[VERZAMELTOPIC] Uw mooiste vliegtuigfoto van 2008

Show hier je spotters foto's. Let op... alleen foto's van vliegtuigen, helicopters, etc

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Turbo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 111
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2005 06:46

EOS 40d/50d, 24-105L, 100-400L
Gebruikers-avatar
Andras
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 247
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2005 18:12
WoonplaatsCOLON Zandvoort
CONTACTCOLON

Mooie keus Roel!.. En dat Fairford wil ik niet meer horen hoor, had daar graag zoiets als de eerste post genomen (F-22..)

Moeilijk hoor.. Deze dan maar!.. Wel even op ware groote bekijken he..!

http://i101.photobucket.com/albums/m77/ ... border.jpg

Groet!
Greetz

Andras

http://www.afterburnerphotography.com
Canon gear and lots of rental
Gebruikers-avatar
dexter
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2006 11:51

Deze van mij, van de ILA:

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=107411[/img]
[size=75]Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC MACRO / Canon EF 70-200mm F4L USM / Canon EF 50mm F1.8 II / Canon EF 1.4x Extender II / Canon 430EX / veel kaartjes / tasjes [/size]
Jos Images
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 990
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 14:55

Beetje moeilijk maar heb voor deze gekozen.
Gemaakt in Leeuwarden.

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Andras
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 247
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2005 18:12
WoonplaatsCOLON Zandvoort
CONTACTCOLON

@ Jos

Ja, die is eigenlijk heel mooi ja :D .. 1 foto is zo verdomde moeilijk he?

Groet
Andras
Greetz

Andras

http://www.afterburnerphotography.com
Canon gear and lots of rental
Gebruikers-avatar
Birdman
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 141
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2005 12:20
WoonplaatsCOLON Hengelo Ov
CONTACTCOLON

Tja, één is moeilijk ja.. Ik heb er dan ook drie die ik de beste en de mooiste vind. Om er dan toch één daarvan te tonen kies ik deze. Er zit een verhaal in de foto, de vliegers in de voorste Phantom moeten wachten op de landende in de achtergrond. Je kunt je voorstellen hoe groot de kist is en waar de vliegers aan zouden kunnen denken. Daarnaast is het een fijne compositie gemaakt op het juiste moment. Alle elementen komen samen om dit mijn mooiste vliegtuig foto van 2008 te maken:

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=125784[/img]

Gegroet!
Neem ook eens een kijkje op www.vacaviation.blogspot.com

Gegroet!
René
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Ik ben zelf wel geen spotter, maar ik vind wel da er een antal zeer mooie platen tussen zitten !!
Gebruikers-avatar
bacovuikie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4163
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2007 16:42
WoonplaatsCOLON Krimpen a/d Lek
CONTACTCOLON

Wat een pracht platen zitten er tussen wil dit ook een keer gaan proberen


Gr Ruud
KIJK OOK EENS OP M,N WEBSITE www.rvuikphotography.nl
Gebruikers-avatar
maartenw
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1719
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 00:14
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Mijn keus niet makkelijk. Dit blijft toch steeds het karakter van SXM en na een uurtje piekeren toch besloten deze te nemen.
F-GLZU komt hier even met wind mee binnen gevallen, en dat maakt het extra gaaf wat helaas niet op de foto te zien is.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=108989[/img]
www.studio111.nl
Gebruikers-avatar
Birdman
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 141
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2005 12:20
WoonplaatsCOLON Hengelo Ov
CONTACTCOLON

Foto's als die van jou, maartenw, blijven het gewoon erg goed doen! Wat heftig moet het daar zijn zeg.. Spottersvakantie bij uitstek ;)
Maar met de wind mee? Aan die windzak te zien niet toch?
Neem ook eens een kijkje op www.vacaviation.blogspot.com

Gegroet!
René
Gebruikers-avatar
maartenw
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1719
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 00:14
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Birdman schreefCOLONFoto's als die van jou, maartenw, blijven het gewoon erg goed doen! Wat heftig moet het daar zijn zeg.. Spottersvakantie bij uitstek ;)
Maar met de wind mee? Aan die windzak te zien niet toch?
i.d.d. jij iets meer wakker als mij. Heb de AF 12 dagen binnen zien komen. Deze inderdaad tegen de wind in. erg oplettend :)
www.studio111.nl
Gebruikers-avatar
roadkill
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 152
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2004 22:01
WoonplaatsCOLON Ridderkerk

Dit is mijn keuze geworden. Voor het eerst afgelopen jaar gespot. Vond het altijd raar. Tot nu toe. Het is er een van Axalp geworden en dit jaar zeker terug naar Zwitserland.

Marco.

Afbeelding
Canon 30D / EF 50mm f1.8 Mk I / 24-105 f4 [color=red]L [/color]IS USM / 70-200 f4 [color=red]L [/color]IS USM
Gebruikers-avatar
Birdman
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 141
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2005 12:20
WoonplaatsCOLON Hengelo Ov
CONTACTCOLON

Mooie plaat Marco! Beetje klein in beeld maar zo laat je de omgeving wél mooi meespelen.

hoezo trouwens, vond je spotten raar tot nu (of dan) toe? Opzich is Axalp niet zozeer een plek voor spotters maar meer voor de luchtvaartfotografen. Alhoewel er wel veel spotter zijn natuurlijk. Ben wel benieuwd naar wat je er eigenlijk raar aan vond, hoe je tegen de mensen aan keek.
Neem ook eens een kijkje op www.vacaviation.blogspot.com

Gegroet!
René
Gebruikers-avatar
roadkill
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 152
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2004 22:01
WoonplaatsCOLON Ridderkerk

@Birdman

Ik zie nu het verschil tussen spotters en luchtvaartfotografen. Het spotten begrijp ik nog steeds niet. Ik kan er gewoon niet bij wat mensen trekt om nummers van vliegtuigen, treinen, boten en al het andere wat nummers draagt. Zonder iemand te kwetsen natuurlijk.
Zoals jij zegt, luchtvaartfotografie, had ik het nog niet gezien. Dat vind ik wel leuk om te doen. Foto's maken van vliegtuigen en helicopters in al zijn vormen.
Ik ben afgelopen jaar dan ook door eigen toedoen naar Axalp 'gedwongen'. Gekscherend zei ik tegen een collega dat zo'n tocht niets voorstelde en dat wel even zou doen. Daar ben ik dus van terug gekomen. Wat een puist van een berg maar het was het wel waard. Daarom ga ik dit jaar zeker terug om beter foto's te maken en de kick te krijgen om die berg weer op te gaan.
Misschien ga ik ook wel mee naar Wales voor het laagvliegen. Gek hoe dingen lopen :wink:

Marco.
Canon 30D / EF 50mm f1.8 Mk I / 24-105 f4 [color=red]L [/color]IS USM / 70-200 f4 [color=red]L [/color]IS USM
Gebruikers-avatar
Birdman
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 141
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2005 12:20
WoonplaatsCOLON Hengelo Ov
CONTACTCOLON

Wat gek eigenlijk dat je min of meer gedwongen bent naar Axalp te gaan. De meeste mensen zouden er maar wat graag naar toe maar kunnen niet. Wel gaaf toch? Ik vond het de vorige keer opnieuw meer meevallen dan het jaar ervoor. Als ik een drumm'n'bass feest bezoek zijn m'n voeten en benen er erger aan toe :P Wat ik nu wel heb is dat er nu echt sneeuw moet liggen, verse sneeuw. Anders blijf ik dezelfde shots maken. Òf ik moet aan de andere kant kunnen komen, dan is het ook de moeite weer waard voor mij.
Wales kan ik je zeker aanraden, de mogelijkheden zijn er erg goed. Een paar tips daarover: let heel goed op wat het weer gaat doen en ga tenminste een week. Eigenlijk is twee weken beter, zeker wanneer het weer niet elke dag goed is. Dan kun je nog op meerdere plekken gaan staan en ook een dagje RAF Valley aandoen. En wees geduldig, Axalp heeft een vast programma en is een schietrange. Een range betekend alle vliegactiviteiten op een klein gebied. Geheel Wales aan heuvels en bergen is laagvlieggebied dus het is maar geluk hebben wanneer er iets komt. Dan is het echt spotten, net als vissen ;)
Volgens mij heb ik hier op het forum nog wel de foto's van m'n bezoek in 2007 staan onder 'spotters showcase'. Anders staan ze ook nog op MilSpotters.
Neem ook eens een kijkje op www.vacaviation.blogspot.com

Gegroet!
René
Gebruikers-avatar
roadkill
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 152
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2004 22:01
WoonplaatsCOLON Ridderkerk

@Birdman

Wie A zegt moet ook B zeggen. Had ik maar niet zo'n grote mond moeten geven :)
Maar het heeft wel iets los gemaakt bij mij. Ik bedoel Axalp in het vooruitzicht, misschien Wales en Gilze-Rijen staat ook op de planning. Misschien nog wel een open dag ergens ofzo.
Ik was wel lichtelijk kapot na Axalp. Wellicht heb je mijn foto's met begeleidend verhaal hier wel gelezen op het forum.

Bedankt voor de tips in ieder geval. Ik hoop snel weer iets te kunnen laten zien.

Marco.
Canon 30D / EF 50mm f1.8 Mk I / 24-105 f4 [color=red]L [/color]IS USM / 70-200 f4 [color=red]L [/color]IS USM
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar