hulp/advies gevraagd voor bewerken foto van tribal girl

Zet hier je bewerkte en onbewerkte foto neer en leg uit hoe je het hebt gedaan en/of laat anderen je onbewerkte foto ook bewerken.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
Raj
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 17 Jan 2010 10:59
WoonplaatsCOLON IJsselstein

nog bedankt voor de reakties :)
Charlie.P schreefCOLONIets te licht zeg je? hm ik zie het het doek is idd beetje wit uit geslagen en haar jukbeen ook.
Hierbij nog een x de foto maar iets donkerder. Hieronder de instellingen/workflow welke ik gevolgd heb:
Eerst ga ik in de toolbar naar tabje NR/Lens/ALO, naar Lens aberration correction. Hier vink ik gewoon alles aan.
Dan in RGB-tabje Sharpness op 200.
Als laatste in RAW-tabje het volgende, Brightness adjustment (bij de eerste foto +1) nu op +0,17.
Wit-balans ingesteld op haar oogwit, Picture style op Landscape (voor warme kleuren).
In het diagram de linker lijn net tegen het begin van de grafiek gezet, rechter lijn staat er al bijna tegen aan.
Contrast (0), Highlight (-1), Shadow (2), Color tone (0), Color Saturation (1), en Sharpness (10).
Als laatste de foto Convert and Save: Image Quality op 10, Resize setting op 900 pixel (langste zijde).
ik had dit van de week nagedaan in DPP, maar ik kan het programma niet prettig vinden :|
martmarbus schreefCOLONHier mijn reactie en bewerking.
Ik heb een beetje in Lightroom zitten rommelen.
Allereerst stap ik van de regels af en heb de foto lekker gecropt.
Natuurlijk valt daardoor een groot stuk van de achtergrond weg.
Ik neem aan dat het onderwerp het meisje is en niet de achtergrond. Daarom.
Toen met de schuifjes gaan schuiven.. Dat is altijd weer een apart verhaal.
Alles gewoon op gevoel. Als laatste iets verscherpt.
En zie:
euh .. uhm ...
sorry, maar ik vindt de uitsnede niet mooi en de bewerking zelf ook niet
bmvduin schreefCOLONde 2e versie van Charlie vind ik duidelijk de beste van allemaal. Ik snap niet dat sommige zo erg aan de saturatieslider kunnen trekken.

Bij Tafkar is de contrast veeeel te hoog.

Dit is mijn versie:

in Lightroom: Foto lichter gemaakt, met gradient de linker kant een beetje lichter gemaakt, met de adjustmentbrush de tanden en oogwit opgelicht, beetje contrast toegevoegd en een beetje vignet toegevoegd. Bij export een hoge export-sharpen toegepast.
ja, saturatie is 'in' :wink:

ik had zelf van de week nog wat zitten experimenteren; ik zocht iets tussen die versie van bartkoper en Charlie.P in
en mijn versie lijkt heel erg veel op die van jou :D
alleen jij hebt wat meer details afgewerkt

ik heb echter geen beschikking over lightroom
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Raj schreefCOLON
ik heb echter geen beschikking over lightroom
haha, jammer joh, dat excuus gaat niet op :wink: alles wat in Lightroom kan, kan in Photoshop beter en nog meer ook. Je moet enkel weten hoe.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar