Dilemma 24mm 1.4L II USM

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.

Je hebt een 24mm 1.4L II usm geleveerd gekregen ipv een 24-105l 4.0 IS wat zouden jullie doen

Peiling eindigt op 31 Mrt 2009 19:08

Houden en als nog de 24-105 bestellen
11
26%
Houden en verkopen
7
17%
Terug sturen
24
57%
 
Aantal stemmenCOLON 42
ravon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1480
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 18:33

JimmySX schreefCOLONErg zwart wit gesteld weer Ravon. Je vergeet namelijk dat enorme grijze gebied :wink:
Er is geen grijs gebied. Je bent eerlijk of niet.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Gewoon terugsturen
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Anoniem 4

dejong1racing schreefCOLONGewoon terugsturen
Lijkt me niet zo verstandig.
Kost jou geld en zonder RMA loop je kans dat ie (administratief) niet "aankomt". Heb je helemaal niks.

Nee, mailtje aan bedrijf dat zij eerst de correcte bestelling leveren en daarna de onjuiste bestelling bij jou door een koerier laten afhalen.
Gelijktijdig kan natuurlijk ook, maar dan wel controleren, want als daar misschien een EF 50mm f/1.8 II in zit, zal je niet blij zijn en zal het bedrijf misschien minder zijn best doen om om te ruilen.
JackManson
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 449
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2005 21:59
WoonplaatsCOLON Eersel

ravon schreefCOLON
JimmySX schreefCOLONErg zwart wit gesteld weer Ravon. Je vergeet namelijk dat enorme grijze gebied :wink:
Er is geen grijs gebied. Je bent eerlijk of niet.
En als je vrouw vraagt; ben ik te dik?
1D MkIII | EF 50 1.8 | EF 85 1.8 | | EF 70-200 2.8 L IS | 580 EX II
Anoniem 4

JackManson schreefCOLONEn als je vrouw vraagt; ben ik te dik?
Dan zeg je altijd: nee schat, je bent niet te dik. Eerlijk of niet maakt hier niet uit, want welk antwoord je ook geeft, het is nooit goed.
NeonKnight
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 116
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2009 16:31
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Apart om te zien dat dit onderwerp zo veel emoties losmaakt.
Laat ik beginnen met zeggen dat ik het sterk vind van de TS dat hij überhaupt deze vraag hier stelt. In feite zegt dat al genoeg (zoals is gebleken) want "uiteraard" zal er altijd wel iemand zijn die vindt dat het asociaal is om de lens te houden.

Ik vind dat heel keurig en ik hoop dat hij daar op een passende manier voor beloond / bedankt wordt.

Wel vind ik de reacties hier behoorlijk heftig en eerlijk gezegd krijg ik toch wel sterk het gevoel dat het iets makkelijker is om voor anderen een keuze te maken dan wanneer je zelf in deze situatie zit. Ik heb geadviseerd om de lens niet terug te sturen. Niet omdat ik dat zelf niet zou doen, maar omdat ik iets te vaak heb gezien dat dit soort reacties helaas niet op waarde worden geschat door de leverancier.

Vind het een beetje jammer dat als reactie op een eerlijke vraag, het blijkbaar nodig is om waardeoordelen over anderen uit te spreken alleen omdat ze een andere mening hebben...
Gebruikers-avatar
fotogeniek
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2008 21:33
WoonplaatsCOLON Den Haag

waarschijnlijk stuur je hem terug anders had je toch nooit een topic op dit forum geopend? Voor de meeste mensen is het toch: "Ben je nu Nederlander of niet?"

gezien de prijs komt ie zeer waarschijnlijk uit de bekende zaak uit Rotterdam die begint met een F. Ze zullen er denk ik nooit achterkomen aangezien de omvang van de zaak. Maar je krijgt credits voor als je hem terugstuurt.
Gebruikers-avatar
AJ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2008 21:08
WoonplaatsCOLON Utrecht

Heeft de winkel al gereageerd op je email?
Gebruikers-avatar
JimmySX
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 264
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2008 21:50
WoonplaatsCOLON Breukelen
CONTACTCOLON

Digilike schreefCOLON
JimmySX schreefCOLONTja maar als mensen eerlijk antwoord geven dan worden ze bestempeld als tokkies. Hoe eerlijk is dat dan? :wink:
Ik had het over de eerlijkheid van het melden van een verkeerde lens. Uitspraken en oordelen over anderen in termen van tokkies of andere sneren houd ik me verre van als je het niet erg vindt. Een discussie op dat niveau voeren doe ik namelijk niet. De eerlijkheid die jij aanhaalt vind ik ook een andere vorm van "eerlijkheid" als je begrijpt wat ik bedoel. En als je het niet begrijpt dan vind ik het verder ook best :)
Ik begrijp prima wat je bedoelt hoor :wink:
Canon 70D | EFS 18-135 | EFS 10-18 | EF 50 1.8 | Speedlite 600ex-rt
Website Flickr
Gebruikers-avatar
JimmySX
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 264
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2008 21:50
WoonplaatsCOLON Breukelen
CONTACTCOLON

ravon schreefCOLON
JimmySX schreefCOLONErg zwart wit gesteld weer Ravon. Je vergeet namelijk dat enorme grijze gebied :wink:
Er is geen grijs gebied. Je bent eerlijk of niet.
Jep dat is em idd!








Lang leve de naiviteit! :lol:
Canon 70D | EFS 18-135 | EFS 10-18 | EF 50 1.8 | Speedlite 600ex-rt
Website Flickr
Gebruikers-avatar
Bvloon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 122
GeregistreerdCOLON 19 Aug 2005 15:46
WoonplaatsCOLON Tilburg

AJ schreefCOLONHeeft de winkel al gereageerd op je email?
Nee de winkel heeft nog niet geageerd. Maar ik heb de mail gisteren ook pas na 19.00 verzonden. Vandaag maar eens afwachten. Zodra ik een reactie heb laat ik het jullie weten.
20D::24-105L f4::70-200L f4:: 420EX:: 1.4 extender II:: IXUS 400 & 60::Crumpler
jivecar
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 616
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 11:28
WoonplaatsCOLON Etten-Leur

NeonKnight schreefCOLON Ik vind dat heel keurig en ik hoop dat hij daar op een passende manier voor beloond / bedankt wordt.
Sluit ik me geheel bij aan, maar weet ook uit het verleden dat deze soort eerlijkheid vaak niet beloond wordt (eigen ervaringen waarin ik eerlijk ben geweest).

De oplossing van de TS is natuurlijk het netst, en ik ben natuurlijk benieuwd hoe het verder gaat aflopen. Maar ik vind wel dat eerlijkheid beloond moet worden, en als dat niet gebeurd dan kan ik snappen dat het moraal van eerlijke mensen kan zakken en ook die groep uiteindelijk geen actie gaat ondernemen.
[size=75]|| Canon EOS 400D ||[/size]
ravon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1480
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 18:33

JackManson schreefCOLONEn als je vrouw vraagt; ben ik te dik?
Dan zou ik een eerlijk antwoord geven: "Je bent 45 jaar, je hebt twee kinderen op de wereld gezet, je weegt ongeveer 61 kilo, je bent 1,80 meter lang en je draagt maatje 38. Wil je slagroom op je appeltaart?"
ravon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1480
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 18:33

NeonKnight schreefCOLONIk heb geadviseerd om de lens niet terug te sturen. Niet omdat ik dat zelf niet zou doen, maar omdat ik iets te vaak heb gezien dat dit soort reacties helaas niet op waarde worden geschat door de leverancier.

Vind het een beetje jammer dat als reactie op een eerlijke vraag, het blijkbaar nodig is om waardeoordelen over anderen uit te spreken alleen omdat ze een andere mening hebben...
Waarom moet de actie van de TS afhangen van een mogelijke reactie van de leverancier? Moet je beloond worden als je iets teruggeeft wat niet voor jou bedoeld is? Is de wetenschap dat je iets goeds hebt gedaan of een welgemeend dankjewel niet voldoende?

Het gebrek aan reflectie bij de mensen die adviseren de lens te houden vind ik opvallend. Ik mag geen waardeoordeel over jou vellen maar jij kennelijk wél over de leverancier van de lens.
Gebruikers-avatar
Expression
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 204
GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008 14:41
CONTACTCOLON

ik heb gestemd terug sturen, overtuigend van goede en slechte karma krijg je dingen altijd op je bordje terug in het leven.
Canon 50D *Canon 17-85 mm IS USM***Falcon Eyes Flitsset ss110F
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

ravon schreefCOLON Waarom moet de actie van de TS afhangen van een mogelijke reactie van de leverancier?
Dat bedoelde ik inderdaad door te zeggen dat eerlijkheid een intrinsiek gegeven is. Overigens hoop ik ook dat TS beloond wordt voor de eerlijkheid. :)
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Hayo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 238
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2008 13:19
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

als je met pinpas oid hebt betaald, hoeveel geld is er dan van je rekening afgeschreven ?
Canon 60D|Canon EOS 350D|Tamron 17-50MM F/2.8|EF-S 18-55MM|EF-S 55-250MM IS|Canon Speedlite 430EX II|Konig Photo Tripod 30|Lowepro Slingshot 200 AW|Lowepro Nova 1 AW|Praktika MTL3 met Pentacon 50mm F/1.8
FLICKR
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Ben ik te eerlijk als ik zeg gewoon terugsturen en een 24-105 eisen?

Een beetje bedrijf met een goed voorraadsysteem komt er toch wel achter dat ze een 24mm "missen" en een 24-105 "over" hebben.

1+1 is dan erg snel 2 hoor!
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
Bvloon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 122
GeregistreerdCOLON 19 Aug 2005 15:46
WoonplaatsCOLON Tilburg

Heb net de winkel aan de lijn gehad. Verzoek is om de lens terug te sturen met een kopie van de Bon+ rekening nummer (zo dat ze de verzend kosten kunnen terug storten). En dan zouden ze me de goede lens weer toe sturen zodra deze lens bij hun binnen is.

Misschien een stomme vraag, maar loop in als consument nu een risico? en moet ik het pakketje verzekeren?
20D::24-105L f4::70-200L f4:: 420EX:: 1.4 extender II:: IXUS 400 & 60::Crumpler
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

ravon schreefCOLONDan zou ik een eerlijk antwoord geven: "Je bent 45 jaar, je hebt twee kinderen op de wereld gezet, je weegt ongeveer 61 kilo, je bent 1,80 meter lang en je draagt maatje 38. Wil je slagroom op je appeltaart?"
Waarop zij doodleuk terug komt met het antwoord: "Dat is geen antwoord op mijn vraag... Ben ik te dik? "
Bvloon schreefCOLONHeb net de winkel aan de lijn gehad. Verzoek is om de lens terug te sturen met een kopie van de Bon+ rekening nummer (zo dat ze de verzend kosten kunnen terug storten). En dan zouden ze me de goede lens weer toe sturen zodra deze lens bij hun binnen is.
Misschien een stomme vraag, maar loop in als consument nu een risico? en moet ik het pakketje verzekeren?
Ik zou als het enigzins moglijk is toch persoonlijk naar de winkel gaan met de bon. Als ze de 24-105 niet op voorraad hebben zou ik toch wel even de 24 bijhouden om effectief een mooie ruil te doen voor de 24-105!
Je hebt al betaald, maar met return heb je niets in handen.
Dat en als jij hem opstuurd dan zeker verzekeren! Als ie stuk aankomt bij de leverancier, dan kan jij nog opdraaien voor die kosten erbij...

Ik ga er nooit vanuit dat de winkel je matst. Ik zou in dit geval de lens niet zelf houden, maar doorsturen. Als ik nou bijvoorbeeld een 70-200 2.8 IS USM gestuurd hebben ipv een 70-200 f4 IS USM, dan zou ik toch wel eens aan het twijfelen slaan.

Als je nu eens een auto bestelt zonder airco. En hij wordt geleverd met airco. Ga je dan ook de auto weigeren, nog eens 2 tot 3 maand wachten op eentje zonder airco? Of ga je bijbetalen, of ga je eisen van de dealer dat ze je die meegeven zonder bijbetalen?
Het grijze gebied is groot en het is niet zomaar ja of nee. Je kan het wel gaan zeggen c.q. vragen, maar je probeert toch voor jezelf goed te zijn?
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar