Spottersdag 11 en 12 juli. (op slot)

Maak hier je (vliegtuig)spotters afspraken. Meld hier ook verwachte speciale kisten.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_TOPIC_LOCKED
Gebruikers-avatar
Aad1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1810
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2006 11:43
WoonplaatsCOLON Hillegom
CONTACTCOLON

Dat is super Bram ik zal er zijn :wink:
Gebruikers-avatar
bartkoper
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1200
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2008 18:27
WoonplaatsCOLON nieuw-vennep
CONTACTCOLON

12 juli weliswaar nog geen vakantie, maar ik zal er zeker bij zijn!
[url]http://www.flickr.com/photos/bartkoper/[/url]
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Mooi dat tot nu toe iedereen (op ééntje na) op die datum aanwezig kan zijn. Als er meer nieuws is over visitors en dergelijke post ik dat wel weer :).
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
Bagtjuh
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2333
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2005 15:25
WoonplaatsCOLON Veenhuizen

Verzamel plaats word gewoon de spotters plaats bij de polderbaan?

9 uur vind ik wel een mooie tijd maar eerder kan en mag ook hoor :wink:
Only after the last tree has been cut down.....only when the last river has been poisoned........only when the last fish has been caugth......only then you will find out that money can not be eaten......Lets all take care of mother earth!!
Gebruikers-avatar
bartkoper
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1200
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2008 18:27
WoonplaatsCOLON nieuw-vennep
CONTACTCOLON

9 uur mooie tijd.
heel vroeg heb ik de voorkeur voor, dan is de belichting op de polderbaan prachtig als het helder is!
[url]http://www.flickr.com/photos/bartkoper/[/url]
Gebruikers-avatar
Aad1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1810
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2006 11:43
WoonplaatsCOLON Hillegom
CONTACTCOLON

Voor mij is vroeg ook geen probleem :wink:

Maar je hebt wel de zon in je gezicht Bart aan de polderbaan in de ochtend
In Boesingheliede heb je hem aan de achter/zijkant :wink:

Rond de klok van 12.00/13.00 uur heb je hem wel goed op de polderbaan.

Maar we horen het wel :wink:
Gebruikers-avatar
RaymondP12
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 380
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 16:24
WoonplaatsCOLON Hoofddorp
CONTACTCOLON

12 Juli is een prima dag, ik ben er toch bijna altijd als ik niet al op een ander veld aanwezig ben.
Maar de spottersplaats aan de polderbaan lijkt me niet zo geschikt, deze is alleen voor dagjesmensen en niet voor vliegtuigspotters.
Ben er nog nooit geweest en zal hem ook blijven mijden.

Raymond
EOS 7DII/BG-E16 - EOS 7D/BG-E7 - Sigma 17-50 mm f/2.8 EX DC OS - EF 28-135 mm f/3.5-5.6 IS USM - EF 70-300 mm f/4.0-5.6 L USM - Metz 48 AF-1 - Omnibounce
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

@ RaymondP12: wat voor plekken stel jij dan voor?
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
ebvandevechte
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2351
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2005 21:52
WoonplaatsCOLON Woubrugge, in het Groene Hart van NL

12 juli is mijn TROUWDAG dus dan heb ik thuis al een LANDINGSBAAN met visite, kan en wil ik niet ........ dus ik wacht op misschien nog wel een spottersdag tijdens de vakantie. :?:

Ik schrijf vast in voor het Schiphol EOS@WORK foto topic. :idea:
Garoeten van €b
De echte fotograaf kan niet zonder zijn CANON ....... you can ?
Gebruikers-avatar
RaymondP12
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 380
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 16:24
WoonplaatsCOLON Hoofddorp
CONTACTCOLON

Afhankelijk van waar ze landen bijvoorbeeld s'ochtends aan de Boesingeliedezijde, dit kan ook in de ochtend tijdens takeoff.
Of wanneer de Kaagbaan in gebruik is voor landing aan de kop van de baan langs de Aalsmeerderweg of in de bocht aan de nieuwe weg die daar loopt.
Ook is er een mogelijkheid om hier tijdens takeoff op de Kaagbaan te staan.
En zoals bekend word je de laatste tijd dolgedraaid op Schiphol met hun variaties in Baangebruik.
Zou zo maar kunnen dat de 27 de hele dag hoofdlandingsbaan is en dan sta je heel goed bij Van Strien langs de Ringvaart.
Dus er zijn mogelijkheden genoeg maar dai is allemaal afhankelijk van het baangebruik.
Misschien is het wel heel slecht weer, vanochtend zat Schiphol ook weer dicht van de mist, zou zomaar kunnen tijdens een nederlandse zomer.
Hoeveel mensen komen er eigenlijk?

Raymond
EOS 7DII/BG-E16 - EOS 7D/BG-E7 - Sigma 17-50 mm f/2.8 EX DC OS - EF 28-135 mm f/3.5-5.6 IS USM - EF 70-300 mm f/4.0-5.6 L USM - Metz 48 AF-1 - Omnibounce
Gebruikers-avatar
Dennis-010-
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1126
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2008 19:28
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel

De 12e is voor mij ook wel een goeie datum...(straks ff overleggen met mn vriendin want die gaat over de agenda hahaha)
- Canon spul -
martin68
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 138
GeregistreerdCOLON 07 Aug 2008 18:40
WoonplaatsCOLON hillegom
CONTACTCOLON

Ik ben er ook bij
En nu maar duimen op goed weer en op speciale kisten


Gr Martin
eos 50D | 350D | 70-200 f2.8/L |sigma 24-60 f2.8 ex | 18-55 kitlens | 50mm 1.8 een monopod een driepoot en een tamrac rugzak
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Martin, ik doe helemaal met je mee :D!

@ Eb: Jammer, maar dat gaat voor. In ieder geval alvast gefeliciteerd ;). Wat mij betreft komt er nog een andere datum, maar dat wordt denk ik ergens in augustus. Komt dat wel uit?

@ RaymondP12: de meeste plekken die je noemt ken ik wel. Onderstaand is het lijstje wat ik in gedachten had, maar aanvullingen (ook van anderen, overigens) zijn welkom :).
Kaagbaan: langs de weg waar vroeger de officiële plaats was (weet niet hoe die weg heet, maar dat kan goed de Aalsmeerderweg zijn).
Aalsmeerderbaan: min of meer naast de brandstofsilo's (ben er ooit geweest, en ik zou moeten nakijken hoe we daar toen precies waren beland.)
Buitenveldertbaan: de McD, iets beters weet ik niet :(.
Zwanenburgbaan: aan kop (waar iedereen voor de An-225 stond met Kerst) of halverwege (eerst die provinciale weg 'n stuk af, dan afslaan en eroverheen (kom je ongeveer langs de brandweercentrale daar) en dan die weg uitrijden).
Polderbaan: rotonde aan de kant van Boesingheliede, ergens aan de IJweg (officiële plek, rotonde aan die kant, fietspad aan die kant), op het punt waarop ze de take-off beginnen (ter hoogte van de Polderbaan-toren, vanaf de provinciale weg rechtsaf (richting IJweg), maar die weg helemaal uitrijden).
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
bartkoper
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1200
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2008 18:27
WoonplaatsCOLON nieuw-vennep
CONTACTCOLON

allemaal een hoop lokaties, maar gewoon verzamelen bij de polderbaan??
daar heb je tevens een grote parkeergelegenheid.
vanuit hier kunnen de mensen naar andere lokaties.
het gaat erom dat we elkaar eens gezellig meeten, als we ons af gaan vragen wie de mooiste plek weet word het een rommeltje.
iedereen heeft namelijk een andere voorkeur.

maar dat is mijn zachte mening :roll: :D
[url]http://www.flickr.com/photos/bartkoper/[/url]
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Lijkt me inderdaad goed om bij de Polderbaan te verzamelen: die is het makkelijkst te bereiken en biedt voldoende plek. Wel zou ik ervoor kiezen om aan de kant van Boesingheliede te gaan staan: mocht de baan in gebruik zijn sta je daar namelijk meteen goed (i.v.m. de zon).

Bovenstaand lijkt me echter ook een punt van aandacht in de laatste dagen voor vertrek. Dan is er ook al meer zicht op speciale kisten en kunnen we misschien al een beetje schatten welke banen gebruikt zullen worden.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
bacovuikie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4163
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2007 16:42
WoonplaatsCOLON Krimpen a/d Lek
CONTACTCOLON

Helaas ik kan ook niet de. 13e ga ik vroeg voor 2 weken naar Portugal dus de 12e de koffers pakken.volgende keer beter veel plezier jullie


Gr Ruud
KIJK OOK EENS OP M,N WEBSITE www.rvuikphotography.nl
kees37
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 127
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2006 17:31

Ik ga mijn best doen maar ik kan nog niets beloven.
Ben in training met mountainbiken voor een vakantie in Frankrijk.
Op deze dag staat een lange training gepland.
Canon 40D; Canon 24-105 F4; Canon 70-200 F4; Ext. 1,4; Canon 50mm F/1.8
Gebruikers-avatar
ebvandevechte
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2351
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2005 21:52
WoonplaatsCOLON Woubrugge, in het Groene Hart van NL

kees37 schreefCOLONIk ga mijn best doen maar ik kan nog niets beloven.
Ben in training met mountainbiken voor een vakantie in Frankrijk.
Op deze dag staat een lange training gepland.
Wat zou je zeggen van een rondje rondom de startbanen en dan foto's maken, dan heb je 2 vliegen in 1 klap :idea:
Garoeten van €b
De echte fotograaf kan niet zonder zijn CANON ....... you can ?
Gebruikers-avatar
horsm
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 193
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2005 11:15
WoonplaatsCOLON den Haag

Lijkt me leuk met zo'n grote groep.
Ik meld me aan onder voorbehoud.
[b][color=orange] groet marwil [/color][/b]

[size=75]2x Canon en wat glaasjes ....proost!

http://web.me.com/marwilhorst/marwil/Welkom.html
[/size]
Gebruikers-avatar
Hans ®
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2005 13:32
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Misschien dat jullie iets aan de volgende link hebben wat betreft de spottersplaatsen, http://www.scramble.nl/airports/publish/eham.htm#7. Hier kan je op een kaartje zien waar die plekken zijn. Deze hebben allemaal een nummer en a.d.v. dat nummer, wanner je naar beneden scrollt, een beschrijving van de plek lezen. Dit in combinatie met Google Maps of Earth moet het allemaal wel te vinden zijn.

Veel sucses en ik zie de foto's wel. Zal er zelf niet bij zijn ivm vakantie in Oostenrijk.


Groet,
Hans
A610 + 400D, een hele grote verlanglijst, te weinig €€€ en teveel missers.
BUTTON_TOPIC_LOCKED

Terug naar