Gebruikerservaringen EOS 1000D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
hannovandijk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 482
GeregistreerdCOLON 13 Nov 2006 21:21
WoonplaatsCOLON Dalen
CONTACTCOLON

Ik zit er aan te denken om mijn 350D in te ruilen voor een nieuwe camera. De 1000D zou voor mij een mooie optie zijn, 10 MP is ruim genoeg, LiveView is een leuk extraatje waar ik denk ik nog niet zo snel gebruik van zal maken en sensorcleaning lijkt me zeker een toegevoegde waarde. Ik heb gelezen dat de 1000D hele mooie scores op het gebied van ruis laat zien, zelfs beter dan de 450D.

Op dit forum zijn vast al fotografen die de 1000D hebben en ik zou van hun graag wat ervaringen horen.
- Is het scherm groot genoeg?
- Is het ontbreken van een sensor onder de zoeker die er voor zorgt dat het scherm automatisch in- en uitschakelt hinderlijk?
- en andere evaringen…

Ik heb een mooie set lenzen bestaande uit Tokina 12-24 f4, Sigma 30 mm f1,4 en een splinternieuwe 55-250 IS, dus daarover hoef ik geen advies. Het gaat mij puur om de 1000D-camera
Gebruikers-avatar
Piet van Vroonhoven
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2007 17:05
WoonplaatsCOLON Druten

Als die 350D nog goed werkt, wat denk je er dan op vooruit te gaan?
Gebruikers-avatar
mavlo77
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2609
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2005 20:19

Tja, als je het mij vraagt vind ik dit geen zinvolle "upgrade". Voor de ruis zou ik het al helemaal niet doen. Dus tja, ik zou mijn 350D nooit weg doen voor een 1000D.
Mavlo - Website: [url=http://mvloemans.nextit.nl/]Mark's Photo Web[/url]
Gebruikers-avatar
rudy28
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2008 20:32

Ik dacht zelf Live View niet te gaan gebruiken, maar blijkt in sommige omstandigheden toch ideaal te zijn. Met name voor het fotograferen vanaf een statief. Je kunt de camera direct op je laptop aansluiten en de camera dan via je laptop bedienen via Remote Shooting. Dan is Live View ideaal, omdat je het beeld live op je laptop ziet.

Sensor zou ik me niet druk om maken. Standaard staat het display ingesteld op witte achtergrond met zwarte letters. Wanneer je dit precies andersom instelt (zwarte achtergrond, witte letters) heb je er weinig last van denk ik.

Verder inderdaad bijzonder weinig verschil tussen 450D en 1000D, al vind ik het grote display op de 450D wel prettig.
Canon EOS 450D, EF-S 17-85 IS USM, EF-S 60/2.8 USM
Gebruikers-avatar
Opperclowntje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1007
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2008 16:50
WoonplaatsCOLON Heemskerk
CONTACTCOLON

Ik ben een beginnende fotograaf maar kan je wel antwoord geven!

Ik heb de 1000d

- Ik vind het scherm groot genoeg, om een foto echt goed te kunnen beoordelen ga je volgens mij toch op je comp kijken, ik bewerk de meeste foto's zoiezo na met lightroom daar kies ik dan de juiste die ik ga bewerken en gebruiken.
- Ik vind het ontbreken van de sensor ook niet hinderlijk, ik heb mijn scherm ook op zwart met witte letters staan, dit vooral voor energie besparen. Je kijkt dan toch door de zoeker en ziet het scherm niet ook al is hij wit.
- Ik vind de 1000d een heel lekkere compatcte dslr.

Ik heb ook getwijfelt tussen de 1000 en de 450 maar inderdaad ik heb ook gelezen in de reviews dat de ruis minder is bij de 1000.

Ik kan je niet zeggen of de 1000d een waardige upgrade is voor je 350 dat is aan jezelf of je het er voor over hebt!

Groet Peter
|CANON 40D|CANON EF-S 15-85MM||CANON 430 EXII|REDGED RTT-423|JOBY GORILLAPOD SLR ZOOM|LOWEPRO PRIMUS MINIMUS AW|CRUMPLER JIMMY BO 300|
Gebruikers-avatar
r.muusers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2009 10:39
WoonplaatsCOLON Haarlem

Hier ook een tevreden 1000D gebruiker.

Prima cameraatje. Lekker compact en icm Grip weer wat groter maar ook lekker in de hand.

Het scherm inderdaad instellen op zwarte achtergrond en witte letters. Zodra je je ontspanknop half indrukt gaat het scherm gewoon uit. Ook kun je het display gewoon uit zetten. Ikzelf mis de sensor voor uitschakeling van het LCD dus absoluut niet.

Ruisprestaties van de 1000D zijn geweldig. Gelijk aan de 40D (zelfde sensor) check Dxomark maar.

Het LCD zelf, ja het is geen 40" Plasma HD met 6x HDMI. hij is kleiner. Maar je kunt er op zien wat je moet zien. Desnoods kun je nog een beetje inzoomen ook. Ik merk zelf dat als ik het terugkijken zo heb ingesteld dat ik ook het diagram ernaast heb dat ik toch wat ruimte tekort kom, maar het is niet heel hinderlijk.

Het is een camera om aan te raden, maar je hebt al een 350D... Waarom geld uitgeven aan zo´n minor upgrade. Ga dan voor een xxD of xD. de 1000D is een prima instapcameraatje, maar volgens mij niet echt meteriaal om op over te stappen.
50D | 10-22 | 17-55 | 50 1.8 II | 100-400
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

r.muusers schreefCOLON Het is een camera om aan te raden, maar je hebt al een 350D... Waarom geld uitgeven aan zo´n minor upgrade. Ga dan voor een xxD of xD. de 1000D is een prima instapcameraatje, maar volgens mij niet echt meteriaal om op over te stappen.
+1

Gr Dimitri
Gebruikers-avatar
MarieCanon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1998
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2009 11:48
CONTACTCOLON

Dimitri schreefCOLON
r.muusers schreefCOLON Het is een camera om aan te raden, maar je hebt al een 350D... Waarom geld uitgeven aan zo´n minor upgrade. Ga dan voor een xxD of xD. de 1000D is een prima instapcameraatje, maar volgens mij niet echt meteriaal om op over te stappen.
+1

Gr Dimitri
+2
[i]400+7D's & 577mm's + 430 flitsen...[/i]
That's right, I'm checking out your body!
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

De overstap naar een 450D / 500D is dan een stuk logischer...

Misschien is een xxD - serie zoals de 40D of 50D ook nog wel wat om naar te kijken?
Laatst gewijzigd door 1 op BasZ, in totaal 6 keer gewijzigd.
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Anneke1960
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2008 13:07
WoonplaatsCOLON Dronrijp

Als je 350d echt aan vervanging toe is (ouderdom, slijtage, kleine mankementen) en je wil niet te veel geld uitgeven dan is een 1000d waarschijnlijk een prima keus.
Als je echt iets beters wil kun je volgens mij beter uitkijken naar een (tweedehands) 40d

Over de 1000d, mijn man is er heel tevreden over, het scherm is groot genoeg, hij heeft geen last van het niet uitschakelen van het scherm (ook hier zwart met witte letters), live view gebruikt hij niet. Ik pak liever mijn oude 350d als ik zou moeten kiezen tussen de 350 en 1000....
Marije
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 302
GeregistreerdCOLON 23 Apr 2006 16:00
WoonplaatsCOLON Wolvega
CONTACTCOLON

Ook ik snap de upgradewensen niet helemaal!
Ik heb toevallig zojuist ook een overstap gemaakt vanaf een 350D maar de 1000D is werkelijk geen moment in mijn hoofd gekomen, laat staan dat het een serieuze optie was :lol:
Naar mijn idee neem je qua kwaliteit eerder een stapje terug dan dat je echt vooruit gaat!
Ik heb zelf de overstap gemaakt naar een 40D, prijs ligt een stukkie hoger maar als je tweedehands gaat kijken valt dat welw eer mee ;)
Gebruikers-avatar
hannovandijk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 482
GeregistreerdCOLON 13 Nov 2006 21:21
WoonplaatsCOLON Dalen
CONTACTCOLON

Bedankt voor alle tips, misschien dat ik toch naar een (gebruikte) 40D ga kijken.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar