[VerzamelTopic]Adobe CS5

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Ik ben beniuwd wat het gehaald heeft, en welke technieken er toch nog net niet in zitten. Ook het prijskaartje ben ik wel benieuwd naar....
Gebruikers-avatar
Bagtjuh
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2333
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2005 15:25
WoonplaatsCOLON Veenhuizen

Hmmm...nu ga ik twijfelen.

Wilde net vrijdag CS4 voor de mac gaan halen.
Only after the last tree has been cut down.....only when the last river has been poisoned........only when the last fish has been caugth......only then you will find out that money can not be eaten......Lets all take care of mother earth!!
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

Nou, een aantal nieuwe dingetjes die in Photoshop CS5 terecht komen heb ik vooralsnog geen boodschap aan. Ik ben niet van plan te gaan verven op mijn computer (bovendien lijkt mij dat je dan vervolgens je computer ook mag upgraden), ik ben ook niet van plan om kapotte gevels van historische gebouwen te gaan repareren in mijn foto's (ik hoef niet een terug in de tijd effect te genereren), noch wil ik snel een extra torentje op een kasteel kunnen plakken (alleen leuk als je gaat voor het op de schop gooien van de realiteit).

Wel aardig zijn misschien:
Het nog sneller kunnen verwijderen van een storend element in een foto (met een spot healing brush), maar met een clone stamp heb je wel zelf er meer controle over wat wel meer tijd vraagt.
64-bits voor Mac (ik dacht dat mijn Macbook Pro van 2009 gewoon al op 64-bits loopt, dus zou ik een prestatievoordeel kunnen krijgen) en dual GPU ondersteuning (alleen op mijn gewone PC, waar ik een poging wil gaan wagen om hierop ook Mac te gaan draaien met 8 Gig intern geheugen).
En ik had verder nog ergens een videootje gezien van een gefotografeerd mannetje tegen een lege achtergrond, waarbij er balk-elementen met scharniertjes konden worden neergelegd, zodat je bijvoorbeeld zijn arm kon bewegen en hem zo zou kunnen laten zwaaien. Maar hier wordt niet over gerept of het in CS5 terecht komt. En eigenlijk is het ook alleen handig voor animatie, of als je vaak mensen fotografeert en er achteraf achterkomt dat armen of benen net verkeerd zijn gepositioneerd.
Oh ja, HTML5??

Ik las al het advies m.b.t. het mogelijk upgraden: Ken je nog niet alle functies van CS4, laat het upgraden dan nog maar achterwege totdat je het pakket volledig kent en die nieuwigheden ook echt nodig hebt.

Als je het nog niet hebt? Ja, dan eventjes wachten tot de nieuwe versie. Mogelijk zal de prijs in het begin een tikkie hoger zijn.

Ik heb het volledige CS4 Master collection pakket aangeschaft via Ebay in Canada, voor de prijs van een normale Photoshop CS4 hier in Nederland. Maar een upgrade hiervoor zal vast eenzelfde bedrag gaan kosten, wat ik dus nog achterwege laat (er groeit nog steeds geen geldboom).

Groeten,
Hendrik

P.S.: Net even een filmpje gezien met content aware fill en delete. Een storend verkeersbord of draden die door de foto lopen zijn zo wel heel erg snel weg. Ik heb zelf weleens een stel auto's van een parkeerplaats verwijderd, maar dat kostte wel veel tijd (maar ik ben een muggezifter wat dat betreft), wat met de nieuwe versie mogelijk in minder dan een minuutje is gebeurd, maar hiervoor geldt wel dat ik eerst nog het resultaat onder een loep zou willen bekijken.
Eigenlijk ben ik wel benieuwd hoe zoiets omgaat met bijvoorbeeld een steiger om bijv. de Sagrada Familia (die staat er al tijden, toch?). Eigenlijk zuigt het algoritme dan beeldinformatie uit z'n duim, gebaseerd op de info die hij wel heeft. Maar een complete fabrieksinstallatie die aan de andere kant van een watertje staat, wegtoveren, dat gaat mij te ver. Maak dan de foto op een andere plek.

Een goede voorbereiding is al het halve werk! Als ik ga fotograferen denk ik niet op voorhand, dat verkeersbord shop ik er wel uit. Ik probeer dan het verkeersbord net buiten beeld te laten vallen en anders klik ik gewoon niet...
Canon 1D III, wat backup camera's, lensjes, een studiootje en en nog wat mikmak.
Iedereen kan fotograferen, maar niet iedereen ziet een 'plaatje', heeft zijn camera bij zich & heeft het geduld
Ernst-Jan
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1014
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 17:05
WoonplaatsCOLON Nieuw-Weerdinge
CONTACTCOLON

ik zal TPB in de gaten houden :lol:
60D | 400D | EX 430 II | 17-50 2.8 | 50 1.4 | 70-200 4.0L
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar