Accessoires t.b.v. bruidsfotografie

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
janay
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 651
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2007 14:14
WoonplaatsCOLON Berghem
CONTACTCOLON

Ben zelf ook wel heel erg gecharmeerd van Jasmine Star. Schiet ook heel veel met de 50mm 1.2 en de 85 1.8 in combi met 5dmarkII
http://www.jrf-fotografie.nl


Canon 5dmarkII + 40d + canon 50mm 1.2 + canon 24-105 4.0 + canon 100mm 2.8 macro L + Speedlite 430 EX
Gebruikers-avatar
Danovo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2008 13:49
WoonplaatsCOLON Helmond
CONTACTCOLON

janay schreefCOLONBen zelf ook wel heel erg gecharmeerd van Jasmine Star. Schiet ook heel veel met de 50mm 1.2 en de 85 1.8 in combi met 5dmarkII
Zelf heb ik absoluut geen ervaring met vaste brandpuntafstand lenzen. Maar dit zijn absoluut lichtsterke lenzen, 1.2 en 1.8... Ik kan me voorstellen dat je lastig met deze lenzen uit de voeten komt tijdens een bruiloft. De situaties veranderen continue en je moet hierop dus snel kunnen anticiperen middels een zoomlens of 2e body... Correct me if i'm wrong??

Is de Canon EF-S 17-55mm F/2.8 iS USM een leuke aanvulling? Hiermee kan ik in de kerk fotograferen samen met de 70-200 2.8 en tevens kan ik dan de 17-55 inzetten om buiten de groepsfoto te maken (aangezien ik met de 24-105 bij grote families wat bereik mis). Oh ja, daarnaast fotografeer ik ook steeds meer party's bij lokale discotheken, hiervoor kan ik deze denk ik ook erg goed inzetten?

Andere opties (uit de L serie), op dit moment iets te duur maar wie weet in de toekomst:
Canon EF 16-35mm F/2.8 L USM mark II --> Geen iS maar wel een interessant bereik.
Canon EF 24-70mm F/2.8 L USM --> Geen iS en helaas een te klein bereik.

Voor wat betreft de flitsaccessoires is het afhandelijk van je persoonlijke fotografie stijl. Ik heb meerdere forums gelezen :shock: en sommige fotografen zweren bij het indirect flitsen tijdens een bruiloft en andere werken uitsluitend met lichtsterke lenzen... hier moet ik dus mijn eigen stijl ontwikkelen en uiteindelijk de accessoires kopen.

Concreet:
1. Extra body (deze stond al op het lijstje en wordt volgende week gekocht, 5D MII of 7D). 350D dient als backup of ik koop er misschien over een tijdje een 2e handse 5D MII of 7D bij als backup i.v.m. de megapixels.
2. Ik ga de Canon EF 50mm f/1.8 II of 1.4 bestellen om mooie foto's van details te maken.
3. Geen filters.
4. Even nog wat research doen, voordat ik mijn 100-400 verkoop en een 70-200 2.8 IS met een 1.4 of 2.0 extender bij koop.

Bedankt voor jullie tips en ideeen. :D

@Aestiva: Is het misschien mogelijk om een keertje met je mee te gaan naar een bruiloft... ik kan dan je "niet zo knappe" assistent zijn en ervaring/tips opdoen? Misschien een erg directe vraag maar wel naar mijn idee de beste manier om het te leren. Complimenten voor je portfolio op je website... 8)
Laatst gewijzigd door 1 op Danovo, in totaal 11 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
janay
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 651
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2007 14:14
WoonplaatsCOLON Berghem
CONTACTCOLON

Ze schiet ook niet een hele bruiloft met deze 2 lenzen want dat gaan idd niet lukken maar ongeveer 80% zo uit mijn hoofd werkt ze met deze lenzen en dat ik zeker terug te zien in haar stijl van foto's. Een stijl die mij heel erg aanspreekt en qua scherpte, snelheid ed gaat er nu eenmaal niets boven prime lenzen
http://www.jrf-fotografie.nl


Canon 5dmarkII + 40d + canon 50mm 1.2 + canon 24-105 4.0 + canon 100mm 2.8 macro L + Speedlite 430 EX
Gebruikers-avatar
Danovo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2008 13:49
WoonplaatsCOLON Helmond
CONTACTCOLON

janay schreefCOLONZe schiet ook niet een hele bruiloft met deze 2 lenzen want dat gaan idd niet lukken maar ongeveer 80% zo uit mijn hoofd werkt ze met deze lenzen en dat ik zeker terug te zien in haar stijl van foto's. Een stijl die mij heel erg aanspreekt en qua scherpte, snelheid ed gaat er nu eenmaal niets boven prime lenzen
Oke duidelijk! :D Toch gaat mijn voorkeur hier nog niet naar uit, dit omdat ik waarschijnlijk nog nooit met een prime heb gewerkt... misschien toch maar eens eentje voor een weekendje huren! :idea:
Gebruikers-avatar
Jan Vos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2008 20:49
WoonplaatsCOLON Hoogkerk

Dennis-010- schreefCOLONhttp://www.batterijenhuis.nl/ENELOOP-N_grp_16-1.html

Nee ik heb geen aandelen ;)
Werk je bij de Fabeltjeskrant. :lol:

Op bovenstaande site staat bij Laders, een druppellader, NiMh mag je nooit met een druppellader laden alleen met een lader met DetaPeak.
Vulpes Pilum Mutat, Non Mores.
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Wow,

Die Jasmine Star is idd supergoed!

Zet mij toch aan het nadenken.... Misschien toch maar ook doorsparen voor een 50 1.2 ipv 1.4 ;)
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
Gebruikers-avatar
janay
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 651
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2007 14:14
WoonplaatsCOLON Berghem
CONTACTCOLON

Vroeger heeft ze heel veel met de 1.4 gewerkt hoor dus voorlopig kun je toch vooruit. Misschien even doorsparen voor een workshop in de States.... zou wel helemaal super zijn.

gr. patricia
http://www.jrf-fotografie.nl


Canon 5dmarkII + 40d + canon 50mm 1.2 + canon 24-105 4.0 + canon 100mm 2.8 macro L + Speedlite 430 EX
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

@ Danovo

Natuurlijk kan je een keer mee! Stuur me maar even een mail.
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
Gebruikers-avatar
Palabra
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 931
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2007 15:49
WoonplaatsCOLON Oegstgeest
CONTACTCOLON

Danovo schreefCOLON Is de Canon EF-S 17-55mm F/2.8 iS USM een leuke aanvulling? Hiermee kan ik in de kerk fotograferen samen met de 70-200 2.8 en tevens kan ik dan de 17-55 inzetten om buiten de groepsfoto te maken (aangezien ik met de 24-105 bij grote families wat bereik mis). Oh ja, daarnaast fotografeer ik ook steeds meer party's bij lokale discotheken, hiervoor kan ik deze denk ik ook erg goed inzetten?
De Canon EF-S 17-55mm F/2.8 iS USM is een geweldige lens, maar als je voor de 5DmII gaat, zal die niet passen. Op de 7D past ie wel.
Gebruikers-avatar
Piet van Vroonhoven
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2007 17:05
WoonplaatsCOLON Druten

Ik zou voor een echte flitser gaan. bijvoorbeeld de Metz mecablitz 76 MZ-5 digital
Vergeet niet dat je, als je een invulflits voor een groepsfoto buiten nodig hebt, je heel veel vermogen nodig hebt.

Als lens zou ik voor een 5D toch vooral voor de 24-105 kiezen
Gebruikers-avatar
MaestroNL
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1303
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2008 11:04
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep (Haarlemmermeer)

Palabra schreefCOLON De Canon EF-S 17-55mm F/2.8 iS USM is een geweldige lens, maar als je voor de 5DmII gaat, zal die niet passen. Op de 7D past ie wel.
Maar met de 7D die ook op het lijstje staat heb je dan wel een killer combinatie, man o man wat is dat een heerlijk loeischerp lensje ;)
Gebruikers-avatar
KaleFietsbel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1004
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2009 17:12
WoonplaatsCOLON Heteren (Gld.)
CONTACTCOLON

De foto's van Jasmine zijn loeischerp en goed afgeleverd, maar qua composities tref ik op dit forum betere bruiloft foto's aan :oops: , bijvoorbeeld van Aestiva.

groet,

John
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar