Vervanging EOS 350D + objectieven

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Danovo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2008 13:49
WoonplaatsCOLON Helmond
CONTACTCOLON

Hallo,

Binnen enkele weken wil ik een nieuwe camera aanschaffen. Op dit moment fotografeer ik nog met de 350D van Canon. Een prima camera maar het wordt tijd voor een andere camera.
Ik heb zelf gekeken naar de Canon 50D of de Canon 5D. Prijsverschil is erg groot maar het is een investering voor lange termijn en een hobby mag geld kosten. :wink:

Heeft er iemand ervaring met deze stap van 350D naar een nieuw model? Aangezien de 50D Image Stabilisatie heeft en de 5D fullframe moet ik ook overstappen naar nieuwe objectieven.

Apparatuur:
Canon EOS 350D, Canon 18-55 kitlens, Sigma 70-300, Canon Speedlite 580EXII

Doeleinden:
- Outdoor portretfotografie
- Nachtfotografie
- Auto- en rallyraces
- Reizen

Alvast bedankt voor jullie advies!
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Danovo schreefCOLON Aangezien de 50D Image Stabilisatie heeft
Wie heeft je dat verteld? IS zit bij Canon SLR's niet in de camera. Sony heeft dat wel, Canon niet.

--

Je kunt met de 5D geen EF-s objectieven meer op de camera zetten, maar je 350D kun je zo vervangen door een 50D zonder dat je er nog dingen extra bij moet kopen (misschien een 2e accu of zo, maar verders niets)
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Danovo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2008 13:49
WoonplaatsCOLON Helmond
CONTACTCOLON

Het is natuurlijk niet de meest "fotografie vriendelijke organisatie" maar die informatie heb ik ontvangen bij de Mediamarkt. Niet correct dus!

Voor wat betreft de extra accessoires begroot ik een objectief, battery-grip, 2e accu en snellere CF kaarten voor zowel de 50D als de 5D.
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Nee zeker niet correct!

Schandelijk overigens ook!

Maar ja dat ter zijde...


Wat mis je nu in je 350D / loop je tegenaan met je 350D waarom je nu denkt om een nieuwe camera te kopen?

Ik zie nog steeds erg mooie foto's uit een 350D komen hoor!
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
Danovo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2008 13:49
WoonplaatsCOLON Helmond
CONTACTCOLON

Helemaal mee eens! De camera begint aardig wat gebruikssporen te vertonen en hij is al een geringe tijd buiten de garantie. Niet dat dit de doorslaggevende factor is maar het is voor mij wel erg belangrijk.
Daarnaast wil ik de 350D als backup gaan gebruiken bij o.a. bruidsfotografie.
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

Hadden we niet ergens een topic met Mediamarkt blunders? :-D Dit vind ik een topper namelijk!

Tja, je noemt zelf bruidfotografie, dan komt de 5D automatisch om de hoek zetten gezien ruisprestaties etc. Niet voor niets wordt de 5D met een 24-105 de wedding combination genoemd. Maar zonder je gek te maken, wat mis je in de 350D? Zelf ben ik ook overgestapt van een 350D naar 5DMkII, het is genieten kan ik je zeggen, maar de 50D waar ik op het werk mee fotografeer is ook echt prima. Je glas is op orde?

groeten Sarpa
Edit: sorry, te snel gereageerd. Ik zie ook autosport enzo, dan is de burst van een 50D wel weer prettig. Hethangt er van af waar je je prioriteit legt qua onderwerp. Overigens denk ik dat er aan glaswerk nog wel te winnen valt.
Laatst gewijzigd door 1 op Sarpa, in totaal 17 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
knoet
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1148
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2007 20:25
CONTACTCOLON

tsja, erg budget afhankelijk.

Maar een 2e hands 5D is zeker voor een mooie prijs verkrijgbaar (zelf ook gedaan paar mnd geleden) en met een 24-105 erbij ben je al een heel eind opweg voor een bruiloft.

Maar dan zit je wel al rond de 1800 euro....
[size=84]onderschrift[/size]
Gebruikers-avatar
viking_in_shorts
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 780
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2005 16:47
WoonplaatsCOLON Zweden (Göteborg)

Dat zijn rare dingen die je schrijft.

Ik denk dat je aan nieuwe/andere lenzen meer profijt hebt dan aan een nieuwe body.
60D + 10-22 + 70-200 F4 IS USM + 24-105 F4 IS + 100 F2,8 Macro + 40 F2,8 STM
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Danovo schreefCOLONIk heb zelf gekeken naar de Canon 50D of de Canon 5D. Prijsverschil is erg groot maar het is een investering voor lange termijn en een hobby mag geld kosten.
De 7D is ook erg leuk. :-)
Gebruikers-avatar
babysteps
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 231
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2009 11:22
WoonplaatsCOLON Harderwijk

De 7D is meer de sportcam en waar de 5D het snel wint qua detail valt er uit een crop met goed glaswerk en een beetje nadenken bij het belichten nog een hoop te halen...
Gebruikers-avatar
lairnoc
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 475
GeregistreerdCOLON 16 Nov 2008 00:26
WoonplaatsCOLON Roosendaal (Noord-Brabant)
CONTACTCOLON

ja maar met de 7d kan hij zijn oude lenzen blijven gebruiken en met de 5d niet :P
Een Canon EOS en een grote tas voor de rest van de accessoires
===> Mijn Foto gallerij <===
===> Twitter <===
Gebruikers-avatar
frank
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1454
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2004 22:02
WoonplaatsCOLON Waalre

doei
Laatst gewijzigd door 1 op frank, in totaal 18 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
BertusL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 469
GeregistreerdCOLON 22 Okt 2009 21:23
WoonplaatsCOLON Houten

Beetje raar om een 7D te kopen met het glaswerk wat je nu hebt en eigenlijk geldt dat ook voor een 50D
Als je 350D het nog goed doet zou ik de prioriteit eerder bij goede objectieven leggen en later wel eens naar een goede body kijken.
Als je een 5D koopt zul je sowieso naar andere (en dan liefst hele goeie) objectieven moeten.
Canon 90D | Sigma 10-20 F4-5.6 | Tamron 17-50 F2.8 | Canon 70-200 F4L | Sigma 150-600 F5-6.3 C | Sigma 105 F2.8 OS Macro | Canon 50 F1.8 II
Mijn Flickr
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

Als je inderdaad wilt investeren, zoals je zegt, in de lange termijn - kun je ook overwegen te investeren in beter glaswerk. De kitlens die je hebt is een enorm groot verschil met b.v. een 24-105 of 17-55.

Met de 50D zul je amper betere platen schieten. Met de 5D dan weer wel, maar dan zul je daar nog steeds nieuw glas bij moeten kopen om er het maximale uit te kunnen halen :wink:
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
Gebruikers-avatar
lairnoc
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 475
GeregistreerdCOLON 16 Nov 2008 00:26
WoonplaatsCOLON Roosendaal (Noord-Brabant)
CONTACTCOLON

ja maar als je goed leest wil een andere body en wil hij ook auto sport gaan fotograferen dan is een snelle body (50d, 7d) toch wel fijner dan een 5d (waar hij zo ie zo andere lenzen voor nodig heeft)
Een Canon EOS en een grote tas voor de rest van de accessoires
===> Mijn Foto gallerij <===
===> Twitter <===
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ach, zo rap is dat autosport helemaal niet hoor.
Die auto's gaan misschien wel snel, maar een snelle camera is neit echt een pré hoor. Ze gaan namelijk redelijk constant over dezelfde lijn. Dat hield mijn 300D zonder USM-lenzen al bij, en daar kan ik nog wel eens voorbeelden van gaan zoeken als je wilt
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
babysteps
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 231
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2009 11:22
WoonplaatsCOLON Harderwijk

BertusL schreefCOLONAls je een 5D koopt zul je sowieso naar andere (en dan liefst hele goeie) objectieven moeten.
Dat zal met een 7D ook moeten. Goede objectieven voor een crop zijn echter een heel stuk goedkoper.

Daarnaast ben ik van mening dat je een (qua resolutie) middelmatig objectief beter op een fullframe kan gebruiken dan op een moderne crop.
Minpunten als vignetting hebben zelfs de meeste heel erg goede objectieven en om nou te zeggen dat ik van het FF groothoekwerk van Canon helemaal overdonderd ben... Vooral met een wat groter diafragma not quite zeg maar (ik verwacht nu weer commentaar "een groothoek stop je altijd terug!" - daar zijn ze echter niet voor gemaakt...)
Gebruikers-avatar
mavlo77
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2609
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2005 20:19

Danovo schreefCOLONHet is natuurlijk niet de meest "fotografie vriendelijke organisatie" maar die informatie heb ik ontvangen bij de Mediamarkt. Niet correct dus!

Voor wat betreft de extra accessoires begroot ik een objectief, battery-grip, 2e accu en snellere CF kaarten voor zowel de 50D als de 5D.
Als je gewoon de eenvoudige ULTRA II kaartjes hebt (15 MB/s) dan zal dat niet veel verschil maken. Die doen het net zo goed in mijn 40D als mijn 350D.
Mavlo - Website: [url=http://mvloemans.nextit.nl/]Mark's Photo Web[/url]
Gebruikers-avatar
EOSKOP
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3273
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 19:00
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Wat meg het allemaal kosten max ??

Gr Johan
Adobe CS 5 - Lightroom 4
Gebruikers-avatar
Danovo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2008 13:49
WoonplaatsCOLON Helmond
CONTACTCOLON

Bedankt voor jullie reacties. Ik concludeer hieruit het volgende:

1. Het is in mijn situatie misschien verstandiger om te investeren in enkele zeer goede objectieven i.p.v. een nieuwe body. In de toekomst kan ik (wanneer de camera kapot is) een nieuwe body kopen en gebruik maken van de aangeschafte lenzen.
2. CF's aanschaffen is dus niet noodzakelijk. Op dit moment heb ik de Extreme III 8 GB kaartjes en deze zijn voldoende voor de 350D.

Ik heb €1500,- begroot voor het aanschaffen van een nieuwe body. Maar als ik beter een aantal goede objectieven koop dan is de keuze snel gemaakt. Voor €1100 heb ik namelijk de Canon EF 24-105mm F4.0L en voor €600,- heb ik de Canon EF 17-40mm f/4.0 L. Ff 200 euries bijleggen en dan heb ik een mooie combi dacht ik zo...
Laatst gewijzigd door 1 op Danovo, in totaal 17 keer gewijzigd.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar