Portret: vrouw van 90 puntje gaaf!

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Canon 400d SHOOTER
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 257
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2006 20:07
WoonplaatsCOLON Ergens in Zuid-Holland
CONTACTCOLON

Afgelopen week heb ik deze mw. mogen fotograferen. Het verbaasde me hoe goed ze eruit zag. Ze vertelde me dat ze altijd goed voor haar huid gezorgd heeft en dat was goed te zien. Ik ben best tevreden over de foto. ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Afbeelding
dennis vrooland
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 202
GeregistreerdCOLON 10 Sep 2007 13:25
WoonplaatsCOLON Veenendaal
CONTACTCOLON

HAHA,

En dan vooral de snor en baard, punt gaaf!

gr Dennis
Canon 5D mk 1 en grip, 350D, battery grip, canon 50mm 1.8, Canon, EF 24-70 2.8 L, Metz 48 AF, Super Takumar 135mm 3.5 (m42).
Gebruikers-avatar
r.muusers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2009 10:39
WoonplaatsCOLON Haarlem

dennis vrooland schreefCOLONHAHA,

En dan vooral de snor en baard, punt gaaf!

gr Dennis
zie jij de negentig eerst maar eens te halen! :?

Leuke foto! en idd voor een dame van 90 ziet ze er bijzonder goed uit. Toch fototechnisch komt me dit eerder over als een snapshot dat een echt mooi uitgewerkt portret...
50D | 10-22 | 17-55 | 50 1.8 II | 100-400
Gebruikers-avatar
Ceve
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 119
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2009 23:33
WoonplaatsCOLON Brielle

Over de snor en baard zal ik inderdaad maar niets zeggen, dat is al opgemerkt
En ik weet het, ook ik moet de 90 nog zien te halen. :?

Het nadeel van scherpe portretten is dat je natuurlijk alles ziet. Dan vraag je er ook wel een beetje om. :D
Zo goed als ze voor haar huid heeft gezorgd, zo slecht voor haar gebit.
Wat een tandsteen! :cry:
Telkens wanneer ik tevreden ben met het resultaat denk ik bij mezelf hoe zou het nog beter kunnen....
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Pfff sorry hoor maar waarom al die opmerkingen over het vrouwke der "baard" en der tandsteen..
Ze is hoogbejaard en ziet er voor haar 90 jaar geweldig goed en verzorgt uit.. Als men niets beter weet te melden dat de negatieve kanten, reageer dan niet.

Ik vind het een leuke foto van een goed verzorgde vrouw, maar als portret en foto an sich vind ik het een snapshot.
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
dennis vrooland
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 202
GeregistreerdCOLON 10 Sep 2007 13:25
WoonplaatsCOLON Veenendaal
CONTACTCOLON

Het spijt me, maar ondanks dat ze 90 is, vind ik haar er dus niet verzorgd uitzien. De baart en snor zijn te aanwezig. Dat kijkt niet fijn en trekt alle aandacht weg. Daardoor vind ik de foto niet mooi. Meer als een snapshot vind ik het dan ook niet.

Sorry.

gr Dennis
Canon 5D mk 1 en grip, 350D, battery grip, canon 50mm 1.8, Canon, EF 24-70 2.8 L, Metz 48 AF, Super Takumar 135mm 3.5 (m42).
Gebruikers-avatar
Sabrina
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 841
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2008 08:18

Fototechnisch had het inderdaad wat beter gekund.. ik vind o.a de compositie nu niet zo mooi, wat vreemd aangesneden bij haar kin. Beetje te krap naar mijn mening. Een staande foto was hier beter geweest denk ik. Ook zou ik nog eens naar de kleurbalans kijken (maar dat kan ook aan mijn scherm liggen)

Daarnaast sluit ik me aan bij Renate..
Wat een ge-emmer over hoe mevrouw eruit ziet. Ik kijk eerder naar haar blik. Ze ziet er blij/gelukkig uit, en mede daardoor vind ik het een geslaagd portret.
www.modelmayhem.com/reflectionsfromwithin
Gebruikers-avatar
Expression
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 204
GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008 14:41
CONTACTCOLON

90 jaar he, pfff nou ze ziet er echt nog top uit vind ik :D , zal mij in ieder geval niet gaan lukken.
Leuke foto goede belichting ik vind hem alleen een beetje saai.
Vrouwke kijkt inderdaad wel heel gelukkig, toch mooi om te zien.

Kan het niet laten, maar iedereen ziet alles op de foto, het gaat om de manier waarop je dingen brengt en de 1e reactie na TS vind ik meer dan respectloos :?
Canon 50D *Canon 17-85 mm IS USM***Falcon Eyes Flitsset ss110F
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Expression schreefCOLON90 jaar he, pfff nou ze ziet er echt nog top uit vind ik :D , zal mij in ieder geval niet gaan lukken.
Leuke foto goede belichting ik vind hem alleen een beetje saai.
Vrouwke kijkt inderdaad wel heel gelukkig, toch mooi om te zien.

Kan het niet laten, maar iedereen ziet alles op de foto, het gaat om de manier waarop je dingen brengt en de 1e reactie na TS vind ik meer dan respectloos :?
Helemaal mee eens...
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Ok, laten we nu weer gewoon over de foto hebben en even de andere zaken achter wege laten...
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Marcia
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 56
GeregistreerdCOLON 16 Feb 2006 12:10
WoonplaatsCOLON Utrecht

MIsschien had je hem een beetje zachter kunnen maken in PS. Dan oogt het wat vriendelijk, niet zo heel scherp.
Verder een leuke uitstraling heeft deze vrouw.



Canon 400d SHOOTER schreefCOLONAfgelopen week heb ik deze mw. mogen fotograferen. Het verbaasde me hoe goed ze eruit zag. Ze vertelde me dat ze altijd goed voor haar huid gezorgd heeft en dat was goed te zien. Ik ben best tevreden over de foto. ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Canon 400d SHOOTER
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 257
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2006 20:07
WoonplaatsCOLON Ergens in Zuid-Holland
CONTACTCOLON

Iedereen bedankt voor zijn/haar reacties! ik wist niet dat deze foto zoveel reacties teweeg zou brengen. Sommigen gaven aan dat het meer een snapshot is, had je dan liever het hele gezicht van deze dame gezien?

@ Marcia, Prima gedaan.
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Ik denk wanneer je het hele gezicht erop had gezet en de bovenkant lekker krap gekadert had... de achtergrond wat egaler was geweest het al een ander beeld had gegeven.

Of mevrouw juist helemaal krap kaderen, beetje spelen op die manier.

Maar dat is hoe ik het zie he.. Denk dat hij het zelfs ook wel mooi doet in zwart wit en dan iets hoger contrast.
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Gebruikers-avatar
Canon 400d SHOOTER
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 257
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2006 20:07
WoonplaatsCOLON Ergens in Zuid-Holland
CONTACTCOLON

Renate~B schreefCOLONIk denk wanneer je het hele gezicht erop had gezet en de bovenkant lekker krap gekadert had... de achtergrond wat egaler was geweest het al een ander beeld had gegeven.

Of mevrouw juist helemaal krap kaderen, beetje spelen op die manier.

Maar dat is hoe ik het zie he.. Denk dat hij het zelfs ook wel mooi doet in zwart wit en dan iets hoger contrast.
Bij deze dan, In Zwart Wit

Afbeelding

Omgezet met het zwart-wit filter in PS 4 en meer contrast toegevoegd.
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Ik vind hem fijner kijken dan de kleuren variant.
Wat vind je er zelf van?
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Gebruikers-avatar
Canon 400d SHOOTER
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 257
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2006 20:07
WoonplaatsCOLON Ergens in Zuid-Holland
CONTACTCOLON

Renate~B schreefCOLONIk vind hem fijner kijken dan de kleuren variant.
Wat vind je er zelf van?
Ik deel je mening! hij kijkt veel rustiger op deze manier! bedankt voor de tip.
dennis vrooland
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 202
GeregistreerdCOLON 10 Sep 2007 13:25
WoonplaatsCOLON Veenendaal
CONTACTCOLON

Hoi,

Respectloos? sorry maar dat is zeker niet mijn bedoeling. Ik ken de beste mevrouw niet, wellicht is het een enorm gezellige mevrouw.

Voor mij zegt de opmerking over de baard en snor helemaal niets over de persoon op de foto. Alleen als er in de titel staat vrouw van 90 en iets over puntgaaf, dan verwacht ik een hele andere foto dan dit. De titel vind ik zelf een beetje misleidend.

De blik in haar ogen vind ik inderdaad mooi! De compositie vind ik ook redelijk goed gelukt.

gr Dennis
Canon 5D mk 1 en grip, 350D, battery grip, canon 50mm 1.8, Canon, EF 24-70 2.8 L, Metz 48 AF, Super Takumar 135mm 3.5 (m42).
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar