Welke tas????

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Aad1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1810
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2006 11:43
WoonplaatsCOLON Hillegom
CONTACTCOLON

Ik wil een nieuwe tas ( schouder of rug ) aanschaffen, en er is zoveel keuze dat het niet mee valt om te kiezen.
Ik heb al gekeken via de zoekfunktie en daar kwam de Lowepro Slingshot 300 AW goed uit.
Een richtlijn van mijn budget is rond de € 150.
Er moet best wel veel in kunnen, zie daarvoor mijn onderschrift.

Ik hoop dat jullie mij nog wat tips en ervaringen kunnen geven. :wink:

Alvast bedankt.

Gr Aad.
dewa
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2008 18:08
WoonplaatsCOLON Blesdijke

Hoi Aad,
Wanneer je de 70-200 en de 2x extender op de camera hebt gemonteerd past het niet meer in de slingshot 300. Daarom ben ik naar de Trekker AW uitgeweken. Helaas....... Wanneer je alleen de 70-200 erop hebt en op wilt bergen dan is de slingshot 300 een prima tas!
My photography, my passion
--------------------------------------------------------------------------------------------------
7d, 400d, EF-S 10-22, EF 24-70, EF 70-200 f2.8 IS, extender 2x, Sigma 50mm 1.4, Tamton €18-270, 580EXII, 430EXII
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ikzelf vond een schoudertas vreselijk onhandig en ik ben blij dat ik nu een rugtas heb.
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Take it from me, De Lowepro Computrekker AW en laat die slingshot zitten. Daar krijg je schouder RSI van na een dag met te veel erin lopen.

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
Ton Canon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:20
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Hoi Aad, ik zie dat ik bijna dezelfde set heb als jij. Alleen ipv de 50mm heb ik de 100mm en ik heb er nog de 10-22 bij en grip. En om dat alles fatsoenlijk in kwijt te kunnen, moest ik naar de Stealth Reporter D400 AW. Het is thuis gewoon mijn "altijd opgeborgen" tas waar alles in zit en ik neem hem mee als ik denk veel nodig te hebben. Zit ook een gewoon handvat aan en dat is wel nodig ook want je sjouwt je als schoudertas een breuk als alles erin zit.

Voor het gezellige kleine werk met alleen de 40D en de 24-105 als walk-around heb ik een Crumpler Pretty Boy XXXL. Past nog een boterham en flesje drinken bij.

En uiteraard ook niks mis met de computrekker. Had er eentje, maar te klein toen ik de 70-200 aanschafte. Ga dus vooral "passen" want een tas koop je makkelijk te klein.
dewa
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2008 18:08
WoonplaatsCOLON Blesdijke

Wil nog wel even toevoegen dat het wel uitmaakt hoe je de tas wilt gebruiken. Ik draaide de slingshot altijd op mijn buik, pakte de camera, maakte de foto en bergde de camera weer op. Een rugtas moet je altijd afdoen en moet je in de gaten houden. De Slingshot daarentegen hangt voor je en je kunt lopen waar je wilt.......
My photography, my passion
--------------------------------------------------------------------------------------------------
7d, 400d, EF-S 10-22, EF 24-70, EF 70-200 f2.8 IS, extender 2x, Sigma 50mm 1.4, Tamton €18-270, 580EXII, 430EXII
Gebruikers-avatar
Piet van Vroonhoven
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2007 17:05
WoonplaatsCOLON Druten

Daarom wil ik een schoudertas, dan kun je overal snel bij.
Ik heb ook een rugtas waar alles in past, maar het afdoen om bij je spullen te kunnen is voor mij een groot bezwaar.
Je kunt je afvragen of je altijd alles wilt meenemen. Als je voor je op pad gaat kijkt wat je nodig denkt te hebben, kun je met minder ruimte,(en veel minder gewicht) toe..
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Wanneer je de heupband van de slingshot 300 goed afstelt heb je geen belasting op je schouders, ik gebruik hem ook weleens en wat jij hebt kun je er zeker in kwijt, op voorwaarde dat je de extender niet tussen je body en objectief in steekt.

Veelal ga ik echter met een rugzak op pad, de lowepro phototrekker. Die zal voor jou nu te groot zijn, en te duur, maar een rugzak vind ik eigenlijk het fijnste wanneer ik veel mee wil nemen.

Momenteel is die phototrekker zelfs te klein voor alles mee te nemen, maar ik selecteer voortaan thuis en ga zeker geen grotere rugzak aanschaffen.
Gebruikers-avatar
sdirkx
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 624
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2007 13:25
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Als je er behoorlijk wat in wil doen, inderdaad zeker een normale rugzak kopen... anders krijg je echt last.
Aanrader: Fastpack (semi-slingshot-principe)
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... t=fastpack
[size=75]Canon 30D | 40D | 17-55 f/2.8 IS USM | 70-200 f/4 L IS USM + extender 1.4x | 430 EX | Nikon SB-26 (x4) + SB-25 | Lowepro Fastpack 350... | thuisstudio etc... [/size]
Gebruikers-avatar
knoet
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1148
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2007 20:25
CONTACTCOLON

Hoi Aad,

ik ben zelf, met ongeveer een vergelijkbare hoeveelheid, aan het kijken naar de Tenba p675. Betaalbaar en wat mij betreft de max. maat schoudertas.
(Anders krijg je echt van die weekendtassen. Leuk om spullen te verplaatsen, maar niet om een dag mee rond te lopen...)

iemand ervaringen met Tenba?
[size=84]onderschrift[/size]
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Nogmaals TS vraagt iets om alles in te doen. En dan is een rugtas toch beter. Die kanje over 1 schouder dragen, over beide schouders en hij heeft ruimte. Als die te klein is dan neem je een Computrekker Plus AW. Letop dit geldt als je maar 1 tas wilt!

Maar beter zou zijn om meerdere tassen te nemen. Iets wat ik al in meerdere topics gemeld heb. Er bestaat niet zoiets als een slinghot 100 vervanging naar het ultieme.

Ik zelf heb een heleboel Lowepro tassen gehad en weer weg gedaan.

Maar ik heb de Computrekker om alles in mee tenemen, daarnaast een Stealthreporter D200 en een D300. De D200 gaat als schouder tas mee met 1 body en een paar lenzen en een flitser. De D300 daar gaan 2 bodies in met grip en 2 gemonteerde lenzen (70-200+24-70) en een 17-40 en meerdere filters en 1 flitser.

Daarnaast heb ik nog een lightharness met een toploader en diverse lenscases. En ook nog een Oriontrekker voor dag tripjes.

Het ligt er maar aan wat je wanneer nodig hebt. Ik zelf denk dat een gemiddele EOSD lid met een Computrekker en een Slinghot 200 een zeer goede combinatie heeft en zodoende alles mee kan nemen of een keer voor wat minder kan kiezen.

Ik zelf heb gisteren een B+W koffer met draag riem nog gekocht. Hierop kan ik staan als te klein ben voor de hekken van vliegvelden, kan ik droog zitten op natte sport velden en kan mijn spul het vliegtuig in welke ik niet in mijn handbagage meeneem.

Ergo je hoeft niet aan te geven wat je wilt etc. Je moet in ieder geval even passen, je MOET groter kopen dan je denkt, en je moet NIET zoeken naar de ultieme oplossing.

Een combinatie van een 3 tal tassen is duur maar wel de enige flexibele oplossing.

En een tipje voor een schouder tas, koop die niet te groot. De kans dat je dan alles mee gaat nemen ipv na te denken wat je wilt fotograferen is zeer aanwezig. :)

Jeroen EOSD's tassenkeizer :twisted: 8)
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Tenba is goed als ook de volgende

*Crumpler
*Kata
*Billingham
*Domke
*Lowepro
*Tamrac
*National Geographic
*Naneu Pro (erg recent merk maar zeer goed en mooi spul!)
Vanguard
Samsonite
en nog een paar :)

Crumpler is licht en komt uit de fiets koerier wereld, super sterk en lijkt niet op foto tassen, heeft vaak een uitneembaar binnenwerk waardoor je de tas ook als gewone schouder of rugzak kan gebruiken en heeft vrolijke kleuren. Dit merk spreek ook meer de jongere of minder tradiotionele fotograaf aan.

Kata komt uit de film en video wereld. Ik zlef vind het lelijk maar dat is persoonlijk :) het is zeer sterk en zeer sterk gepanserd en slijtvast. Een zeer betrouwbaar een technisch merk. Zij leveren zelfs kevlar helmen en scherfvesten. Echt journalisten spul zeg maar.

Billingham en Domke zijn beide zeer traditionele foto tas merken ontwikkeld door fotografen en zeer robuust en zeer traditioneel en zeer water dicht. Echt journalisten of bruilofts fotografen spul.

National Geographic, heeft een hoog Safari gehalte. Het is in mijn ogen super mooi en lijkt een beetje op militair spul uit de 70s, maar ongelovelijk duur en vaak te klein, en zeer weinig modellen, waar door je te snel te klein of een te grote veel te dure tas hebt. Maar ze zijn fraai.

Lowepro komt uit de outdoor wereld en heeft zich als Lowealpine helemaal ontwikkeld als foto tassen expert in Lowepro. Bijna alle modellen zijn ontwikkeld voor een door professionals. Lowepro heeft een amateur lijn en een pro lijn die nog al eens door elkaar gekocht en verkocht worden. Op zich niets mis mee maar soms wil je een NOVA ergens aan een onderdeel hangen en dan blijkt het S&F spul uit de professionele serie te komen en dus past het niet.:)

Tamrac, mooi spul met veel handige features. Echter op een of andere manier lijkt het altijd af te leggen tegen Lowepro of Crumpler.

Tenba, Calumet, Vanguard en Samsonite zijn niet slecht maar toch de marginale merken die ieder iets hebben. Of goedkoop(alternatief voor) (Calumet) of een wens om een andere markt in te gaan (samsonite) of een eigenhuismerk.

Eigenlijk zijn er geen slechte merken, maar bepaalde merken zijn wat meer professioneel bezig met fotografie en sommige merken zijn wat meer op de amateur gericht. Maar de merken met een * zijn wel de top merken en dan moet je gewoon even kijken wat je het meest aanspreekt qua uiterlijk, want dat zie je terug in de gehele lijn van een dergelijke leverancier.

Jeroen

ik zelf blijf in ieder geval trouw aan een merk, niet vanwege dat merk maar vanwege de uitwisselbaarheid van accessoires.
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
fversteegen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 536
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2006 19:03
WoonplaatsCOLON Leiden

Ik zou voor een Slingshot 200AW gaan. Daar kan (weliswaar met een beetje proppen) alles in. De tas is ook nog enigszins handzaam, de 300AW is dat écht niet meer.

Zelf heb ik ook de fastpack 350 welke GROOT is! Plaats voor al je spullen + laptop + leesvoor + winterjas. Het pakken van je camera volgens het "slingshotprincipe" is overigens niet echt mogelijk bij de Fastpack range! Let daar op!
[i]The camera can photograph thought.[/i] Dirk Bogarde - [color=EFEFEF][url=http://www.encreative.nl]&Creative[/url][/color]
Gebruikers-avatar
Aad1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1810
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2006 11:43
WoonplaatsCOLON Hillegom
CONTACTCOLON

Iedereen bedankt voor de ervaringen en vele tips.

Mijn keuze is gevallen op de Computrekker Plus AW
Het was best moeilijk om te kiezen tussen de Slingshot 200AW en de 300 AW, maar uiteindelijk wordt het toch de Computrekker Plus AW.

En Jeroen ( Jeroen EOSD’s tassenkeizer ben je zeker :wink: ) ik heb ook idd een aantal kleine tassen.
Ik heb ook een rugtas van eigen merk van Konijnenberg maar vind daar de schotjes wat slap van. :?

Ik ga regelmatig naar Schiphol ( mis nog steeds de Kaagbaan ) en natuurlijk waar ik regelmatig te vinden ben is de Amsterdamsewaterleidingduinen, woon er tenslotte 5 minuten vandaan.
En wil daarom eens een goede en grotere tas om eens alles mee te nemen zo nu en dan.

Nogmaals iedereen bedankt, en wat moesten wij toch zonder het Eos :D Forum.

Gr Aad.
Gebruikers-avatar
jspr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1149
GeregistreerdCOLON 27 Apr 2007 22:13
WoonplaatsCOLON Barcelona
CONTACTCOLON

Omdat Aad zijn missie geslaagd is maak ik even gebruik van dit topic :lol:

Ik zou eventueel graag een slingshot willen hebben voor mijn foto spullen, maar dat trekt mijn rug niet na een uurtje of 2 lopen/fietsen, dus dat heb ik maar uit mijn hoofd gezet omdat mijn rug belangrijker is.

Nu neem ik een standaard JanSport rugtas mee met daarin een kleine foto tas waarin de foto spullen gaan. Het statief neem ik mee in de speciale tas die er bij werd geleverd.
Het gaat nu wel, maar een speciale tas is toch praktischer. Kortom een rugtas dus.

Wat heb ik:
400D met grip
Tamron 17-50
Canon 10-22
Canon 50mm
Filters
Kleine accessoires (remote, grijskaart etc..)
Klein statief (Manfrotto 718b)

Wat wil ik:
Een rugtas waar mijn foto spullen goed in passen met een groot draagcomfort én waar het statief aan vast gemaakt kan worden zodat ik alles bij elkaar heb.

Gear in de planinng:
Cokin filter set
40D (of tegen die tijd het huidige xxD model)
Canon 70-200
Beter groter/zwaarder Manfrotto statief

Wie O Wie heeft een idee?
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Lowepro Computrekker AW

of zijn opvolger de Vertex200

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
jspr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1149
GeregistreerdCOLON 27 Apr 2007 22:13
WoonplaatsCOLON Barcelona
CONTACTCOLON

Het is uiteindelijk de Lowepro MiniTrekker AW geworden.

Groot genoeg voor mijn huidige spullen en ruimte genoeg voor de geplande updates. Ook het statief kan aan de tas gemonteerd worden :)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar