The Dalai Lama

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Achrome
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 221
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2008 21:27
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Vorige week had ik het geluk om de Dalai Lama te mogen fotograferen ...Wat zeg ik, ik heb 'm zelfs de hand mogen schudden :D
Tijdens zijn bezoek aan Nederland stond hij op vrijdagavond op de bühne van de Melkweg in Amsterdam tijdens de 'Nacht van Tibet'. Onderstaande foto's wil ik graag met jullie delen. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Ze zijn uit de hand geschoten met de 70-200 2.8

1. Met GROTE dank aan CitizenJay81 voor het zeer vakkundig wegshoppen van een microfoon-schaduw!!!
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=139215[/img]

2.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=139216[/img]

3.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=139217[/img]

Blof, Racoon, The Sheer en Agua de Annique waren ook aanwezig en samen brachten ze speciaal voor HH het lied 'Als je ooit nog eens terug kan'. Voor een compleet (foto)verslag van de avond check: http://www.musicfrom.nl/magazine/versla ... tibet.html

...En mocht je er dan nog stééds geen genoeg van hebben dan kun je altijd nog verder kijken op mijn eigen website.
5dII, 40D, EF 16-35 2.8L II, EF 24-70 2.8L, EF 70-200 2.8L IS, EF 50mm 1.8 II, Speedlight 430EX II
Gebruikers-avatar
Emielepiel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1522
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2007 10:19
WoonplaatsCOLON Knoal
CONTACTCOLON

Ik ben geen kenner, maar volgens mij mag dit in de Showcase :)
Erg goeie platen zeg! En een hele eer om hem te ontmoeten en hem de hand te schudden.
Mooie bewerkingen en de juiste momenten. Ik twijfel of ik de laatste wel mooi vind. De schaduw van zijn hand op zijn ogen vind ik minder.
[size=75]Ik ben liever eerlijk en zeg de waarheid dan dat ik niet de waarheid spreek en lieg.......[/size]

[url=http://www.frozenimage.nl]FrozenImage[/url]
Gebruikers-avatar
Hari Seldon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 20:22
WoonplaatsCOLON Arnhem

Ik heb de wegsjop actie van de microfoon in een ander draadje gevolg, en dit is knap gedaan.

Op mijn scherm lijkt het e.e.a. wat hard over te komen qua kleur en contrast. Hetgeen betekent dat het qua compositie e.d. wel snor zit. Hulde!

Minor detail: bij foto 1 had er naar mijn smaak wat maar van de onderarm zichtbaar mogen zijn (links).

Het blijft toch een fenoneem, die Dalai Lama. Ik stond er van te kijken toen ik ergens las dat de laatste 5 voorgangers niet ouder dan 12 tot 18 zijn geworden... waren die niet slim genoeg en werden ze daarom vermoord? Je zou er zo een nieuwe historische thriller over kunnen schrijven ;)
Gebruikers-avatar
Harmr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1487
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2007 20:07
WoonplaatsCOLON Zutphen

Foto 3 had ik weg gelaten, maar de eerste 2 vind ik echt prachtig! Vooral de rauwe bewerking van 1 spreekt mij bijzonder aan..
flickr

Body, glas, flitsers, statieven, en nog wat kleine meuk
Gebruikers-avatar
MarieCanon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1998
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2009 11:48
CONTACTCOLON

Ik vind foto 3 ook afdoen aan de serie, omdat de ogen één groot zwart gat zijn. En als het om mensen gaat kijken we toch het liefst naar de ogen... (in dit geval dan, tenzij je een serie maakt waarin dit in het geheel niet het geval is natuurlijk!)
[i]400+7D's & 577mm's + 430 flitsen...[/i]
That's right, I'm checking out your body!
Gebruikers-avatar
Chris53
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 162
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2008 22:52
WoonplaatsCOLON Culemborg

Mooooie platen zeg!
(Ik was zelf op 4 juni een van de 20.000 in de RAI! Zonder camera... :( )

Groets,
Chris
Laatst gewijzigd door 1 op Chris53, in totaal 11 keer gewijzigd.
Je mag niet klikken! Behalve als je fotografeert...
---------------
40D+BG-E2n | EF 17-40 mm f4L USM | EF 50 mm f1.4 USM | Metz 48 AF-1 digital | Lastolite Lumen 8 F400 | Manfrotto 144B/A19+#141RC
Gebruikers-avatar
citizenjay81
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1615
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 07:16
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Hey Paul,
Hele vette foto's.
Over foto 3:
In de serie kan het mijns inziens prima, omdat zijn ogen bij foto 1 en foto 2 al te zien zijn.
Om de felheid van al de spots die op hem gericht staan te benadrukken (en dus alle aandacht) vind ik het wel een fraaie symbolische plaat.

Waar is de rest? :)

Gr,
Jasper
...design my thoughts like a sculpture.
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Een prachtige serie, zeg.
Het zwart-wit doet het ook goed.

Grt Caspar
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

pfft Paulus....
Heel mooi hoor! Ik vind 3 ook prima kunnen. Het past een m.i. prima in de stijl van de serie die alweer m.i. lekker ongedwongen is. Door de licht val zie ik in een oogopslag waar die man mee bezig is. Gaaf.

Kan ik niet een keertje bij je in de leer voor de ZW omzettingen... Blijf het ongelovelijk knap vinden hoe je dat doet.

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
sighthound
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 888
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2007 13:48
WoonplaatsCOLON ergens in het mooie drenthe

Idd een mooie zw/wit serie!!!

Toch vind ik foto #1 van het andere topic waarbij je hulp vroeg voor die schaduw mooier, zachter/minder ruizig, ik weet niet wat je daarna nog hebt gedaan.

Gr.Jannie
"Te wêzen of net te wêzen, dat is de fraach"
50D|7D|70-200mm f2.8 IS USM |Kenko Ext.1.4x|Sigma 17-70mm|Sigma 24-70mm DG HSM 2.8|EF 50mm f1.8 II|Soliger tussenringen]FE ss200W]Sigma EF-500 DG ST|LumoPro LP160]Lowepro Fastpack 200*
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

sighthound schreefCOLON Toch vind ik foto #1 van het andere topic waarbij je hulp vroeg voor die schaduw mooier, zachter/minder ruizig, ik weet niet wat je daarna nog hebt gedaan.
Grappig, ik vind deze versie juist sterker (hoe smaken gelukkig kunnen verschillen), veel directer meer impact of zo.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Isolina
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 138
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2009 09:02
WoonplaatsCOLON Limburg

Knappe foto's!

Foto 1 en 2 : zeer serene portretten

Foto 3 : vind ik het universele gebaar dat hij hier maakt, helemaal niet storend,
noch dat daardoor zijn ogen minder licht vangen.
Wat me wel opvalt is dat deze foto een ander formaat heeft dan de 2 anderen binnen deze serie.
En vind het lijnenspel op en rond de bovenarm onderaan de foto ietwat storend,
leidt af van het gelaat en hand door het sterke contrast daar.
Daar waar de twee andere foto's door open ruimte,
wit bij de 1ste, zwart bij de tweede,
een zeker sereniteit meedragen,
is deze laatste foto eerder druk en goed gevuld.
Maar ook erg knap.

Groetjes,
Isolina.
dagen zijn als nachten, alleen iets lichter
Gebruikers-avatar
Achrome
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 221
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2008 21:27
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Hey bedankt voor al jullie reacties tot zover!

Ik had ze per ongeluk in 'testcase' gezet, maar ja dat boeit me eigenlijk verder niet.

Van de rauwe bewerking bij 1 moet je van houden. Ikzelf vind 'm prachtig zo, heb de ruis juist benadrukt. Maar, smaken verschillen natuurlijk. Het is me nog nooit gebeurd, maar deze laat ik groot afdrukken om aan de muur te hangen.

Ik heb niet meer dan 3 foto's in de serie gezet. Op mijn site heb ik er wel meer geplaatst en ik heb nog een hele stapel liggen waarmee ik niks heb gedaan. De foto's zijn jammer genoeg allemaal vanaf hetzelfde standpunt (noodgedwiongen) genomen, dus meer is voor mij in die geval niet beter. Het zou wellicht juist afbreuk doen aan de serie.
Voor de schaduw op #3 valt wat te zeggen. Had het zo eigenlijk nog niet bekeken. Op mijn scherm is het echter geen 'zwart gat' maar het is wel een donkere vlek. Kan me voorstellen dat dat afbreuk doet. Ik heb 'm toch geplaatst omdat de foto imo echt 'iets verteld'.

Iedereen is uitgenodigd om eens te komen checken hoe ik de zwart-wit omzettingen doe. Ik kan daar echter heel kort in zijn en het is welicht zelfs wat cru om te zeggen... Ik ram gewoon op de 'grayscale' knop binnen LR. en ga dan wat spelen met belichting en curves. Heb verder dus niet zoveel van doen met de alom gebruikte 'kanaalmixer-methode' o.i.d. Hierbij moet ik natuurlijk wel even opmerken dat ik profijt kan hebben van het feit dat ik 100% kleurenblind ben. Wellicht dat ik dus behoorlijk 'authentiek' te werk kan gaan ofzo?! What I see is what you get! :lol:
5dII, 40D, EF 16-35 2.8L II, EF 24-70 2.8L, EF 70-200 2.8L IS, EF 50mm 1.8 II, Speedlight 430EX II
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Mijn gok is dat je verder durft te gaan dan menigeen hier. Maar die uitnodiging, die onthoud ik ;).
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Achrome
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 221
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2008 21:27
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ik hou persoonlijk wel van harde contrasten maar dat zal niet als een verassing klinken bij het zien van de foto's. Maar daarbij; Ik bedenk me net dat ik (natuurlijk door het feit dat ik geen kleuren zie) ook op andere momenten afdruk, dan wellicht voor de hand ligt voor 'n ander de kleuren wel waarneemt. In die zin word ik niet afgeleid door kleur. Doordat ik de plaat zwart-wit zie, nog voordat hij afgedrukt is bepaalt dat misschien ook wel dat het bijna altijd een geschikte is om ook daadwerkelijk om te zetten naar z/w...?! Het lult 'n beetje moeilijk aangezien ik nooit kleuren heb gezien, anders zou ik het wellicht beter uit kunnen leggen...
5dII, 40D, EF 16-35 2.8L II, EF 24-70 2.8L, EF 70-200 2.8L IS, EF 50mm 1.8 II, Speedlight 430EX II
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar