Portraits of a beauty

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Als vervolg op het 18+ gedeelte volgen hier de beloofde portretten en meer uit mijn beregezellige shoot met Majel van afgelopen zondag.

Kiezen is voor ons erg lastig vandaar dat het er een paar meer zijn.
Dus jullie mogen meebeslissen. :lol:

Model: Majel Stout
Visagie: Anja Driessen
Fotograaf: Sugardaddy :wink:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. Kleur
Afbeelding

6. zwart wit
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding


Sorry voor het aantal!

Groetjes, Marius
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
Lina
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 291
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2008 14:15
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

1 en 2 vind ik mooi. De rest is ook netjes, maar ik zie te veel dezelfde
soort foto's van jou voorbij komen. Dat vind ik jammer.
Je 18+ serie, is vernieuwender.
Daarnaast houdt het model op een aantal foto's haar mond een beetje
raar, wat gaat vervelen.
Ik zou heel benieuwd zijn naar ander soort foto's van jou, want
je bent een goede fotograaf ;).
I'm not going to change my identity, to be perfect
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Lina schreefCOLON1 en 2 vind ik mooi. De rest is ook netjes, maar ik zie te veel dezelfde
soort foto's van jou voorbij komen. Dat vind ik jammer.
Je 18+ serie, is vernieuwender.
Daarnaast houdt het model op een aantal foto's haar mond een beetje
raar, wat gaat vervelen.
Ik zou heel benieuwd zijn naar ander soort foto's van jou, want
je bent een goede fotograaf ;).
Weet je, vroeger droomde ik ervan dit soort platen te kunnen maken,
Nu kan ik het en nu krijg ik van andere fotografen te horen dat het veel op elkaar lijkt. Dat klopt natuurlijk, en dat heet een eigen stijl. Dat hebben die andere fotografen ook.

Het stomme is dat modellen dit wel waarderen en ik werk genoeg heb.

Op dit moment twijfel ik heel erg of ik hier en op andere fora nog wel wil plaatsen. Ik heb er erg weinig aan, en de waardering neemt af omdat "men het wel kent". Alleen een forum waar ook modellen zitten heeft nog nut, want die willen wel dergelijke foto's over het algemeen, en dan neem ik de negatieve opmerkingen van fotografen op de koop toe.
Ik doe ontzettend veel werk om dit voor elkaar te krijgen en dan is een stukje waardering natuurlijk wel welkom.
Begrijp me niet verkeerd, als het werk niet "af" is zijn tips ook welkom. Zonder die tips had ik dit niet kunnen maken, en iedereen blundert weleens.

Groetjes, Marius
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
Jeep
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 643
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2006 17:40
WoonplaatsCOLON Gytsjerk

mariussuiker schreefCOLON
Weet je, vroeger droomde ik ervan dit soort platen te kunnen maken,
Nu kan ik het en nu krijg ik van andere fotografen te horen dat het veel op elkaar lijkt. Dat klopt natuurlijk, en dat heet een eigen stijl. Dat hebben die andere fotografen ook.

Het stomme is dat modellen dit wel waarderen en ik werk genoeg heb.

Op dit moment twijfel ik heel erg of ik hier en op andere fora nog wel wil plaatsen. Ik heb er erg weinig aan, en de waardering neemt af omdat "men het wel kent". Alleen een forum waar ook modellen zitten heeft nog nut, want die willen wel dergelijke foto's over het algemeen, en dan neem ik de negatieve opmerkingen van fotografen op de koop toe.
Ik doe ontzettend veel werk om dit voor elkaar te krijgen en dan is een stukje waardering natuurlijk wel welkom.
Begrijp me niet verkeerd, als het werk niet "af" is zijn tips ook welkom. Zonder die tips had ik dit niet kunnen maken, en iedereen blundert weleens.

Groetjes, Marius
Wat wil je dan bereiken door de foto's hier wel te plaatsen. Als je alleen maar ah en oh wat mooi wilt horen, dan moet je ze thuis op de tv afdraaien voor familie en kennissen. Er wordt gezegd, dat het veel van hetzelfde is en dat erken je ook, maar vervolgens reageer je wat kribbig.
In verschillende bijdragen waar wordt geageerd tegen de soms botte kritiek, wordt gezegd, dat men elkaar naar een hoger peil wil tillen. Dat tillen kan alleen als de getilde dat ook zelf wil.
Uit je reaktie proef ik, dat je jezelf al aan de top vindt staan en dat we dus waarderend moeten reageren, ik denk dat je daar zeer snel genoeg van zal hebben. :D
Leaver Dea As Slaef

Gaan jullie maar met de tijd mee, ik kom straks wel.

Nobody is perfect ..........I'm Nobody
Gebruikers-avatar
avdakker
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 365
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2008 18:19
WoonplaatsCOLON Best
CONTACTCOLON

Om je ego te strelen doe ik er nog een schepje bovenop dan :lol:

Ik vind het een schitterende serie met als topper je eerste plaat.
Vernieuwend ? tja dat is niet makkelijk meer tegenwoordig als je rondkijkt naar de vele portretfotos.
Erg mooi model dat moge duidelijk zijn maar de "haarlok" vind ik zelf niet zo bij haar passen op de laatste fotos.
Persoonlijke smaak valt niet over te twisten nietwaar ?
Canon 5D MKIII, Canon 5D MKII, Canon Speedlight 600EX -RF, Canon Speedlight 580EX MKII, Canon 70-200 F2.8 L USM, Canon 24-70 F2,8 L USM, Canon 24-105 F4 L IS USM, extender 1.4 Type I
Gebruikers-avatar
E.Dirks
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 389
GeregistreerdCOLON 24 Dec 2007 18:01
WoonplaatsCOLON BrouwHuis.
CONTACTCOLON

Nou ik kan hier heel kort in zijn.

Ik ben meer een natuurmens, maar als er foto's van jou langskomen dan kijk ik altijd met bewondering.
Reageren doe ik inhoudelijk niet op je foto's gewoonweg om dat ik daar de kennis niet voor heb.

Dat zo'n serie op elkaar lijkt kan ik inkomen, maar als je er nu twee zou plaatsen was het commentaar van "OOOH AAAAh wat super die foto's".

Maar omdat je er meer plaatst die op elkaar lijken zou dit niet het geval kunnen zijn??? Daar ben ik het dus niet mee eens.

Dus als het aan mij ligt laat de series maar komen, 2 of 6 of 20 foto's... ik kijk altijd heel graag.

.
[b]Konnichiwa, Eric[/b]
fotorich
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 234
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2008 01:37
WoonplaatsCOLON zoetermeer

Blijf a.u.b plaatsen. Je hebt een eigen stijl, die mij niet verveelt.
Als ik jou avatar weer waarneem in de rubriek mensen kijk ik altijd direct.
Ik ben zelf freelance fotograaf, waarbij modellenfotografie helaas nog maar een klein deel vormt.

Overigens, valt het mij op dat je met een Canon 40D werkt. Niets mis mee, die heb ik zelf ook naast mijn DS mark II. Maar een 5D mark II zou zich bij jou uiterst prettig voelen.
Gebruikers-avatar
peter b
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 557
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2008 19:07
WoonplaatsCOLON almere

Als ik die foto's bekijk heb ik nog een lange weg te gaan :? Vind ze allemaal mooi maar foto 1 vind ik schitterend. Enne blijf ze maar lekker plaatsen want ik kijk er met veel plezier naar. :wink:
[size=59][color=blue]Canon EOS 7D+bg | EF-S 10-22mm | EF-S 17-55mm f2.8 IS | EF 24-105 f4.0 IS | EF 70-200mm f2.8 IS | EF 300mm f4.0 IS | EF 100mm f2.8 macro | 580EX II | Canon 1.4x | Manfrotto tripod[/color][/size]
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Nog even een kleine reaktie:

Ik ben er nog LANG niet, en dat beweer ik ook echt niet.
Maar natuurlijk hoop je dat je foto's in de smaak vallen, daar doe ik het per slot van rekening voor.

Het punt is gewoon dat ik vroeger altijd iets had van: Als ze ooit aan mijn foto's kunnen zien dat ze van mij zijn zou dat wel fijn zijn, heb ik m'n eigen stijl. Nou, dat is volgens mij wel gelukt.
En natuurlijk wil je ook andere dingen doen, maar zelf spreekt me dit werk erg aan, vandaar dat het vaak terugkomt. Modellen vragen er ook specifiek om.

En ik ontken niet dat ik het fijn vind als mijn werk in de smaak valt, maar kritiek over technische zaken die ter verbetering leiden zijn altijd meer dan welkom.

Ik zal dit werk dus ook blijven maken, met andere modellen, settings en poses, dus als dat tot verveling gaat leiden heeft dat natuurlijk geen zin meer. Vandaar mijn reaktie.
Vergelijk het met de Bossche bollen van Jan de Groot uit Den Bosch. Hij gebruikt al jaren hetzelfde recept en doet goede zaken. Hij zal zeker ook andere dingen gaan bakken, maar de bollen blijven zolang ze verkocht worden.

Groetjes, Marius
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Marius,
ik denk dat je het ook niet als kritiek moet zien maar meer als uitdaging :wink:
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

MartinPhili schreefCOLONMarius,
ik denk dat je het ook niet als kritiek moet zien maar meer als uitdaging :wink:
Martin
Hoi Martin,

Ik ben het met je eens, maar als je steeds maar weer hoort dat het hetzelfde is komt dat niet leuk over. Het zijn toch allemaal verschillende series met andere modellen.
Dit is nu eenmaal mijn stijl, snappie?

Groetjes, Marius
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
interjrs
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 94
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2007 21:28
WoonplaatsCOLON Stramproy
CONTACTCOLON

Erg mooie platen! (Daar hou ik 't bij, anders krijg je teveel veren in je kont ;) )

Wel 1 puntje: de dame d'r linker oog op foto 3 vind ik wat te dicht/vertrokken. Beter kijkend blijkt het een anatomische variant te zijn die overal terugkomt maar niet zo sterk als op die plaat.
Mijn favo: 1 en 2.

Nietemin: chapeau!
[ meestal lachen ze als ik schiet ]
[ EOS400D, 18-55mm EF-s, EF 75-300 4-5.6, 28-105 EF 4-5.6, EF 50mm 1.8, Tamron 2.8 28-75, 430EX II alles in een microtasje]
Gebruikers-avatar
Harmr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1487
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2007 20:07
WoonplaatsCOLON Zutphen

Nou, doe mij dan maar " meer van hetzelfde" hoor! Sodeju, wat een platen weer, met als absolute uitschieter voor mij foto 3.. Die ogen, PRACHTIG!! Laatste foto valt hier ook bijzonder in de smaak (mijn vriendin en mij)...
flickr

Body, glas, flitsers, statieven, en nog wat kleine meuk
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

interjrs schreefCOLONErg mooie platen! (Daar hou ik 't bij, anders krijg je teveel veren in je kont ;) )

Wel 1 puntje: de dame d'r linker oog op foto 3 vind ik wat te dicht/vertrokken. Beter kijkend blijkt het een anatomische variant te zijn die overal terugkomt maar niet zo sterk als op die plaat.
Mijn favo: 1 en 2.

Nietemin: chapeau!
Kijk, en jij hebt dus volkomen gelijk! :wink:
Alleen is het oog niet te licht, maar ontbreken er een paar wimpers.
Ik moet er nog eens naar kijken en proberen er een paar wimpers bij te zetten, dan is het probleem opgelost.

Groetjes, Marius
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
Gebruikers-avatar
huppekees
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1114
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2007 18:31
WoonplaatsCOLON '' Maassluis ''

Marius.. ik vind ze weer geweldig...
ik ben zeer gefacineerd door je manier van denken en fotograferen...
ik probeer zoveel mogelijk te zien en te leren van je manier van belichten enzo...
telkens als ik zie dat jij een topic maakt dan geniet ik ervan...

diegene die hier dan kritieken hebben op jou mogen voor de gein 1 topic maken en deze plaatjes te evenaren...
zo niet, dan kunnen ze niet eens in je schaduw staan.. haha

blijven posten hoor... er zijn al zo weinig goede fotografen hier waar we echt van kunnen genieten....

ik leer er alleen maar van... klinkt misschien egoitisch, maar ik denk dat anderen er ook wel zo over denken...

6 is een pracht plaat..

plezier..
EOS 40[color=red]D[/color] / EF 70-200 [color=red]L[/color] 4.0 IS USM / EF 17-40 [color=red]L[/color] 4.0 / EF 50 II 1.8 / EF 35-105 3.5/4,5 / Kenko set / BGrip-E2N /1x16 en 2x4GB geheugen / monopod / 3poot / B&W filters / 430EX speedlite / CS4 + Lr2
Gebruikers-avatar
Scubadero
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 939
GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008 16:10
WoonplaatsCOLON Zaandam

Nou zeg. Maak je zulke fantastische foto's van zulke prachtige vrouwen. En dan ga je ze vergelijken met Bossche Bollen, da's ook niet aardig :lol:
Groet,
Deen.

500 px
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Scubadero schreefCOLONNou zeg. Maak je zulke fantastische foto's van zulke prachtige vrouwen. En dan ga je ze vergelijken met Bossche Bollen, da's ook niet aardig :lol:
Haha, tenzij je hun Bossche Bollen ook mooi op de foto zet, en dat je dat kunt laat je ook vaak genoeg op foto's zien :wink:
Da's flauw....

Wbt de foto's; ik heb maanden geleden ook wel eens tegen je gezegd dat je foto's geweldig mooi zijn, maar de series erg op elkaar leken. Voegde daar gelijk aan toe dat zeker jij in staat moest zijn eens een andere stijl te kunnen laten zien. Wel, vlgs mij heb je dat ook regelmatig gedaan en deze waren ook mooi. Daarbij geef ik je gelijk als je zegt dat het voor de modellen heel bevredigend is als ze zo op de foto gezet worden. Wie wil dat nou niet ! Maar ik kan mij ook wel voorstellen dat er hier mensen zijn die van jou steeds maar weer op de zelfde manier bewerkte perfecte tot bijna perfecte foto's vorbij zien komen (wat een zin...) en dan denken: "goh, kan die man ook nog wat anders". Als ik jou was zou ik deze uitdaging aangaan en niet de handoek in de ring gooien, maar weer eens iets compleet anders plaatsen.
Jij en jouw foto's blijven voor mij een inspiratiebron hoor !
Laatst gewijzigd door 1 op martinus, in totaal 24 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Hatseflats
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 922
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2008 18:45
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Foto 1 knalde van mijn scherm... de rest heeft er niet aan kunnen tippen!!
Hoewel ik ze allemaal geweldig vind hoor, ben jaloers :oops:
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Op dit moment twijfel ik heel erg of ik hier en op andere fora nog wel wil plaatsen. Ik heb er erg weinig aan, en de waardering neemt af omdat "men het wel kent". Alleen een forum waar ook modellen zitten heeft nog nut, want die willen wel dergelijke foto's over het algemeen, en dan neem ik de negatieve opmerkingen van fotografen op de koop toe.
Ik doe ontzettend veel werk om dit voor elkaar te krijgen en dan is een stukje waardering natuurlijk wel welkom.
Begrijp me niet verkeerd, als het werk niet "af" is zijn tips ook welkom. Zonder die tips had ik dit niet kunnen maken, en iedereen blundert weleens.
Dat zou ik jammer vinden. je vergeet hierbij dat je enkele jaren geleden gretig tips van anderen kon gebruiken en veel leerde van de ervaren rotten. op zo'n forum komen steeds nieuwe mensen bij en die vinden ook iets. het is jammer dat veel ervaren mensen daardoor af zouden haken ik zou zeggen gewoon blijven plaatsen en daarop reageren waarop je wilt en de rest ter kennisgeving aannemen. het is overigens niet verkeerd om ook vanuit een niet doelrericht forum respons te ontvangen. daar blijf je scherp van.

Oja nog even over de foto's: mooie verzorgde reeks, maar op zowel foto 4 als 7 kijkt een oog niet zo lekker weg.
Laatst gewijzigd door 1 op PP, in totaal 27 keer gewijzigd.
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Target
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2698
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2005 11:43
WoonplaatsCOLON Wuustwezel ( België )
CONTACTCOLON

Mooie reeks.
wat mij opvalt: de jurk gaat van "zwart", naar puper.
Ik veronderstel dat het geen zwarte jurk is maar eentje waar wel degelijk purper in zit? Heb je je lichtsterkte aangepast tussen deze foto's?
Of is dit omdat het zijde is en die geeft iedere keer een andere kleur, afhankelijk van de lichtval?

groet
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar