Sigma Saga

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
yudb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2005 22:15
WoonplaatsCOLON Muiden, Nederland

Dan nog maar even min eigen ervaring...

Ik heb zelf een 17-70 van sigma. In november vorig jaar gekocht, gestest, en goed scherp.
In april 40d, nog steeds prima scherp. Ergens eind juni.. onscherp, camera in telefoon was letterlijk beter.

Vriend van mij, precies hetzelfde, na +/- 14 mnd onscherp.
Collega van hem, ook hetzelfde, echter nu na een half jaar.

Ik heb mijn lens inmiddels 3 weken terug van reparatie, software zou het probleem zijn... :roll:
Vriend van mij was het zat met sigma, hij heeft meteen een 17-40L gekocht.
Van de andere lens nog geen bericht.

Maar toch vreemd....
Voor mij geen sigma meer, ook vanwege het gemis van goed communiceren met de flitser...

Iemand nog een 17-70 kopen ??? :lol:
Flits....!
christianos
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 162
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2007 13:48
WoonplaatsCOLON Weesp

ravon schreefCOLON
boels069 schreefCOLON
Closeshooter schreefCOLONzie de bui alweer hanger hiero :wink:
Ja, maar het verzwijgen van kennelijk evidente feiten is niet aardig :wink:
Het was me de laatste maanden al opgevallen in nieuwsgroepen/forums dat er iets mis was.
Daarom heb ik vaak gesuggereerd: testen voor het kopen.
Het ongefundeerd bashen van een leverancier is ook niet aardig. Zoiets lijkt me typisch iets voor mensen die verder niets zinnigs om handen hebben.

Laat ze maar eventjes zien, die "kennelijk evidente feiten". Ik heb wel zin in een lolletje.
Ai.. ai... het gaat hier niet om bashen.. Ik heb veel meer vertrouwen in een bekend bedrijf dat dit informatie naar buiten brengen dan een paar meningen van users op internet.

Als een bedrijf dit zo openlijk op internet zet moet er toch echt wel wat aan de hand zijn lijkt me. Dit wordt immers niet uit de duim gezogen.

Zij hebben meer ervaringen met diverse merken objectieven dan wij met z'n allen bij elkaar. Zij zijn dus in de uitgelezen positie om te beoordelen of een bepaald merk objectief aan de verwachtingen voldoet.

Ik heb zelf ook slechte ervaringen met sigma, maar daarover straks meer.

Ik snap dat veel mensen zich nu aangevallen voelen, en hun eigen keuze voor Sigma willen verdedigen. Je hoeft het niet persoonlijk op je te nemen hoor, als je een tevreden Sigma gebruiker bent, gefeliciteerd!

Maar je kan nu toch niet meer ontkennen dat er iets met Sigma aan de hand is, er zijn simpelweg teveel negeatieve berichten op het internet te vinden. De QC is kennelijk erg slecht bij Sigma, en volgens de bron is het ook veel slechter geworden.
yudb schreefCOLONDan nog maar even min eigen ervaring...

Ik heb zelf een 17-70 van sigma. In november vorig jaar gekocht, gestest, en goed scherp.
In april 40d, nog steeds prima scherp. Ergens eind juni.. onscherp, camera in telefoon was letterlijk beter.

Vriend van mij, precies hetzelfde, na +/- 14 mnd onscherp.
Collega van hem, ook hetzelfde, echter nu na een half jaar.

Ik heb mijn lens inmiddels 3 weken terug van reparatie, software zou het probleem zijn... :roll:
Vriend van mij was het zat met sigma, hij heeft meteen een 17-40L gekocht.
Van de andere lens nog geen bericht.

Maar toch vreemd....
Voor mij geen sigma meer, ook vanwege het gemis van goed communiceren met de flitser...

Iemand nog een 17-70 kopen ??? :lol:
De 17-70 is voor mij wel afgedaan, ik ken ook teveel ontevreden gebuikers! Er is 'iets' met deze lens waardoor deze langzaam steeds slechter gaat presteren. Een productiefout?

Ik haal graag nog even mijn eigen voorbeeld erbij:

http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... ht=#570628

Komt je dat bekend voor? Heb je ook hetzelfde probleem?

Trouwens iemand nog mijn vreemd presterende 17-70 kopen :lol: ??

Ik neem NOOIT meer een Sigma, dat merk heeft definitief afgedaan voor mij :-)
Die lens wil ik we[color=red]L[/color]
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

christianos schreefCOLONIk neem NOOIT meer een Sigma, dat merk heeft definitief afgedaan voor mij :-)
Dat is een persoonlijke keuze.
NOOIT is erg definitief, het kan verkeren zei ene Bredero. :wink:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
joboris
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1235
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2004 13:24
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Negatieve berichten over Sigma doen het hier altijd erg goed, bijna typerend op dit forum. Uiteraard zal Sigma net zoals Canon modellen hebben waar wat problemen mee zijn. Of is het bij Canon allemaal koek en ei? Ook daar is genoeg over te vinden, bijvoorbeeld de 24-70L die al eerder genoemd werd, body/lens combinaties van canon waar veel problemen mee zijn.
christianos
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 162
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2007 13:48
WoonplaatsCOLON Weesp

boels069 schreefCOLON
christianos schreefCOLONIk neem NOOIT meer een Sigma, dat merk heeft definitief afgedaan voor mij :-)
Dat is een persoonlijke keuze.
NOOIT is erg definitief, het kan verkeren zei ene Bredero. :wink:
okee..okee.. laat ik het relativeren :lol: , met de hudige lenzen line-up en QC :wink:
joboris schreefCOLONNegatieve berichten over Sigma doen het hier altijd erg goed, bijna typerend op dit forum. Uiteraard zal Sigma net zoals Canon modellen hebben waar wat problemen mee zijn. Of is het bij Canon allemaal koek en ei? Ook daar is genoeg over te vinden, bijvoorbeeld de 24-70L die al eerder genoemd werd, body/lens combinaties van canon waar veel problemen mee zijn.
Daar gaat het toch niet om? :roll: Het is bekend dat er ook zorgenkindjes bij Canon zijn. Maar we hebben het hier over Sigma in het algemeen, en kennelijk zijn daar veeeel meer aandachtspuntjes dan die paar lenzen die bij Canon (en Nikon, Tamron, Tokina)zwak zijn..

En het is toch niet verwonderlijk dat negatieve ebrichten over Sigma het zo goed doen, kennelijk zijn er meer dan gemiddeld veel mensen ontevreden over Sigma
Die lens wil ik we[color=red]L[/color]
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

joboris schreefCOLONNegatieve berichten over Sigma doen het hier altijd erg goed, bijna typerend op dit forum. Uiteraard zal Sigma net zoals Canon modellen hebben waar wat problemen mee zijn. Of is het bij Canon allemaal koek en ei? Ook daar is genoeg over te vinden, bijvoorbeeld de 24-70L die al eerder genoemd werd, body/lens combinaties van canon waar veel problemen mee zijn.
Zou je willen dat er niet over specifieke problemen gesproken wordt?
Het is toch een vorm van informatieuitwisseling die nuttig kan zijn bij de aankoop van spullen?

Ook andere merken zijn aan bod gekomen, waaronder Canon.
Om maar wat te noemen:
- EF-S 17-85
- EF 100-400 (1ste serie?)
- EF 24-105 (1ste serie)
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Maar aan de andere kant ken ik ook weer genoeg Sigma-gebruikers die wel tevreden zijn :lol:

Misschien ligt het percentage kwalitatief mindere lenzen inderdaad wel hoger, zal ook wel denk ik. Ook staat de kwaliteitscontrole aan het einde van het proces bekend als iets waarop bezuinigd wordt.

Over het algemeen zullen er procentueel gezien dan ook wel meer problemen (constructie, optische kwaliteit, whatever) zijn emt Sigma's dan met Canons.
Maar ik ken inmiddels behoorlijk wat mensen met een 150mm macro. Hiervan ken ik er geen een die er ontevreden over is, prijstechnisch is het ook een leuke lens (He, en dat is ook een punt)

Maar is Canon's 100-400 al aangehaald? Daar ken ik ook weer genoeg mensen van die er problemen mee hadden (ik incluus) en waarbij lenzen voor reparatie weg geweest zijn, door Canon zijn vervangen, of door de eigenaar gewoon ingeruild zijn. Dus het gras is bij Canon ook niet het groenste.

Als je een verhuurbedrijf begint, dan moet je handelswaar betrouwbaar zijn en iets kunnen hebben. De gemiddelde gebruiker zal nog slechter met een lens omgaan dan een professioneel bokser met zijn tegenstander.
Op voorhand vraag ik me dan al af of je met een universele lenzenfabrikant in zee moet gaan. De Sigma's kunnen gewoon iets minder hebben dan L-series van Canon (Wederom ook dat puntje prijs) en dan moet je ook voor lief nemen dat een Sigma lens na 1 jaar uitlenen aan 50 personen die er wie-weet-wat mee gedaan hebben al afgeschreven zijn of aan een fikse reparatie toe zijn.

Ik vind persoonlijk het verhaal van het verhuurbedrijf ook wat overtrokken. Ze geven misschien wel grof geld uit aan lenzen, maar het is hun werk. Een beetje huiswerk van tevoren had ook gekunnen in plaats van naderhand beseffen dat Sigma misschien niet de verstandigste keuze voor de verhuurbranche is.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
joboris
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1235
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2004 13:24
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Uiteraard is het erg handig dat er specifieke problemen worden besproken. Het gebeurd alleen te vaak op een uitkotsende manier. Is er dan sprake van een specifiek probleem? Er zijn toch zat gebruikers die erg tevreden zijn over de 17-70. Exemplarische verschillen zijn er toch altijd, dat is bij Canon en Tamron niet veel anders.
ravon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1480
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 18:33

christianos schreefCOLON Ai.. ai... het gaat hier niet om bashen.. Ik heb veel meer vertrouwen in een bekend bedrijf dat dit informatie naar buiten brengen dan een paar meningen van users op internet.

Als een bedrijf dit zo openlijk op internet zet moet er toch echt wel wat aan de hand zijn lijkt me. Dit wordt immers niet uit de duim gezogen.
Laat me niet lachen, dat verhuurbaasje is lekker bezig met zijn bedrijfsdoelstellingen. Hij verdient niet genoeg aan Sigma en denkt dat hij zichzelf een plezier doet door daarover op internet van leer te trekken zonder iets aan te tonen, zogenaamd om "zakelijke" redenen.

Dit doet me denken aan het nieuws van gisteren over die aanval van de PVV in de persoon van Brinkman die beweerde dat ministers huizen op de Antillen hebben gekocht om met voorkennis te speculeren op waardestijging. Brinkman noemt geen namen maar beweert wel dat hij de waarheid spreekt en wordt vervolgens door de Kamer door de mangel gehaald.

Stoere beweringen doen is leuk maar dan wel graag met onderbouwing.
Zij hebben meer ervaringen met diverse merken objectieven dan wij met z'n allen bij elkaar. Zij zijn dus in de uitgelezen positie om te beoordelen of een bepaald merk objectief aan de verwachtingen voldoet.
Ja, en als ze daarover naar buiten treden zouden ze dat zorgvuldig moeten doen. Ik weet niet hoe jouw Engels is maar ik lees in die Sigma Saga een aaneenschakeling van niet onderbouwde meningen. Het kan best zo zijn dat hij harde gegevens heeft maar die moeten dan gepubliceerd worden.
Ik heb zelf ook slechte ervaringen met sigma, maar daarover straks meer.

Ik snap dat veel mensen zich nu aangevallen voelen, en hun eigen keuze voor Sigma willen verdedigen. Je hoeft het niet persoonlijk op je te nemen hoor, als je een tevreden Sigma gebruiker bent, gefeliciteerd!
Of ik wel of geen Sigma lenzen bezit is helemaal niet belangrijk. Ik kan mijn subjectieve ervaringen prima scheiden van mijn mening over dit soort dingen. Mijn punt is dat er ongefundeerd allerlei rotzooi wordt geschreven.
Maar je kan nu toch niet meer ontkennen dat er iets met Sigma aan de hand is, er zijn simpelweg teveel negeatieve berichten op het internet te vinden. De QC is kennelijk erg slecht bij Sigma, en volgens de bron is het ook veel slechter geworden.
Zojuist laat je nog doorschemeren dat je niet zoveel vertrouwen hebt in meningen van gebruikers. Althans, minder dan in meningen van verhuurbedrijven. Vervolgens ga je toch de fout in.

De kwaliteit van berichtgeving op internet is niet te controleren. De enige conclusie die je in dit geval kunt trekken is dat er veel negatieve berichten over Sigma bestaan. Waar rook is hoeft geen vuur te zijn.
De 17-70 is voor mij wel afgedaan, ik ken ook teveel ontevreden gebuikers! Er is 'iets' met deze lens waardoor deze langzaam steeds slechter gaat presteren. Een productiefout?
Weetikveel, misschien behoor jij tot de groep mensen die hun lenzen ruw behandelen waardoor ze langzaam kapot gaan.
Ik haal graag nog even mijn eigen voorbeeld erbij:
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... ht=#570628
Komt je dat bekend voor? Heb je ook hetzelfde probleem?
In dat draadje bleek het probleem een vies filter. De essentie van jouw probleem met de 17-70 kan netjes worden samengevat in de tekst: "..na een kleine klap tegen de deurpost...".

Nee, dat probleem heb ik niet. Ik heb wel deurposten maar ik ram mijn spullen daar niet tegenaan. :wink:
Laatst gewijzigd door 2 op ravon, in totaal 24 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

joboris schreefCOLONHet gebeurd alleen te vaak op een uitkotsende manier.
Dat is een door emoties ingegeven vorm van taalverruwing.
Soms moeilijk te vermijden als je moeizaam samengesprokkeld spaargeld de mist in ziet gaan. :wink:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
ravon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1480
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 18:33

christianos schreefCOLON....kennelijk zijn er meer dan gemiddeld veel mensen ontevreden over Sigma
Hoe jij tot zo'n conclusie door alleen naar berichten van klagers te luisteren begrijp ik niet.

Mensen die tevreden zijn klagen immers niet.
christianos
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 162
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2007 13:48
WoonplaatsCOLON Weesp

Laat me niet lachen, dat verhuurbaasje is lekker bezig met zijn bedrijfsdoelstellingen. Hij verdient niet genoeg aan Sigma en denkt dat hij zichzelf een plezier doet door daarover op internet van leer te trekken zonder iets aan te tonen, zogenaamd om "zakelijke" redenen.
Hoe kom je in hemelsnaam tot deze conclusie? Ik denk eerde dat dit bedrijf ons een dienst bewijst door keurig de foutieve percentages open en bloot op internet te posten..

Ik krijg nergens het gevoel dat dit puur voor zijn eigen gewin is. Hij blijft ook gewoon Sigma verhuren omdat hij zelf ook moet toegeven dat ze bepaalde lenzen in het segment hebben die andere merken niet hebben..
Dit doet me denken aan het nieuws van gisteren over die aanval van de PVV in de persoon van Brinkman die beweerde dat ministers huizen op de Antillen hebben gekocht om met voorkennis te speculeren op waardestijging. Brinkman noemt geen namen maar beweert wel dat hij de waarheid spreekt en wordt vervolgens door de Kamer door de mangel gehaald.
Eeeh? als je de link aanklikt zie je dat hij wel degelijk keiharde bewijzen en cijfers heeft, in tegenstelling tot Brinkman gisteren..
Ja, en als ze daarover naar buiten treden zouden ze dat zorgvuldig moeten doen. Ik weet niet hoe jouw Engels is maar ik lees in die Sigma Saga een aaneenschakeling van niet onderbouwde meningen. Het kan best zo zijn dat hij harde gegevens heeft maar die moeten dan gepubliceerd worden.
Nogmaals, ik weet niet hoe jou engels is, maar ik zie keiharde cijfers en percentages.

Of ik wel of geen Sigma lenzen bezit is helemaal niet belangrijk. Ik kan mijn subjectieve ervaringen prima scheiden van mijn mening over dit soort dingen. Mijn punt is dat er ongefundeerd allerlei rotzooi wordt geschreven.
Waar haal je toch vandaan dat er ongefundeerd iets wordt geroepen?Hoe gefundeerd wil je het hebben?
Zojuist laat je nog doorschemeren dat je niet zoveel vertrouwen hebt in meningen van gebruikers. Althans, minder dan in meningen van verhuurbedrijven. Vervolgens ga je toch de fout in.
Ik heb inderdaad op persoonlijk vlak ook slechte ervaringen met Sigma, vandaar dat dit verhaal me bekend voorkomt.
De kwaliteit van berichtgeving op internet is niet te controleren. De enige conclusie die je in dit geval kunt trekken is dat er veel negatieve berichten over Sigma bestaan. Waar rook is hoeft geen vuur te zijn.
Juist wel, waar rook is, is vuur.. Voor mij geld nogsteeds, als er bovenmatig veel negatieve berichten over bepaalde spullen zijn, is wel degelijk wat aan de hand. je moet alleen wel het kaf van het koren scheiden.

De negatieve berichtenstroom moet toch ergens vandaan komen? Je kan me niet wijsmaken dat er op internet één groot complot tegen Sigma aan de gang is.
Weetikveel, misschien behoor jij tot de groep mensen die hun lenzen ruw behandelen waardoor ze langzaam kapot gaan.
Nee dat weet je inderdaad niet, en dat is ook niet zo, me andere lenzen houden het wel gewoon keurig uit, waaronder ook de gevoelige lenzen.. zoals de 50mm 1.8, 28 2.8 en 85 1.8.

In dat draadje bleek het probleem een vies filter. De essentie van jouw probleem met de 17-70 kan netjes worden samengevat in de tekst: "..na een kleine klap tegen de deurpost...".

Nee, dat probleem heb ik niet. Ik heb wel deurposten maar ik ram mijn spullen daar niet tegenaan. :wink:
Dat bericht is enigzins achterhaald, ik ken inmiddels meerdere gebruikers met exact hetzelfde probleem met koud weer en langdurig gebruik. Het lijkt iets met koud weer, 70mm en groot diafragma te maken te hebben.

Ik krijg het gevoel dat je dit topic iets te persoonlijk opvat.. maar dat zijn just my 2 cents.

Overigens, ik denk overigens dat de 150mm macro een uitzondering is. Ik kom erg weinig slechte berichten tegen.. met andere woorden, ze kunnen het wel :lol:
Die lens wil ik we[color=red]L[/color]
Gebruikers-avatar
veldje63
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1761
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 19:59
WoonplaatsCOLON Kaag en Braassem
CONTACTCOLON

[kleine modbreak] zullen we proberen de toon van het geschrevene (wat toch al moeilijk op te pikken is) een beetje prettig te houden? Op mij komt dit even niet zo prettig over als ik het heen en weer verhaal lees. Dus gaarne even tot 10 tellen en nalezen voordat er op de OK knop geklikt wordt. Namens ons allen bedankt :D [/modbreak]
groetjes,
Rob
ravon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1480
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 18:33

christianos schreefCOLONHoe kom je in hemelsnaam tot deze conclusie? Ik denk eerde dat dit bedrijf ons een dienst bewijst door keurig de foutieve percentages open en bloot op internet te posten..
Het staat er gewoon: "For business reason I’m not willing to share the exact number of copies of each lens stocked, but the lowest number of copies of any lens listed is 9, and the average number of copies per lens is 26."

Percentages zeggen niets. Een lijstje van aantallen en een exacte analyse van de schadegevallen volstaat, ik reken de percentages zelf wel uit.
Ik krijg nergens het gevoel dat dit puur voor zijn eigen gewin is. Hij blijft ook gewoon Sigma verhuren omdat hij zelf ook moet toegeven dat ze bepaalde lenzen in het segment hebben die andere merken niet hebben..
Ik krijg nergens het gevoel dat het een filantroop is.
Eeeh? als je de link aanklikt zie je dat hij wel degelijk keiharde bewijzen en cijfers heeft, in tegenstelling tot Brinkman gisteren..
Hij geeft percentages, hij is niet specifiek over aantallen. Snap je het verschil tussen aantallen en percentages en snap je dat percentages niets zeggen?
Nogmaals, ik weet niet hoe jou engels is, maar ik zie keiharde cijfers en percentages.

Nou, wijs dan maar even aan waar de aantallen staan.
Waar haal je toch vandaan dat er ongefundeerd iets wordt geroepen?Hoe gefundeerd wil je het hebben?
Moet ik dat nóg een keer uitleggen?
Ik heb inderdaad op persoonlijk vlak ook slechte ervaringen met Sigma, vandaar dat dit verhaal me bekend voorkomt.
Jouw subjectieve waarneming is één waarneming in een grote populatie.
Juist wel, waar rook is, is vuur.. Voor mij geld nogsteeds, als er bovenmatig veel negatieve berichten over bepaalde spullen zijn, is wel degelijk wat aan de hand. je moet alleen wel het kaf van het koren scheiden.
Ik baseer mijn mening in het algemeen liever op feiten dan op meningen van belanghebbenden.
De negatieve berichtenstroom moet toch ergens vandaan komen? Je kan me niet wijsmaken dat er op internet één groot complot tegen Sigma aan de gang is.
Wat is de reden dat jij dit draadje bent gestart? Ik vermoed dat je in die Sigma Saga een manier zag om jouw persoonlijke frustraties met Sigme te generaliseren.
Weetikveel, misschien behoor jij tot de groep mensen die hun lenzen ruw behandelen waardoor ze langzaam kapot gaan.
Nee dat weet je inderdaad niet, en dat is ook niet zo, me andere lenzen houden het wel gewoon keurig uit, waaronder ook de gevoelige lenzen.. zoals de 50mm 1.8, 28 2.8 en 85 1.8.
[/quote]
Klapjes tegen een deurpost zijn niet goed voor lenzen. Probeer die deurpost maar eens uit het lood te slaan met die 85 mm en ga dan foto's maken.
Dat bericht is enigzins achterhaald, ..
Waarom gebruik je het dan om je verhaal kracht bij te zetten?
... ik ken inmiddels meerdere gebruikers met exact hetzelfde probleem met koud weer en langdurig gebruik. Het lijkt iets met koud weer, 70mm en groot diafragma te maken te hebben.
Ik heb er weinig vertrouwen in dat het lukt maar je zou eens een leuke draad over zo'n probleem kunnen opzetten waarin je op een objectieve manier naar dat probleem kijkt. Doe ik mee want dat vind ik interessant.
Ik krijg het gevoel dat je dit topic iets te persoonlijk opvat.. maar dat zijn just my 2 cents.
:lol: Wat je me kunt aanrekenen is dat ik reageer op mensen die ongefundeerde uitspraken doen. Of dat nou over mij, Sigma, Canon of iets anders gaat maakt mij niet zoveel uit.

Als jij tevreden was geweest over jouw Sigma 17-70 lens, had je dit draadje dan ook geopend?
christianos
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 162
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2007 13:48
WoonplaatsCOLON Weesp

Het staat er gewoon: "For business reason I’m not willing to share the exact number of copies of each lens stocked, but the lowest number of copies of any lens listed is 9, and the average number of copies per lens is 26."

Percentages zeggen niets. Een lijstje van aantallen en een exacte analyse van de schadegevallen volstaat, ik reken de percentages zelf wel uit.

Hij geeft percentages, hij is niet specifiek over aantallen. Snap je het verschil tussen aantallen en percentages en snap je dat percentages niets zeggen?
Dat ben ik niet met je eens, percentages zeggen wel degelijk wat.. als hij minimaal 9 exemplaren (dat zegt hij, minimaal 9 en gemiddeld 26) van elke lens in bezit heeft, en bijv. 20% daarvan heeft problemen, kan ik wel een aardige inschatting maken van de problemen.
Nou, wijs dan maar even aan waar de aantallen staan.
" but the lowest number of copies of any lens listed is 9, and the average number of copies per lens is 26."
"
Ik baseer mijn mening in het algemeen liever op feiten dan op meningen van belanghebbenden.
Ik vind dit feiten. Nogmaals, ik heb meer vertouwen in een bekend lens-verhuur bedrijf dan 10 slecht gemutste users op elk forum. Ook omdat je hier ervanuit kan gaan dat deze meneer verstand van zaken heeft, en niet iemand is die voor het eerst een lens heeft gezien.
Wat is de reden dat jij dit draadje bent gestart? Ik vermoed dat je in die Sigma Saga een manier zag om jouw persoonlijke frustraties met Sigme te generaliseren.
Sorry nee, dit is geen manier om een persoonlijke vete met Sigma uit te vechten. Het is gewoon een topic om iedereen die een Sigma lens wil kopen, even te informeren welke lenzen veel problemen geven..
Klapjes tegen een deurpost zijn niet goed voor lenzen. Probeer die deurpost maar eens uit het lood te slaan met die 85 mm en ga dan foto's maken.
Waarom zou ik dat doen? Ik werk professioneel met me spullen en dat betekent dat ik niet zachtzinnig met ze omga. Maar zoals ik later al aangaf, in principe was ik al achter het probleem. En ik kan het reproduceren op een andere lens :-)

Het nadeel is alleen dat ik niet zeker weet of ik die nog heb, maar ik wil met liefde voor je kijken.
Waarom gebruik je het dan om je verhaal kracht bij te zetten?
Waarom niet? Het probleem is immers niet opgelost..
Ik heb er weinig vertrouwen in dat het lukt maar je zou eens een leuke draad over zo'n probleem kunnen opzetten waarin je op een objectieve manier naar dat probleem kijkt. Doe ik mee want dat vind ik interessant.


Ik zal kijken of ik een cropcamera kan lenen om het probleem na te bootsen :-)
:lol: Wat je me kunt aanrekenen is dat ik reageer op mensen die ongefundeerde uitspraken doen. Of dat nou over mij, Sigma, Canon of iets anders gaat maakt mij niet zoveel uit.

Als jij tevreden was geweest over jouw Sigma 17-70 lens, had je dit draadje dan ook geopend?
Kort maar krachtig : ja, natuurlijk. Het is belangrijke informatie, en dankzij internet hebben we nu makkelijk inzicht in dit soort informatie 8) [/quote]
Die lens wil ik we[color=red]L[/color]
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

ravon schreefCOLONWat je me kunt aanrekenen is dat ik reageer op mensen die ongefundeerde uitspraken doen.
Elke uitspraak kan je af doen met "ongefundeerd". :wink:
Je vraagt naar cijfers die je zelf ook vinden op de gegeven link ("Carrying 1031 copies of 175 lenses").
Dat zal mogelijk niet voldoen aan jouw normen voor het verwerken van statistische gegevens.

Er zijn (pakweg) 6 forumleden in dit draadje die "anti"-Sigma zijn.
Van de 200 actieve leden.
Dat is 3%, dus waar maak je je druk om? :lol:

Er blijken bezitters te zijn van objectief X van merk Y die er ontevreden over zijn.
Of dat terecht is en gefundeerd is?
Maar feit is dat ze ontevreden zijn.
En dat uiten ze.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
yudb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2005 22:15
WoonplaatsCOLON Muiden, Nederland

Ik zal eens zoeken, ik heb nog wel een typisch voorbeeld van het probleem dat ik met de 17-70 heb ervaren, en anderen met mij.

Laten we elkaar nu niet zwart gaan zitten maken, en lopen afzeiken. Ik zal de foto posten, dan kun je zelf beoordelen of het acceptabel is...
Overigens is er met die lens nooit geprobeerd deurposten omver te helpen of wat dan ook voor andere rare acties.

Edit:

Zoals beloofd de foto...
Is een 100% cropje, EXIF staat erin... en ook weer vele op een rij, en geen uitzondering... Zeg het maar... ik vind t onacceptabel...


[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=119016[/img]
Flits....!
ravon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1480
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 18:33

christianos schreefCOLON Dat ben ik niet met je eens, percentages zeggen wel degelijk wat.. als hij minimaal 9 exemplaren (dat zegt hij, minimaal 9 en gemiddeld 26) van elke lens in bezit heeft, en bijv. 20% daarvan heeft problemen, kan ik wel een aardige inschatting maken van de problemen.
Daar begint het al. Met welke aantallen lenzen tussen 9 en 26 is het mogelijk om aan een foutpercentage van 20 procent te komen? Leuk puzzeltje voor op een verjaardag, niet als je mensen serieus wilt informeren.
Ik vind dit feiten. Nogmaals, ik heb meer vertouwen in een bekend lens-verhuur bedrijf dan 10 slecht gemutste users op elk forum. Ook omdat je hier ervanuit kan gaan dat deze meneer verstand van zaken heeft, en niet iemand is die voor het eerst een lens heeft gezien.
Ook van een verhuurbedrijf mag je onderbouwing verwachten. Percentages zijn feiten waar niemand iets aan heeft. Ik wil de ruwe data zien.

We komen op mijn vakgebied. Bij dit soort analyses is het belangrijk om te weten wat precies de problemen zijn met die lenzen en wat daarvan de oorzaak is. En dat presenteer je dan niet op een manier zoals de verhuurder nu laat zien. Hij heeft het over lenzen die direct bij binnenkomst slecht zijn maar ook over transportschades die optreden bij transport naar huurders.
Ik ken zijn bedoelingen niet en de manier waarop Die Sigma Saga is opgesteld vergroot niet mijn vertrouwen in die verhuurder.
Sorry nee, dit is geen manier om een persoonlijke vete met Sigma uit te vechten. Het is gewoon een topic om iedereen die een Sigma lens wil kopen, even te informeren welke lenzen veel problemen geven..
In dat geval maak je in mijn optiek een denkfout. Mensen die tevreden zijn klagen niet en mensen die op internet klagen doen dat graag luidkeels. Zo ook deze verhuurder.
Waarom zou ik dat doen? Ik werk professioneel met me spullen en dat betekent dat ik niet zachtzinnig met ze omga. Maar zoals ik later al aangaf, in principe was ik al achter het probleem. En ik kan het reproduceren op een andere lens :-)
Het nadeel is alleen dat ik niet zeker weet of ik die nog heb, maar ik wil met liefde voor je kijken.
Professioneel omgaan met spullen betekent niet dat je er ruw mee om moet gaan. Het is ook niet zo dat ruw omgaan met spullen betekent dat je professioneel bezig bent.
Waarom niet? Het probleem is immers niet opgelost..
Je schrijft toch zelf dat het achterhaald is?
Ik zal kijken of ik een cropcamera kan lenen om het probleem na te bootsen :-)
Voor je enthousiast aan het testen slaat, let svp op het woordje "objectief" :wink:
Het is belangrijke informatie, en dankzij internet hebben we nu makkelijk inzicht in dit soort informatie 8)
Die informatie deugt niet en internet is een vrijplaats voor extroverte incompetentie.

Laten we afspreken dat we het niet eens zijn, dan kunnen we verder :wink:
christianos
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 162
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2007 13:48
WoonplaatsCOLON Weesp

dat lijkt me een verstandig besluit ;-)

Ik heb inmiddels een cropcam + extra 17-70 geregeld voor vanavond. Hopelijk dus in de loop van de avond een apart topic over de 17-70 en de prestaties ervan :-)
Die lens wil ik we[color=red]L[/color]
Mike Philippens
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1137
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2006 21:04
WoonplaatsCOLON YGT360
CONTACTCOLON

jspr schreefCOLONSigma bashing of niet, als een verhuurbedrijf de klachten ziet toenemen en de omzet ziet afnemen dan ga je toch vragen stellen bij het merk wat die klachten en omzetdaling veroorzaakt :roll:
Of hoe de klanten met de spullen omgaan. Ik weet niet welke lenzen hij allemaal verhuurt, maar mijn Sigma's moet je behoorlijk mishandelen willen ze stuk gaan. Ik ben geen rauwdauwer, maar ik ga ook weer niet overdreven voorzichtig met mijn spullen om.
Ik praat overigens alleen over Sigma EX lenzen. Die zijn van metaal en naar mijn idee behoorlijk robuust. Ik heb er nu nog 2 (28-70 en 15-30), maar ik heb ook de 70-200 en een 100-300 gehad. De laatste heb ik geruild tegen de 70-200 en die heb ik uiteindelijk verkocht omdat ik een L met IS wilde hebben.

Er wordt veel Sigma gebashed, maar bedenk goed wie wat zegt voordat je er conclusies aan verbindt. Het kan best zijn dat een L bijvoorbeeld meer misbruik kan hebben voor ie kapot gaat, maar dat wil niet zeggen dat een Sigma inferieur is. Er zit nl een prijsverschil tussen de 2.

Ik hecht vrij weinig waarde aan het verhaal. En dat zeg ik niet omdat ik een Sigma fan ben, maar puur uit eigen ervaring.

Misschien een idee om hier een poll te houden. Wie heeft er wel eens een kapotte lens gehad? En dan wél onderscheid maken tussen Dead on Arrival (meteen stuk of binnen 2-3 maanden stuk) en de lenzen die daarna spontaan de geest gaven. Wie weet krijgen we dan een bruikbaarder inzicht. Leasemaatschappijen zullen nl ook een ander beeld geven van de reparatiekosten van bepaalde auto's dan dezelfde auto's van particuliere bezitters.
[size=75]A fool with a tool is still a fool, it just makes disaster faster[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar