Walkstool of...

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Vanochtend ben ik door mijn driepoot stoeltje gezakt. Tenminste een poot krom en de rest in de blubber en toen ik hem eruit wilde halen waren de doppen ook nog weg.

Dus nu tijd voor een echte Walkstool. Echter niet welke, maar of...

Want ik wil nu kwaliteit en iet een immitatie ding van Carl Denig voor 12 euro. Bij K-E staat de basic voor 29 euro super prijs en voor mij ideaal aangezien ik hem niet frequent gebruik en maar 180 ben dus de basic 55.

Maar zijn er mensen die een comfort hebben en mij kunnen overtuigen van een comfort tov een basic. Ik dacht dat die eerste ook ingeschoven gebruikt kan worden.

En dan is er nog een merk waar ik de naam niet van ken, maar dat is ook een driepoot maar met den soort draaiplateau waardoor je mee kunt draaien wat prettig is op opendagen van de KLu, sport en gewoon omdat het kan.

Maar is dat wel een stevig ding en is een referentie als Walkstool niet gewoon: niet meer nadenken en je wilt nooit meer iets anders?
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Cogliostro
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 429
GeregistreerdCOLON 10 Feb 2006 19:23
WoonplaatsCOLON Heerlen
CONTACTCOLON

ff meelezen.....zit met ongeveer dezelfde vragen
div.canon spul en een Beroflex 500 mm aka wundertuete
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik heb een walkstool, al moet ik naar de auto om te kijken wat voor één (zal ik straks wel doen)

daarvoor zat ik ook op de befaamde el-cheapo dingen. En daarvan versleet ik er 3 per voetbalseizoen (doorzakken e.d.)
De Walkstool is stukken beter. Handzaam door het inschuiven en qua comfort vele malen beter. Het gewicht is erg laag. Alleen de prijs is wat duurder, maar ik heb hem er na iets meer dan een seizoen wel uit.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

heb zelf de basic, verschil met de comfort is dat daar enkel een draagzak bij zit en bij de basic dus niet, verder geen verschil tussen beide versies, daarom ben ik voor de basic versie gegaan, want zeg nu zelf om nu 20 euro extra voor enkel een draagtasje te betalen :lol: dacht het niet.
Annelies


Mijn apparatuur zet ik hier niet neer om stoffig te worden, die heb ik n.l nodig om te fotograferen!
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Ach dat zakje heb ik nog in de vuilnisbak liggen, en ik heb er een bij mijn Gitzo gekregen :)

Dus gewoon de basic 50cm hoge voor 29 euro bij K-E.

Maar kun je ook net zoals bij de comfort op de inschoven poten zitten. Dus als je op je knieen gaat zitten maar wel een beetje support zoals je een beetje tegen een barkruk hangt. Ik zie dat namelijk expliciet vermeld voor de comfort maar niet voor de basic. En soms moetje lager zitten anders kan je ook gewoon gaan staan :)
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

Jazeker Jeroen dat kan, heb het zelf nog niet uitgetest, maar in de winkel hebben ze het me laten zien dat het kan, weet niet of ik dat zelf veel zal gebruiken heb de walkstool zelf ook nog maar 14 dagen in huis :lol:
wilde eerst voor de comfort gaan, maar zag het verschil niet tussen die twee, draagvermogen etc is allemaal hetzelfde, en voor een draagtas extra, nou doe mij dan maar de basic, leg ik die 20 euro wel weer apart voor een toekomstige nieuw aan te schaffen lens :lol:
Annelies


Mijn apparatuur zet ik hier niet neer om stoffig te worden, die heb ik n.l nodig om te fotograferen!
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Thnx.
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik heb een comfort 45.
Je kunt zitten met de pootjes ingeschoven, maar voor mij is dat te wankel. Dan kun je beter een skippy-bal meenemen
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Ik heb deze genomen.
http://www.kamera-express.nl/index.php? ... duct=27052

Nergens in nederland goedkoper. En meteen een Manfrotto 323 erbij gedaan om mijn verkochte 234RC2 te vervangen. Donderdag lekker met poncho en koffie en sigaren de polder in. En dan lekker internetten met 3.5G met niemand in de buurt. :)
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Anoniem 4

Er zijn toch wel wat verschillen tussen de twee hier genoemde modellen, te weten de Basic 50 cm en de Comfort 55 cm:

De Basic wordt gefabriceerd in China, de Comfort in Zweden.

Comfort circa 5 cm meer in hoogte en in zitbreedte, maar ook 5 cm langer in opgevouwen toestand

De Comfort is 150 gr. zwaarder, maar het draagvermogen is dan ook 75 kg meer.

De Comfort heeft grote rubber voetjes, de Basic normale plastic voetjes.

De Comfort wordt geleverd met een opberg-/draagzak, de Basic niet.

Het grootste verschil is de prijs: de Basic voor € 29,99 en de Comfort € 49,99 bij Kamera-Express.

Zoals bij veel producten: het is maar wat je over hebt voor meer kwaliteit en/of comfort.
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Ik zat op een Bo Camp van Carl Denig, maar die worden overal verkocht.

Ik ga nu ruimer zitten. Ik moet me zelf voor die paar keer niet volledig verwennen.

Op de site van Walkstool staat dat zowel de comfort als de basic voldoen, en dat de basic iets minder voor iedere dag is.

En china en zweden. Tja straks krijg je een C30 uit China en ee C70 ui Zweden, maar als de product controle en ontwerp ed maar bij de zweden blijft.
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

maar om nu voor 5cm meer 20 euro meer te betalen,
overigens is mij bij KE verteld dat het draagvermogen van beide precies hetzelfde is zoals hun site ook vermeld, beide stoelen kunnen 250 kg dragen,
Heb net echter even de beschrijving van de basic erbij gepakt en die geeft aan dat de stoel 150kg kan dragen, dit kan natuurlijk een drukfout zijn, maar laten we er maar van uit gaan dat het klopt,
voor mij is dat draagvermogen méér dan voldoende :lol: :lol: als ik boven de 150 ga komen schaf ik wel een comfort aan :lol: voorlopig zit ik safe met de basic.

verder denk ik dat het weinig uitmaakt waar een stool gemaakt wordt, of dit china is of zweden maakt denk ik niet uit, er zijn zoveel producten die tegenwoordig niet meer in het land van herkomst gemaakt worden maar wel nog steeds volgens hetzelfde procedee. :lol:

heb overigens bij KE op beide mogen zitten en voor mij gaf dat 0,0 verschil.
vandaar de keus voor de basic en ben er tevreden mee :wink:
Annelies


Mijn apparatuur zet ik hier niet neer om stoffig te worden, die heb ik n.l nodig om te fotograferen!
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Tip:
Ga voor die met het "gaas" op het zitvlak. Ik heb zelf de basic. bij een regenbui blijft er water in het matje hangen, niet zo fijn als je na de thee weer plaats neemt. Mijn vriendin heeft, ik denk, de comfort die heeft dat probleem niet. (zit ook iets stabieler/fijner).

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Ik drink mijn nespresso gewoon op het krukje met een poncho van 7 euro over me heen, maar dat ene kopje was wel te veel voor de Bo Camp :)

Zijn er mensen die naast een stoeltje ook iets van een zeiltje? Ik heb vuilniszakken maar die maken herrie en waaien makkelijker weg dan een straaljager met naverbrander. :) En om met mijn self inflateble matrassen op pad te gaan, dan moet ik zeker een Ghillie suit om te voorkomen dat mensen mij herkennen :)
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Anoniem 4

Jeroen, waar ben jij mee bezig. Met poncho op krukje koffie lebberend, wil nog een zeiltje of een opblaasmatras. Is dat fotograferen en zo ja wat fotografeer je dan. :shock:
Volgens mij doe ik iets verkeerd. Ik loop met een camera om mijn nek, een tas om mijn schouder of op mijn rug, spiedend naar mooie en opmerkelijke beelden om vast te leggen. :oops:
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Ik zal je even helpen. :)

In de Thematervelden heeft de gemeente utrecht een natuurgebied met plas waar het zand van de huizen uit de Leidscherijn mee gebouwd zijn, aangelegd. Daar zit behoorlijk veel wild, maar wild wild. Als je idd foto's maakt van dieren uit een auto dan lukt dat en anders moet je iets doen aan de vorm van een mens. Ik heb al vaker gezegd dat je in principe roze kleding aan kandoen maar dat de vorm anders moet zijn om niet gezien of in ieder geval als gezien ervaren te worden.

Voor Hazen en veel vogels daar moet je heel lang wachten want ze vliegen weg op 100meter of meer. Nu heb ik vorige week toen het nog enigzins ok was ene droog plekje gevonden en daar gezeten. Maar eergisteren minder weer.

Dus had ik over mijn Fjallraven outfit waar je super in zit, kunt bewegen en droogblijft nog een poncho gekocht mocht het gaan zeiken van de regen. Ik heb zelfs een 2 uur op een vuilnis zak achter mijn (dank Anne Elise) Lowepro Computrekker Plus AW gelegen met poncho over me heen om toch droog te blijven en daar te wachten op een fotogeniek moment.

Opzich schijnt dit voor veel natuurfotografen helaas de manier te zijn.

Dus dat stooltje een monopod en poncho zijn handig. Ik heb echt over een camouflage net zitten denken om gewoon over me heen te gooien. Raar misschien maar als ik 's ochtends de kleding aantrek en mijn tas vul met foto apparatuur, eten, en drinken, handschoenen muts en een opgeladen GSM, dan vind ik het heerlijk om van 9 uur tot 3 uur 's middags in de buitenlucht te zijn, al schiet ik geen dier of naar mijn zin, niemand om je heen en alleen geluiden van mens en dier. Heerlijk.

Ik ben in November in De Hondsrug geweest in Duitsland en nu ga ik naar Hosingen in mei. Daar gebeurd geen reet, maar midden in een bos met goede voorbereiding en spullen geeft me een beetje Ray Mears gevoel en dat is misschien gek, maar als je alleen maar VINEX om je heen hebt zoals Utrecht west, dan moet dat maar. :) En liggen op een vuilniszak dan is een matje prettiger, en zijn zelfs fotobladen die daar aandacht aan besteden.
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Illuminatus schreefCOLONVolgens mij doe ik iets verkeerd. Ik loop met een camera om mijn nek, een tas om mijn schouder of op mijn rug, spiedend naar mooie en opmerkelijke beelden om vast te leggen. :oops:
Nee je doet niks verkeerd. Maar als je gewoon rondloopt dan is veel wild al weg. Maar zelfs voor landschappen doe ik de David Noton methode en dat is kaarten bestuderen, zon opkomst/ondergang ed. En dan avond ervoor batterijen laden, spullen allenmaal in de rugzak en dan ben ik zo een dag weg. Dan moet je eten en drinken bij je hebben en maak ik soms van een plek die fotogeniek is een paar honderd foto's maar met filters, zonder filters met licht, met wolken, 's ochtends en 's middags en dan thuis kijk ik wat het beste is. Maar een dag in een bos en vrijwel niemand tegen komen vind ik echt geweldig. En net over de grens kan dat overal. In Nederland lukt het niet eens om een accu te dumpen in een natuurgebied zonder gezien te worden. :) (doe ik niet natuurlijk)
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar