vreemde snuiter ?

Show hier je spotters foto's. Let op... alleen foto's van vliegtuigen, helicopters, etc

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Rene Br.

Ik zie net ( 18/02 om 19.50) op mijn SBS een vreemde snuiter over mijn huis vliegen, op grote hoogte, weet iemand het doel van deze "vogel"?

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Kleintje Pils
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1626
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2005 11:54
WoonplaatsCOLON Leusden
CONTACTCOLON

En dat vraag je op dit forum? 8)
Mzzls Remco

[url=http://www.touchdown-aviation.com][img]http://img718.imageshack.us/img718/8660/tda.jpg[/img][/url] [url=http://www.twitter.com/tda_tweet][img]http://img20.imageshack.us/img20/1516/twitterlogoheadern.png[/img][/url]
Gebruikers-avatar
RaymondP12
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 380
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 16:24
WoonplaatsCOLON Hoofddorp
CONTACTCOLON

Rene Br. schreefCOLONIk zie net ( 18/02 om 19.50) op mijn SBS een vreemde snuiter over mijn huis vliegen, op grote hoogte, weet iemand het doel van deze "vogel"?
Van bestemming A naar bestemming B
EOS 7DII/BG-E16 - EOS 7D/BG-E7 - Sigma 17-50 mm f/2.8 EX DC OS - EF 28-135 mm f/3.5-5.6 IS USM - EF 70-300 mm f/4.0-5.6 L USM - Metz 48 AF-1 - Omnibounce
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Zo moeilijk is het niet hoor.

Waar we in Nederland 1 regeringstoestel hebben, hebben ze er in de states wel meer. Degene waar de president in vliegt is Air Force One. Dat hoeft dus niet per definitie die Boeing 747 te zijn, maar kan ook een helikopteer wezen. Als het maar vliegt en als die president erin zit, dan heet het Air Force One.
Ze hebben in Amerika dus meerdere regeringstoestellen. Het land is ook wat groter. Met een net woord, in dit soort toestellen vliegen in de regel mensen die een hoogkleedwaardige functie hebben.
Denk dan aan congresleden en generaals.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Rene Br.

Kleintje Pils schreefCOLONEn dat vraag je op dit forum? 8)
Ook ja........... :lol:
Spotters he ! :wink:
Gebruikers-avatar
martindd
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 741
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Thuis

Even vragen op het scannerforum.nl ..weten ze vast wel!
Gebruikers-avatar
Kleintje Pils
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1626
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2005 11:54
WoonplaatsCOLON Leusden
CONTACTCOLON

Nou ja, over 1 ding zijn we het eens... Dit blijven de roots van dit forum :D
Mzzls Remco

[url=http://www.touchdown-aviation.com][img]http://img718.imageshack.us/img718/8660/tda.jpg[/img][/url] [url=http://www.twitter.com/tda_tweet][img]http://img20.imageshack.us/img20/1516/twitterlogoheadern.png[/img][/url]
Rene Br.

dejong1racing schreefCOLON hoogkleedwaardige
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Nederlands is niet mijn goeiste taal. Je snapt het wel
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
rhoekje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 273
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2008 08:17
WoonplaatsCOLON Almere

dejong1racing schreefCOLONZo moeilijk is het niet hoor.

Degene waar de president in vliegt is Air Force One. Dat hoeft dus niet per definitie die Boeing 747 te zijn, maar kan ook een helikopteer wezen. Als het maar vliegt en als die president erin zit, dan heet het Air Force One.
Als ik zo vriendelijk mag zijn de Helikopter heet dan Marine One. :wink:
Eos 50d / EF-s 10-22 /EF 24-105 F4 [color=red]L[/color] IS / Sigma 150mm F2.8 [color=green]EX[/color] DG HSM / EF 300mm F4 [color=red]L[/color] IS / Kenko 1,4x 300 PRO / BG-E2N voor houvast / Velbon Sherpa 538 en een Walimex 1pootje.
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Wat mij betreft mag je, want ik wou het ook net corrigeren :P.

@ TS: Zou het even op ATCBox of Scramble proberen, geef je daar meer kans ;).
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Rene Br.

bramos_ditaljanos schreefCOLONWat mij betreft mag je, want ik wou het ook net corrigeren :P.

@ TS: Zou het even op ATCBox of Scramble proberen, geef je daar meer kans ;).
Daar heb ik al een mooi en duidelijk antwoord gekregen. :cry: ( NATUURLIJK atcBOX :P )
Gebruikers-avatar
rhoekje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 273
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2008 08:17
WoonplaatsCOLON Almere

zou je antwoord hier ook ffe kunnen formuleren, ben wel erg benieuwd.
Eos 50d / EF-s 10-22 /EF 24-105 F4 [color=red]L[/color] IS / Sigma 150mm F2.8 [color=green]EX[/color] DG HSM / EF 300mm F4 [color=red]L[/color] IS / Kenko 1,4x 300 PRO / BG-E2N voor houvast / Velbon Sherpa 538 en een Walimex 1pootje.
Anoniem 4

Rene Br. schreefCOLONIk zie net ( 18/02 om 19.50) op mijn SBS ....
Wat is een SBS. Neem aan dat je niet een op SBS afgestelde TV bedoelt.
Laatst gewijzigd door 1 op Anoniem 4, in totaal 19 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Was ook benieuwd :wink:
Ik denk dat het zoietsis.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Rene Br.

boels069 schreefCOLONWas ook benieuwd :wink:
Ik denk dat het zoietsis.
Helemaal goed Boels...
Rene Br.

Antwoord op mijn vraag:

Dit toestel behoort aan de 310th Airlift Squadron van MacDill Air Force Base, Florida. De missie van dit squadron is 'Provide Safe, Comfortable, and Reliable Worldwide Airlift for our Nation’s CONUS Based Unified Combatant Commanders.' Het zou me dan ook niet verbazen als dit toestel een commandant brengt of haalt uit Afghanistan.

dejong1racing, zat dus heel erg dicht in de buurt.


Allemaal Hartelijk Dank.
Rene
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

dejong1racing schreefCOLONDegene waar de president in vliegt is Air Force One. Dat hoeft dus niet per definitie die Boeing 747 te zijn, maar kan ook een helikopteer wezen. Als het maar vliegt en als die president erin zit, dan heet het Air Force One.
Klopt gedeeltelijk. Als het toestel waar de president zich in vervoert een toestel is van de U.S. Air Force, dan heet het toestel onvermijdelijk Air Force One.
Als de president bijvoorbeeld een bezoek brengt aan een vliegdekschip op zee en hij moet er naartoe gevlogen worden, gebeurt dat met een toestel van de Navy. Dat toestel krijgt dan de aanduiding Navy One.
De helikopter vluchten zijn dan voor de U.S. Marine Corps en krijgt de aanduiding Marine One zoals Rhoekje al zei. De helikopter vluchten worden wel gedeeld met de U.S. Army en als de president in een Army toestel vliegt krijgt ie dan ook de aanduiding Army one mee.
Het maakt inderdaad niet uit welk toestel, hij krijgt altijd de aanduiding huppeldepup one mee. De US Air Force heeft 2 747's klaarstaan voor de President. Hij vliegt dan ook altijd met zo eentje mee in principe.
Als ie met de navy meevliegt is het normaal gezien met een S3-Viking. Echter heeft nog maar 1tje die naam meegekregen toen Bush een bezoek bracht aan de USS Lincoln. Die Viking is intussen met pensioen en er is nog geen nieuwe.
Niet enkel de bekende dikzak is Marine One, maar meerdere types hebben die aanduiding. Ik dacht dat de heli-vloot een goeie 28 heli's besloeg...

De vice-president krijgt altijd de nummer two mee. Dus als de Vice-President met de 747 van de air-force vliegt zonder de president aan boord dan heeft die de aanduiding Air Force Two. Zelfde voor Marine Two etc etc.

En als laatste leuke feitje... Zoals wel gezien zal zijn is Bush na de inauguratie van Obama weggevlogen in Marine One. Alleen werd ie dan niet zo genoemd, maar hij krijgt dan de naam Executive One mee. Zelfde voor de AF One die dan Executive One werd genoemd.

Zooo... klaar voor de feitjes van vandaag... :P

Het toestel dat je zag is inderdaad een of andere hoge hotemetoot die bezoekje brengt aan een of ander buitenlandse missie (of een CO die vervangen wordt inderdaad)
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
Gebruikers-avatar
Birdman
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 141
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2005 12:20
WoonplaatsCOLON Hengelo Ov
CONTACTCOLON

En om het dan nóg even te corrigeren (op iets kleins welliswaar), de 2 Boeing 747's worden aangeduid met vliegtuigtype VC-25A. Daarnaast kan er nog worden uitgeweken naar de E-4B Nightwatch, waarvan er 4 bestaan. Deze toestellen worden veelal gebruikt als mobiel commando centrum waar ook het presidentsschap uit bestaat. Ook de FEMA kan het gebruiken voor nationale rampen, een les geleerd van wat er bij orkaan Katrina is gebeurd.
Voor de vice president bestaat trouwens een ander toestel, de "Air Force Two". Dit is een Boeing C-32, een variant van de 757.

In ieder geval, militaire vliegtuigen van de VS krijgen vaak hun eigen type code aangewezen zoals de bekendere F-16. Daarnaast hebben ze vaak ook een werknaam zoals "Fighting Falcon". Wanneer het om varianten van bestaande lijnvliegtuigen gaat word er een nieuwe type omschrijving voor gemaakt. Dat is afhankelijk van de bedoelde taak ervan. Zo heeft bijvoorbeeld de RC-135 de letters RC voor "Reconnacance" en "Cargo". Maar vaak weet ik zelf niet precies waarvoor sommige letters staan. Dat staat misschien wel op Wiki ;)
Neem ook eens een kijkje op www.vacaviation.blogspot.com

Gegroet!
René
Gebruikers-avatar
Ron Slangen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 02:15
WoonplaatsCOLON Brunssum (L)
CONTACTCOLON

En als IK ergens inzit.....

....noemen ze het gewoon een "Taxi" :cry:



Hhahaha...
Bekijk hier mijn NIEUWE WEBSITE : http://www.natuurineigenland.nl - - http://www.ronslangen.nl ...Yes, we Canon !

| Canon EOS 550D | Canon EFS 18-55 mm 1:3.5-5.6 IS | Yashica 50mm 1:1.9 | Canon EF 70-300 mm 1:4-5.6 IS USM |
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar