gemaakt maar zet ik hier niet neer en stropdas foto's vind ik nou weer zo standaard.

De ringen op het kussen heeft idd een blauwzweem (komt van de ramen in de kerk) maar vond dat nou juist wel mooi.
Verder heb je in zo'n kerk en gebeurtenis geen tijd om even rustig aan een goede compositie aan te nemen.
Ik heb met allerlei situaties te maken zoals een priester die mij niet mocht zien en ook om het bruidspaar niet latig te vallen.

En tja, wat is standaard?
Ik denk dat iedereen toch wel redelijk standaardfoto´s wil.
Het gaat vaak toch om een gewone registratie van de dag.

Ik zelf vind 3, 5 en 12 standaard er uit zien en idd ontkom je er niet aan om "standaard" momenten te fotograferen omdat die er gewoon zijn op zo'n dag.
Ik zou nog wel de camera lekker schuin kunnen houden of cross prosessing te bewerken maar die tijd heb ik gehad.

Met foto 2, en 7 t/m 10 heb ik getracht om niet "standaard" over te komen door de manier van poses en het gebruik van het licht.
Is het lichtval dan zo standaard vraag ik mij af?
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Tja, nog even één reactie hoor. Over het algemeen hoe jij je "presenteert" als "bruidsfotograaf" vind ik dit dus nogmaals een heel erg gewone en standaard fotosessie. Hierbij neem ik vooral jouw kritische commentaren op andermans werk mee....
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Zoveel mensen en zoveel smaken zal ik maar zeggen.
Het bruidspaar is er blij mee en daar ben ik in geslaagd.

Wanneer ga je trouwen Martinus? :)
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

sugarman schreefCOLONWanneer ga je trouwen Martinus? :)
:lol: :lol: :wink:
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

Hoi Sugarman :)

Wat betreft de technische aspecten moet ik zeggen dat de foto's er goed uit zien.
Ik heb alleen niet het gevoel dat er "chemistry" is geweest die dag.
Ze ogen allemaal een beetje stijfjes met uitzondering van nummer 12 want dat is echt een hele lekkere plaat. Deze had wel bij het pak nog iets lichter gemogen maar verder top. Dat is Bruiloftjournalistiek in mijn ogen maar de rest van de foto's zou ik niet zo snel maken.

Natuurlijk betreft hier om smaak.
Ga vooral door en geniet van elke keer dat je een bruiloft mag schieten!
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Ik heb vorige week voor het eerst een bruiloft geschoten, in Finland, en voor de duoshoot had ik maar een uurtje de tijd. Vooraf dus veel geoefend met een alternatief paar. Simpel spul mee, zoals 2 plu's, 430ex en 580exII, en een st-e2. Wat me opviel tijdens de shoot is precies wat ik bij jou terug zie; hoe lastig het is om de verhouding qua licht en qua scherpte tussen paar en achtergrond mooi te krijgen. Naar mijn smaak heb je veel te veel detail in de achtergrond, waardoor het geheel wat druk wordt en de aandacht niet voldoende op het paar blijft hangen. Je lost dit bij foto 3 erg mooi op door gebruik te maken van de vlakverdeling die de achtergrond biedt. Verder vind ik persoonlijk de foto's wat donker, in verhouding tot de achtergrond. Ik heb zelf geprobeerd om het paar meer licht te geven, en de achtergrond minder. Qua poses heb je inderdaad een aantal creatieve platen gemaakt, die niet zo standaard aandoen. Qua licht vind ik het echter niet spannend genoeg.

Gelukkig is het paar tevreden; dat is het allerbelangrijkste. En ik kan me voorstellen dat ze er blij mee zijn. Denk dat fotografen onderling veel kritischer zijn, en soms bezig zijn met zaken die het paar helemaal niet op zou merken. Dat onderscheid in je achterhoofd houden is niet verkeerd :).
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
MarliesdeWit
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1129
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2006 20:53
WoonplaatsCOLON Maarssen
CONTACTCOLON

Vakmanschap is meesterschap maar ik kan me toch de enigszins minder bejubelende reacties wel voorstellen.

Waar ik zelf vooral moeite mee heb is de vergezochte pose van nummer 8, hij speelt voor bankje, bovendien lijkt het net of er nog een fietspompje uit zijn broekzak steekt.

De laatste in de kerk is zeker een mooie!
Leica D-Lux 5, EOS 5D MKII, 350D, 24-70 2.8 L USM, 70-200 4.0 L IS USM, 580EX flitser
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Ik heb nog even in Google gezocht naar "chemistry" maar ik heb niets kunnen vinden.
Maar er was wel degelijk "chemie" (een band als je dat bedoeld) tussen het bruidspaar en mij.
Zou ook wel vreemd zijn als dat er niet zou zijn geweest. Ik ben geen Ghost of zo. 8)
En zeker weten dat ik door ga en blijf genieten, zou ook niet weten waarom niet.

Dit is maar een kleine greep van wat ik heb gemaakt en de achtergrond had op sommige foto's idd wat minder scherp gemogen.
Het zijn ook voornamelijk de wat donkere foto's waar ik het bruidspaar daardoor naar voren heb gebracht door ze in het licht te zetten.

8 was gewoon een spontane pose en idd niet alledaags maar wel een leuk moment waar het bruidspaar jaren later nog aan zal denken.
En zo zijn er nog veel meer van die momenten waar een kijker geen idee van heeft wat hij nou eigenlijk ziet omdat hij dat zelf niet heeft mee gemaakt.
Opvallend ook dat een iemand dit op merkt??

Het fietspompje ga ik nog uit zijn broekzak halen :)
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Mooie Serie! :D

Alles is zo'n beetje al gezegd. :wink:

De buitenshots doen me denken aan het Van Bergen IJzendoornpark in Gouda. :lol:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar