Gebouwen Amsterdam

Voor al je foto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Vincent_AMS
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 584
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2009 22:50
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Daar ik redelijk veel door amsterdam fiets en veel foto's maak van gebouwen en kunst op straat wou ik deze toch even laten zien.
De eerste foto waarvan ikzelf echt bij dacht die is goed om te laten, goede kleur en mooi compositie.
Ansichtkaart waardig meschien nog wel.
Ben ook naar de toren toe gefietst om te kijken welke toren het was, maar stond niks bij van naam of zoiets.
Graag jullie reacties.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=130877[/img]
50D|EF 100-400 F4.5-5.6[color=red]L[/color] IS USM | EF 70-200mm f/2,8[color=red]L[/color] IS USM | EFS 10-22mm f/3,5-4,5 USM | EF 50mm f/1.8 II | Speedlite 430EX II | SP AF Di 90mm 1:2.8 Macro | Sigma 150mm F2.8 EX DG OS HSM
ArieScanner
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 608
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2007 17:00
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Ik vind de foto flets ogen, ik mis wat contrast. Dan is de toren (is het achter de Schreierstoren aan de Geldersekade?) veel te centraal geplaatst op de foto en is het daardoor geen bijzondere foto. Het is een doodgewone weergave. Nee, voor mij nog geen ansicht-kaart.
[size=75]www.persmoment.nl
Twitter:@persmoment

Canon EOS 7D & 40D (incl. grips)- Canon EF 16-35mm F2.8 L- Canon EF 17-40mm F4.0 L- Canon EF 70-200mm F2.8 L- Canon Speedlite 430EXII- Lowepro Stealth Reporter 400AW & Mini Trekker Classic[/size]
NeonKnight
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 116
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2009 16:31
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Dat is de Schreierstoren. Die naam komt van de huilende (=schreiende) vrouwen die er vroeger afscheid namen van hun mannen die de zee op gingen. Dat was in die tijd nl. nogal gevaarlijk.

Mooie foto, alleen misschien de toren iets teveel in het midden geplaatst wat mij betreft.
Jeep
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 643
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2006 17:40
WoonplaatsCOLON Gytsjerk

Dit is niet de schreierstoren, dit is de Montelbaanstoren. De Schreirstoren staat bij de splitsing gezien van af de IJ kant rechts. Hoek Geldersekade en de Prins Hendrikkade. Deze staat aan de Oudeschans/Oude Waal en heeft als bijnaam "De malle Jaap"

De toren op de achtergrond is van de Zuiderkerk.
Leaver Dea As Slaef

Gaan jullie maar met de tijd mee, ik kom straks wel.

Nobody is perfect ..........I'm Nobody
Gebruikers-avatar
ahaverkamp
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 939
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2007 10:17
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

NeonKnight schreefCOLONDat is de Schreierstoren. Die naam komt van de huilende (=schreiende) vrouwen die er vroeger afscheid namen van hun mannen die de zee op gingen. Dat was in die tijd nl. nogal gevaarlijk.
Niet waar, een schrei is een driehoekig stuk land, daar staat deze toren op. Vandaar de naam Schreierstoren.

Op de foto staat inderdaad de Montelbaanstoren, foto is geschoten vanaf de Prins Hendrikkade.
3 kastjes met extra handvat, 12 buizen met glas en 4 lampjes
Gebruikers-avatar
citizenjay81
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1615
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 07:16
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Ow, ik had al gereageerd in je andere topic
...design my thoughts like a sculpture.
NeonKnight
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 116
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2009 16:31
WoonplaatsCOLON Amsterdam

ahaverkamp schreefCOLON
NeonKnight schreefCOLONDat is de Schreierstoren. Die naam komt van de huilende (=schreiende) vrouwen die er vroeger afscheid namen van hun mannen die de zee op gingen. Dat was in die tijd nl. nogal gevaarlijk.
Niet waar, een schrei is een driehoekig stuk land, daar staat deze toren op. Vandaar de naam Schreierstoren.

Op de foto staat inderdaad de Montelbaanstoren, foto is geschoten vanaf de Prins Hendrikkade.
Ik denk dat jullie inderdaad gelijk hebben dat dit de Montelbaanstoren is.

Wat betreft de naam van de Schreierstoren hebben we allebei een beetje gelijk [Wikipedia]:

" De toren heette vroeger de Schrayershoucktoren omdat de stadsmuur hier een scherpe hoek maakte (van schray = "scherp"). De huidige naam zou de toren hebben gekregen omdat hij op de plaats stond waar in de tijd van de VOC vrouwen afscheid namen van hun mannen voordat die op reis gingen. "
Jeep
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 643
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2006 17:40
WoonplaatsCOLON Gytsjerk

De Schreierstoren was tot ver in de vorige eeuw in gebruik als kantoor van de Waterschout. Daar kon je dan met je monsterboekje terecht als je aan- of afmonsterde van de vaart.
Leaver Dea As Slaef

Gaan jullie maar met de tijd mee, ik kom straks wel.

Nobody is perfect ..........I'm Nobody
jivecar
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 616
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 11:28
WoonplaatsCOLON Etten-Leur

Inhoudelijk over "de toren" sluit ik me hierboven aan.
De foto oogt grauw en flets, de compositie centraal en echt scherp oogt de foto niet.

No offence maar, zonder afbreuk te doen aan jouw gear, mijn 9 jaar oude 2.1 mpixel Cybershot compact levert eenzelfde foto. Dit kan dus beter.

Testcase?
[size=75]|| Canon EOS 400D ||[/size]
Gebruikers-avatar
Vincent_AMS
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 584
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2009 22:50
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Dank voor de reacties.

Hoor vaker het verhaal over centraal geplaatste onderwerpen , toch zie ik vaak op foto's in bladen e.d. dat centraal geplaatste onderwerpen wel erg standaard is op foto's.
Dus uit het midden is dan spannender.
Wat betreft het contrast even verder met de instellingen oefenen.

Als je dit ook met een 2.1 megapixel 9 jaar oud kan dan maar snel naar de testcase met deze foto.
50D|EF 100-400 F4.5-5.6[color=red]L[/color] IS USM | EF 70-200mm f/2,8[color=red]L[/color] IS USM | EFS 10-22mm f/3,5-4,5 USM | EF 50mm f/1.8 II | Speedlite 430EX II | SP AF Di 90mm 1:2.8 Macro | Sigma 150mm F2.8 EX DG OS HSM
ArieScanner
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 608
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2007 17:00
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Vincent_AMS schreefCOLONDank voor de reacties.

Hoor vaker het verhaal over centraal geplaatste onderwerpen , toch zie ik vaak op foto's in bladen e.d. dat centraal geplaatste onderwerpen wel erg standaard is op foto's.
Dus uit het midden is dan spannender.
Wat betreft het contrast even verder met de instellingen oefenen.

Als je dit ook met een 2.1 megapixel 9 jaar oud kan dan maar snel naar de testcase met deze foto.
Misschien niet zozeer de instellingen, als wel je standpunt. Ga eens vlak voor de toren staan, op meer afstand, kies een blikvanger waardoor de aandacht nog meer naar deze toren gaat. Contrast omhoog krikken, waardoor de foto minder flets oogt, kan je met Photoshop regelen.
[size=75]www.persmoment.nl
Twitter:@persmoment

Canon EOS 7D & 40D (incl. grips)- Canon EF 16-35mm F2.8 L- Canon EF 17-40mm F4.0 L- Canon EF 70-200mm F2.8 L- Canon Speedlite 430EXII- Lowepro Stealth Reporter 400AW & Mini Trekker Classic[/size]
Gebruikers-avatar
Vincent_AMS
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 584
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2009 22:50
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Heb nu de foto "bewerkt" om te zien of dit is wat jullie bedoelen met contrast of is dit weer te?

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=130961[/img]
50D|EF 100-400 F4.5-5.6[color=red]L[/color] IS USM | EF 70-200mm f/2,8[color=red]L[/color] IS USM | EFS 10-22mm f/3,5-4,5 USM | EF 50mm f/1.8 II | Speedlite 430EX II | SP AF Di 90mm 1:2.8 Macro | Sigma 150mm F2.8 EX DG OS HSM
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar