[Verzameltopic] Voetbal Seizoen 2008/2009

Alle sportfoto's die je nergens anders kwijt kunt...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Zo, nieuwe ronde, nieuwe kansen.

De eerste voorbereidingswedstrijden zijn weer begonnen en dat is toch wel een reden om een nieuw verzameltopic voor volkssport #1 te maken.

Bij ons in 'het dorp' werd ter gelegenheid van het 750 jarig bestaan van Waspik een benefietwedstrijd voor Villa pardoes georganiseerd.
De twee voetbalverenigingen uit Waspik zouden een gelegenheidselftal vormen en spelen tegen RKC Waalwijk.

Eigenlijk was dat vorig jaar, maar toen werd de wedstrijd afgelast ivm degradatie van RKC Waalwijk. De watjes (Sorry, maar vond het geen goede reden om dan zoeits af te lasten)

Maar dit jaar werd dat dus weer goed gemaakt.

De wedstrijd werd gehouden bij 1 van de Waspikse verenigingen. En wel bij White Boys. Da's een 5e klasser met 180 leden. Kortom, geen verlichting (Da's pas donker als je op 1/800 wil werken), geen tribune, eigenlijk maar ietsjes minder faciliteiten als de minder bedeelde BVO :lol:

Drie foto's uit de wedstrijd

We begonnen droog
Afbeelding

Langzaam aan kwam er regen
Afbeelding

En soms kwam het met bakken uit de lucht.
Afbeelding
Op deze foto de meest gepasseerde man van de wedstrijd; De keeper van 'De Waspik All Stars'.
Het werd 13-0
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
marcedwin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 736
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2008 20:58
WoonplaatsCOLON Zeist

Schiet jij dit met een 100-400?
Tsja, wat moet hier nu weer voor zinnigs voor zo'n oude knar.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Onder andere.
En met een 200mm prime al dan niet icm een convertor
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
erikgae
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 155
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2005 09:16
WoonplaatsCOLON Brummen

Ook hier rondom Deventer is de voorbereiding weer begonnen. Gisteravond een oefenduel in en tegen SV Twello. Ook hier werkte het weer niet altijd even goed mee..

1. [img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=110649[/img]

2. [img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=110650[/img]
Laatst gewijzigd door 1 op erikgae, in totaal 11 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
marcedwin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 736
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2008 20:58
WoonplaatsCOLON Zeist

dejong1racing schreefCOLONOnder andere.
En met een 200mm prime al dan niet icm een convertor
Ah, dan gok ik erop dat die eerste met prime en convertor is gemaakt.

Waarom ik dat vroeg is omdat ik o.a. 2 shoots heb volgende week (o.a. golf) en het nogal slecht weer wordt. Dus minder licht. En aangezien ik geen lichtsterk telemateriaal heb vroeg ik me af of ik dat met die 100-400 wel ga redden. Neem wel een monopodje mee. Maar ja, moet eigenlijk wel liefst boven de 1/800 zitten. Met golf is de moeilijkheid dat het deels in het bos zich afspeelt, dus nog donkerder. Maar wat open plekjes opzeoken daar :?

Heb zelfs zitten overwegen om een 300mm f2.8 voor 2 dagen te huren, maar vinds eigen lijk dat ik het met mijn eigen spullen moet doen en weet niet of ik gelijk met zo'n nieuw ding overweg kan.

Ik realiseer me ook dat die foto's van jouw met een 1D zijn gemaakt, dus daar zit ook nog iets verschil in. Ach misschien gaat de zon toch wel schijnen en valt het mee.
Tsja, wat moet hier nu weer voor zinnigs voor zo'n oude knar.
jkraal
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2008 13:24
CONTACTCOLON

@dejongracing. Hoe heb jij de kleuren van foto1, met name het Blauw/Geel zo strak gekregen. Bewerk je de foto's na, en zo ja hoe?
Canon 40D + 30D / Canon 70-200 F4L / SIGMA 24 - 70 F2.8 / Tokina 12 - 24 F4
Gebruikers-avatar
Emielepiel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1522
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2007 10:19
WoonplaatsCOLON Knoal
CONTACTCOLON

jkraal schreefCOLON@dejongracing. Hoe heb jij de kleuren van foto1, met name het Blauw/Geel zo strak gekregen. Bewerk je de foto's na, en zo ja hoe?
Dat ligt aan het shirt van RKC, die zijn zo! :lol: :lol: :lol: :lol:
[size=75]Ik ben liever eerlijk en zeg de waarheid dan dat ik niet de waarheid spreek en lieg.......[/size]

[url=http://www.frozenimage.nl]FrozenImage[/url]
Gebruikers-avatar
Emielepiel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1522
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2007 10:19
WoonplaatsCOLON Knoal
CONTACTCOLON

Afgelopen dinsdag was de jaarlijkse perspresentatie van BV Veendam. Hier werd o.a de elftalfoto voor het komende jaar gemaakt.
Helaas ben ik genoodzaakt om er een watermerkje in te zetten :(
Het moet niet zo zijn dat ze hier er zo vanaf geplukt worden
Op naar een leuk seizoen!

@allen: succes met jullie club of de club waarvoor je fotografeerd.

Emiel

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=110746[/img]
[size=75]Ik ben liever eerlijk en zeg de waarheid dan dat ik niet de waarheid spreek en lieg.......[/size]

[url=http://www.frozenimage.nl]FrozenImage[/url]
Michaeldw

Er wordt in juli een nieuw voetbaltopic geopend: heerlijk buiten met dat mooie weer 8) ...wat? Alleen maar regenfoto's? Nederland...geweldig :)

Dejong1racing:
Ik moet zeggen dat de regen wel een toevoegend element is in de foto. Strakke foto's hoor Jeroen. Heb niet zoveel verstand van voetbal, maar toevallig geen kopduel of een mooi schot op doel kunnen vastleggen?

Erikgae:
Jammer van de arm van de speler op de eerste foto. Het lijkt net alsof deze er niet meer is.

Foto 2: ik twijfel een beetje over de scherpte. Maar dat kan ook komen door de regen, of door een lagere internetresolutie. De 'inhoud' van de foto vind ik niet echt interessant en zegt niet veel over de wedstrijd: iemand neemt een vrije trap?...

Emielepiel:
Strakke foto
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

@Erik,

Lekker indringend plaatje die eerste. Het lijkt of ze zo de camera in komen lopen.
Tweede vind ik iets minder, maar ook daar was het weer dus ***

@Emiel
Ben zojuist bij de teampressentatie van RKC geweest. Heb helaas embargo tot 1 augustus, dus ik laat niks zien (anders gooi ik mijn eigen ruiten in :lol: )
Ik zie je dit seizoen ongetwijffeld nog wel 1 of 2 keer

@Michael, nee geen mooie schoten op goal. Zat eigenlijk daarvoor aan de verkeerde kant van de goal en het spel was ook veel te compact om een leuke stek daarvoor uit te zoeken (teveel spelers op elkaar en dus altijd wel iemand ervoor)
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Silvester
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 24 Jul 2007 14:01

Vandaag de eerste training van ajax geweest

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

graag jullie commetaar
[color=red]Niet geschoten is altijd mis![/color]
Silvester
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 24 Jul 2007 14:01

helemaal niemand... :cry:
[color=red]Niet geschoten is altijd mis![/color]
NieuwZuid
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 350
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2006 07:48
WoonplaatsCOLON thuis

Beetje donker (was toch erg zonnig), horizon wat meer recht zetten en jammer dat je niet in de gezichten kijkt (als 4 en 5).
Al doende leert men.
Gebruikers-avatar
Emielepiel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1522
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2007 10:19
WoonplaatsCOLON Knoal
CONTACTCOLON

Silvester schreefCOLONhelemaal niemand... :cry:
Ik ga mee met NieuwZuid, foto's ogen erg donker en de horizon van foto 3 staat wel erg scheef. Dat van de gezichten vind ik wel meevallen hoor.
Over het algemeen vind ik het geen spannende platen. Er zit weinig actie in. Misschien is het daarom wel een training :o Of omdat het Ajaks is :wink:
[size=75]Ik ben liever eerlijk en zeg de waarheid dan dat ik niet de waarheid spreek en lieg.......[/size]

[url=http://www.frozenimage.nl]FrozenImage[/url]
johannes
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 234
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2005 17:53
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

@ Emiel, zijn ze vroeg bij met die elftalfoto, bij AZ wordt de officiële elftalfoto pas op 1 september gemaakt, wel hebben ze al een elftalfoto gemaakt voor de VI seizoensgids (in de uitshirts, omdat de thuisshirts nog niet binnen zijn.)

Foto ziet er goed uit, heb je er veel gemaakt?

@ Silvester
Op 3 je horizon rechtzetten, en bij de andere foto's, door je knieën als je foto's maakt, komt toch beter op mij over dan.
3 camera's, 3 lenzen, 12 gb geheugenkaarten, 1 flitser, 2 tassen, 3 statieven, 1 afstandsbediening.
Gebruikers-avatar
Perry74
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 294
GeregistreerdCOLON 17 Nov 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Wanroij
CONTACTCOLON

Silvester schreefCOLONhelemaal niemand... :cry:
Snap ik ajakkes haha
Canon 50D / 400D+kit lens 18-55 / Canon 50mm f1.8 II / Canon 70-200 f4L IS / Sigma 24-70 F2.8 EX DG Macro / Canon speedlite 380EX / Canon Ixus60 / Hama Defender 180 / Lowepro slingshot 200 AW / Velbon sherpha 600

www.perryvdleuvert.com
Gebruikers-avatar
Emielepiel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1522
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2007 10:19
WoonplaatsCOLON Knoal
CONTACTCOLON

johannes schreefCOLON@ Emiel, zijn ze vroeg bij met die elftalfoto, bij AZ wordt de officiële elftalfoto pas op 1 september gemaakt, wel hebben ze al een elftalfoto gemaakt voor de VI seizoensgids (in de uitshirts, omdat de thuisshirts nog niet binnen zijn.)

Foto ziet er goed uit, heb je er veel gemaakt?
van de opstelling heb ik een stuk of 15 gemaakt. Iedereen moet zijn koppie goed hebben staan. Ogen open, naar de camera kijken, handen op de knieen of achter de rug, borst vooruit etc. Deze vond ik het meeste geslaagd. Ook hebben we foto's gemaakt van de spelers individueel. Dat zijn geen spectaculaire foto's geworden vandaar dat ik ze niet heb geplaatst. Eigenlijk 3 stuks per speler. 1 portret (alleen hoofd), 1 met de bal aan de voet en 1 in actie.
Ik kan me voorstellen dat het pas op 1 september is, 31 augustus sluit de transfer markt :wink:
[size=75]Ik ben liever eerlijk en zeg de waarheid dan dat ik niet de waarheid spreek en lieg.......[/size]

[url=http://www.frozenimage.nl]FrozenImage[/url]
Gebruikers-avatar
Emielepiel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1522
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2007 10:19
WoonplaatsCOLON Knoal
CONTACTCOLON

Vanavond aanwezig geweest bij SC Heerenveen - BV Veendam.

Hierbij het resultaat. Het viel mij tegen met het fotograferen tijdens de wedstijd waarbij de helft van het veld in de schaduw en de andere helft in de zon ligt. In de zon schoten de sluitertijden naar 1/4000 bij 2.8 en iso 200, en in de schaduw was het met iso 200 en 2.8 een sluitertijd van 1/500 :?
Heeft iemand hier tips voor, hoe hiermee om te gaan?

Een paar foto's van vanavond wil ik met jullie delen.

1#
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=111172[/img]

2#
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=111173[/img]

3#
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=111174[/img]

4#
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=111175[/img]
[size=75]Ik ben liever eerlijk en zeg de waarheid dan dat ik niet de waarheid spreek en lieg.......[/size]

[url=http://www.frozenimage.nl]FrozenImage[/url]
johannes
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 234
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2005 17:53
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

Foto's zien er netjes uit Emiel, zeker kijkend naar de omstandigheden. Wat ik doe bij dit soort lichtomstandigheden, als ik de vrijheid heb om zelf te bepalen waar ik ga zitten wat meestal op een amateur veld zo is, dan probeer ik of naar het licht of de donkere kant te schieten. Als je steeds van licht naar donker heen en weer gaat is het erg lastig foto's maken. Kan me nog wel een wedstrijd herinneren afgelopen seizoen. NEC - AZ, om half drie toen de wedstrijd begon lag de zon/schaduw grens precies van doel tot doel. Vooral platen in de schaduw geschoten toen.
3 camera's, 3 lenzen, 12 gb geheugenkaarten, 1 flitser, 2 tassen, 3 statieven, 1 afstandsbediening.
Gebruikers-avatar
Emielepiel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1522
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2007 10:19
WoonplaatsCOLON Knoal
CONTACTCOLON

johannes schreefCOLONWat ik doe bij dit soort lichtomstandigheden, als ik de vrijheid heb om zelf te bepalen waar ik ga zitten wat meestal op een amateur veld zo is, dan probeer ik of naar het licht of de donkere kant te schieten. Als je steeds van licht naar donker heen en weer gaat is het erg lastig foto's maken.
Het verveldende was dat het veld in de lengterichting opgedeeld was is donker en licht. Zeg maar, als ik naast het doel zat, had ik rechts donkere plekken en links lichte plekken. Wat jij schrijft, had ik ook in mijn gedachten, qua positionering, maar goed, die vlieger ging niet op.
Ik heb nu de hele tijd met de vinger bij het wieltje gezeten. Als ik weer in een lichte plek schoot, hup sluitertijd of diafragma aanpassen. Ik zorgde er voor dat als ik op het donkerste plekje schoot, ik de minimale instellingen had. Het blijft proberen in zo'n situatie.
[size=75]Ik ben liever eerlijk en zeg de waarheid dan dat ik niet de waarheid spreek en lieg.......[/size]

[url=http://www.frozenimage.nl]FrozenImage[/url]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar