Nathalie @ Looijjan`s studio

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Looijjan
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2005 18:41
WoonplaatsCOLON Tiel
CONTACTCOLON

Hoi allemaal,

Ik heb sinds kort eigen studio flitsers en achtergrond systeem en heb deze nu voor de 3e keer gebruikt om een shoot te doen met Nathalie.

Ik heb gebruik gemaakt van een zwarte achtergrond en heb deze met behulp van een blauw filter blauw geflits.

Hoofdlicht stond rechts en aan de linker kant een reflectiescherm.

Afbeelding

Ik hoop dat ik veel van jullie kan leren en alle tips zijn welkom.

Groetjes, Looijjan
Canon EOS 40D | Canon EOS 350D | Canon EF-S 18-55mm | Canon EF 70-200mm L | Sigma AF 18-200mm | Tamron AF 70-300mm | Canon EF 28mm | Canon EF 50mm | Sigma EX DG 24-70mm | Speedlite 420EX | Linkstar flitsset 400w.
Gebruikers-avatar
barend
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 683
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 12:31
WoonplaatsCOLON Voorhout
CONTACTCOLON

Als alle tips welkom zijn...
De foto is niet scherp! En er loopt een behoorlijke schaduw van haar neus over haar gezicht.
Maar, ik doe het je niet na...dus wie ben ik?
50D
EF-S 17-55mm 2.8 / EF 50mm f/1.8 II / EF 70-300mm 4-5.6 IS USM / Dorr tussenringen /430EXII

http://www.flickr.com/photos/bwk72/
Gebruikers-avatar
avdakker
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 365
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2008 18:19
WoonplaatsCOLON Best
CONTACTCOLON

Ik ben ook geen modelfotograaf maar waarom heb je een blauwe achtergrond gekozen ???
Zelf vind ik dat alles behalve mooi en had de voorkeur gegeven aan een witte of zwarte achtergrond.
Blauw of groen gebruik je meestal om er wat anders achter te photoshoppen dus mocht het daarom gaan dan zie ik graag je resultaat.
En zoals vermeld is inderdaad een schaduw in het gezicht te zien die mij ook een beetje stoort. Wellicht de volgende keer haar iets meer richting je flitser laten kijken ?
Voor de rest wel een leuk model 8)
Canon 5D MKIII, Canon 5D MKII, Canon Speedlight 600EX -RF, Canon Speedlight 580EX MKII, Canon 70-200 F2.8 L USM, Canon 24-70 F2,8 L USM, Canon 24-105 F4 L IS USM, extender 1.4 Type I
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Zeker een leuk model, maar inderdaad hier ook niet scherp.

Welke instellingen heb je gebruikt?
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Wbt de scherpte kan ik daar helemaal in meegaan. Ook vind ik de belichting te hard. Ik heb er een beetje mee zitten spelen in PSE en je kunt dus nog heel veel verbeteren in PS.
De blauwe achtergrond vind ik ook niet mooi, maar da's een kwestie van smaak.
Gebruikers-avatar
patrick-canon
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2008 17:27
CONTACTCOLON

de scherpte is niet optimaal, ik heb nog even geprobeerd naar de exif te kijken, maar daar zit nog maar weinig informatie in om te beoordelen of het eventueel aan je sluitertijd ligt.
ikzelf gebruik voor een flitsinstallatie altijd een sluitertijd van 1/125 voor een scherpe foto.
en de schaduw bij haar neus aan de linkerzijde staat niet mooi.
verder vind ik de blauwe achtergrond niet bijzondermooi, maar dat is zoals martinus al aangaf een kwestie van smaak..
en bij haar hand onder haar kin komt nog net een groen streepje t-shirt tevoorschijn, dat vind ikzelf wat afleiden.
piar-fotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 533
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2007 16:54
WoonplaatsCOLON Bleiswijk
CONTACTCOLON

leuk eerste begin. Zet bij je volgende poging je hoofdlicht eens wat hoger. Nu stond het op ooghoogte en daardoor vallen de schaduwen recht. Dat is erg onnatuurlijk, in de natuur komt het licht ook van boven en het oogt prettiger als je dat in de studio nabootst of express heel anders doet. Nu zit het er net tussenin...
Gebruikers-avatar
Looijjan
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2005 18:41
WoonplaatsCOLON Tiel
CONTACTCOLON

Hoi,

Bedankt voor jullie reactie`s.

Dat onscherpe komt idd door de sluitertijd, ik dacht dat ik die goed had maar dus blijk baar niet.

Dat geel en groen bij haar pols is geen t-shirt maar 2 pols bandjes.

Ik heb nog een hoop te leren maar het word wel steeds beter merk ik zelf.

Volgende week waarschijnlijk weer een nieuwe shoot en dan zal ik ook weer een plaat plaatsen en kijken of jullie die beter vinden.

Bedankt voor de tips ;)

Groetjes, Looijjan
Canon EOS 40D | Canon EOS 350D | Canon EF-S 18-55mm | Canon EF 70-200mm L | Sigma AF 18-200mm | Tamron AF 70-300mm | Canon EF 28mm | Canon EF 50mm | Sigma EX DG 24-70mm | Speedlite 420EX | Linkstar flitsset 400w.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar