Fotozaak in de buurt

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Selmak
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 552
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2008 13:03
WoonplaatsCOLON www.fotolijststudio.nl
CONTACTCOLON

Ik heb afgelopen zaterdag een 50 mm lensje gehaald en een batterijgrip voor m'n 450d.

Van origin waren de prijzen als volgt:

Lens: 120,-
Grip: 120,-

Ik zei, das behoorlijk aan de prijzige kant he! Op internet kan ik ze goedkoper krijgen...maar (ik weet ook wel dat een fysieke winkel met overheadkosten zit, personeel, etc, etc) maar kon het niet laten. Ik zei, nou die lens kan ik voor 90.- krijgen en die grip voor 100 (gewoon onderhandelen:)). Kwam hij met een verhaal op de proppen dat internetrommel allemaal aziatische import is. Ik zo, Canon is toch ook een aziatisch merk? Dat beaamde hij wel echter, als het in europa gemaakt is is het beter volgens hem en daarom zijn hun prijzen iets hoger. Ik zo, nou lever dan toch maar tegen dezeflde prijzen. Uiteindelijk toch voor de internetprijzen meegekregen. Er zit toch genoeg marge op dus hij zal sowieso wel meegaan in de prijs. Beter iets minder marge dan helemaal niets verkopen!

Ik zei hem dat ik ook wel interesse had in de 70-200 2.8 IS USM van Canon. Die kon ik dan voor 1499,- krijgen. Niet verkeerd dacht ik zo.
Website: http://www.fotografiesteve.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Blog: http://www.fotografiesteve.nl/blog/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

klinkklare onzin, je kunt hem by the way al voor 75,- krijgen bij Konijnenberg.
Wat wel is dat een fotozaak nooit op kan boxen tegen de internetaanbieders of tegen enorme zaken als Konijnenberg en Kamera-Express, de redenen heb je zelf al opgenoemd.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Wijo
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2008 15:30

Selmak schreefCOLONIk heb afgelopen zaterdag een 50 mm lensje gehaald en een batterijgrip voor m'n 450d.

Van origin waren de prijzen als volgt:

Lens: 120,-
Grip: 120,-

Ik zei, das behoorlijk aan de prijzige kant he! Op internet kan ik ze goedkoper krijgen...maar (ik weet ook wel dat een fysieke winkel met overheadkosten zit, personeel, etc, etc) maar kon het niet laten. Ik zei, nou die lens kan ik voor 90.- krijgen en die grip voor 100 (gewoon onderhandelen:)). Kwam hij met een verhaal op de proppen dat internetrommel allemaal aziatische import is.

Dat verhaal van mindere kwaliteit is volgens mij gewoon [censored]. Dat zou een reden zijn om daar niet te kopen. Als der verkoper gewoon zegt dat hij service geeft (wat dat dan ook inhoudt), of gewoon niet voor die prijs kan leveren is hij eerlijk, en kan je zelf een keuze maken.
yv87
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 02 Jul 2008 11:06

Waarom jij wel en ik niet :D ...

Ik wilde van de week een simpele diffuser halen voor mijn 430 EX.
Bij konijnenberg rond de 12.- en bij de fotowinkel 29.50!!!
Zei het tegen hem en de fotograaf in kwestie vertelde me dat dat niet kon omdat de inkoopprijs al hoger is?! Heb maar gezegd dat ik 'm niet wilde, ben mét verzendkosten bij Konijnenberg nog minder kwijt...
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

geen appels met peren vergelijken, je vergelijkt denk ik Tumax met Stoffen.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Ik heb mijnplastik fantiastik op een vakantie dag in venlo bij zo'n ordinaire fotowinkel gekocht gewoon een winkel en voor 85 euro met bon en met personeel waarvan ik de verkoper goed vond maar de vrouwelijke verkoopster meer dan lekker. Dus kosten??????

En Aziatische rommel? Wat een [censored] verhaal alsof idd K-E, broer Konijn, Cameraland, Camera.nu en dergelijke allemaal grijze import doen wat een looseer die foto winkelier.

En als hij in den Volvo C30 rijdt dan zal hij wel vertellen dat het een Nederlandse Volvo is want hij stamt van de 480..... Zucht

Maar die prijs voor de IS variant is wel prettig maar dat zal dan wel een grijze aziatische ebay import van hem zijn :)

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Ernst-Jan
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1014
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 17:05
WoonplaatsCOLON Nieuw-Weerdinge
CONTACTCOLON

Sommige zaken kunnen nog niet eens inkopen tegen de prijzen waarvoor Konijnenberg het verkoopt. Zei iemand wiens schoonouders een fotozaak hadden, toch ging ze zelf naar broer Konijn, omdat zei zoveel goedkoper waren...
60D | 400D | EX 430 II | 17-50 2.8 | 50 1.4 | 70-200 4.0L
yv87
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 02 Jul 2008 11:06

Closeshooter schreefCOLONgeen appels met peren vergelijken, je vergelijkt denk ik Tumax met Stoffen.
Bedoel je met de appels en peren de lens en de diffusor? Ging het mij totaal niet om, het ging mij erom wat zo'n winkelier er bovenop vraagt ivm een internetaanbieder... Als-ie al zo'n bedrag op een simpel goedkoop diffusertje doet, wat moet kan er dan bij de rest van de spullen niet af?

En nee, waren precies dezelfde! Heb het achteraf nog even nagezocht omdat dat prijsverschil eigenlijk niet kan/kon...
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Dat is niet waar het is niet dezelfde.

dat is idd een tumax of zoiets en een stofen en dat t2 verschillende zaken.

En Stofen kan je alleen goedkoper krijgen door het bij Ernesto Stofen zelf te kope op zijn eigen internet winkel en dan ben je minimaal 19 a 21 euro kwijt inclusief 7 dollar verzendkosten ene echte stofen kan je niet goedkoper krijgen.

En als je dat wel denkt dan heb je het mis. Overal worden stofen's voor 25 euro of meer aangeboden omdat dat de prijs is die je met marge en btw en invoerrechten moet betalen wil je er iets aan over houden.

Die 19 euro is zonder invoer omdat dat met de post zo ff overkomt en omdat de douane daar geen tijd voor heeft.

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
Selmak
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 552
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2008 13:03
WoonplaatsCOLON www.fotolijststudio.nl
CONTACTCOLON

Maarja, het komt er in ieder geval op neer dat die fotozaak bij mij in de buurt wel is meegegaan met mijn voorstel en dus openstaat om te zakken in prijs. Ik kan het wel via internet bestellen maar met mijn verzendkosten zit ik dan nog rond hetzelfde bedrag.

En als er uiteindelijk wat mis is qua garantie oid, dan ben ik wel met de goederen binnen 5 minuten terug bij de zaak. Dat vind ik toch ook wel iets waard.

Alleen dat verhaal over aziatische import vond ik inderdaad een beetje nonsens. Als verkoper moet je nooit onwijs afgeven op con-collega's om je eigen producten op te halen vind ik.
Website: http://www.fotografiesteve.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Blog: http://www.fotografiesteve.nl/blog/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Dat klopt maar in joouw geval zou ik even oversteken naar Capelle a/d IJssel. Daar zit K-E, die is en goedkoop en in de buurt.

Kamera-Express, Foto Konijnenberg, Camaraland, CameraNU zijn ketens die verspreid over het land zitten en veel meer op voorraad hebben en vrijwel alles hebben. Zij zijn dus winkel en internet winkel.

Ik zou als ik in de buurt van een van deze winkels zou wonen niet naar mijn lokale fotoboer gaan want we spreken in dit geval over een paar kilometer.

Ik zelf woon in het midden van het land maar werk vrijwel naast K-E maar ik ben ook een keer in Urk, Alkmaar en in Den Ham geweest.

En als je dan weet wat je wilt hebben is dat dus een betrouwbare zaak. Echter als je iets wilt uit proberen dan is de winkel in de buurt idd aan te raden.

Echter als je camera kapot gaat en het is een Canon dan maakt het geen moer uit. Iedere winkel stuurt het op naar Etbass en je bent dus overal net zo ver van huis als het om garantie of om reparaties gaat.

En dat jouw foto zaak mee gaat is alleen maar mee genomen. Ik zelf weet dat als je iets nodig hebt en je bij een lokale zaak komt en ze hebben het niet je je zelf vaak met een alternatief laat weg sturen. A. Omdat je graag iets wilt en B. Omdat de winkel ook omzet wil. Als je naar een grote jongen/internet winkel gaat dan krijg je datgene wat je wilt of het echte alternatief en niet iets wat ongeveer is wat je zocht. Want ongeveer dat vind je massaal bij Marktplaats.

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
yv87
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 02 Jul 2008 11:06

jvanarkel schreefCOLONDat is niet waar het is niet dezelfde.

dat is idd een tumax of zoiets en een stofen en dat t2 verschillende zaken.

En Stofen kan je alleen goedkoper krijgen door het bij Ernesto Stofen zelf te kope op zijn eigen internet winkel en dan ben je minimaal 19 a 21 euro kwijt inclusief 7 dollar verzendkosten ene echte stofen kan je niet goedkoper krijgen.

En als je dat wel denkt dan heb je het mis. Overal worden stofen's voor 25 euro of meer aangeboden omdat dat de prijs is die je met marge en btw en invoerrechten moet betalen wil je er iets aan over houden.

Die 19 euro is zonder invoer omdat dat met de post zo ff overkomt en omdat de douane daar geen tijd voor heeft.

Jeroen
Klopt, je hebt gelijk... Was idd 19,- (staat nu bij Konijnenberg voor 21.-).
Wat is precies het verschil tussen deze twee? Materiaalkeuze?
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Ik ben geen chemicus maar wat mij opvalt als je ze naast elkaar houdt dat de Stofen steviger is en van een minder doorzichtige plastik soort is die naar mijn mening ook meer licht door het plastik geleid dan door de meer doorzichtichge voorkant. Of het zo is of niet dat kan je waarschijnlijk alleen meten in een lab. Maar ik geloof dat de Tumax a. een meer namaak van het origineel is en in testen meer flitskracht dempt ipv verspreid en dat de stofen idd het licht als het ware door het gehele plastik heen pompt. Op sommige foto's zie een stofen volledig opgelicht en een look a like alleen in het hart.

Maar Stofen is ook niet voor niets begonnen en heeft meer dingen en gary Fong is ook zo iemand maar de markt vind deze oplossingen te duur en dus zijn er ook mensen die het verschil niet zien en dus tevreden zijn met een look a like.

Maar een aantal test foto's kan alleen het verschil tonen. En dan is de vraag nog of bijvoorbeeld een Stofen beter is tot 5 meter en een tumax verder enz enz.
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar