Hoe is dit bewerkt?

Zet hier je bewerkte en onbewerkte foto neer en leg uit hoe je het hebt gedaan en/of laat anderen je onbewerkte foto ook bewerken.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
A.Otten
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2008 21:13
WoonplaatsCOLON Delden

Onlangs zag ik onderstaande foto van mijn nichtje en vroeg me af hoe deze bewerkt was,persoonlijk vind ik dit erg fraai.(dit is dan ook gedaan door een proff. fotograaf)
Bij de tweede foto heb ik geprobeerd zelf enige bewerking toe te passen,maar krijg bij lange na niet het resultaat van de eerste foto.
Weet iemand hoe ik een dergelijk resultaat in CS4 kan behalen?

1#
proff.bewerking.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=163822[/img]

2#
bewerking op een door mij zelf gemaakte foto
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=163821[/img]
canon 40D+grip , canon 5D mark II + grip en het nodige glaswerk.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Je gaat om te beginnen de mist in door te verscherpen. Dat moet je eigenlijk niet doen. Verders zit de eerste onder de stofjes en zit er rechts(met name boven) een 'fout' in van het scannen. Hij zweemt een beetje blauw. Maar verders zit je qua kleur en sfeer al wel in de goede lijn.

Het lokale zweempje kun je toevoegen door bijvoorbeeld met curves en dan in het blauwe kanaal wat op te pompen en dan met een masker alleen dat actief te maken.

Stofdeeltjes wordt tekenen denk ik. Maar doe dat in een nieuwe layer, dan kun je altijd nog iets veranderen zonder dat je in de problemen komt
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Tafkar
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 31 Aug 2005 10:36
WoonplaatsCOLON Hilversum

Er zijn wel een aantal tutorials te vinden die je op weg kunnen helpen.

http://www.photoshopessentials.com/phot ... old-photo/

http://www.graphictutorials.net/photosh ... -tutorial/
Canon EOS 5D + EF 50mm 1.8 II + EF 70-300 4-5.6 IS USM + EF 28-105 3.5-4.5
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Zo ie zo is het effect wat je ziet niet enkel een bewerking, maar ook een goed belichte foto, jou foto is erg vlak belicht terwijl de bovenste foto een belichting heeft die meer op het meisje gericht is terwijl de omgeving wat donkerder is gebleven. Ook is bovenste foto softer gemaakt terwijl (zoals jeroen al aangaf) verscherpt is.

Wat je dus als eerste moet doen is een adjustmentlayer moet aanmaken waarin je de belichting donkerder maakt en dan met een grote brush met erg zachte randen in de laagmasker het kind oplichten.

Ook vind ik je achtergrond erg slecht gekozen en heb je de selectie erg hard gemaakt rondom het kind. Post anders het origineel eens incl. originele achtergrond, kijken wat andere ervan kunnen maken.

Bob
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
A.Otten
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2008 21:13
WoonplaatsCOLON Delden

Bedankt voor jullie tips,de orginele achtergond was een grasveld met een heg daarachter,dus daar kon ik niet zo veel mee.

Groeten Andre
canon 40D+grip , canon 5D mark II + grip en het nodige glaswerk.
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

A.Otten schreefCOLONBedankt voor jullie tips,de orginele achtergond was een grasveld met een heg daarachter,dus daar kon ik niet zo veel mee.

Groeten Andre
Ok, maar zo werkt het ook niet, misschien i het dan handig om er een foto voor te maken om op te oefenen?

Bob
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Bij gebrek aan aangeleverd materiaal heb ik hier een voorbeeld uit eigen bibliotheek gebruikt.

origineel:
Afbeelding

aangepast in Lightroom maar dit alles kan net zo goed in Photoshop CS4 gedaan worden.
Afbeelding

Zoals je kunt zien moet je van een goed belichte foto uit gaan, iets wat mijn foto zeker niet is! Als de foto wel goed belicht had geweest (zoals jou foto 1) dan had mijn bewerking beter uit gekomen.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
darkminded
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2006 04:06

Bob: Sorry voor het offtopic, maar heeft de foto nou een flinke rode gloed op de gezichten, of ligt het toch aan mijn scherm ? Heb namelijk het idee dat mijn rood te veradigd is soms.
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

De huidtinten lijken mij in orde te zijn, mijn scherm is echter niet gecalibreerd.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar