Damesvoetbal Candia'66 vs Saestum (Zeist-West)

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
B.e.r.r.i.e
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2009 17:00
WoonplaatsCOLON Kesteren
CONTACTCOLON

Vandaag was het weer zover....Candia moest uit spelen tegen Saestum in Zeist-West.

Het was een beetje een rommelige wedstrijd met niet al te veel actie, dus ook weinig leuke actiefoto's kunnen maken. Toch gooi ik er hier weer even een paar neer.

Het weer was ook wisselvallig. Een buitje gehad, licht bewolkt, zwaarbewolkt en dan ook nog af en toe een paar irritante zonnestraaltjes. Zodra de zon tevoorschijn kwam ben ik gelijk gaan onderbelichten.

Alle commentaren, tips en trucs zijn welkom!

Foto's zijn weer gecropt, beetje nabewerking gehad in PS en geschoten met de Tamron 18/200 op de Tv stand 1/800 en ISO AUTO...

Afbeelding

F: 6.3 - ISO200 - 1/800 - Zoom: 200mm

Afbeelding

F5.6 - ISO800 - 1/800 - Zoom: 76mm

Afbeelding

F:7.1 - ISO200 - 1/800 - Zoom: 119mm

Afbeelding

F5.6 - ISO800 - 1/800 - Zoom: 91mm

Afbeelding

F7.1 - ISO200 - 1/800 - Zoom: 200mm
[b][size=67]Berrie van den Hoofdakker | [url]http://www.vandenhoofdakker-fotografie.nl[/url][/size]
[size=67]Canon 450D + BG-E5 Grip | Canon EF 50/1.4 USM | Canon EF 85/1.8 USM | Canon EF 17-40 L USM |Canon Speedlite 430EX II [/size][/b]
Gebruikers-avatar
ceesd
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 748
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2009 17:47
WoonplaatsCOLON Westland

B.e.r.r.i.e schreefCOLONwedstrijd met niet al te veel actie
Het oogt idd heerlijk ontspannen allemaal. Geen enkele gele of rode kaart schat ik zo in. :D

Grt, Cees
Een cowboy met zijn handen omhoog staat meestal niet te juichen.
Gebruikers-avatar
Macbean
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 491
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 11:50
WoonplaatsCOLON Arnhem

Hé Berrie,
Gaat de goeie kant op! Je merkt dat je bezig bent met de tips van de vorige topics.
Leuke serie, goed belicht en de scherpte is zeker beter ten opzichte van de vorige series.
Ik ben nu zelf een beetje aan het experimenteren op het schieten met een laag diafragmavoorkeuze om wat meer achtergrondonscherpte te creeren. Alleen gisteren de boel een beetje verkloot omdat is mijn iso niet terug had gezet en dus de meeste foto's wel op diafragma 4.5-5.6 had genomen maar met sluitertijden rond de 1/3000. Veel ruis dus.

Groeten,
Rijno
[size=67]Eos 40D+Grip, Canon 70-200 [color=red]L[/color] F4 USM, Sigma 17-70 2.8/4.5,Manfrotto 681B en alles in een rugzakkie.[/size].
Gebruikers-avatar
B.e.r.r.i.e
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2009 17:00
WoonplaatsCOLON Kesteren
CONTACTCOLON

@ CeesD: Inderdaad totaal geen kaarten uitgedeeld :D

@MacBean: Dank voor je reactie!

Ben je dan helemaal manueel gaan schieten? Want als je met een vast diafragmakeuze gaat schieten, bepaalt de camera toch de sluitertijd...? Of pakte de camera zelf 1/3000?

Aankomende zaterdag heb ik een vrije dag, want dan spelen ze niet. Dus de volgende serie komt weer over 2 weken :lol:
[b][size=67]Berrie van den Hoofdakker | [url]http://www.vandenhoofdakker-fotografie.nl[/url][/size]
[size=67]Canon 450D + BG-E5 Grip | Canon EF 50/1.4 USM | Canon EF 85/1.8 USM | Canon EF 17-40 L USM |Canon Speedlite 430EX II [/size][/b]
eon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 128
GeregistreerdCOLON 09 Nov 2006 10:50
WoonplaatsCOLON Rhenen

hahaha die 3e, leuke actiefoto van Serina :D Heb ik vroeger nog bij in de klas gezeten! :D

maar waarom schiet je met de TV stand als ik vragen mag? misschien is het een optie om eens AV te schieten en alleen je diafragma te kiezen!? Ik denk dat volledig manueel schieten toch lastig blijft!
Heb het zelf ondervonden met een dagje ouwehands 2 weken geleden... het zonnetje die weer achter een wolkje kruipt en er weer achtervandaan komt. alsje even niet op je waarden let zitje weer tevloeken :lol: !

Maar het is erg leerzaam! Dus misschien eens een eerste helft manueel gaan proberen? stapje voor stapje? :D

En speelt candia over 2 weken thuis of uit? anders kom ik nogwel even langs! :wink:
Gebruikers-avatar
B.e.r.r.i.e
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2009 17:00
WoonplaatsCOLON Kesteren
CONTACTCOLON

Hehehe, weet je zeker dat dat Serina is? :wink: Volgens mij is het toch echt Willeke! :lol: Nr 6 is als het goed is Serina :D

Ik kan me herinneren dat ik toen ik voor het eerst van de dames foto's maken ging, dat ik toen op de AV stand begon, maar ik kreeg hierbij toch echt te lange sluitertijden i.v.m. het sombere weer denk ik. Dan gaat het op de Tv stand toch echt wat beter :P Maar goed, we gaan het zeker weer eens proberen!

Over 2 weken spelen ze thuis :lol:

Zaterdag 31 oktober hebben we de thuiswedstrijd tegen Patria.

Aanvang wedstrijd om 12.00 uur.


Ik zal er ook weer rond 11:15/11:30 zijn... :D Zie ik je dan??? :wink:
[b][size=67]Berrie van den Hoofdakker | [url]http://www.vandenhoofdakker-fotografie.nl[/url][/size]
[size=67]Canon 450D + BG-E5 Grip | Canon EF 50/1.4 USM | Canon EF 85/1.8 USM | Canon EF 17-40 L USM |Canon Speedlite 430EX II [/size][/b]
Gebruikers-avatar
Macbean
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 491
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 11:50
WoonplaatsCOLON Arnhem

B.e.r.r.i.e
Ben je dan helemaal manueel gaan schieten? Want als je met een vast diafragmakeuze gaat schieten, bepaalt de camera toch de sluitertijd...? Of pakte de camera zelf 1/3000?
Ik had mijn ISO nog op 400 staan van een vorige keer waardoor ik uitkwam op een sluitertijd van 1/3000 en hoger. Ook de factor `laat in en laat uit bed` en testfoto´s nemen op een plek waar op dat moment geen zon was is geen goede voorbereiding.
In de 2e helft van onze wedstrijd heb ik nog de nodige gemaakt op iso 200.

Hier 1 van mijn zoon met de verkeerde instellingen.
F5.6 1/4000 iso 400
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=149457[/img]
[size=67]Eos 40D+Grip, Canon 70-200 [color=red]L[/color] F4 USM, Sigma 17-70 2.8/4.5,Manfrotto 681B en alles in een rugzakkie.[/size].
eon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 128
GeregistreerdCOLON 09 Nov 2006 10:50
WoonplaatsCOLON Rhenen

B.e.r.r.i.e schreefCOLONHehehe, weet je zeker dat dat Serina is? :wink: Volgens mij is het toch echt Willeke! :lol: Nr 6 is als het goed is Serina :D

Ik kan me herinneren dat ik toen ik voor het eerst van de dames foto's maken ging, dat ik toen op de AV stand begon, maar ik kreeg hierbij toch echt te lange sluitertijden i.v.m. het sombere weer denk ik. Dan gaat het op de Tv stand toch echt wat beter :P Maar goed, we gaan het zeker weer eens proberen!

Over 2 weken spelen ze thuis :lol:

Zaterdag 31 oktober hebben we de thuiswedstrijd tegen Patria.

Aanvang wedstrijd om 12.00 uur.


Ik zal er ook weer rond 11:15/11:30 zijn... :D Zie ik je dan??? :wink:
Serina ligt toch op de voorgrond of ben ik nu gek :lol: ?

Hmm, dan kanje inderdaad de TV stand gaan aanhouden denk ik ;). maargoed je moet zelf gaan bekijken watje fijn vind werken en wat voor jou het beste reslutaat geeft :)

Persoonlijk zou ik de iso wel handmatig gaan instellen. maargoed ik ben persoonlijk niet zoeen fan van ruis :lol:

Ik heb de datum en tijd genoteerd. Moet het wel even aankijken want die dag was geloof ik ook een macro/paddestoelen dag in Bennekom! Maar of ik daarheen ga hangt nog even af ivbm de auto hier thuis :wink: . Ik laat het nog even weten!
Gebruikers-avatar
B.e.r.r.i.e
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2009 17:00
WoonplaatsCOLON Kesteren
CONTACTCOLON

@ Macbean: Oke, ik snap wat je bedoelt. Zal dan toch eens inderdaad nog een poging wagen op de AV stand. Kijken wat ik eruit kan halen... Wel de beste manier om wat te spelen met de scherptediepte inderdaad.

@EON: Het is bij mijn weten toch echt Willeke, maar die twee lijken op zich best op elkaar :lol:

Wat betreft de ISO...als jij die vast in wilt gaan stellen, welke waarde heb je dan in gedachten? Want ik merk dat op auto de ISO's nogal verschillen van elkaar.

De Candia dames zijn toch veel interessanter dan paddo's :wink: :lol:
[b][size=67]Berrie van den Hoofdakker | [url]http://www.vandenhoofdakker-fotografie.nl[/url][/size]
[size=67]Canon 450D + BG-E5 Grip | Canon EF 50/1.4 USM | Canon EF 85/1.8 USM | Canon EF 17-40 L USM |Canon Speedlite 430EX II [/size][/b]
eon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 128
GeregistreerdCOLON 09 Nov 2006 10:50
WoonplaatsCOLON Rhenen

B.e.r.r.i.e schreefCOLON@ Macbean: Oke, ik snap wat je bedoelt. Zal dan toch eens inderdaad nog een poging wagen op de AV stand. Kijken wat ik eruit kan halen... Wel de beste manier om wat te spelen met de scherptediepte inderdaad.

@EON: Het is bij mijn weten toch echt Willeke, maar die twee lijken op zich best op elkaar :lol:

Wat betreft de ISO...als jij die vast in wilt gaan stellen, welke waarde heb je dan in gedachten? Want ik merk dat op auto de ISO's nogal verschillen van elkaar.

De Candia dames zijn toch veel interessanter dan paddo's :wink: :lol:
Nouja, de waarde hangt toch echt af van het weer en de omstandigheden, maar lager dan 400/320 zou IK persoonlijk niet gaan zitten :wink: .
Je moet uiteraard wel rekening houden dat je sluiter niet telang wordt ivbm scherpte/bewegingen. Maar alschietende leert men? :roll:

Whahaha, tsja de reden dat ik daarheen wil is omdat me macro lens even teveel stof heeft gehad de laatste tijd. Al ga ik a.s. week nog even naar de Blauwekamer dus wieweet speel ik er dan nogwel eventjes mee :lol:
Gebruikers-avatar
Macbean
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 491
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 11:50
WoonplaatsCOLON Arnhem

B.e.r.r.i.e schreef
Wat betreft de ISO...als jij die vast in wilt gaan stellen, welke waarde heb je dan in gedachten? Want ik merk dat op auto de ISO's nogal verschillen van elkaar.
Bij het weer zoals gisteren, met jouw objectief en Av prioriteit, kom je denk ik uit op ISO 200. Dat in combinatie met bv. tussen de f5.6 en f8 haal je gemakkelijk sluitertijden rond de 1/1000-1500.
Als je minder licht tot je beschikking hebt dan ga je de iso opschroeven.
Met mijn lens (sigma 120-400) merk ik dat ik het beste resultaat haal, qua scherpte, op f8.
dus schieten op Av betekent dus wel de sluitertijden in de gaten houden en bijsturen met de ISO. Voor het voetbal minimaal 1/500.
Mijn voorbeeld in mijn vorige antwoord heeft een resultaat met veel ruis.Ik had hier de iso naar 100 moeten brengen.
[size=67]Eos 40D+Grip, Canon 70-200 [color=red]L[/color] F4 USM, Sigma 17-70 2.8/4.5,Manfrotto 681B en alles in een rugzakkie.[/size].
Gebruikers-avatar
B.e.r.r.i.e
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2009 17:00
WoonplaatsCOLON Kesteren
CONTACTCOLON

Oke dan, beiden bedankt voor de nuttige info! Ik zal er zeker eens mee gaan experimenteren tijdens de tweede helft:D

Ik zal dan ook ff beginnen met F8 en later ook wat mee spelen, zodat ik later op de pc kan zien waar de scherpte van mijn lens ligt. ISO laat ik dan ff weer afhankelijk. Is het op je schermpje ook duidelijk te zien als je je ISO niet helemaal lekker hebt? Denk dat ruis haast niet te zien is op je display?

@ EON: Das een goed plan ja, als je je macrolens even uit laat in de blauwe kamer, heb je over 2 weken mooi de tijd om langs te komen :lol: :lol:

Bedankt voor de reacties jongens! :)
[b][size=67]Berrie van den Hoofdakker | [url]http://www.vandenhoofdakker-fotografie.nl[/url][/size]
[size=67]Canon 450D + BG-E5 Grip | Canon EF 50/1.4 USM | Canon EF 85/1.8 USM | Canon EF 17-40 L USM |Canon Speedlite 430EX II [/size][/b]
eon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 128
GeregistreerdCOLON 09 Nov 2006 10:50
WoonplaatsCOLON Rhenen

B.e.r.r.i.e schreefCOLONOke dan, beiden bedankt voor de nuttige info! Ik zal er zeker eens mee gaan experimenteren tijdens de tweede helft:D

Ik zal dan ook ff beginnen met F8 en later ook wat mee spelen, zodat ik later op de pc kan zien waar de scherpte van mijn lens ligt. ISO laat ik dan ff weer afhankelijk. Is het op je schermpje ook duidelijk te zien als je je ISO niet helemaal lekker hebt? Denk dat ruis haast niet te zien is op je display?

@ EON: Das een goed plan ja, als je je macrolens even uit laat in de blauwe kamer, heb je over 2 weken mooi de tijd om langs te komen :lol: :lol:

Bedankt voor de reacties jongens! :)
Dat hangt er denk ik een beetje vanaf of die ruis tezien is op het display ofniet... Ikzelf merk met foto`s bij bijvoorbeeld een autobeurs, dat bij de donkere lak van de auto`s de iso wel meer naar buitenspringt. Terwijl het eindresultaat op de pc er een stuk minder erg uitziet. Maargoed dit kan ook aan mij liggen :lol:
Ik zal de 31ste er ookwel zijn! dan kunnen wel altijd een wat proberen en bekijken samen. kanje meteen eens de 70-200 opje body monteren ;) hebje iedergeval iets voor je wenslijstje deze feestdagen :wink: :lol:
Gebruikers-avatar
B.e.r.r.i.e
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2009 17:00
WoonplaatsCOLON Kesteren
CONTACTCOLON

eon schreefCOLON Ik zal de 31ste er ookwel zijn! dan kunnen wel altijd een wat proberen en bekijken samen. kanje meteen eens de 70-200 opje body monteren ;) hebje iedergeval iets voor je wenslijstje deze feestdagen :wink: :lol:
Hehehe, helemaal geweldig man! :D Altijd handig om eens te kunnen overleggen tijdens het schieten :lol: En al zeker helemaal tof dat je je 70-200 meeneemt 8) Ben benieuwd wat voor een verschil er tussen de foto's zit. :D

Ik zie je dan! :lol: :D
[b][size=67]Berrie van den Hoofdakker | [url]http://www.vandenhoofdakker-fotografie.nl[/url][/size]
[size=67]Canon 450D + BG-E5 Grip | Canon EF 50/1.4 USM | Canon EF 85/1.8 USM | Canon EF 17-40 L USM |Canon Speedlite 430EX II [/size][/b]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar