bestandsnummering

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
thezeeuw
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 481
GeregistreerdCOLON 16 Nov 2005 13:24
CONTACTCOLON

Iedere keer denk ik bij het leeghalen van mn camera: oh ja, ff vragen of iemand weet hoe dat zit...steeds komt het er niet van maar dan nu toch..

Het volgende:

Ik heb de bestandsnummering op mn camera op continuous staan. Altijd al gehad, en nooit gewijzigd. Sinds ik naar de check en clean bij KE ben geweest (overigens niets dan lof, en super blij met een schone camera, alle vlekkies weg!) is de bestandbenaming/teller met pak hem beet zo'n 5000! verhoogd! En dat snap ik niet...vind het ook niet zo heel boeiend maar het verbaasd me wel. Het enige wat ik kan verzinnen is doordat er bij KE een eigen CF werd gebruikt, dus de mijne eruit, dat dat invloed heeft op de nummering?

Wie weet hoe dat kan, en hoe kun je dit zelf 'sturen'? neem aan dat deze nummering los staat van de geregistreerde daadwerkelijke clicks?

Groets,
Marco
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Jij hebt een 40D? Dan kun je de daadwerkelijke shuttercount opvragen met een tooltje.

Voor een antwoord op je vraag. Misschien hebben ze een ander CF kaartje in je camera gebruikt?
7) The software reports that I've taken 1234 pictures, but the last image on my CF card is numbered 4999 (i.e., the number reported is lower than the last image on the CF card). Why?
You may have used the CF card on more than one camera, and the other camera's images were numbered higher. DSLRs typically name image files by grabbing the highest image number on the card and incrementing by one.
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Je mag het natuurlijk niet zeggen of hardop denken, maar...

Het is een commercieel bedrijf er zeer aan gelegen dat er omzet gegenereerd word. Wie zegt mij dat een bedrijf bij een sensorreiniging de ontspanknop niet even 5000 kliks ingedrukt houd? Dat verkort de levensverwachting van een product waardoor de klant eerder / sneller een nieuwe aanbesteding zal doen.

Het is wel heel ver gezocht, maar zo vertrouw ik (bijvoorbeeld) garagebedrijven ook niet. Een aantal jaren geleden moest mijn auto voor een APK. Het eerste garagebedrijf waar ik hem aanbod deed mij een offerte om hem door de APK te krijgen. Er mankeerde vanalles aan mij auto, zo werd gezegd. Offerte (na zgn. inspectie): € 780,00

Daar nam ik geen genoegen mee en ging naar een ander bedrijf voor een 2e offerte. Deze kwam na inspectie uit op € 4,90 voor een kentekenplaat lampje en € 22,00 voor het afstellen van de CO2 uitstoot. Totale offerte (minus keuringskosten) € 26,90

Sind die tijd heb ik argwaan m.b.t. alles wat betrekking heeft op onderhoud en reparatie. :?
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
kees37
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 127
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2006 17:31

musicjohn schreefCOLONJe mag het natuurlijk niet zeggen of hardop denken, maar...

Het is een commercieel bedrijf er zeer aan gelegen dat er omzet gegenereerd word. Wie zegt mij dat een bedrijf bij een sensorreiniging de ontspanknop niet even 5000 kliks ingedrukt houd? Dat verkort de levensverwachting van een product waardoor de klant eerder / sneller een nieuwe aanbesteding zal doen.

Het is wel heel ver gezocht, maar zo vertrouw ik (bijvoorbeeld) garagebedrijven ook niet. Een aantal jaren geleden moest mijn auto voor een APK. Het eerste garagebedrijf waar ik hem aanbod deed mij een offerte om hem door de APK te krijgen. Er mankeerde vanalles aan mij auto, zo werd gezegd. Offerte (na zgn. inspectie): € 780,00

Daar nam ik geen genoegen mee en ging naar een ander bedrijf voor een 2e offerte. Deze kwam na inspectie uit op € 4,90 voor een nummerplaat lampje en € 22,00 voor het afstellen van de CO2 uitstoot. Totale offerte (minus keuringskosten) € 26,90

Sind die tijd heb ik argwaan m.b.t. alles wat betrekking heeft op onderhoud en reparatie. :?
Wat een doem denkerij.
Even een vraagje: Is bij jou het glas altijd half vol of half leeg.
Canon 40D; Canon 24-105 F4; Canon 70-200 F4; Ext. 1,4; Canon 50mm F/1.8
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

Die vergelijking gaat ook wel heel erg scheef. Je autootje laten "repareren voor APK" is direct omzet voor de garage, 5000 clicks op een sluiter levert hooguit extra omzet op voor Canon, niet voor het reparatie-bedrijf.
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
thezeeuw
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 481
GeregistreerdCOLON 16 Nov 2005 13:24
CONTACTCOLON

Ze hebben inderdaad een eigen cf card gebruikt. ik vermoed ook dat het iets daarmee te maken heeft. alleen het ophogen aan de hand van het laatste fotonr gaat niet helemaal op want dan zou je nooit een lege drin kunnen doen. en igv leeg kaartje gaat ie toch echt door met nummeren waar de camera gebleven was. nou ja...bijna altijd blijkt nu dan...

Pieterr schreefCOLONJij hebt een 40D? Dan kun je de daadwerkelijke shuttercount opvragen met een tooltje.

Voor een antwoord op je vraag. Misschien hebben ze een ander CF kaartje in je camera gebruikt?
7) The software reports that I've taken 1234 pictures, but the last image on my CF card is numbered 4999 (i.e., the number reported is lower than the last image on the CF card). Why?
You may have used the CF card on more than one camera, and the other camera's images were numbered higher. DSLRs typically name image files by grabbing the highest image number on the card and incrementing by one.
Gebruikers-avatar
thezeeuw
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 481
GeregistreerdCOLON 16 Nov 2005 13:24
CONTACTCOLON

Nope. Heb er de hele tijd bij gezeten.
musicjohn schreefCOLONJe mag het natuurlijk niet zeggen of hardop denken, maar...

Het is een commercieel bedrijf er zeer aan gelegen dat er omzet gegenereerd word. Wie zegt mij dat een bedrijf bij een sensorreiniging de ontspanknop niet even 5000 kliks ingedrukt houd? Dat verkort de levensverwachting van een product waardoor de klant eerder / sneller een nieuwe aanbesteding zal doen.

Het is wel heel ver gezocht, maar zo vertrouw ik (bijvoorbeeld) garagebedrijven ook niet. Een aantal jaren geleden moest mijn auto voor een APK. Het eerste garagebedrijf waar ik hem aanbod deed mij een offerte om hem door de APK te krijgen. Er mankeerde vanalles aan mij auto, zo werd gezegd. Offerte (na zgn. inspectie): € 780,00

Daar nam ik geen genoegen mee en ging naar een ander bedrijf voor een 2e offerte. Deze kwam na inspectie uit op € 4,90 voor een kentekenplaat lampje en € 22,00 voor het afstellen van de CO2 uitstoot. Totale offerte (minus keuringskosten) € 26,90

Sind die tijd heb ik argwaan m.b.t. alles wat betrekking heeft op onderhoud en reparatie. :?
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

thezeeuw schreefCOLONNope. Heb er de hele tijd bij gezeten.]
Pffff.... gelukkig. :D
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
DexterXL
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2010 23:22
WoonplaatsCOLON Veluwe
CONTACTCOLON

thezeeuw schreefCOLON Het enige wat ik kan verzinnen is doordat er bij KE een eigen CF werd gebruikt, dus de mijne eruit, dat dat invloed heeft op de nummering?

Wie weet hoe dat kan, en hoe kun je dit zelf 'sturen'? neem aan dat deze nummering los staat van de geregistreerde daadwerkelijke clicks?

Groets,
Marco
Zodra ze er een andere CF erin doet gaat de benummering gewoon door,
zou je het kaartje formateren, dan krijgt alleen je map 1nr hoger,
dus bv van 220CANON naar 221CANON, maar zal dan nooit je IMGnr
beinvloeden (dus je klicks counter).

Of het los staat van de werkelijke klicks??? geen idee, mischien dat je dat
kunt zien met het aangeboden programmatje.
Het zelf sturen zal wel niet kunnen, uiteraard zal er vast wel via via wat te
verkrijgen zijn, dat is net zo als dat je je km-teller in je auto "niet" terug
kan zetten, dit word zelfs nu al via MP verkocht :lol: .
Al met al lijkt mij er geen logische verklaring voor, dus zit er maar 1 ding
op, even een mailtje naar K-E.voor tekts en uitleg :wink:
(en dan mischien hier melden zodat iedereen weet hoe het zit)
Canon Eos 400D & Grip & Canon EF 90-300mm
Canon Eos 30D & Grip & Canon EF-S 15-85mm IS USM & Sunpak 16A
Canon EOS 7D & Grip & Canon EF 70-200mm f2.8 USM & Metz 48-AF
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Het aantal klicks en de bestandnummering zijn twee verschillende dingen.

Het bestandsnummer is eenvoudig aan te passen, want als je namelijk een andere cf-kaart gebruikt met daarop een foto met een hoger nummer dan je andere kaart, gaat de camera met dat hogere nummer verder tellen.
Dus als je nu terug wilt naar je 'oude' nummering, zou je de kaart leeg moeten maken, de nummering in de camera moeten resetten, een foto maken en hiervan middels je pc het IMG_xxxx nummer wijzigen naar het gewenste oudenummer. Als je de camera dan weer op 'continous' zet gaat deze daarna met dat nummer weer verder.

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

kees37 schreefCOLON Even een vraagje: Is bij jou het glas altijd half vol of half leeg.
Half vol, net zoals m'n melk. :mrgreen:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
kees37
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 127
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2006 17:31

musicjohn schreefCOLON Half vol, net zoals m'n melk. :mrgreen:
Dat blijkt niet aan het vertrouwen dat je in sommige ondernemers hebt
Canon 40D; Canon 24-105 F4; Canon 70-200 F4; Ext. 1,4; Canon 50mm F/1.8
Gebruikers-avatar
thezeeuw
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 481
GeregistreerdCOLON 16 Nov 2005 13:24
CONTACTCOLON

Yep, Werkt! Thanx Bart.

Blijf ik me wel afvragen hoe igv een lege kaart de camera toch weet waar hij met nummeren is gebleven, dus is eea niet enkel afhankelijk van een eerdere opname op de kaart...
BartjeD schreefCOLONHet aantal klicks en de bestandnummering zijn twee verschillende dingen.

Het bestandsnummer is eenvoudig aan te passen, want als je namelijk een andere cf-kaart gebruikt met daarop een foto met een hoger nummer dan je andere kaart, gaat de camera met dat hogere nummer verder tellen.
Dus als je nu terug wilt naar je 'oude' nummering, zou je de kaart leeg moeten maken, de nummering in de camera moeten resetten, een foto maken en hiervan middels je pc het IMG_xxxx nummer wijzigen naar het gewenste oudenummer. Als je de camera dan weer op 'continous' zet gaat deze daarna met dat nummer weer verder.

gr. Bart
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

thezeeuw schreefCOLONBlijf ik me wel afvragen hoe igv een lege kaart de camera toch weet waar hij met nummeren is gebleven, dus is eea niet enkel afhankelijk van een eerdere opname op de kaart...
Er staat meer op zo'n kaart dan alleen de fotobestanden. Zo kun je bv ook een "Volume Label" (naam) aan de kaart geven. Ergens in de krochten van de kaart zal wel een volgnummertje opgeslagen worden.
Gebruikers-avatar
thezeeuw
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 481
GeregistreerdCOLON 16 Nov 2005 13:24
CONTACTCOLON

Nee, denk het niet. Want dan zou 'mijn' kaartje niet opeens ook met een nummertje 5000 verder beginnen te tellen....Nee ik denk dat het een afweging is van een intern in camera opgeslagen nr (waarschijnlijk op basis van de CF-nrs) en de evt daadwerkelijke CF-nrs, en de hoogste van de 2 wint. Punt. dus resetten (dus de camera) maakt het cf-nr leiden en daarmee heb ik dankzij bart doel bereikt. Andere verklaring is er vooralsnog m.i. niet...

Groets,
Marco
Pieterr schreefCOLON
thezeeuw schreefCOLONBlijf ik me wel afvragen hoe igv een lege kaart de camera toch weet waar hij met nummeren is gebleven, dus is eea niet enkel afhankelijk van een eerdere opname op de kaart...
Er staat meer op zo'n kaart dan alleen de fotobestanden. Zo kun je bv ook een "Volume Label" (naam) aan de kaart geven. Ergens in de krochten van de kaart zal wel een volgnummertje opgeslagen worden.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar