Susanne @Cool

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
coolrxman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 914
GeregistreerdCOLON 24 Mei 2007 10:37
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Zondag 16 Mei was er een ontmoetingsdag van het Photoplace forum. Altijd leuk om de mensen achter de Avatars eens te spreken. Van de fotografen werd verwacht dat ze minimaal 1 model op de foto zetten. Ik werd gekoppeld aan Susanne. (Ook uit Groningen.. :lol: )

Gaarne jullie reacties..

Foto 1
Afbeelding

Foto 2
Afbeelding

Foto 3
Afbeelding

Foto 4
Afbeelding

Foto 5
Afbeelding

Foto 6
Afbeelding

Foto 7
Afbeelding

Foto 8
Afbeelding

Foto 9
Afbeelding

Cheers 8)
Ogen zijn de spiegels van de ziel. En die kun je niet opklappen..
Hades-1
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 2230
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2004 07:52
WoonplaatsCOLON Deurne
CONTACTCOLON

zitten mooie tussen...foto 8 is mooiste denk ik.
wat ik minder vind is de poses met de armen wijd uit elkaar.
dat is toch minder elegant zoals vij 3 4 en 5
Gebruikers-avatar
coolrxman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 914
GeregistreerdCOLON 24 Mei 2007 10:37
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

@Hades Bedankt voor je reactie. Ik kan je opmerking over de armen plaatsen bij foto 4 maar niet bij 3 en 5. Daar vind ik het een mooi lijnenspel...
Ogen zijn de spiegels van de ziel. En die kun je niet opklappen..
Gebruikers-avatar
BossHogg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2010 15:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam

hoi,

ik vind het een mooie serie!!!

alleen jammer van foto 7 dat de handen in het gras zitten.

wat betreft het armen spel ,kan ik me eigen niet in vinden vind het er gewoon bij horen en het is ook gewoon een natuurlijke pose.


complimentje hoor!!! :wink:


mvg,

Boss Hogg
Lenzen zitten in mijn ogen en objectieven op mijn camera!
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Mooie serie!

Foto 1 doet mij het minste, ik vind het te "glad gemaakt" en het op het voorhoofd en wat minder de linker zijkant lijkt te licht/vlak?

Foto 2 kijkt erg fijn, de kleuren van het model tov de zwart wit omzetting van de omgeving werkt hier goed vind ik.

Foto 3 ook prima. Ik zie echter onder haar rechter arm een wat opvallende "vetophoping" (ik weet niet goed hoe ik dat beter kan uitdrukken). Met het liquify filter in PS zou je, als je daarvoor openstaat, nog iets aan kunnen doen (maar dat denk ik van niet, als ik zo naar je photoshop skills kijk....zou je dat wel gedaan hebben dan :roll: )

Foto 4 is ook goed, maar imo weer minder dan de 3e. Ik zou persoonlijk, juist door de 3e en ook de 5e foto, deze niet geplaatst hebben, maar who am I?

Ik schiet even door naar foto 7. Imo de mooiste van de hele reeks. Mooi in het licht gevangen, mooie pose en expressie, fijne kleuren. Gaaf!

Al met al een prima samenwerking blijkbaar. Top!

Gr.

Erik
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Hee gave serie joh (ik was er ook enweet nog steeds niet wie je bent).
Ik vind in dit geval zelfs kleur in zwart-wit (wat ik normaal zelden mooi vind) erg mooi (foto 2) Absolute vorkeur nummer 8 !! Alleen foto 9 vind ik minder ook qua toning
Vind jouw fotos eigenlijk mooier dan mijn eigen serie :lol:
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
RonaldMa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 160
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2009 11:20
WoonplaatsCOLON Wassenaar

Het is een mooie serie, maar is de huid (armen) 4 en 6 (borst) niet iets te licht?
EOS 450D EF-S 18-55 kit - Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS - EF 50mm f/1.8 II - Speedlite 430EX II, dit alles in een Lowepro Slingshot 200 AW Zwart
fotomission
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2010 20:41
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Prachtige foto's. Ik heb meteen een vraag. Ik zie dat bij sommige foto's de randen donker zijn, ikzelf vindt dit een mooi effect. Doe je dit met fotoshop of zo????
Gebruikers-avatar
KD-fotografie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1413
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2007 20:59
WoonplaatsCOLON Zaltbommel
CONTACTCOLON

Er zitten echt hele mooie foto's tussen, sommige zoals de eerste vind ik wat te fel/licht naar mijn smaak.
De "armenfoto's" vind ik juist wel mooi!
De achtergrons zwart/wit en het model in kleur in niet mijn ding, te onnatuurlijk.

foto 5 is mijn favoriete!
Gebruikers-avatar
coolrxman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 914
GeregistreerdCOLON 24 Mei 2007 10:37
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

@BossHogg, Bedankt voor je reactie. Bij foto 7 was het gras nu eenmaal niet korter, en aangezien ik deze 5 cm boven de grond genomen heb vallen helaas de handjes er dan af...
@ErikDignum, Bedankt voor je uitvoerige reactie. Kleine toelichting van mijn kant... Foto 1 draait om de ogen... Foto 3. Jurkje dat net iets te strak zit bij die houding. Heb Liquify overwogen, maar idd het express niet gedaan. Foto 4 heb ik er ingelaten om de serie. Vind zelf 3 en 5 ook mooier... Mijn favorieten zijn 1,5,7 en 8..
@PP. Hebben we elkaar nu al 2 keer live gezien weet je nog niet wie ik ben... :lol: Bedankt voor je reactie
@RonaldMa. Bedankt voor je reactie. De lichtomstandigheden waren dusdanig dat er vast wel ergens een plekje te licht moet zijn.. Mij stoort het niet...
@Fotomission, Bedankt voor je reactie. Het effect heet vignettering.. Dit wordt meestal gebruikt om lenzen die van nature foto's met donkere hoeken geven te corrigeren, maar is ook te gebruiken om juist de hoeken donkerder te maken.. google maar eens op "add vignette"
@ KD-fotografie Bedankt voor je compliment, en ik blijf blij dat smaken verschillen :lol:
Ogen zijn de spiegels van de ziel. En die kun je niet opklappen..
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

@PP. Hebben we elkaar nu al 2 keer live gezien weet je nog niet wie ik ben... Bedankt voor je reactie
ja ja sorry 8) Op photoplace heb ik het al recht gezet, wat daar zag ik een avatar met jou gezicht er op ik dacht: oooo jaaa!
Sommige mensen hebben een slecht geheugen, ik heb er geen
(best wel erg)
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
coolrxman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 914
GeregistreerdCOLON 24 Mei 2007 10:37
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

@PP. Gelukkig. Was al even bang dat ik in de nieuwe reclame van "Wordt geen dinges" kon gaan acteren.. :lol:
Ogen zijn de spiegels van de ziel. En die kun je niet opklappen..
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar