24-70-F/2.8

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Canon heeft laten weten Op 9 februari een aankondiging te doen. Het betreft hier waarschijnlijk de 1Ds-mkIV en een aantal objectieven

Ik ga er nog steeds van uit dat de 24-70mm f/2.8 L IS hierbij zit, evenals de 12-24 f/2.8 L. :wink:

Dan is er voor de pro:

12-24mm f/2.8 L
24-70mm f/2.8 L IS
70-200mm f/2.8 L IS II

Stuk voor stuk nieuw ontworpen objectieven die voldoen aan de vraag van de veel-eisende sensors die vandaag de dag in de top-cams gebruikt worden. :D
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Caspar
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2010 19:42
WoonplaatsCOLON Oisterwijk

Ik zag op de site van canon.nl dat de EF 24-105L verdwenen is. Deze lens staat niet meer bij de huidige modellen en staat ook niet bij de gearchiveerde producten. Wellicht dat deze lens komt te vervallen na de vermeende introductie van de EF 24-70L IS.
Anoniem 4

Nee hoor, staat gewoon bij de objectieven met beeldstabilisatie.
Caspar
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2010 19:42
WoonplaatsCOLON Oisterwijk

Klopt :oops: , helemaal verkeerd gekeken.
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Misschien een nieuwe verbeterde 50mm 1.4 :)
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
druup
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2007 23:18
WoonplaatsCOLON gouda
CONTACTCOLON

musicjohn schreefCOLONCanon heeft laten weten Op 9 februari een aankondiging te doen.

Ik ga er nog steeds van uit dat de 24-70mm f/2.8 L IS hierbij zit, evenals de 12-24 f/2.8 L. :wink:
Nou dorpsgenoot het is 9 februari geweest en er is elaas geen nieuwe 24-70. Ik ben blij dat ik eerst een (bijna nieuwe 2ehands) 17-40 heb gekocht!
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

druup schreefCOLONNou dorpsgenoot het is 9 februari geweest en er is helaas geen nieuwe 24-70. Ik ben blij dat ik eerst een (bijna nieuwe 2ehands) 17-40 heb gekocht!
Snap niet dat je dit noemt. Een 17-40 f/4 L heeft niets met een 24-70 f/2.8 L te maken. Waarom ben je zo blij dan? M.a.w. wat heb je gemist dat je nu zo blij bent?

Verwacht bovendien ruim 1200 euro meer te betalen voor een nieuwe 24-70 f/2.8 L IS. :wink:

(meer dan een 2e hands 17-40)

De 9e was overigens de 8e geworden, en het werd (voorlopig) een 550D

Canon is dit jaar dan wel niet op de PMA beurs, maar ze hebben wel de grootste stand gereserveerd bij de WPPI beurs. Dat is één van de grootste beurzen voor bruidsfotografen. Nou, laten we eerlijk zijn... met uitsluitend een nieuwe 550D hebben ze daar niets te zoeken. Ik verwacht dus voor het einde van februari nog een 1Ds-mkIV of een 3D en de eerder genoemde objectieven. :wink:

Bovendien word er op dit moment in Vancouver nog een nieuw model camera getest. De lippen zitten echter zo stevig op elkaar dat niemand wil zeggen welk model het betreft. :idea:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

musicjohn schreefCOLON
Bovendien word er op dit moment in Vancouver nog een nieuw model camera getest. De lippen zitten echter zo stevig op elkaar dat niemand wil zeggen welk model het betreft. :idea:
De rodels gaan dat de 3D een FF camera wordt met ongeveer 6 fps, dat lijkt me dan aannemelijker dan een super High-res camera met ongeveer 3 tot 4 fps.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

bmvduin schreefCOLONDe rodels gaan dat de 3D een FF camera wordt met ongeveer 6 fps, dat lijkt me dan aannemelijker dan een super High-res camera met ongeveer 3 tot 4 fps.
Canon zou hiermee wel een gat in de markt opvullen. Nu raken ze veel bruidsfotografen kwijt aan Nikon. Die heeft met de D3s een schitterende bruidscam op de markt gezet, met een ongeëvenaarde beeldkwaliteit bij iedere ISO waarde. Daar kan Canon niet aan tippen, ook niet met de 5D-mkII en ook niet met de verwachtte 1Ds-mkIV al was het alleen al vanwege het prijsverschil. De Nikon D3s gaat over de toonbank voor nog geen € 4500,00 terwijl de nieuwe Canon 1Ds-mkIV naar verwachting het dubbele zal gaan kosten (€ 8995,00)

Wat mij betreft mag Canon met een 3D komen, in een 1D behuizing (identiek) en alle features van de 7D maar met een full frame sensor van ongeveer 16 megapixels. Op die manier kunnen ze ook nog eens de ruisprestaties bij hoge ISO waarden vebeteren. En met een dual Digic-4 processor en wat snelheid kunnen ze het marktsegment "bruidsfotograaf" weer terug winnen. Onderschat het aantal bruidsfotografen wereldwijd niet. Dat zouden er nog wel eens meer kunnen zijn dan sportfotografen, en zijn daarmee eigenlijk een beetje het ondergeschoven kindje.

:wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Ok, dat je een 1Dsmk4 niet wil vergelijken met een D3s snap ik (want die kost maar de helft) maar waarom dan wel een 5D2 vergelijken, die kost weer de helft van de Nikon :D

Maar verder begrijp ik je punt wel hoor :wink:
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

offtopic:

De roddels over de vierkante sensor voor de mkIV vind ik wel erg interessant (niet dat ik ooit geld voor zo een camera zal hebben hoor), maar het idee van je camera niet meer hoeven draaien voor een portretschot is natuurlijk erg handig!
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

@Bob: dan kunnen ze beter meteen met een ronde sensor komen. :D
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

bmvduin schreefCOLONOk, dat je een 1Dsmk4 niet wil vergelijken met een D3s snap ik (want die kost maar de helft) maar waarom dan wel een 5D2 vergelijken, die kost weer de helft van de Nikon :D
Dat doe ik ook niet. Ik geef juist aan dat Canon niets in dat segment heeft en er daarom goed aan zou doen om een cam neer te zetten in de trant van wat ik hierboven genoemd heb, maar dan een hondertje of vijf onder de Nikon D3s. Dus tussen de 5D-mkII en de 1Ds-mkIV in zeg maar. :wink:

Maar dit topic ging geloof ik over de 24-70 en dat is een objectief. :lol:

:wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
druup
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2007 23:18
WoonplaatsCOLON gouda
CONTACTCOLON

musicjohn schreefCOLONSnap niet dat je dit noemt. Een 17-40 f/4 L heeft niets met een 24-70 f/2.8 L te maken. Waarom ben je zo blij dan? M.a.w. wat heb je gemist dat je nu zo blij bent?

Verwacht bovendien ruim 1200 euro meer te betalen voor een nieuwe 24-70 f/2.8 L IS. :wink:

(meer dan een 2e hands 17-40)
Je hoeft je niet aangevallen te voelen, beetje jammer dat je zo reageert.
Bekijk jouw onderstaande eerdere reactie eens op mijn posting van 7 dec. musicjohn, misschien dat je het dan wel begrijpt.
musicjohn schreefCOLON
druup schreefCOLON
musicjohn schreefCOLONMaar eind januari komt er dan toch een IS versie van deze lens?
Dat is wel de verwachting, en uit behoorlijk betrouwbare bronnen vernomen.

Ik zou mezelf voor m'n kop slaan als ik nu en 24-70 kocht en over 6 weken word een (hopelijk) betere versie aangekondigd. :?

Misschien tussentijds eens kijken naar een 2e hands 17-40 L ?

Die zijn behoorlijk waadevast, en die zou je onder normale omstandigheden zonder financieel velies weer kunnen verkopen als je in een later stadium een 24-70 f/2.8 L IS aanschaft.
.
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

vierkanten sensor ?

Dat zou wel heel gewaagd zijn. Misschien dat de 1Ds MKIV een middenformaat word :)
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

LOL @Pieterr :!:

Maatje van mij gaat eerdaags naar Las Vegas voor een vliegshow oid. Er schijnt daar dan ook een fotobeurs te zijn.

Hij beweert al maanden bij hoog en bij laag dat daar de 1Ds-MKIV te zien zal zijn...

Een vierkante sensor... Dan heb je geen ingebouwde grip meer nodig. maw, dat is een geheel andere camera, daar geloof ik eigenlijk niet in. gewoon een 1D-MKIV met een fullframe sensor en heel veel pixeltjes. Dat trucje doen ze toch al 8 jaar zo
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Ik heb overigens de "ouderwetse" 24-70-F/2.8 gekocht.
(die is al zwaar genoeg zeg, poeh!)
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Getest op een 5DII:
The Canon EF 24-70mm f/2.8 USM L is an impressive zoom lens upon first contact but it stayed somewhat short of the high expectations with respect to its optical characteristics. It can certainly produce sharp images if you know how to handle it but the pronounced field curvature at the wide end is a faux-pas which can often spoil the game. The vignetting and distortion characteristic is above average for a lens in this class. Lateral CAs are surprisingly well controlled and not field relevant. The quality of the bokeh is usually decent but not without flaws in certain situations.
A shiny aspect is the mechanical quality of the lens but you expect no less from such a professional grade lens (optical sample variations seem to be an issue though). The AF is also highly impressive in terms of speed and also accuracy.
All-in-all we'd say that Canon should think about an update - it terms of price/performance it's not really an obvious choice on a full format DSLR.
http://www.photozone.de/canon_eos_ff/528-canon2470f28ff
Mijn fiets spoort beter dan ik.
ArieScanner
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 608
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2007 17:00
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Nog even terugkomen op eerdere kwestie... Heb zelf een cropcam met een 16-35mm en een 70-200mm. Ik had soms het gevoel dat ik bereik mistte (bij portretten, snapshots). Heb een 50mm 1.8 aangeschaft, goedkoop alternatief, en dat is best een creatieve opvulling voor het bereik.
[size=75]www.persmoment.nl
Twitter:@persmoment

Canon EOS 7D & 40D (incl. grips)- Canon EF 16-35mm F2.8 L- Canon EF 17-40mm F4.0 L- Canon EF 70-200mm F2.8 L- Canon Speedlite 430EXII- Lowepro Stealth Reporter 400AW & Mini Trekker Classic[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar