Schaatsen op de uiterwaarden van de IJssel

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
jeroengerssen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 340
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 13:30

canon 40D en toebehoren
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Vooral de eerste spreekt mij aan, leuke dat je dara iemand op de voorgrond erbij hebt gezet, dat geeft veel meer diepte bij de foto.

Jammer dat de foto's zo donker zijn. Ik denk dat je hier een klein beetje had moeten overbelichten, als ik naar het histogram kijk zie ik dat het bergje van het meeste licht (lucht en sneeuw) netjes in het midden komt. Dit gebeurd als je de belichting op automatisch laat staan. Om de sneeuw en de lucht minder grauw te krijgen, zou je dan eigenlijk een klein beetje moet overbelichten.

Je kan dit nu nog crrigeren in een beeld bewerkingsprogramma. Met niveaus of curves kun je daar nog heel veel aanpassen.

Bij de 2 de foto vind ik die leegte voor de brug het heel goed doen. Maar ook dewe foto is een beetje donker....
Gebruikers-avatar
jeroengerssen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 340
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 13:30

ik deel je mening. doe eigenlijk nooit iets aan bewerking, alleen omzetten en vaak dan een beetje contrast extra. vaak krijg je bij zwart wit dat het anders meer een grijsomzetting wordt. als je verder niet van bewerken houdt, zoals bij mij het geval is, dan is het een beetje in het midden uitkomen... had er wel een paar waarbij ik bewust heb overbelicht, maar waren toch niet helemaal naar mijn zin...
canon 40D en toebehoren
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Hoort dit ook wel onder "Mensen" ??
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
jeroengerssen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 340
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 13:30

ja ook een goede... kon niets anders vinden wat dichter erbij in de buurt zat?
canon 40D en toebehoren
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

overig?
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Jammer dat je je foto's niet nabewerkt, je doet ze enorm tekort. Die eerste bijvoorbeeld, dat lijkt zo geen sneeuw, maar zand. Ik heb de foto even geopend in Photoshop, en met een Levels-aanpassingslaag met instellingen 0 - 1,27 - 159 wordt het wél sneeuw, en krijg je meteen doortekening in de personen in de voorgrond.
En de foto wordt een stuk minder somber...

Dat is trouwens wel een enorme aanpassing hoor, de belichting in de camera moet toch ook niet optimaal geweest zijn...
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
jeroengerssen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 340
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 13:30

Zou je hem voor mij een keer kunnen plaatsen dan kan ik zien wat het verschil is...
canon 40D en toebehoren
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Natuurlijk, op verzoek:

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=124819[/img]

Ik heb hier gewoon de foto genomen zoals ie op de site staat (vanuit het origineel wordt beter!), en daar de aanpassing op gedaan zoals ik die beschreef.
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
jeroengerssen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 340
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 13:30

donders, dat is inderdaad wel een verschil. is er ook een manier om de personen op de voorgrond wel erg donker te houden... leuk, bedankt... toch maar eens wat meer in verdiepen dan alleen picasa
canon 40D en toebehoren
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

De bewerking van Fokke ziet er inderdaad beter uit. Is dit trouwens richting de Bolwerkersmolen of juist richting Terwolde?
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Lina
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 291
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2008 14:15
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Update van Fokke zet de foto kracht bij, want hij is wel sterk!
Tweede doet me niet zo veel helaas. Misschien wel met flink
wat contrast. Dat ie wat abstracter wordt ;).
I'm not going to change my identity, to be perfect
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Och, als ik toch bezig ben ;) ook die brug maar even wat aangepast. Hier iets ingewikkelder hoor, gebruik gemaakt van de nik Silver Efex Pro plugin, een hele mooie (maar niet goedkope) plugin om verschillende zwart-wit omzettingen te doen. Kijk maar eens op hun website voor info.
Ik heb sommige delen dicht laten lopen, dat is dus bewust (om de structuren te vereenvoudigen).

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=124868[/img]
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

Foto 1 vind ik idd een gave foto...je foto kan idd nog wel bewerking gebruiken. Ik vind de foto van Fokke net iets teveel..mischien er tussenin gaan zitten. De mensen op de voorgrond mogen van idd ook donker blijven..maar leuke sfeer.
Foto 2 doet mij eerlijk gezegd niet zoveel.
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar