Zoomexperience 2009 - Hoe vonden jullie het?

Waar zijn we wanneer te vinden? Hier kunnen ook ideeën voor een dagje uit worden gepost. Of als je zelf ergens heen gaat kun je dat hier opgeven en elkaar eventueel op locatie ontmoeten.

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
r.muusers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2009 10:39
WoonplaatsCOLON Haarlem

Eerste en laatste keer.

Ben er met een goede vriend heen gegaan. Het was wel wat ik ervan verwacht had. Stands van de bekende merken, winkels e.t.c. en wat workshops.

Leuk kunnen spelen met dikke telelenzen met dure nikons erop (duurde ff voor ik ze begreep, wat hebben die noinks veel knoppen zeg!)

Maarrrr... De enorme mensenmassa die daar compleet richtingloos en ronduit ASOCIAAL rondstruinen maakten de beurs in mijn ogen tot een complete fiasco. Ik stond heel even met wat gorrilapodjes te spelen en kreeg plotsklaps een dikke zwetende vent + rugtas in mn nek omdat ie zo nodig een foto moest maken.

Ik zag een 50D + 24-70 liggen, heb die lens al een tijd op het oog, dus daar wilde ik mee spelen. Duurde 30 minuten voor ik erbij kon. Koffie? nergens gevonden. Wel een rij langer dan bij de efteling voor kouwe worst. Zijn dus maar even centraal station opgelopen voor een lekkere turkse versnapering.

Daarna nog wat stands bekeken maar het was geen doen. Sta je ff een foldertje te lezen, komt er een of ander grietje out-of-nowhere en HOP 80 'fotografen' erboven op. Duwen je gewoon aan de kant en weg kans op vragen stellen of folders kijken.

Conclusie: nooit meer, zonde van mijn geld. Ik zou zelf mijn camera niet mee durven nemen, iedereen loopt heel asociaal tegen je aan alsof je een struik bent die in de weg staat om een fotootje te kunnen maken.

Als dit volk representatief is voor 'echte' fotografen, ben ik blij dat ik een amateur ben met nog enigszins humane karakteristieken.
50D | 10-22 | 17-55 | 50 1.8 II | 100-400
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

Ja, ook hier een niet tevreden klant. Ik heb de Experience van vorig jaar als referentiekader en ze leken nu maar de halve hal te hebben van vorig jaar. Neem je daarbij nog een tweetal grote zitplekken met tafeltjes naast zo'n voorbij schuifel restauratie met inderdaad een 30 meter rij ervoor, dan is de exposanten-ruimte erg klein. En tel daarbij op dat er toch redelijk wat mensen in waren gedrukt, dan was het echt te vol en liep je iedere keer tegen de fototassen op (en verblind door flitsen). Fototoestel had ik wel meegenomen, maar ik dacht bij mezelf, waarom precies dezelfde foto maken als de tig fotoklikkers die er gelijk om elk modelletje heen drommen (zeker bij die met bodypaint). Ging een ietwat aardig uitziende bezoekster vervolgens voor een achtergronddoek staan, dan werd er ook gelijk op los geklikt.

Ik wou graag de lezing zien van Steve McCurry, maar de bezoekers van de voorgaande lezing bleven en masse zitten en dus werd er voor de ingang van het zaaltje omgeroepen dat er door de brandweer nog maar 60 mensen extra werden toegelaten. Oeps, foutje, gelijk waren er een aantal mensen die perse!! naar binnen moesten en dus werd er even flink geduwd, dus ben ik vrij rap uit die rij gestapt, die er overigens al een half uur van tevoren stond, inclusief ondergetekende.

Foto-gelegenheden; ik voelde me niet geïnspireerd...
Aanbiedingen; de 24-70 voor 999 Euro, maar toch niet meegenomen, maar wel een 16GB MicroSD voor mijn mobiel (lekker veel muziek erop).
Oh ja, 1,80 Euro voor koffie, 2,70 voor flesje frisdrank, 2,80 voor saucijzenbroodje, 4,50 voor een klein broodje gezond, 12 Euro parkeren... Hehe :D

Het was het geld niet waard. Alleen als ik volgend jaar een goede portfolio review inlever, mogelijk dat ik dan even aanwip (er was nu een 7D te winnen, en daar zeg ik ook volgend jaar geen nee tegen).

Groeten,
Hendrik

P.S.: Oh ja, presentaties/workshops zijn slecht te volgen om dat de stand ernaast probeert het geluid te overstemmen, erg storend.
En ook Jan Vermeer z'n presentatie gezien, maar het viel me op dat hij wel erg veel z'n onderwerpen centraal in de foto plant, terwijl het de foto daardoor onnodig saai maakte (en het was niet expres gedaan om symmetrie te benadrukken). Viel me tegen van hem...
Canon 1D III, wat backup camera's, lensjes, een studiootje en en nog wat mikmak.
Iedereen kan fotograferen, maar niet iedereen ziet een 'plaatje', heeft zijn camera bij zich & heeft het geduld
Gebruikers-avatar
yvowillems
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 07 Aug 2007 08:04
WoonplaatsCOLON Oostrum (LB)
CONTACTCOLON

Mmmmmm ja... wat moet ik nog zeggen....

Ben het met het bovenstaande helemaal eens.... echter heb ik mezelf echt gruwelijk hard vermaakt en rot gelachen !!!

Het is schitterend om op zo'n dag de fotografen zelf eens op de foto te zetten en de chaos eens vast te leggen op foto's. Zo heb ik vandaag echt lachwekkende situaties gehad :lol: 8)

Volgend jaar weer???? ik weet het nog niet... het heeft mij geen nieuwe kennis opgeleverd vandaag.

Greetz
Laatst gewijzigd door 1 op yvowillems, in totaal 1 keer gewijzigd.
[url]http://www.yvowillems.nl[/url]
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

Dat klopt, ik heb ook wel meerdere keren eens gewezen naar de menigte aan fotoklikkers om zo'n modelletje heen, maar er niet om gelachen. Ze blokkeerden voornamelijk de weg.
Gebruikers-avatar
yvowillems
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 07 Aug 2007 08:04
WoonplaatsCOLON Oostrum (LB)
CONTACTCOLON

drikj schreefCOLONDat klopt, ik heb ook wel meerdere keren eens gewezen naar de menigte aan fotoklikkers om zo'n modelletje heen, maar er niet om gelachen. Ze blokkeerden voornamelijk de weg.
Het was idd soms blokkerend.
Tip: Je camera goed vasthouden en niet recht op je buik dragen... want dat vraagt op gebroken lenskampjes etc :wink: .
En lol moet je nog altijd zelf maken 8)
[url]http://www.yvowillems.nl[/url]
Gebruikers-avatar
avdakker
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 365
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2008 18:19
WoonplaatsCOLON Best
CONTACTCOLON

Ben er vandaag ook geweest en vond het ook stukken minder als vorig jaar. Het is niet zozeer de ruimte maar de hoeveelheid aan stands die toegenomen zijn. Canon en panasonic hadden vorig jaar flinke stands met veel ruimte om omheen te lopen. Zo ook bij de modellen wat dus een betere opzet was. Wellicht dat men nu inzien dat ze volgend jaar de ruimte meer aan moeten passen aan de grootte van de stands. Doordat er zoveel kleine stands stonden leek het ook erg druk te zijn. Jammer want ik denk dat dankzij de indruk die men vandaag kreeg, dat er volgend jaar weer een dip in kan zitten.
Canon 5D MKIII, Canon 5D MKII, Canon Speedlight 600EX -RF, Canon Speedlight 580EX MKII, Canon 70-200 F2.8 L USM, Canon 24-70 F2,8 L USM, Canon 24-105 F4 L IS USM, extender 1.4 Type I
Gebruikers-avatar
Chrit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 726
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2005 12:55
WoonplaatsCOLON Herten
CONTACTCOLON

Ben er gisteren ook geweest, maar voor mij hoeft dit niet meer.
Op de eerste plaats zat de trein zo vol dat ik anderhalf uur heb moeten staan. Toen was het op de beurs ook nog eens zo druk. Een fatsoenlijke foto maken is bijna onmogelijk. Lange rijen om aan iets te drinken of te eten te komen voor veel geld!
www.chrit.nl

Canon 5D MK3 + BG-E11 | 17-40 f4 L | 24-105 f4 L IS | 70-200 f2.8 L IS | 50mm 1.4 | Speedlite 430 EX | Canon 600ex-rt | Media Storage M30
Gebruikers-avatar
Milka 62
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 207
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2009 17:17
WoonplaatsCOLON Best

Als ik de reacties hier zo lees ben ik blij met mijn besluit om toch maar niet naar de "Expirience " te gaan. Ik heb een hekel aan mensenmassas die dan ook nog eens lekker asociaal bezig zijn.
Dan voor mij liever de Eos dag :D
Canon 7D+grip, 40D+grip, EFS 10-22 USM ,Sigma 24-105 F4 DG Art , EF 70-200 f2.8 L IS USM, EF 100 f2.8 macro, Lowepro Flipside 300,Lowepro Toploader pro 75aw,Manfrotto 055CXPRO3+Manfrotto 498RC4
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

yvowillems schreefCOLONHet is schitterend om op zo'n dag de fotograven zelf eens op de foto te zetten en de chaos eens vast te leggen op foto's. Zo heb ik vandaag echt lachwekkende situaties gehad :lol: 8)
Kom op met die foto's :lol:
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Gebruikers-avatar
Chrit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 726
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2005 12:55
WoonplaatsCOLON Herten
CONTACTCOLON

Hier heb ik er een paar.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding
www.chrit.nl

Canon 5D MK3 + BG-E11 | 17-40 f4 L | 24-105 f4 L IS | 70-200 f2.8 L IS | 50mm 1.4 | Speedlite 430 EX | Canon 600ex-rt | Media Storage M30
Gebruikers-avatar
yvowillems
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 07 Aug 2007 08:04
WoonplaatsCOLON Oostrum (LB)
CONTACTCOLON

Haha,

Bij deze dan een aantal zo uit de camera gerolde snapshots van de dag.

Mevrouw Janssen was er ook.
Afbeelding

Maar ook meneer Janssen was van de partij!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Greetz,
[url]http://www.yvowillems.nl[/url]
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Daar was het inderdaad verschrikkelijk druk :?

Niets gemist dus :lol:

Grt Caspar
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Gebruikers-avatar
SwederD70
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2005 14:55
WoonplaatsCOLON Eindho

Dat meneer Janssen nog naar binnen mocht met zo'n simpele "klik-klak" toestelletje :cry: ...

Nou ja gezien eerdere foto verslagen van ZOOM Exp...wist je bij voorbaat al dat ook deze editie volkomen kansloos was.
95% van de bezoekers heeft alleen maar zo'n DSLR om erbij te horen, maar heeft van fotografie 0 kennis...
Gebruikers-avatar
veldje63
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1761
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 19:59
WoonplaatsCOLON Kaag en Braassem
CONTACTCOLON

maar vind niemand dit dan verbazingwekkend?
Ik zie een rij witte lenzen staan (dan ga ik er misschien ten onrechte van uit dat dit mensen zijn die en bewust met hun hobby om gaan en ook nog eens technisch hun toestel begrijpen) en die nemen een geweldig unieke foto (not) en flitsen ook nog eens in ( totaal onnodig met al die lampen).
Wat doe je daarna dan thuis met die 3000 foto's? Die flikker je toch direct weg? :lol:
groetjes,
Rob
Gebruikers-avatar
yvowillems
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 07 Aug 2007 08:04
WoonplaatsCOLON Oostrum (LB)
CONTACTCOLON

veldje63 schreefCOLONmaar vind niemand dit dan verbazingwekkend?
Ik zie een rij witte lenzen staan (dan ga ik er misschien ten onrechte van uit dat dit mensen zijn die en bewust met hun hobby om gaan en ook nog eens technisch hun toestel begrijpen) en die nemen een geweldig unieke foto (not) en flitsen ook nog eens in ( totaal onnodig met al die lampen).
Wat doe je daarna dan thuis met die 3000 foto's? Die flikker je toch direct weg? :lol:
Wat doe ik met de foto's..... mmmm ja....... helemaal niets... of ja... jullie vermaken hoop ik :roll:
Zelf heb ik bij het terug kijken van alle 250 foto's weer goed kunnen lachen soms. Nu verdwijnen ze in het archief en zullen ze waarschijnlijk nooit meer geopend worden.

En verbazingwekkend?? Ja... behoorlijk... Stiekem over de schouder mee kijken van iemand die een dikke 1Ds mark 3 heeft met een NOG dikkere L lens erop... en vervolgens op het schermpje zo'n rare foto zien zonder enige gedachte / compositie / apartheid erachter.... ach ja.....wie geld heeft, moet het laten rollen. (zie de mensen met een dik pensioen). :wink:
[url]http://www.yvowillems.nl[/url]
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

Nou ja Veldje, de eerste keer doe je nog gewoon mee, zuiver om te oefenen (dat was toen op de snel langs vliegende jongens op skates vorig jaar). Deze editie had ik er ook niet zoveel zin in om m'n fototoestel uit de tas te pakken (ik wou ook absoluut niet als pocher te boek komen te staan en bovendien namen al die fotografen al dezelfde foto). En waarschijnlijk had ik wel een lichte invulflits moeten gebruiken hoor, het was nog altijd redelijk donker.
Gebruikers-avatar
G'tje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 290
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2009 13:34
WoonplaatsCOLON Enschede

Ja, het was verschrikkelijk druk op Zaterdag. En vorig jaar was er volgens ook meer beursruimte maar ik heb mij wel vermaakt gisteren. Als iedereen, die nu zo negatief is, volgend jaar thuis blijft heb ik wel heel wat meer ruimte :) Trouwens op de 1 na laatste foto van yvowillems zie je linksonderin nog net mijn onderarmen met de 24-105. Ik had op dat moment geen idee dat er zoveel mensen achter mij stonden.

Gerard.
Grtz, Gerard.
bernice
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 11:02

Hallo,

Ik vond het echt een blamage gisteren....Het geluid was echt bagger bij de Portfolio Previeuw. Gigantisch druk bij de stands, mensen drongen voor.. Nee voor mij geen 2e keer!!
Gebruikers-avatar
Chris Tettero
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1689
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2006 11:34
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Ach ja laat de mens met de 1D en toeters ook nu hobby beleven. De ene doet er gewoon wat meer mee dan de ander.
Ik rijd ook lekker met mijn Lamborgini 80 km/h op de A12. Zou niet weten hoe deze harder moet. :lol:
En die beurs, die is nu eenmaal voor de massa. Dat was toch geen verrassing neem ik aan.
Laatst gewijzigd door 1 op Chris Tettero, in totaal 1 keer gewijzigd.
Kijk dit is nu een onderschrift...
Gebruikers-avatar
digicanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 854
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2006 19:44
WoonplaatsCOLON Hooghalen

Ben vandaag geweest, nadat ik vorig jaar niet kon en daar goeie verhalen over had gehoord. Maar tot tegenstelling tot de verhalen van die ik las over de zaterdag vond ik het vandaag wel meevallen met de drukte. Bij de kassa konden we meteen doorlopen, bij de broodjes stand idem. Tuurlijk bij sommige stands was het druk maar daar viel dan ook wat te zien.

Wat beurs inhoud betreft viel het me tegen. Hopen dat ze er weer van leren en volgend jaar het weer goed doen.
M.vr.gr Bert
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar