Curacao, waar moet je geweest zijn?

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
ngeersing
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2008 11:09
WoonplaatsCOLON Roden
CONTACTCOLON

Goedeavond medeforummers,

Donderdag a.s. ga ik naar curacao toe. Ben van plan daar veel leuke dingen te gaan doen en mn fotogerij gaat natuurlijk ook mee die kant op !
Zijn er mensen van jullie ook al eens eerder geweest en die misschien nog tips hebben voor iets wat je daar gewoon moet hebben gedaan of waar je moet zijn geweest?

Uiteraard post ik natuurlijk mn mooiste foto's die ik daar gemaakt heb hier op het forum.

Ben benieuwd !

Groeten,
Nick
[size=75]EOS 40D+BG-E2N - Canon 430EX II- Canon 70-200 F4 [color=#FF0000]L[/color] - Canon 17-40 F4 [color=#FF0000]L[/color] - Canon 100mm F2.8 Macro - Canon 50mm F1.8 II - Canon 18-55mm - Een lege portemonnee[/size]
Gebruikers-avatar
MarieCanon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1998
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2009 11:48
CONTACTCOLON

Westpunt -> natuur
Bombini beach -> exotisch strand (leuk met grijsfilter!)
Sea World -> dolfijnen
Otrabanda (niet echt veilig je moet wel oppassen!)
Punda -> de winkeltjes
Floating Market -> venzuelaanse (of hoe je het ook spelt) vruchten/vis/vlees handel.
De sterrenhemel

Wat is niet interessant daar......!
Gebruikers-avatar
rloois
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 143
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2005 21:31
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Hai,

Boottocht naar klein curacao, is een onbewoont eiland met enkel een vervallen vuurtoren een aangespoeld zeeschip en een zeilboot verder kan je daar erg mooi snorkelen, geen idee of je een onderwaterhuisje hebt voor je eos/compact camera.

Tik hem maar is in, in goolge.

En verder op curacao zelf:
Het boka park bovenin rechts (de ruwe kant van het eiland)
Grote en de kleine knip zijn leuke strandjes
Struisvogel farm
en als je duikt, vlak voor de haven van willemstad ligt op 30 meter diep de Superior op de bodem.

Veel plezier.
Rob
Canon 40D - Canon 17-85 IS USM - Canon 70-200 2.8L - Canon EF 2x II ext. - Canon 50mm 1.8 II - Canon 100mm 2.8 Macro - Sigma APO 50-500 F4-6.3 (4sale) - meer flitsers dan gemeente Zoetermeer

<a href="http://robbert.loois.nl/gallerypics">Site'je</a>
Gebruikers-avatar
Jeronim
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 331
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2009 23:44
WoonplaatsCOLON Tilburg
CONTACTCOLON

Het hele eiland is een fotofeest door het mooie licht en de alom aanwezige kleuren van de huizen, zee, lucht enz.
Series (ook hier) die er van voorbij komen tonen helaas vaak de bekendste spots (Knipbaai, Punda met pontjesbrug...) terwijl er heel veel meer is. Iedere baai is wel de moeite waard. Net als de ruige noordkust en de kunuku (veel mooie natuur bijvoorbeeld in het westen boven Barber). Christoffelpark, flamingo's bij St Willibrordus, het eiland Klein Curaçao, de landhuizen.
Het fotogeniekst is het oudste stadsdeel Otrobanda. Marie geeft al aan dat je hier inderdaad op moet passen, niet alleen gaan dus. Een deel is gerestaureerd (Kura Hulanda) en is wel veilig. Krijg al weer heimwee nu ik dit typ (zucht). Veel plezier.
Gr Jeroen
400D + BG-E3 + EF 24-105 L IS USM + EF 70-300 IS USM + EF 50 f/1.8 II + Sigma 18-50 + 430EX + filters en pootjes
www.jeroenvandewiel.exto.nl
Gebruikers-avatar
patrick-canon
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2008 17:27
CONTACTCOLON

ha ben er van de zomer geweest, en twas geweldig!!
eigenlijk zijn alle dingen al genoemd!, ook ik vond de drijvende markt geweldig en punda en alles wat al genoemd is!!

mijn mooiste ervaring was met de catamaran naar klein curacao, waanzinnig!

fijne vakantie!!
geen enkele foto is perfect, maar je kan er wel naar streven!

www.patrick-fotografie.nl
Gebruikers-avatar
viking_in_shorts
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 780
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2005 16:47
WoonplaatsCOLON Zweden (Göteborg)

Moet zeggen dat wij met onze huurauto erg veel plezier gehad hebben op de Hato vlakte 8) We hadden wel een jeep trouwens ...
60D + 10-22 + 70-200 F4 IS USM + 24-105 F4 IS + 100 F2,8 Macro + 40 F2,8 STM
aflits
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 673
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:33

Het Christoffelpark bestaat uit 2 delen. Het grote deel (ZW) kan je met de auto doen, maar na een half uur ziet alles er hetzelfde uit. Deze lopen is leuker, zeker in de ochtenduren.
Het kleine NW-deel moet met de auto, neem daar gerust de tijd voor. Je ziet daar veel vogels. De baai Boca Grande is daar, die is net als vele baaien maar met een mooi deel groen. Smeer je van top tot teen in met Deet.
De meeste mooie gebouwen staan aan de Scharlooweg. Mambo Beach kan je overslaan, voor ons was dat een cultuurschok.
De meeste landhuizen op het westelijke deel kom je niet zomaar in.
Piscadera Beach, Playa Grandi en Playa Lagun. En kijk op www. curacaoinfo.nl.
Prettige vakantie !
toppe
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 316
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2008 06:29
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Alle dingen zijn al genoemd. Wat absoluut leuk is:

Captain Goodlife die man is echt leuk en vertelt op een leuke marnier dingen over Curaçao... Ook word je op verschillende stukken op het eiland afgezet waar je anders niet kan komen.

Halluja!

Ook moet je eens gaan eten bij de vis container, De keuken bestaat uit een 40 kub container die leeg is... Alleen de keuken natuurlijk

Vervolgens zit je gewoon buiten op een paar stoelen lekker te eten bij het strand etc.

Welk resort zit je??
• Canon EOS 1100D • Redged RTT-423 + Redged RT-1 • Canon IXUS 95IS • EF-S 18-55 + Zonnekap • EF-S 55-250 + Zonnekap • Metz 36 AF-4C + Omnibounce • Canon 200DG Gadget
ngeersing
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2008 11:09
WoonplaatsCOLON Roden
CONTACTCOLON

Allen bedankt voor jullie reacties ! Heb al een mooi lijstje gemaakt wat ik wil gaan doen en waar ik naartoe wil :)

@toppe
Mn vriendin zit voor 5 maanden op curacao. Ze is daar aan t stage lopen bij een psychiatrische inrichting. Ze heeft daar nu een appartementje en daar kan ik mooi bij in.
[size=75]EOS 40D+BG-E2N - Canon 430EX II- Canon 70-200 F4 [color=#FF0000]L[/color] - Canon 17-40 F4 [color=#FF0000]L[/color] - Canon 100mm F2.8 Macro - Canon 50mm F1.8 II - Canon 18-55mm - Een lege portemonnee[/size]
toppe
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 316
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2008 06:29
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

ngeersing schreefCOLONAllen bedankt voor jullie reacties ! Heb al een mooi lijstje gemaakt wat ik wil gaan doen en waar ik naartoe wil :)

@toppe
Mn vriendin zit voor 5 maanden op curacao. Ze is daar aan t stage lopen bij een psychiatrische inrichting. Ze heeft daar nu een appartementje en daar kan ik mooi bij in.
Gast emigreer gewoon! toen ik terug kwam van Curaçao kreeg ik van m'n baas op de klote omdat ik lui was... Die mentaliteit heerlijk rustig en vooral niet stressen of wat dan ook! Dat waren 4 lekkere weken :mrgreen: jammer dat ik weer terug moest.

Vergeet zeker Captain Goodlife en de vis container niet! Dat is echt iets wat je nooit zal vergeten!

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=151541[/img]
Captain Goodlife
• Canon EOS 1100D • Redged RTT-423 + Redged RT-1 • Canon IXUS 95IS • EF-S 18-55 + Zonnekap • EF-S 55-250 + Zonnekap • Metz 36 AF-4C + Omnibounce • Canon 200DG Gadget
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar