De ultieme daypack (voor een stevige hike) ?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
ZeeKoei
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2005 14:32
WoonplaatsCOLON Brussel

Ben dringend op zoek naar goede daypack, een queeste die wat moeilijker blijkt dan ik op het eerste zicht gedacht had

zou die willen gebruiken
- als handbagage in vliegtuig bv, waar er naast 40D + 24-70 f2.8 L ook paar boeken/laptopje (13" Macbook) in moeten kunnen
- als comfortabele daypack voor stevige hikes, met ruimte voor fototoestel met 1 lens+ omgekeerde zonnekap mounted EN ruim compartiment voor drinkbus/ regenvestje / fleece...
zo'n mesh zakje langs zijkant zou ideaal zijn, ook moet statief ergens te bevestigen zijn

was eigenlijk zeer gecharmeerd door de Lowepro Rover II / Primus en Orion Trekker II maar het personal stuff gedeelte lijkt me nogal klein, op foto's zie je sws niets en winkels hebben nooit de modellen die je keer wil vergelijken allemaal in stock...


Naneu Pro K4L Adventure http://www.bhphotovideo.com/c/product/6 ... lack_.html
Tamrac Adventure 10 http://www.fotokonijnenberg.be/product/ ... re_10.html
Jack Wolfskin http://www.jack-wolfskin.com/en/desktop ... e-product/

ook de Dakine mission photo is heel mooi, maar niet echt ideaal om te hiken denk ik

iemand tips/ervaringen?
de JW is wel cool, maar is die JW groter qua personal stuff gedeelte dan die lowepro's? Krijg ik daar 13" macbook bv in?
Hoe komt het dat die zoveel goedkoper is als die lowepro's?

ook Naneu Pro K4L Adventure lijkt me wel iets, maar vind ik niet veel ervaringen helaas

is er bij lowepro nog formaatje groter? dat zou al veel oplossen

veel eisen, I know, daarom mag het wel iets kosten
[ Canon EOS 300D + Canon 18-55 + Canon 50 1.8 II + Sigma 18-200 + Sigma 70-300 ]
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

www.lowepro.com

Maar kijk eens op www.cambags.com

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Alexander Nijman
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 189
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 13:24
WoonplaatsCOLON Arnhem

De tamrac adventure heb ik zelf...
Echt een lekker grote stevige tas die echt een stootje kan hebben...
Met ook van die zeinetjes en aan de onderkant kan met speciale bandjes een statief bevestigt worden..
Enige nadeel is mischien dat het opbergvak groter lijkt dan het is ik krijg er net 1 normaal vest in met een portomonnee en een flesje dr pepper... dus zeker eerst even kijken of het compartiment groot genoeg is...
Canon EOS400D + BG-E3 |18-55|70-300
[url=http://www.flickr.com/alexander92]Flickr[/url]
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Ik lees mee :), ben ook naar zoiets op zoek (maar dan met iets meer camera-spul-ruimte).
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Alexander Nijman
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 189
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 13:24
WoonplaatsCOLON Arnhem

De tamrac staat wel garant voor lekker veel camera en laptop ruimte ds dat is zeker een pluspunt :wink:
Heb er zelf meestal 1 anologe body met telelens en een extra 50mm lens een flitser een 400D+grip en een 70-300 lens en mijn kitlens en dan heb ik nnog ruimte over voor eventueel nog 1 en mischien zelfs wel 2 lenzen..
Canon EOS400D + BG-E3 |18-55|70-300
[url=http://www.flickr.com/alexander92]Flickr[/url]
Gebruikers-avatar
dukie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 905
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2008 16:59
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

Hoi

ik heb sindskort de Nanu pro K4L (aanbieding bij konijn).
Kan veel in, degelijke tas en goede kwaliteit materialen. Draagt prima. Is in vergelijking met andere tassen wel groter. Maar daarom kan in het vak bovenop ook best wat in.
Je moet 'm wel afdoen om lenzen te wisselen. Ik heb er eos 450D met kitlens en grip, 70-300 IS en 100 mm Macro in, incl UV filters en zonnekappen, en de batterijhouder van de grip en heb ruimte over.
Ik weet niet of ie aan de internationale normen voor cabinebagage voldoet.

Ik wil hem niet meer kwijt.

succes
Peter
Naneu-pro K4L met wat canon-spulletjes en een sigma 17-70 OS
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Je vroeg om een wat grotere rover, dan kom je uiteindelijk bij de Compurover AW. Daar kan een hoop in en het gewone vak is groot genoeg voor veel dingen. Het heeft een degelijkere draagset dan de Tamrac en is ook van een degelijkere kwalitiet.

Niet om het even, maar Lowepro heeft ook 'amateur' (als je daarvan mag spreken) spul maar is toch echt een stuk beter dan Tamrac, die op zich natuurlijk niet slecht is. Echte rop sommige vlakken zullen bepaalde merken net iets beter scoren.

Thinktank is ook erg aan het aan de weg timmeren binnen de pro gemeenschap, maar lowepro heeft wel een link naar haar zuster (moeder) merk Lowealpine. Dus de Compurover AW is echt een hybride tas. Dus fotografisch goed ontworpen en gemaakt en ook als trekking rugzak.

Naneu en andere merken komen ook goed uit de bus maar hebben toch meer heritage in de tassen wereld dan in de combinatie daarvan.

Er zit wel een maar aan de Compurover AW is wel hughe. Ik heb mijn Minitrekker Classic vervangen door een Computrekker, omdat die net zo groot was als de Minitrekker AW maar een beter draagstel had en dat computervak. Deze heb ik vervangen door een Computrekker Plus AW. Deze heeft hetzelfde draag systeem van de Compurover AW. De zeeer stevige heupriem is erg prettig en met het draagstel en instelriemen een genot om te dragen. Als ik alles wat ik heb erin doe en ik ruim boven de 20 kilo kom dan merk je daar vrijwel niets van en als je de heupriem niet nodig hebt dan kun je die weg werken.

Begrijp me niet verkeerd, ik werk niet bij Lowepro, maar ik ben nog geen uitdaging tegen gekomen die ik niet heb kunnen uitvoeren met hun producten. En de waterdichtheid zonder de AW hoes en de slijtvastheid is ook ongelovelijk.

Maar als je minder wilt uitgeven dan is Tamrac een alternatief, maar het prijs verschil is dus niet alleen de naam.

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

jvanarkel schreefCOLONBegrijp me niet verkeerd, ik werk niet bij Lowepro, maar ik ben nog geen uitdaging tegen gekomen die ik niet heb kunnen uitvoeren met hun producten.
Het is dat je het er even bij zegt :P.

Ik had 'n tijdje terug ook al naar deze tas zitten kijken (puur oriënterend), maar was toen vergeten welke 't was. Dank voor het melden dus, hij is weer terug in de herinnering :).
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
Owl
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 311
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2005 15:21
WoonplaatsCOLON Annen

Ik heb deze: http://products.lowepro.com/product/Com ... 922,16.htm. Kan naast een camera en een laptop ook nog de nodige spullen in voor een dagje buiten.
/ * Geen commentaar */ [size=75]EOS 30D | Sigma 17-35/2.8-4.0 HSM | Canon EF 24-70/2.8 [color=red]L[/color] USM | Canon EF 70-200/2.8 [color=red]L[/color] USM | 430EX | Canon 50/1.8 II[/size]]
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

In de Lowepro Rover II kan geen laptop. 't Is een hele fijne rugzak en ik vind hem zelf nog acceptabel qua grootte. Alles groter dan dit komt bij mij over als 'hutkoffer'. Niet alleen minder elegant, maar je sjouwt je waarschijnlijk een breuk.

De kwaliteit van de Lowepro is gewoon erg goed. Dit model is daarnaast niet zo herkenbaar, dus je kunt je foto apparatuur redelijk onopvallend meedragen. Ruimte voor een jasje en drinkflessen is er genoeg, en ook je camera-uitrusting kan goed mee. (2-3 objectieven, flitsertje en je camera met grip en objectief). Komt elk vliegtuig binnen. De draagriemen voelen solide aan en de kwaliteit van de stof eveneens, voor mij geen ander merk meer dan Lowepro.
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
fversteegen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 536
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2006 19:03
WoonplaatsCOLON Leiden

Ik heb de Lowepro Fastpack 350. Een heerlijke tas waarmee ik de Grand Canyon doorgelopen ben met:
Canon 30D, 50mm 1.8, 17-40 L, 70-200 F/4 L, zonnekappen, setje Cokin Filters, handdoek, groot pak chocoladekoekjes en 6 liter water (in flesjes van 0,5 liter).

Het enige nadeel van dit ding is dat hij direct op je rug vastzit dus zonder zo een, weet niet hoe het heet, open zweetstuk zoals bij 'echte' rugzakken. Als je, zoals ik, vrij veel transpireert dan is het niet altijd even fijn. Voor de rest een topding!
[i]The camera can photograph thought.[/i] Dirk Bogarde - [color=EFEFEF][url=http://www.encreative.nl]&Creative[/url][/color]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar