IJsland (op verzoek in zwart/wit)

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Goed, op verzoek dus bij deze de zwart/wit versie. Gaat misschien wel een beetje snel allemaal, maar goed.

Ik heb met opzet een andere selectie gemaakt omdat ik geen kopie van mijn serie wil neerzetten. Verder toch gekozen voor 600x600, omdat dit formaat op 800px betekend dat sommige kijkers moeten scrollen en dat kijkt niet fijn. Overigens best lastig om voor de tweede keer een serie samen te stellen, hopelijk smaken deze net zo goed.

BOB, de eerste is bij jou in de buurt gemaakt, ringweg ter hoogte van Hvolsvöllur, als ik het goed heb is dat de Askja op de achtergrond.
(Uuhh, de Hekla dus :wink: )


- 1 -
Afbeelding

- 2 -
Afbeelding

- 3 -
Afbeelding

- 4 -
Afbeelding

- 5 -
Afbeelding

- 6 -
Afbeelding

- 7 -
Afbeelding

- 8 -
Afbeelding

- 9 -
Afbeelding

- 10 -
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op arnold_w, in totaal 14 keer gewijzigd.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
MarieCanon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1998
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2009 11:48
CONTACTCOLON

prachtig. ik ben een sucker voor z/w maar echt mooi dit.
Slipstream
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 527
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2008 19:45
WoonplaatsCOLON Bilthoven

Adembenemend!
[size=75]40D | Tokina 12-24 F4 AT-X PRO | Sigma 70-200 F2.8 EX DG HSM | Sigma 1.4x EX Extender | Canon 430EX II | Canon 50 f/1.8 II | Canon EF-S 18-55 IS | Lowepro Flipside 400 AW[/size]
Gebruikers-avatar
rloois
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 143
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2005 21:31
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Prachtig mooi in z/w
Canon 40D - Canon 17-85 IS USM - Canon 70-200 2.8L - Canon EF 2x II ext. - Canon 50mm 1.8 II - Canon 100mm 2.8 Macro - Sigma APO 50-500 F4-6.3 (4sale) - meer flitsers dan gemeente Zoetermeer

<a href="http://robbert.loois.nl/gallerypics">Site'je</a>
Gebruikers-avatar
Daimler
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1051
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Zoetermeer

Ziet er goed uit maar ik vond je vorige kleuren serie mooier, maar dat blijft toch een persoonlijke smaak :oops:

Gr Rob
[size=75]5DMarkII/ 50D/Canon EF24-105mm F4 IS USM [color=red]L[/color]/Canon70-200mm F2.8 IS USM [color=red]L[/color] /Canon EF 100-400mm 1:4.5-5.6 IS USM [color=red]L[/color]/Canon extender 1.4II /Canon Speedlite 580EXII/Sandisk Extreme III 32GB[/size]
Gebruikers-avatar
Jeronim
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 331
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2009 23:44
WoonplaatsCOLON Tilburg
CONTACTCOLON

Vond de kleurenserie al erg mooi, maar dit is echt indrukwekkend! Prachtige omzettingen, overweldigende landschappen zijn dit.
Gr Jeroen
400D + BG-E3 + EF 24-105 L IS USM + EF 70-300 IS USM + EF 50 f/1.8 II + Sigma 18-50 + 430EX + filters en pootjes
www.jeroenvandewiel.exto.nl
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Arnold, prachtig! wanneer kom je hier een workshop geven? Je zwartwik omzetting gecombineert met je heftige contrast en uitgebeten stukken zijn echt super!

Over foto 1, dat is niet de Askja, die is niet te zien vanuit hier omdat die noordelijker ligt dan de vatnajokull. Deze berg is de Hekla, niet minder beroemd hoor en hij staat ook op springen dus misschien kun je die foto later voor meer geld verkopen dan nu :wink:

Bob

Edit, enkel foto 7 vind ik niet zo mooi, ik weet waar ik naar zit te kijken, maar het ijs komt me te "vies" over, misschien iets minder donker maken??
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Erg mooie foto's!! Mooie omzetting naar zwart-wit.
Ben het met Bob eens voor wat betreft no.7 en ook no 6 vind ik iets minder.
Het ijs kan zo mooi blauw kleuren in verschillende gradaties, nu in z-w valt dat helemaal weg.
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
bacovuikie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4163
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2007 16:42
WoonplaatsCOLON Krimpen a/d Lek
CONTACTCOLON

Ik vind de kleuren foto`s vele malen mooier ik vind de kleuren in de natuur prachtig waarom zou je dat Z/W willen maken.bij architectuur , urban , mensen/modellen vind ik het soms wel mooi .maar dit is natuurlijk persoonlijk :wink:


Gr Ruud
KIJK OOK EENS OP M,N WEBSITE www.rvuikphotography.nl
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Indrukwekkend weer. En hoewel ik zeker een z/w liefhebber ben, vond ik je kleurenversie die je al eerste gepost hebt hier, veel sprekender. Het zachte in die reeks van foto 3 vind ik onovertroffen. Dat mis ik hier een beetje. Desondanks dus weer indrukwekkend.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
leniejj
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 193
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2009 16:08
WoonplaatsCOLON Pijnacker

wat een onwijs mooie foto's!! vind vooral 5 en 8 erg mooi met dat water!!
Ga ik nu nog ff de foto's met kleur kijken :D

Groetjes Lenie
[size=75]Canon 450D, Canon 18-55 en 55-200 Sigma 105 Macro lens
Canon speedlight 580 EX II
en nog wat filters

nog meer wensen..[/size]
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

bmvduin schreefCOLONArnold, prachtig! wanneer kom je hier een workshop geven? Je zwartwik omzetting gecombineert met je heftige contrast en uitgebeten stukken zijn echt super!

Over foto 1, dat is niet de Askja, die is niet te zien vanuit hier omdat die noordelijker ligt dan de vatnajokull. Deze berg is de Hekla, niet minder beroemd hoor en hij staat ook op springen dus misschien kun je die foto later voor meer geld verkopen dan nu :wink:

Bob

Edit, enkel foto 7 vind ik niet zo mooi, ik weet waar ik naar zit te kijken, maar het ijs komt me te "vies" over, misschien iets minder donker maken??
Stom :oops: ik bedoelde idd de Hekla (al die namen ook).

Tja worksshop, het is wel iets wat me bezighoud en wat ik best graag zou willen, maar daarvoor zal ik toch eerst wat vaker naar IJsland moeten komen om de bijzondere, niet standaard plekjes te vinden.

Over foto 7, juist het misterieuze, het moeten zoeken naar wat het is, niet weten waarnaar je kijkt vind ik juist boeiend in deze foto. In de kleurenversie is er geen blauw te zien, daar is hij door het ijs en het zwarte gruis al bijna in z/w. Voor alle duidelijkheid, het is dus het einde van de Skaftafellsjokull.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Haroldvdb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2692
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2007 18:41
CONTACTCOLON

Fraaie platen weer en in ZW is het zeker mooi maar persoonlijk zie ik toch liever de kleurenversie's

Gr. Harold
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Eeuwig zonde dat je de mooie kleuren van deze landschappen hebt weggehaald.... het hadden prachtige plaatjes geweest anders...
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

sunblade schreefCOLONEeuwig zonde dat je de mooie kleuren van deze landschappen hebt weggehaald.... het hadden prachtige plaatjes geweest anders...
De bedoeling is dat je naar deze platen op een iets andere manier kijkt dan de kleurenversie. Door het vierkante, het hoge contrast en de keuze van de beelden (veel donker met het lichte deel als onderwerp) krijg je een meer grafische en mysterieuze voorstelling, dan de natuurlijke kleuren in de andere serie.

Normaal ben ik ook niet zo heel erg voorstander van z/w in landschappen, maar de lijnen, contouren, ruighuid en contrasten van dit land lenen zich er mi uitstekend voor. Ik heb er ook een vergelijkbare serie van Schotland van.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Je hoeft je niet te verantwoorden, of je vind het mooi en begrijpt het, of niet en daar is niets mis mee.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

bmvduin schreefCOLONJe hoeft je niet te verantwoorden, of je vind het mooi en begrijpt het, of niet en daar is niets mis mee.
Dus ik begrijp het niet?? :?
Gebruikers-avatar
bacovuikie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4163
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2007 16:42
WoonplaatsCOLON Krimpen a/d Lek
CONTACTCOLON

bmvduin schreefCOLONJe hoeft je niet te verantwoorden, of je vind het mooi en begrijpt het, of niet en daar is niets mis mee.
Ik begrijp er ook niks van :shock:
KIJK OOK EENS OP M,N WEBSITE www.rvuikphotography.nl
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Ik vind ze geweldig. Fijne toepassing van zwart/wit, waardoor het wat surrealistisch word. Mij smaakt dat zeker wel, weer eens anders als het standaard-plaatje. Ik ga geen voorkeur uitspreken voor een beste. Juist net de collectie samen vind ik zo fijn werken.
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

hele mooie platen.. en een mooie z/w omzetting...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar