[Verzameltopic] EOSDag 2009 – Modellen

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Polebabe
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2009 14:42
WoonplaatsCOLON Hertogenbosch
CONTACTCOLON

Hoi!

Ik mis nog heeeeeeel veeeeel fotos?

Please contact me ;)!

Groetjes Chantal
Hoi ik ben Chantal ik heb meegedaan als model op de EOSDAG.
Ik hoop alle fotos van mij te mogen ontvangen.
Stuur even n berichtje en krijg je mijn email.
Kijk ook eens op www.polebabe.hyves.nl
Gebruikers-avatar
EoneX
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 633
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2009 07:06
WoonplaatsCOLON Apeldoorn
CONTACTCOLON

Ben wel benieuwd of de foto's nog gebruikt worden, of eigenlijk wat de modellen er zelf van vinden. Zeker als ze uit mijn camera komen is het altijd wel leuk om te weten ;)

Verder ook wel benieuwd naar andere foto's van de modellen. Niet van de EOS-dag maar port-folios, of dergelijke, op het net.
Ach ja, wie ben ik?
Onze Foto's gemaakt met een Canon.
Gebruikers-avatar
Polebabe
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2009 14:42
WoonplaatsCOLON Hertogenbosch
CONTACTCOLON

Hi Volgens mij staat bij mij groot eronder hoe je mij kunt vinden.
www.polebabe.hyves.nl ;)
En verder moet ik je gelijk geven dat ik het erg moeilijk vind mijn zelf geschreven berichten terug te vinden op de site, dus dat jij dat niet kan vinden hoe je "ons" bereikt vind ik niet zo raar.
Maar boven aan op pagina 1 staat hoe je je foto's upload hier in je eigen mapje, die is aangemaakt door beheerder, en onze gegevens zijn ook bekend, of dat daar staat, weet ik zo niet.
Als je foto's van mij hebt hoor ik het graag.

Ik lijk wel de enige die zich nog druk maakt om de foto's!

Ik wil ze ook allemaal ZIEN wat de fotograaf niet mooi vindt kan ik nog wel mooi vinden.
Ook ben ik op zoek naar een fotograaf die die dag een wit T-shirt aan had en echt mega veel foto's van mij heeft gemaakt, ook de foto's van de visagist brigitte heeft hij gemaakt.Heb ik hem persoonlijk gevraagd.

Please help, is mis nog zoveel foto's wat ik nu heb is een fractie van wat geschoten is, en nee niet alles is mooi, maar toch hoop ik dat dit bericht gelezen wordt, en ik zoveel mogelijk foto's in bezit krijg.

En ik neem aan dat ik daarin voor alle modellen spreek......

Groetjes heel veel dank Chantal
Hoi ik ben Chantal ik heb meegedaan als model op de EOSDAG.
Ik hoop alle fotos van mij te mogen ontvangen.
Stuur even n berichtje en krijg je mijn email.
Kijk ook eens op www.polebabe.hyves.nl
Gebruikers-avatar
EoneX
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 633
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2009 07:06
WoonplaatsCOLON Apeldoorn
CONTACTCOLON

Hee Chantal.

Ik heb zojuist wat foto's voor je ge-upload. Had ze al even klaar staan maar had even geen tijd ... Ik had voor mezelf als eerst even aandacht besteed aan mijn mooiste en best gelukte. Maar kijk maar even onder mijn naam en zult er weer een paar van jou terugvinden. Mocht te ze gaan gebruiken ben ik wel weer benieuwd uiteraard 8)
Ach ja, wie ben ik?
Onze Foto's gemaakt met een Canon.
Gebruikers-avatar
DvD
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 285
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 11:08
WoonplaatsCOLON Spijkenisse
CONTACTCOLON

En verder moet ik je gelijk geven dat ik het erg moeilijk vind mijn zelf geschreven berichten terug te vinden op de site


KLIKerdeKLIK
..
Expositie-Commissie
EOS Expo Team
EOS Expo Team
BerichtenCOLON 645
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2007 18:30
WoonplaatsCOLON EOSDigitaal
CONTACTCOLON

Beste deelnemers Eosdag 2009,

Er werd ons het idee aangedragen om de mooiste foto's van deze dag uit te lichten en deze een plaatsje te geven in de expositieruimte. Wij vonden dat een goed idee en zullen uit de topics een selectie maken. Wanneer je wilt dat jou foto's ook kans maken om geselecteerd te worden, dien je je foto's eerdaags in het goede topic te plaatsen. Al geplaatste foto's zullen uiteraard ook kans maken.

Met vriendelijke groet,
EOS Expo Team.
De Expositieruimte, je mooiste foto's in een hoekje
Gebruikers-avatar
Lygun
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 290
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2009 14:17
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Mijn foto's zijn erg flets vanwege een verkeerde omzeteing van sRGB/RGB. Ik zal ze even opnieuw uitwerken en de (naar mijn idee) 2 mooiste opnieuw plaatsen. Tot wanneer heb ik?
Gebruikers-avatar
EoneX
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 633
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2009 07:06
WoonplaatsCOLON Apeldoorn
CONTACTCOLON

Vanmiddag 16:00 is de deadline :roll:
Ach ja, wie ben ik?
Onze Foto's gemaakt met een Canon.
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Voor de 24ste van deze maand moeten ze erop staan.
Gebruikers-avatar
Allette
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1110
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2006 21:43
WoonplaatsCOLON Borger
CONTACTCOLON

Wat ik ervan vind?
Ik heb de foto's van Marian absoluut gebruikt op hyves ed :) (zie mijn avatar!) Schitterend. Een portret van coolrxman, PP en een paar foto's van Martijn vind ik ook echt leuk geworden. Ik ga mij zeker niet druk maken om andere foto's. Zie liever 2 mooie fotos terug dan talloze nutteloze foto's. Ik wil ook geen foto's ontvangen waar de fotograaf niet achter staat, tja, zo werkt dat en dat weet je van te voren wel. Modellen worden wel steeds bedankt maar van mijn kant ook een bedankje voor de fotografen, jullie hebben ook erg je best gedaan.
Who cares|als je|er maar mooie|foto's mee maakt|toch?|
Gebruikers-avatar
Polebabe
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2009 14:42
WoonplaatsCOLON Hertogenbosch
CONTACTCOLON

Allette schreefCOLONWat ik ervan vind? Ik ga mij zeker niet druk maken om andere foto's. Zie liever 2 mooie fotos terug dan talloze nutteloze foto's. Ik wil ook geen foto's ontvangen waar de fotograaf niet achter staat, tja, zo werkt dat en dat weet je van te voren wel.



Nou Alette jij niet maar ESMA en ik wel.....wij vinden dat wel belangrijk!

En waar de fotograaf niet mee eens is kan ik nog wel mooi vinden....


IK WIL NOGMAALS ZOVEEL MOGELIJK FOTOS IN MIJN BEZIT!
Dat was ook de afspraak en daar ZIJN IK EN ESMA mee accoord gegaan en niet anders.

Weken lang op mijn fotos wachten heb ik NOG NOOIT meegemaakt, en dan zon snau van jou Alette "mij maakt niet uit hoor, nee omdat er van jou misschien weet ik niet hoeveel MINDER fotos zijn gemaakt.

En jij misschien wel hele andere doeleinden er mee had als ik en Esma.

Wij balen er beiden van ....en dan nogmaals spreek ik dus niet voor ALLE modellen maar wij voor mezelf en mijn vriendin Esma, waar iedereen heel erg tevreden over was!

Nou goed?

Ik blijf hier rond hangen tot ik tevreden ben, en krijg wat de afspraak was , en recht op heb klaar, ik leen me uit voor die fotos, wil ik ook HET RESULTAAT ZIEN@ grrrrrr!
EN NOGMAALS ESMA OOK, wat andere modellen willen of vinden interesseert mij dan ook niks meer....


Groetjes Chantal grrrrrrrrrrrrrrrrrr
Hoi ik ben Chantal ik heb meegedaan als model op de EOSDAG.
Ik hoop alle fotos van mij te mogen ontvangen.
Stuur even n berichtje en krijg je mijn email.
Kijk ook eens op www.polebabe.hyves.nl
Gebruikers-avatar
EoneX
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 633
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2009 07:06
WoonplaatsCOLON Apeldoorn
CONTACTCOLON

Ik geloof direct dat je graag foto's wilt hebben. Maar zoals je zegt dat volgens de afspraak alle foto's beschikbaar moeten komen, zo hebben wij (ik tenminste) het niet begrepen.

Wat aan ons gevraagd is of we alle foto's die we hier of op het net plaatsten ook beschikbaar willen stellen aan de modellen.
TFP [time for Pictures] regels:
Omdat er op de Eos-Dag 2009 een behoorlijk aantal modellen, modelvliegtuigen en boten, interessante mobielen en ander vertier voor geen of een kleine vergoeding gekomen zijn en de leden van Eos-Digitaal
de gehele dag talloze foto's gemaakt hebben, vragen we jullie bereid te zijn om de foto's die je op het forum post OOK aan hun ter beschikking te stellen. Je mag desgewenst je logo op de foto laten staan.
Bij plaatsing van foto's gemaakt tijdens de EOSDag 2009 op het forum gaan jullie akkoord met mogelijk contact over deze foto's, zodat jullie onderling afspraken kunnen maken. Zo zal commercieel gebruik
bijvoorbeeld, door fotograaf of gefotografeerde natuurlijk niet zomaar kunnen.

We hopen op medewerking van jullie allemaal. Alvast bedankt.
Foto's waar een fotograaf zelf niet achter staat zal hij dan ook niet plaatsen op het web. Sterker nog, waarschijnlijk staan ze al niet eens meer op zijn harde schijf. Het 'opeisen' van alle foto's die gemaakt zijn lijkt me dan ook niet echt de bedoeling.

Ik heb in ieder geval de foto's die ik van jullie heb gemaakt, geplaatst en waar ik zelf achter sta aan jullie ter beschikking gesteld via de 'upload' mogelijkheid.
Ach ja, wie ben ik?
Onze Foto's gemaakt met een Canon.
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Polebabe schreefCOLON IK WIL NOGMAALS ZOVEEL MOGELIJK FOTOS IN MIJN BEZIT!
Dat was ook de afspraak en daar ZIJN IK EN ESMA mee accoord gegaan en niet anders.
Hey Chantal...

We hebben inderdaad afgesproken dat je zoveel mogenlijk foto's krijg.
en dat is ook gebeurd.
de mogenlijkheid van de fotograaf ligt in zijn handen welke hij goed vindt of niet goed vindt.

Ook zijn alle fotografen op de hoogte van dit topic.
Dus de meesten hebben ook hun foto's al geupload.
We kunnen er meer niet aan doen,

Als er verder nog dingen zijn kan je mij gewoon benaderen via de mail.
en dan zal ik je een zo duidelijk antwoord geven.

want het heeft geen zin om elke week hier een reactie te plaatzen daar worden niet steeds meer foto's door geplaats van de Eos-dag.

En over wat Allette zegt.
Ze heeft gelijk zo gaat het nu eenmaal en zo zal het ook altijd gaan met een shoot.

Met vriendelijke groet
Dimitri.
fotoarts
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 4551
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 12:19

Toch kan ik me bij de oproep van Chantal wel wat voorstellen. Volgens mij zijn er diverse fotografen die nog helemaal geen foto's van de modellen op de EOS-dag hebben gepost. Ik denk dat haar oproep vooral voor hen bedoeld is?

Verder is het natuurlijk niet de bedoeling dat de modellen elkaar hier in de haren vliegen of vliegen afvangen. :wink:
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

Ik heb helaas nog geen tijd gehad om de foto's die ik ook hier heb gepost op de server te gooien, maar dat zal ik zeker nog even doen. Maar ik voel haast de neiging om me op voorhand al te excuseren, gezien de reactie van Chantal, dat ik weinig foto's heb gemaakt en dat het bij mij nou eenmaal tijd kost; ik heb een baan naast mijn hobby en een korte vakantie en weekend-afspraken vreten ook een bult tijd op (en een RSI-arm helpt ook niet bij de motivatie om achter de computer te kruipen).

Ik schrok enigszins van de felle reactie van Chantal, maar ik weet dan ook niet hoeveel foto's er tot nu toe zijn gepost van haar en de andere modellen, of op de server zijn geplaatst. Ik kan me voorstellen dat er een bepaalde verwachting is bij een fotografiedag met 170 man/vrouw: misschien 10 foto's per man per model, oftewel toch zeker een lekkere 1500 foto's per model om uit te kiezen? Terwijl in werkelijkheid niet iedere fotograaf zich op de modellen heeft gestort, de fotografen die erom heen stonden ook gelijk de mislukte foto's hebben weggegooid, een instelling hebben gewijzigd en opnieuw hebben geklikt (maar het model heeft dus wel duizenden kliks gehoord), en dat nadien op de computer ook nog een bult foto's in het ronde archief zijn verdwenen. Maar goed, stel 10 fotografen gemiddeld om een model heen, die bij elke verschillende shoot toch zeker zo'n 2 of 3 echt mooie foto's overhouden en dan over de dag heen zo'n 4 of 5 shoots, dan kom je al gauw op zo'n 100 à 150 mooie foto's uit. Maar rekenend op amateur-fotografen, waarbij het model zelf dan ook nog een selectie van de foto's maakt, dan kan het aantal foto's wat uiteindelijk over wordt gehouden wel tegenvallen.

Maar uit nieuwsgierigheid heb ik nu toch even dit topic nagelopen en van Chantal vind ik dan maar 3+4+1+1+6(2 van mij)+1 = 16 foto's, en dat is dan toch inderdaad bar weinig... En dan kan ik me, net zoals Oneshot, wel degelijk de oproep voorstellen om meer foto's. Tja, zoals gezegd, ik heb maar weinig foto's gemaakt en de foto's nog niet op de server gezet, sorry.

Groeten,
Hendrik
Canon 1D III, wat backup camera's, lensjes, een studiootje en en nog wat mikmak.
Iedereen kan fotograferen, maar niet iedereen ziet een 'plaatje', heeft zijn camera bij zich & heeft het geduld
Gebruikers-avatar
Lygun
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 290
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2009 14:17
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Het zou wel erg vervelend zijn als er modellen zijn die een vervelend gevoel over houden aan de Eos dag. Ze hebben zich enorm ingezet en mogen daar ook zeker wat voor terug imo.

@ de modellen: stuur anders een PM naar de mensen waarvan de foto's je aanspreken. Misschien hebben ze nog wel een paar mooi plaatjes die hier niet zijn gepost.
ewaldd
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2009 10:35
CONTACTCOLON

Ik heb een paar honderd foto's geschoten die dag. Het iets te veel van het goede om deze allemaal op het net te plaatsen in groot formaat. Naar aanleiding van de posts van chantal heb ik haar al een PB gestuurd.
Ik heb er geen probleem mee om de modellen een CD te sturen met alle foto's waar zij op staan. Dus een oproep aan de modellen: stuur me even een PB, zodat we buiten het forum om even contact hierover hebben.
Gebruikers-avatar
Lampiew
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 272
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2007 19:20
WoonplaatsCOLON Houten

Hoi,

Ook was er nog niet aan toe gekomen om foto's op de ftp server te zetten. Ik had mijn 3 beste in dit topic gepost. Op de ftp server heb ik er nog een paar bij gedaan.

Chantal, ik begrijp je reactie wel een beetje. Wees ook een beetje geduldig. We zijn allemaal amateurs en soms kan het weken duren voordat we onze plaatjes hebben geselecteerd, bewerkt en gepost.

Nogmaals; ik vond het een zeer geslaagde dag en hoop dat iedereen (modellen, fotografen, organisatoren etc) dat uiteindelijk ook zal vinden.
:)
groetjes
Lampiew
50D, ef-s 17-55 F/2.8 IS, EF 70-200 F4/L IS, Tokina 12-24 f4, Speedlite 580EX, manfrotto 190cxprob, Gitzo G1278M. Sinds kort wat strobist spullen.
Gebruikers-avatar
lange loep
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 14:54

Eens, geef het even tijd. Ook ik ben nog bezig. Heb alleen de in mijn ogen beste foto's als geplaatst. De rest volgt nog, nabwerken, rand etc. Zodra alles klaar is kan ik ze uploaden.

Gr.
Jeroen
Canon EOS 7D | Canon 17-55 2.8 |
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Ik heb geen foto's van Chantal. En de foto's van 2 andere modellen die ik de moeite waard vind heb ik bijna meteen al geüploaded op de daarvoor bestemde site. Iemand kan nog zo hard roepen, maar foto's waar ik niet achter sta, zal ik nooit online zetten. Of daar afspraken over gemaakt zijn, weet ik niet? Voor mij zijn dat foto's waarvan de scherpte niet prettig oogt, waarop het model niet voordelig staat, etc. Daar is niemand bij gebaat, lijkt me.

Vergeet ook niet dat er veel fotograferen waren die die dag voor het eerst überhaupt aan modelfotografie deden. Daarvan kun en mag je niet uitzonderlijke foto's verwachten. Reden te meer om volgend jaar een paar echt mooie foto's te laten schieten door fotografen die hier bekwaam in zijn lijkt me. Die fotografen kunnen worden aangewezen, met het verzoek foto's aan te leveren voor de portfolio's van de dames. En dan kunnen de beginnelingen foto's bijdragen die in hun ogen goed zijn. Nu gaat er voor beginnende (model)fotografen de lol er wel af als er zoveel druk op wordt gelegd. En dan nog wel op foto's die ze wellicht normaal niet eens zouden plaatsen.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar