[VERZAMELTOPIC] Canon EOS 1D MKIII

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
JoCa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2446
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2005 09:07

Nee helaas niet, maar ik heb de aankoopbon nog, en heb contact opgenomen met KE, nu moet ik m daar heen versturen, en zij sturen deze op voor reparatie :?
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Matig, hij was toch in het hol van de leeuw :cry:
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

Zo net weer de MKIII retour.
D31 Af afstelling
Z9V Af check en ADJ

Dus die kan nu meteen mee op vakantie :roll:
Mensen tot over een week of twee.

Gr. Chris :lol:
Gebruikers-avatar
Kleintje Pils
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1626
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2005 11:54
WoonplaatsCOLON Leusden
CONTACTCOLON

Ik zie wel dat iedereen hem wel/niet terugheeft, maar merkt iemand ook al echte verbeteringen?

De mijne mag 12mei weg, eind maart al formulier ingevuld maar ik had ze een paar x gemist aan de telefoon...
Mzzls Remco

[url=http://www.touchdown-aviation.com][img]http://img718.imageshack.us/img718/8660/tda.jpg[/img][/url] [url=http://www.twitter.com/tda_tweet][img]http://img20.imageshack.us/img20/1516/twitterlogoheadern.png[/img][/url]
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

De mijne is al sinds 17-4 weg en zou met een week terug zijn. niet dus vandaag even een mailtje gestuurd en hij schijnt snel aan de beurt te zijn.
Nu maar hopen dat hij voor 30-4 terug is.

Ik ben ook wel benieuwd naar de meningen van mensen met reeds aangepast toestel en met name die sport schieten.
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Joepie vandaag netjes op tijd afgeleverd, vanavond maar eens gaan spelen met de micro adjust. De camera was in ieder geval ook netjes gereinigd.
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Zo gelijk eens even aan het spelen geweest met de microadjust van de AF
drie lenzen getest in stapjes van + en - 2
24-105mm + 12 achteruit
70-200mm + 8 achteruit
300mm + 10 achteruit
De standaard instelling op 0 was met alle 3 de lenzen zeker niet het scherpst. ik zal morgen de rest doen en dan finetunen in stapjes van 1.
Eerst maar eens wat gaan schieten morgen.
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
PeterB
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 121
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2005 20:18
WoonplaatsCOLON Brunssum
CONTACTCOLON

jandb schreefCOLONZo gelijk eens even aan het spelen geweest met de microadjust van de AF
drie lenzen getest in stapjes van + en - 2
24-105mm + 12 achteruit
70-200mm + 8 achteruit
300mm + 10 achteruit
De standaard instelling op 0 was met alle 3 de lenzen zeker niet het scherpst. ik zal morgen de rest doen en dan finetunen in stapjes van 1.
Eerst maar eens wat gaan schieten morgen.
Het afstellen van de AF is dus echt wel belangrijk, als ik dit zo lees....
Bij de andere EOS camera's is dit niet mogelijk.
Kun je dan door het extra afstellen nog zoveel winst behalen in het juist scherpstellen?
Hoe stel je de AF het beste in?
Schuin fotograferen van een lineaal lijkt me een oplossing, maar is de afstand van de lens tot het object ook nog belangrijk?

Peter.
www.dpix.nl - event photography
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Ik ben er een beetje van terug gekomen, niet dat het niet beter werd maar ik lig momenteel enorm overhoop met m'n camera en heb alle instellingen gereset en ga als er minder wind staat weer opnieuw aan de slag.

D'r zijn speciale focuskaarten echter die heb ik niet gebruikt. Ik heb een pak gazonmest of whatever op een stabiele ondergrond gezet en de camera op dezelfde hoogte. De afstand die ik heb gebruikt is verschillend afhankelijk van het brandpunt.

Je moet in ieder geval zorgen dat het beeld minimaal de spotmetingcirkel haalt en dat je op het grootste diafragma (maximale opening) in jpeg minimaal kwaliteit 8. In oneshot modus en bij zoomlenzen zowel op minimaal en maximaal de trapjes doorlopen. Ik heb zelf ook de zelfonstpanner gebruikt om ook die trilling te voorkomen. En alle stappen heb ik keurig bijgehouden op een papiertje met fotonr en instelling.

Maar nomaals ik was zeer verrast dat de standaard instelling minder was dan de uiteindelijk ingestelde waarden, echter waren die resultaten in de praktijk toch niet doeltreffend en ga ik hier verder mee stoeien.

Op dit moment kunnen trouwens de 1ds en 1d mk III, de 50d en 5d mk II hun af instellingen aanpassen.
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

Dat niemand het nog gemeld heeft (ik had toch zeker van Boels al een berichtje verwacht). Maar er kan weer een probleempje zijn met de 1D; er is bij sommige apparaten iets te scheutig met de smering omgesprongen. Zie hier maar. Als je er last van hebt kun je hem weer gratis op laten sturen. Als ze nou eens net wat sneller waren met het vaststellen dat ze dit probleempje ook hadden, hadden ze het gelijk kunnen controleren bij de laatste AF-fix. Tja.

Groeten,
Hendrik
Canon 1D III, wat backup camera's, lensjes, een studiootje en en nog wat mikmak.
Iedereen kan fotograferen, maar niet iedereen ziet een 'plaatje', heeft zijn camera bij zich & heeft het geduld
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Mijn fiets spoort beter dan ik.
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

Oh, verduld, sorry Boels, had ik niet goed genoeg gezocht... (ik had op olie gezocht, niet in het Engels).
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

EOS-1D Mark III autofocus analysis updated
We've come out of EOS-1D Mark III AF testing retirement just long enough to put the camera's revised AF calibration and firmware v1.2.5 through its paces, to see if Canon's changes add up to improved tracking performance.
http://www.robgalbraith.com/bins/conten ... 0039-10098
Mijn fiets spoort beter dan ik.
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

Dus heeft het niets geholpen. Jammer.

Overigens even een andere vraag. Afgelopen vrijdag heb ik een reserve-accu LP-E4 gehaald. Maar de oplader begint gelijk te knipperen met alle 3 indicatoren 50, 80 en 100%. Dit wil zeggen dat de accu buiten de gebruikstemperatuur van 0 tot 40 graden zit. Maar dit gebeurt iedere keer als ik hem erin stop en dat maakt niet hoe lang hij is afgekoeld. En dan laadt hij niet op.

Wat is het oordeel? Kapot zeker... toch?

Groeten,
Hendrik
Canon 1D III, wat backup camera's, lensjes, een studiootje en en nog wat mikmak.
Iedereen kan fotograferen, maar niet iedereen ziet een 'plaatje', heeft zijn camera bij zich & heeft het geduld
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

drikj schreefCOLONDus heeft het niets geholpen. Jammer.
Het heeft hem niet geholpen :wink:

Ik heb zijn paar honderd megabyte testreeks bekeken.
Voor een analyse totaal waardeloos omdat Adobe CS3 de EXIF verminkt :cry:

RG gebruikt de EF300 f/2.8 L IS USM, een beest van een objectief met 2 stops IS.
Ikvraag me af of dezelfde problemen optreden met de EF 70-200 f/4 L IS USM met 4 stops IS.
De IS heeft immers ook invloed op de werking van het AF-systeem.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Ook de DOF speelt natuurlijk een rol :wink:
Een lange discussie op Dpreview die ook geen duidelijkheid biedt:
http://forums.dpreview.com/forums/readf ... 495&page=1
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Jan,

Zoals we het er zaterdag al over hadden, ik denk dat RG een beetje aan het mierenn**ken is. Ik ben gisteren heel de dag bezig geweest op zandvoort, en niet in burst. En mijn resultaten waren goed. De foto's die niet gelukt zijn, zijn te wijten aan human error.

Bij het voetbal zit er heel soms een foto tussen waar de scherpte op onverklaarbare wijze echt pleite is. Regelmatig ligt hij wel verkeerd :lol:
Maar dit heeft verschillende oorzaken. Komt misschien soms omdat spelers stoppen en weer doorgaan. De camera pikt dit niet altijd even snel op. En soms omdat het focuspunt gewoon tussen twee spelers komt te liggen en de tribune volgens de camera interessanter is.

Ik begin een beetje het gevoel te krijgen dat het allemaal wat overtrokken is
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

dejong1racing schreefCOLON... wat overtrokken is
Mee eens.
Het vervelende is dat niemand de resultaten van RG kan reproduceren en dat er toch waarde aan gehecht blijft worden.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Bas Breetveld
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2008 09:48
CONTACTCOLON

@Boels, dat is nu wel afgelopen hoor. Op het midden van een wit sportshirt focussen en dan tot de conlusie komen dat ie er af en toe naast zit, pleit eerder voor de AF.
Er zijn te veel tevreden gebruikers van de mkIII om nu nog te zeggen dat de AF niet deugt.

Gr,

Bas
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Ik heb sterk de indruk dat de laatste update mij wel een stapje verder heeft gebracht. Ook heb ik meer keepers door het uitschakelen van de IS op m'n monopod, waarvan ik juist begrpeen had dat die wel degelijk waarde toevoegd op een monopod ivm beweging.

Kortom, bij sport staat hij nu uit echter er blijven soms wat vage onscherpte beelden uit de camera maar moet wel eerlijk toegeven dat het duidelijk beter is dan welke andere camera die ik eerder gehad heb.
En dat dit bij een Nikon D3 of whatever net zo goed zullen voorkomen. Het zaal wel aan het baasje liggen :wink:

Ik ben trouwens wel erg blij dat m'n camera al weer een week of wat terug is nu het doek gevallen is voor ETB. (onbegrijpelijk trouwens) je zou zeggen dat ze van Canon genoeg omzet hebben gehad de laatste jaren :?

Ik hoop alleen van harte voor mezelf en voor Canon dat ze met de opvolger de boel in een keer goed op orde hebben!!! D'r zitten best veel twijfelaars in de markt die bij weer een sessie gemekker definitief over kunnen gaan stappen.
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar