compactcamera voor op vakantie?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
patrick-canon
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2008 17:27
CONTACTCOLON

Van de zomer ga ik op vakantie naar tunesie, en neem ik mijn 40D mee.
Maar uit ervaringen van de afgelopen jaren, ben ik er wel achter dat ik niet heel de vakantie met een tas op mijn rug ga lopen, zeker niet als het erg heet is..
Nu wilde ik graag een compact camera erbij, die ik gewoon in mijn zak kan meenemen. dus ik zoek een platte compactcamera.
Maar ik heb geen enkele recente ervaring met compactcamera's en heb me er ook nooit in verdiept.
Nu heb ik de naam canon ixus gehoord, weten jullie welke types je juist wel of niet moet hebben?
Of weten jullie nog andere goede compactcamera's??
mijn budget is ongeveer 200-250 euro.

alvast bedankt!
geen enkele foto is perfect, maar je kan er wel naar streven!

www.patrick-fotografie.nl
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Of ipv een IXUS misschien de Canon Powershot SX210 IS ? (Prijs circa €279)

http://www.canon.nl/For_Home/Product_Fi ... /index.asp

Review: http://www.photographyblog.com/reviews/ ... is_review/

EDIT: Deze Canon PowerShot SX210 IS review komt toevallig net binnenrollen via RSS.
Laatst gewijzigd door 1 op Pieterr, in totaal 11 keer gewijzigd.
hhout
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2009 21:17

Hallo,

Ik heb al jaren een Ixus 75 compactcamera om mee te nemen op fiets- en wandeltochten. Hij heeft niet de mogelijkheden van de 40D (daar moet je hem ook niet mee vergelijken), maar is wel veel gemakkelijker mee te nemen. De Ixus maakt uitstekend belichte opnames, is niet duur, wel klein en licht. De artistieke kwaliteit van de foto's wordt toch voor een belangrijk deel bepaald door de fotograaf. Deze zomer maak ik een fietstocht naar de Middellandse zee en dan gaan alleen de Ixus caamera's van mij en mijn vrouw mee (en nog 20kg meer aan bagage). Mijn volgende broekzakcamera wordt weer een Ixus.

Groeten,

Henk
EOS 5D MK2, EOS 450D
Gebruikers-avatar
bumme
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2008 13:53
WoonplaatsCOLON Zuid-oost Drenthe

Pieterr schreefCOLONOf ipv een IXUS misschien de Canon Powershot SX210 IS ? (Prijs circa €279)
Heb zelf de SX210IS vorige week gehaald. Lekker fijne compact. Ben er erg content mee :!:
Canon 400D+grip / Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM / Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM / Canon EF 50mm f/1.8 II / Redged RTT-423
Gebruikers-avatar
avdakker
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 365
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2008 18:19
WoonplaatsCOLON Best
CONTACTCOLON

Heb hier voor de vrouw een 200SX IS. Momenteel in de aanbieding bij de macro voor iets meer als 200 euro.
12x optische zoom die prima werkt, een behuizing van allu. en alles is handmatig in te stellen zodat je zelf ook kunt rommelen. Ik vind het een erg fijn toestel dat prima in de zak kan en waar je erg veel mee kunt doen.
Reeds al 5 vrienden in de groep die na het zien en voelen van het ding er nu ook een hebben. :)

leuk reviewtje:
http://www.letsgodigital.org/nl/camera/ ... age_1.html
Canon 5D MKIII, Canon 5D MKII, Canon Speedlight 600EX -RF, Canon Speedlight 580EX MKII, Canon 70-200 F2.8 L USM, Canon 24-70 F2,8 L USM, Canon 24-105 F4 L IS USM, extender 1.4 Type I
Gebruikers-avatar
patrick-canon
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2008 17:27
CONTACTCOLON

bedankt voor de info!

ik denk dat ik toch voor de powershot ga, omdat je daar toch nog wat handmatig aan kan instellen, en dat vind ik wel erg fijn!

nog een maandje en hij is van mij :D

nu nog een kleurtje kiezen 8)

thnkx
geen enkele foto is perfect, maar je kan er wel naar streven!

www.patrick-fotografie.nl
MrDummy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2010 20:13
WoonplaatsCOLON Drachten

Het is geen Canon merk, maar ik kan wel zeggen dat Panasonic Lumix toestellen ook heel goed doen.
Panasonic Lumic DMC-LZ8 lijkt zo klein, maar doet verrassend goed in low light situaties en beschikt over optische stabilisator. Ik gebruik hier nog steeds regelmatig als goed compact camera. Zelfs als ISO omhoog vliegt, blijven de kleuren nog steeds goed, bijna geen verschil. Dat is bekende kwaal onder goedkope camera's dat boel beetje gaat verkleuren bij hogere ISO.

Dus je hoeft niet per se echt aan Canon houden, kijk ook eens 1 keer andere kant op :)
Canon 450D met batterijgrip | 18-55mm f3.5-5.6 kitlens | 55-250mm f4-5.6 kitlens | Sigma 24-60mm f2.8 | 50mm f1.8 II prime | Speedlite 420EX.
Gebruikers-avatar
Fred316
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1722
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 17:28
WoonplaatsCOLON Maasbracht
CONTACTCOLON

Bovenstaande kan ik me ook wel in vinden....

Bekijk de testen maar eens van de Panasonic Lumix TZ7.

Grtz,

Fred.
www.fred-clerx.com
Gebruikers-avatar
Opperclowntje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1007
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2008 16:50
WoonplaatsCOLON Heemskerk
CONTACTCOLON

Uit veel vergelijkings tests komt de Panasonic Lumix TZ7 als beste uit de bus..

De Canon 200SX is ook een fijn toestel, toch zou ik de Panasonic kiezen. (beide heb ik wel eens gebruikt omdat vrienden ze in bezit hebben.)

Ik zou zoals ik met alles doe ff naar de winkel gaan en ze even vast houden.. Volg je gevoel dan heb je de goede keuze gemaakt ;)
|CANON 40D|CANON EF-S 15-85MM||CANON 430 EXII|REDGED RTT-423|JOBY GORILLAPOD SLR ZOOM|LOWEPRO PRIMUS MINIMUS AW|CRUMPLER JIMMY BO 300|
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar