Landschapje Toscane

Voor al uw foto's die u niet kunt onderbrengen in de bestaande categorieën

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
airmax
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2004 21:02
WoonplaatsCOLON Hoorn

Beste mensen,

Net terug gekomen uit het warme Toscane hier een mooi landschapje.
Mijn vraag aan jullie dan ook wat vinden jullie hiervan kwa scherpte-diepte, contrast, kleur enze ....

Graag jullie commentaar

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... ic_id=1165[/img]
Rene Br.

Hele mooie kleuren, en compositie, alhoewel als ik er langer naar kijk.....toch iets onscherp. Maar mogelijk is je origineel wel scherp. Ik heb hetzelf al ondervonden, dat de uploads vaak wat onscherper zijn dan je "eigen" foto.

welke lens heb je hiervoor gebruikt ?
airmax
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2004 21:02
WoonplaatsCOLON Hoorn

Bedankt vast voor je commentaar, ik heb de kwaliteit flink naar beneden moeten halen om hem op het forum te kunnen plaatsen. Misschien heeft het hier mee te maken. De gebruikte lens is een Sigma 55-200mm 1:4 5.6 Dc.
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Ik vind vooral de compositie erg leuk; die slingerende lijn bomen springt er direct uit voor mij. De diepte zit er ook goed in, mede door de takken rechtsboven en de bergen op de achtergrond die wat waziger zijn. Scherpte is redelijk ok. Het kan scherper, maar ook ik denk dat het komt door het verkleinen. Optie is om na het verkleinen nog een USM toe te passen.
Gebruikers-avatar
martmarbus
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3626
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 10:20
WoonplaatsCOLON Den Helder
CONTACTCOLON

Airmax,
Ik heb het gevoel dat je een te hoge diafragma instelling hebt gebruikt
Omdat ik zie dat de voorgrond scherper is dan de achtergrond
Of het moet de bedoeling zijn geweest
Verder is het een hele mooie foto geworden en ben ik het met mijn voorganger eens.

Mart
RAW rules the world!

[size=6] 5D Mark III,diverse glassoorten in diverse kokers, wat leuntoestellen, nylonzak om alles in mee te slepen[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar