Hulp in omgeving Appelscha

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Brell

Sinds de aanschaf van mijn 100mm macro van Canon worstel ik met de scherpte. Zijn er leden van het forum in de omgeving van Appelscha die mij kunnen helpen om de lens op hun body uit te proberen of mij te laten zien hoe ik het beste met mijn camera en deze lens scherpe opnames kan maken?

Arnold
Gebruikers-avatar
FerryR1
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 138
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2009 07:39
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep

Arnold,

Heb je deze problemen met het uit de hand fotograferen of vanaf statief?
Ik had hier ook veel problemen mee maar met het oefenen op een statief met autofocus ben ik dezelfde foto's gaan maken met manual focus. Ik heb mijn zoeker van mijn camera iets bijgesteld en toen ging het toch wat beter. Ik heb niet zo'n heel vaste hand, ben ik achter gekomen, en daarom gebruik ik hoofdzakelijk het statief als ik met mijn macrolens ga spelen.
Ik heb het idee dat het nu wat beter gaat.
Gr. Ferry
Denk erom, altijd blijven lachen
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Groningen een probleem?
Ergens in het midden afspreken in de natuur kan ook?
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
FerryR1
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 138
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2009 07:39
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep

Arnold,

Heb je deze problemen met het uit de hand fotograferen of vanaf statief?
Ik had hier ook veel problemen mee maar met het oefenen op een statief met autofocus ben ik dezelfde foto's gaan maken met manual focus. Ik heb mijn zoeker van mijn camera iets bijgesteld en toen ging het toch wat beter. Ik heb niet zo'n heel vaste hand, ben ik achter gekomen, en daarom gebruik ik hoofdzakelijk het statief als ik met mijn macrolens ga spelen.
Ik heb het idee dat het nu wat beter gaat.
Gr. Ferry
Denk erom, altijd blijven lachen
Brell

FerryR1 schreefCOLONArnold,

Heb je deze problemen met het uit de hand fotograferen of vanaf statief?
Ik had hier ook veel problemen mee maar met het oefenen op een statief met autofocus ben ik dezelfde foto's gaan maken met manual focus. Ik heb mijn zoeker van mijn camera iets bijgesteld en toen ging het toch wat beter. Ik heb niet zo'n heel vaste hand, ben ik achter gekomen, en daarom gebruik ik hoofdzakelijk het statief als ik met mijn macrolens ga spelen.
Ik heb het idee dat het nu wat beter gaat.
Gr. Ferry
Ik gebruik altijd een statief, ik heb de oculair aangepast, gebruik een afstandbediening en heb zelf een hoekzoeker in het assortiment. Heb ook al alle instellingen geprobeerd maar het resultaat blijft beneden pijl. Op advies van een beroeps fotograaf de instellingen terug gezet in de fabriek instelling.

Ik weet niet wat ik nog meer moet doen.

Arnold
Brell

Gumpje schreefCOLONGroningen een probleem?
Ergens in het midden afspreken in de natuur kan ook?
Ergens rond Haren? Of weet je een betere natuurgebied?

Arnold
Snoopy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 390
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2004 21:26
WoonplaatsCOLON Leek

En als je de MLU gebruikt (weet niet of dat op een 400D zit) heb je dan hetzelfde resultaat?
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Brell schreefCOLONErgens rond Haren? Of weet je een betere natuurgebied?
Ik keek even op de site van Appelscha, en zag dat daar aardige natuurgebieden liggen. Fochteloo heb ik zelf bijvoorbeeld al een paar keer bezocht. Ken jij de buurt daar een beetje?

Ik ben wel benieuwd naar de 'kale duinen'.... Klinkt dat bekend?
Ik wil best die kant op rijden om daar een poosje foto's te maken! Kunnen we meteen met jouw lens aan de slag.

Ik heb zelf de 100mm macro ook, en vind het niet een makkelijk objectief. Als we vanaf statief, met mirror lock-up, draad-ontspanner, uit de wind geen strakke plaat krijgen van een statisch onderwerp, dan hebben we in elk geval een aantal zaken behoorlijk uitgesloten.
... Spiegel-Werk ...
Brell

Zowel het Fochteloöer veen als de Kale duinen zijn bij mij bekend, werkelijk prachtige natuurgebieden. We kunnen wat mij betreft wel wat afspreken.
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Ik kan tot 17 juni, maar zaterdag 13, zondag 14 en maandag 15 kan ik niet... Hopelijk kun jij hier iets mee ... :roll:

Als er anderen mee willen om te testen, fotograferen en anders gewoon voor de gezelligheid, dan is dat wat mij betreft leuk!!! Weet niet hoe mijn bovenbuurman hier over denkt!!!
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

geloof gerust dat "de kale duinen" bij Gump zijn nieuwgierigheid opwekken :wink:
Fotograferen is kijken niet klikken.
Brell

Gumpje schreefCOLONIk kan tot 17 juni, maar zaterdag 13, zondag 14 en maandag 15 kan ik niet... Hopelijk kun jij hier iets mee ... :roll:

Als er anderen mee willen om te testen, fotograferen en anders gewoon voor de gezelligheid, dan is dat wat mij betreft leuk!!! Weet niet hoe mijn bovenbuurman hier over denkt!!!
Tja, ik werk de hele week dus word het een beetje lastig, als het weer een beetje meezit en je vind het niet erg om s'avonds te gaan is misschien as vrijdag een optie.
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Op zich 's avonds geen bezwaar, maar vrijdag en donderdag zijn bij nader inzien ook lastig... Zondag zou wel kunnen. Moet eerst een klassiek concert vastleggen om 14.30u, maar erna (verwacht rond 17u daar klaar te zijn) heb ik alle tijd :roll:.

Ik maak het niet makkelijk he?? Volgende week ma t/m wo in de avond ook een optie? Mooi ondergaand zonnetje erbij 8) ... Laat maar horen!!
... Spiegel-Werk ...
Brell

Closeshooter schreefCOLONgeloof gerust dat "de kale duinen" bij Gump zijn nieuwgierigheid opwekken :wink:
Vertel!!( als ik denk wat het is.)

Arnold
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Ja Closeshooter, ik ben ook heel benieuwd 8) :D
... Spiegel-Werk ...
Brell

Gumpje schreefCOLONOp zich 's avonds geen bezwaar, maar vrijdag en donderdag zijn bij nader inzien ook lastig... Zondag zou wel kunnen. Moet eerst een klassiek concert vastleggen om 14.30u, maar erna (verwacht rond 17u daar klaar te zijn) heb ik alle tijd :roll:.

Ik maak het niet makkelijk he?? Volgende week ma t/m wo in de avond ook een optie? Mooi ondergaand zonnetje erbij 8) ... Laat maar horen!!
Zondagavond is voor mij prima. Geef via PB maar even aan hoe we dat gaan doen.

Arnold
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar