spelling lens camera

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
kdj-fotografie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 446
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2010 18:16
WoonplaatsCOLON Oosterwolde (FR)
CONTACTCOLON

hallo,

vorige week gekocht de Canon 7D met de Canon Lens 70-200/2.8

als ik wat aan de lens zit heb een iets spelling (lens camera), ook als ik de camera oppak verneem ik de spelling ook, het is maar een klein beetje maar toch de vraag zijn er meer die dit hebben bij deze combinatie ?

hiervoor had ik de Pentax K100D Super met de Sigma 70-200/2.8 maar bij die combinatie was het niet zo.

gr Kees.
Gebruikers-avatar
EOSKOP
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3273
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 19:00
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Die speling zou kunnen komen door de rubber ring die op de 70-200 2.8 zit, maar dan moet het wel erg weinig zijn.

Gr Johan
Adobe CS 5 - Lightroom 4
Gebruikers-avatar
kdj-fotografie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 446
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2010 18:16
WoonplaatsCOLON Oosterwolde (FR)
CONTACTCOLON

het is ook niet veel, maar als ik de cam oppak verneem ik het iets, binnenkort ga ik nog voor een lens naar die zaak terug en laat ik het daar ook even zien, maar het kon zo zijn dat er meer mensen waren die aangaven dat zij het ook hebben, vandaar.....

bedankt voor de reactie.
gr kees.
Gebruikers-avatar
Ralph_86
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 767
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2009 13:42
WoonplaatsCOLON Brabant
CONTACTCOLON

Bedoel je speling in de draairichting van de bajonetsluiting? Dat heeft mijn 100-400 ook een heel klein beetje op mijn 7D. Ik zal morgen eens kijken of dat met de 70-200 F2.8 ook zo is... het is me in ieder geval nog niet eerder opgevallen.
Foto's 1000km van Spa nu online... || RPIX.NL || FLICKR ||
Gebruikers-avatar
kdj-fotografie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 446
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2010 18:16
WoonplaatsCOLON Oosterwolde (FR)
CONTACTCOLON

klopt als ik er aan draai

gr kees.
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Het klopt wel dat er een beetje speling op kan zitten, dat zal mede door de rubberen ring komen. Ik heb dat ook wel een beetje op m'n camera's, je zult het eerder merken met telelenzen omdat die wat groter en zwaarder zijn. Maar zolang het maar een klein beetje is zou ik me geen zorgen maken.
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Cogliostro
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 429
GeregistreerdCOLON 10 Feb 2006 19:23
WoonplaatsCOLON Heerlen
CONTACTCOLON

en als het nog meer wordt ( wat met mijn sigma 70-200 gebeurde ) ga je naar de betere fotozaak en daar zetten ze weer alles vast, of wordt hij opgestuurd en daar gerepareerd.


mijn sigma was op gegeven moment net een tilt shift lens, zoveel speling zat daar op.
ik ben naar fotozaak geweest waar ik de eigenaar van ken en mocht bij de reparatie toekijken.
Eigenlijk is het een simpele reparatie, alleen moet alles in een bepaalde volgorde gebeuren ander verniel je meer dan dat gerepareerd wordt.
div.canon spul en een Beroflex 500 mm aka wundertuete
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Je spelling is helemaal in orde. Ik zou misschien kiezen voor fototoestel in plaats van camera, maar je hebt camera goed gespeld. :P :lol: :D

Sorry, ik kon dat niet laten.

In een lensmount mag best wat speling zitten, maar niet dat je het echt merkt als je de camera oppakt - dat is meer dan "wat speling". Ik heb even mijn 24-85/3.5-4.5 die op mijn 30D zit en mijn 200/2.8 op mijn 30 gecheckt, en er is wat speling in de draairichting (<1mm denk ik), maar geen speling in de lengte. Die laatste is de enige die echt problematisch is, omdat die invloed heeft op de focus.

Kortom, als de speling in de draairichting is en <1mm, don't bother, het is waarschijnlijk binnen de tolleranties van Canon. Is het meer of in de lengterichting, dan zit er hws meer speling in dan goed is.
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar