De EOS 350D: is er al iemand die er ervaring mee heeft??

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Thedge
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 08 Mrt 2005 12:36

Wat bedoel je met de service ziet er goed uit. Dat kun je toch pas beoordelen als er iets mis is of iets dergelijks?
supernov
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2005 21:02

Heb je helemaal gelijk in. Met service bedoelde ik in dit geval de zaken die bij het pakket geleverd worden en het soepel verlopen van registratie en "service" online.
Robin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 965
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 11:50
WoonplaatsCOLON .: Limbabwe :.

Chris 350D schreefCOLON
Robin schreefCOLON
Ben benieuwd naar de eerste foto's en bevindingen van Chris.
Rustig heren! Niet, net als Robin, direct langs willen komen om mijn camera even vast te willen houden. Ik wil niet allemaal van die vieze vetvlekken op mijn apparatuur. :wink:

Ik zal proberen om maandag even wat te schrijven over mijn eerste bevindingen en een link plaatsen naar mijn foto's van zondag.
Nou Chris, dat vind ik een beetje ondankbaar hoor. Er moet toch iemand zijn die jou de betekenis van al die knopjes uitlegt. ;-)
[color=darkblue]Ik sta spiege[/color][color=red] L [/color][color=darkblue]perplex![/color]
supernov
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2005 21:02

Nu ben ik een volkomen newbee op het gebied van de digitale spiegelreflex, maar ik moet zeggen dat ik het heerlijk vindt. Het is eigenlijk dezelfde reden waarom ik nu Linux ipv Windows gebruik...wat een keuze-mogelijkheden geeft zo'n camera! Eindelijk niet meer dat gezeur van "oh het is net even te donker dus m'n foto is bewogen" met m'n gewone digitale camera, als ik geen flits wil gebruiken.

1 van de mooie dingen die me nu opvalt is de intelligente manier van belichting, vooral grappig als je in een spiegel flitst, de camera probeert het uit alle macht tot een minimum te beperken, hetgeen nog enigzins lukt ook. :)
Chris 350D
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 324
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 15:28

Er zijn maar twee knoppen die ik gebruik, dat zijn de aan- uitknop en het knopje om af te drukken. :wink:

Vandaag even op de Nordschleife geweest en daar zo'n 600 foto's gemaakt. Ik had al m'n kaarten vol. Na een korte gewenning ligt de cam toch wel lekker in mijn kleine handen. Dit kan met de grip straks alleen maar beter worden. Alle knoppen zijn logisch geplaatst, en de instellingen zijn snel en gemakkelijk te veranderen. Heerlijk dat de 350D zo snel opstart. Ik denk wel dat ik nog even wat moet experimenteren met de lichtmeetmodi, en ook het beoordelen van de kleuren en contrasten via het beeldschermpje behoeft enige ervaring merk ik. Op de PC zagen de foto's er soms wat flets uit.
De 350D is wel snel met wegschrijven van z'n data, ik heb met contineus shoot geschoten en kom flink wat foto's achter elkaar maken. Tot mijn vreugde werkte ook de AI-servo in combinatie met de Tamron 28-75 2.8 erg goed. Kon niet echt een verschil merken met Canon 28-105 3.5-4.5.
Vanaf vrijdag t/m maandag heb ik weer veel fototripjes op het programma staan zodat ik nog lekker wat kan experimenteren met de instellingen e.d.
Zal proberen straks een paar foto's te posten.
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Goede eerste ervaringen dus zo te lezen...
Ben nu alleen nog benieuwd naar keihard bewijs in de vorm van foto's 8)
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
M3 eXtreme
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 625
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2005 11:49
WoonplaatsCOLON Bodegraven

De in dept review van Dpreview:

http://www.dpreview.com/reviews/canoneos350d/

"Highly Recommended"
[size=75]Canon EOS D60 [color=red]|[/color] Canon EOS 20D [color=red]|[/color] Sigma 18-125mm f/3.8-5.6 DC OS HSM [color=red]|[/color] Talens 820 statief[/size]
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

M3 eXtreme schreefCOLONDe in dept review van Dpreview:

http://www.dpreview.com/reviews/canoneos350d/

"Highly Recommended"
Kijk eens aan :)

Dat is even leuk om door te lezen inderdaad!
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Chris 350D
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 324
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 15:28

Hier een serie foto's van de 350D met Tamron 28-75mm 2.8.

http://members.home.nl/talon/Maskerade%202005%20Venray/
Gebruikers-avatar
xiphias
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 1348
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 07:03
WoonplaatsCOLON EHHW
CONTACTCOLON

Ik vraag me af wat er met de 350D gebeurt als je er een 100-400L aan hangt. Van wat ik van die 350D gevoeld heb zou ik zeggen dat de camera in 2en breekt. Dat is tevens het grootste minpunt wat ik van de 350D hoor, klein en fragiel.
En de nieuwe accu's. Kleiner en minder sterk dan de BP-511(A). Extra accu's een must dus.

-XiP
XiPHiAS Photography | GoPro Blog | Blog | USA Sport Fotografie

Sportfotograaf, levensgevaarlijk!
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Weet overigens ook niet hoe de 350D met stroom omgaat...
Misschien gaat een 350D met grip wel even lang mee als een 300D met grip...

(we zijn denk ik wel allemaal verwend met de 1600mAh accu's van de inkoopactie...)
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
Pief
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 506
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2005 23:35
WoonplaatsCOLON Zaandijk
CONTACTCOLON

xiphias schreefCOLONIk vraag me af wat er met de 350D gebeurt als je er een 100-400L aan hangt. Van wat ik van die 350D gevoeld heb zou ik zeggen dat de camera in 2en breekt. Dat is tevens het grootste minpunt wat ik van de 350D hoor, klein en fragiel.

-XiP
Hij is klein, da's waar, maar als je een 100-400L aan elke willekeurige camera hangt lijkt het mij toch wel verstandig om het geheel bij de lens vast te pakken en niet alleen aan de camera..
[b]gr Pief[/b]
[size=75]EOS 1D mkIII ~ Peleng 8/3,5 ~ Sigma 24-75/2,8 ~ EF 50/1,8 ~ EF 70-200/2,8 L USM~EF 35-350/3,5-5,6L USM~Speedlite 380EX~Speedlite 430EX[/size]
Gebruikers-avatar
xiphias
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 1348
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 07:03
WoonplaatsCOLON EHHW
CONTACTCOLON

100-400L hangt prima om m'n nek aan m'n metalen cam. Ook niet continue maar als ik even m'n handen nodig heb dan kan het. Met 350D moet er ipv een statief gordel op je lens een draagband gordel aan de lens.

Ik denk dat het meer persoonlijk is die grote. Ik kon m'n handen iig niet goed kwijt om die 350D. Maarja, je stopt hem wel bijna in je binnenzak (met lens in andere binnenzak).

-XiP
XiPHiAS Photography | GoPro Blog | Blog | USA Sport Fotografie

Sportfotograaf, levensgevaarlijk!
smidsy_1985
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2005 10:12

Goedemorgen
:?:
Ik heb even een vraagje over de batterij van de canon is het zo dat de camera langzamer gaat worden als de batterij bijna leeg is zodat ie dan niet meer die 0,2 sec schietklaar kan zijn. En zo jah kan je dan de batterijen voor dat ze helemaal leeg zijn opladen of is dat slecht voor de batterij.
Ik hoop dat iemand hier een antw op weet
:?:
met vriendelijke groet
Erik :?:
Thedge
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 08 Mrt 2005 12:36

Over het schietklaar zijn kan ik je helaas niks zinnigs zeggen. Over het opladen voordat ie leeg is kan ik wel iets zinnigs zeggen. Het is een fabeltje dat dit slecht zou zijn voor de batterij. Vroeger was dit inderdaad zo, maar met de huidige generatie batterijen heb je daar geen last meer van.
Gebruikers-avatar
najtrebla
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2005 14:00
WoonplaatsCOLON Utereg

Ik ben verder nog zeer benieuwd naar ervaringen van 350D gebruikers t.a.v. battarijduur (zoals anderen al eerder gevraagd hebben). Reden hiervoor is, dat ik wel benieuwd ben of het nodig is om een 2e battarij erbij aan te schaffen. Hoeveel foto's kan je bijv. maken met normale (standaard)-lens, en niet te vaak flitsen? Hoe lang duurt het opladen? Ervaringen zijn zeer welkom...
80D - 18-135 EFS nano-USM - Tamron 17-55 2.8 - Canon 50mm 1.8 - Canon 60mm 2.8 Macro EFS
Gebruikers-avatar
JoCa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2446
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2005 09:07

Hoi,ik vind dat ie best wel lang met een battarij doet,maar dan moet ik wel ff vertellen dat ik m eigenlijk alleen zo heb gebruikt,zonder flitser,dat zal wel schelen,denk ik,heb ergens gelezen dat je gewoon met standaardlens 600 foto,s kan maken met 1 batterij ,maar heb er wel een 2e bij,is altijd makkelijk als je onderweg ben.. :P Of ben vergeten je batterij op te laden,daar heb ik ook wel n,s last van,voor mij is ie wel heel handig :lol:

Die zit ook altijd in m,n tas....
Kijk n's op m'n website... http://www.casperina.nl/
Gebruikers-avatar
Pim
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 658
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2005 10:51
WoonplaatsCOLON net achter de duinen...
CONTACTCOLON

Batterij opladen duurt 90 minuten :D

Bij 20 graden c en zonder flits ongeveer 600 foto's, bij 50% flits ongeveer 400. Dit volgens de gebruiksaanwijzing.

Zelf denk ik dat ik dit aantal niet haal maar voor mij is een batterij wel genoeg.
[url=http://www.istockphoto.com/user_view.php?id=549679]Istockphoto[/url]
[url=http://www.flickr.com/photos/pimleijenfotografie]FlickR[/url]
smidsy_1985
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2005 10:12

Bedankt voor de reacties

Het lijkt mij echt de mooiste digitale spiegelreflex om mee te schieten ik heb nu de Canon eos 300 de normale spiegelreflex en ik moet zeggen dat was een leuke camera om mee te expirimenteren maar het digitale lijkt me mooier en handiger ik ga dus zeker de overstap maken naar de 350D heeft hier iemand enig minpuntje kunnen vinden aan die camera want volgens mij is het niet echt mogelijk om dat voor elkaar te krijgen het enigste wat ik zou zien is de iets mindere grip van het toestel maar heb normaal postuur handen en denk dus daarom niet dat dat een probleem zal zijn is gewoon een kwestie van smaak en gewenning.

Afz Erik
Gebruikers-avatar
Manny
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1540
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2005 20:24
WoonplaatsCOLON West-Brabant

smidsy_1985 schreefCOLONBedankt voor de reacties

Het lijkt mij echt de mooiste digitale spiegelreflex om mee te schieten ik heb nu de Canon eos 300 de normale spiegelreflex en ik moet zeggen dat was een leuke camera om mee te expirimenteren maar het digitale lijkt me mooier en handiger ik ga dus zeker de overstap maken naar de 350D heeft hier iemand enig minpuntje kunnen vinden aan die camera want volgens mij is het niet echt mogelijk om dat voor elkaar te krijgen het enigste wat ik zou zien is de iets mindere grip van het toestel maar heb normaal postuur handen en denk dus daarom niet dat dat een probleem zal zijn is gewoon een kwestie van smaak en gewenning.

Afz Erik
De Eos 300 die je nu hebt is ook al niet bijzonder groot, ik heb die hier ook nog als back-up samen met een Eos 3000, ikzelf vond de grotere 300D wel fijn, maar als je geen problemen hebt met de 300 is de 350D helemaal wel goed denk ik.
[color=silver]18-55[/color]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar