Blanco Boeing 747 Schiphol 04-07-09

Show hier je spotters foto's. Let op... alleen foto's van vliegtuigen, helicopters, etc

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Expression
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 204
GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008 14:41
CONTACTCOLON

Nou had mijn man het goede idee om vandaag eens met de kids te gaan kijken naar landende en opstijgende vliegtuigen.
Nou ben ik helemaal geen spotter maar toch mijn toestel meegenomen.
Moet zeg naarmate de tijd vorderde vond ik het steeds leuker worden.
Nou ben ik nog in zijn geheel niet goed hierin, totaal niet mijn straatje.
Maar dit toestel viel mij gewoon enorm op omdat ie leeg is blanco wit :lol:
Iemand misschien een idee wat voor doel dit toestel heeft, of is het puur dat ie nog bestickerd moet worden.

Ik weet wel dit is zeker niet de laatste keer voor mij dat ik de kant van schiphol op ben gegaan om langs de kant foto's te nemen. :D

Foto 1
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=141337[/img]

Foto2
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=141336[/img]
Canon 50D *Canon 17-85 mm IS USM***Falcon Eyes Flitsset ss110F
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Het is in geen geval een albino jumbo want hij heeft geen rode oogjes :D
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Ik meen als registratie N709CK te lezen. Dat zijn kisten van Kalitta, waarvan een toestel in Zaventem door z'n hoeven is gezakt (vorig jaar).

Waarom 'ie wit is weet ik niet. Het toestel (een Boeing 747-200 Freighter, volgens mij) is al sinds 2000 in handen van Kalitta, maar misschien wacht het op een nieuwe beschildering?

Overigens, nu je het spotten leuk bent gaan vinden, ga je de 12e ook mee??
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=67586
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
flyer
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2004 16:01
WoonplaatsCOLON amersfoort

de N709CK klopt!

Interessante photo trouwens. Als ik ga zoeken op de 3 grootste aviation-databases in de wereld (airliners.net, jetphoto's.net and Planepictures.com) staat er nog geen enkele foto bij in dit boeiende kleurenschema!.
Op zich dus een min of meer unieke foto. :D

Waarom die tegenwoordig wit is.........?
Ben ook wel benieuwd.

gr
Freek
<A HREF="http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=33458">Click Here</A> to view my aircraft photos at JetPhotos.Net!

-------------------------------------------------------
Canon EOS 40D, Sigma 17-70 f/2,8-4,5 , Canon L f/4 70-200 USM
Gebruikers-avatar
Aad1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1810
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2006 11:43
WoonplaatsCOLON Hillegom
CONTACTCOLON

Ook nog nooit gezien, wat flyer zegt een unieke foto :wink:

Gr Aad.

En Martin zien wij jou ook bij de baan????

12 Juli een dagje vliegtuigspotten met het EOS ga je ook mee?
Laatst gewijzigd door 1 op Aad1, in totaal 5 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Imagine
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 84
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2008 20:04
WoonplaatsCOLON Sittard

Interessant... toch even gegoogeld.

Dit toestel vliegt al sinds 1971 voor verschillende vliegmaatschappijen (o.a. Delta Airlines, Federal Express, Air Hong Kong, American Intl Airways en sinds 2000 Kalitta Air).

In 2004 is het toestel tijdens het opstijgen vanuit Chicago een motor verloren boven Lake Michigan (USA).

Ik vind hem wit mooier dan de 'normale' Kalitta opdruk. Wellicht komt Kalitta met een nieuw design.... of misschien gaan ze hem weer verkopen.
Gebruikers-avatar
Expression
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 204
GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008 14:41
CONTACTCOLON

hahaha Martinphili net zoveel verstand ervan als ik dus :lol: :wink:

Nou moet ik zeggen lijkt het me een geweldig idee dat ik een bijzonder toestel heb vastgelegd maar ik heb het toestel op ware grootte bekeken en kan niet anders zeggen dat jullie er 1 cijfer naast zitten :oops:
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=141358[/img]
Volgens mij heb ik deze wel voorbij zien komen op jetphoto's.

Nou zit ik zo eens mijn foto's na te kijken en ik merk dat ik toch wat dimensie aan de vliegtuigen mis.
In 1e instantie stonden we aan een landingsbaan daar kon ik ze alleen vanaf de zijflank nemen. op zich ook mooi natuurlijk, maar toch.
Toen zijn we naar de polderbaan gereden waar ze opstegen en ik kon daar in sommige gevallen ook net de linkervleugel mee erop krijgen.
Hoe lossen jullie dit op?
Canon 50D *Canon 17-85 mm IS USM***Falcon Eyes Flitsset ss110F
Gebruikers-avatar
RaymondP12
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 380
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 16:24
WoonplaatsCOLON Hoofddorp
CONTACTCOLON

Het was inderdaad de N708CK van Kalitta Air.
Op het moment zijn meerdere toestellen van Kalitta geheel wit vanwege militaire doeleinden.
Op het moment voert Kalitta geregeld militaire vluchten uit naar gevaarlijke gebieden en vinden ze het heel fijn om deze vluchten in het maagdelijk wit uit te voeren.
Laatst gewijzigd door 1 op RaymondP12, in totaal 5 keer gewijzigd.
EOS 7DII/BG-E16 - EOS 7D/BG-E7 - Sigma 17-50 mm f/2.8 EX DC OS - EF 28-135 mm f/3.5-5.6 IS USM - EF 70-300 mm f/4.0-5.6 L USM - Metz 48 AF-1 - Omnibounce
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Aad1 schreefCOLON En Martin zien wij jou ook bij de baan????
Alleen als je er een fotomodel bij zet Aad :wink:
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

RaymondP12 schreefCOLONHet was inderdaad de N708CK van Kalitta Air.
Op het moment zijn meerdere toestellen van Kalitta geheel wit vanwege militaire doeleinden.
Op het moment voert Kalitta geregeld militaire vluchten uit naar gevaarlijke gebieden en vinden ze het heel fijn om deze vluchten in het maagdelijk wit uit te voeren.
Aha. "Maagdelijk wit" vind ik overigens niet echt op z'n plaats, als je weet dat ze wapens en dergelijke naar oorlogsgebieden (Irak, bijvoorbeeld) vliegen en met de lijken van overleden soldaten terugkomen...

@ MartinPhili: Zo'n 747 voldoet prima, lijkt me :).
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
Aad1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1810
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2006 11:43
WoonplaatsCOLON Hillegom
CONTACTCOLON

bramos_ditaljanos schreefCOLON
RaymondP12 schreefCOLONHet was inderdaad de N708CK van Kalitta Air.
Op het moment zijn meerdere toestellen van Kalitta geheel wit vanwege militaire doeleinden.
Op het moment voert Kalitta geregeld militaire vluchten uit naar gevaarlijke gebieden en vinden ze het heel fijn om deze vluchten in het maagdelijk wit uit te voeren.
Aha. "Maagdelijk wit" vind ik overigens niet echt op z'n plaats, als je weet dat ze wapens en dergelijke naar oorlogsgebieden (Irak, bijvoorbeeld) vliegen en met de lijken van overleden soldaten terugkomen...

@ MartinPhili: Zo'n 747 voldoet prima, lijkt me :).
En anders even met photoshop een model erin plakken :D
Zou bij deze Maagdelijke wite 747 best mooi staan.
Gebruikers-avatar
Expression
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 204
GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008 14:41
CONTACTCOLON

oke bedankt Raymond voor je verklaring hierover.
Toch wel raar inderdaad dat ze dan wit gebruiken :lol:
Canon 50D *Canon 17-85 mm IS USM***Falcon Eyes Flitsset ss110F
Gebruikers-avatar
dr_la
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 361
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 00:13
WoonplaatsCOLON Leiden

Na de zwarte helikopters nu de witte Boeings? :wink:
Canon EOS 60D + Tamron Di II AF 17-50/2.8 + EF 100/2.8 Macro USM + EF 70-300mm F/4-5.6 IS USM + EF 24/2.8 + EF 2.0/35mm + EF 50/2.5 Macro + Samyang 1.4/85 Aspherical IF + Samyang 3.5/8mm + Carl Zeiss Jena Sonnar MC 2.8/180 + Celestron C6
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar