Nadine@Nadine@piar-fotografie

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
piar-fotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 533
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2007 16:54
WoonplaatsCOLON Bleiswijk
CONTACTCOLON

Gisteren een sessie met Nadine, visagie door Nadine Rensenbrink

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5Afbeelding

6Afbeelding

7Afbeelding
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Hoi Piar,

Hier kijk ik graag naar!
Bij foto 1. vind ik de spiegeling in de tegel erg leuk om te zien.
Foto 2. mooi portret
Foto 3-4: doen mij persoonlijk wat minder, maar de setting van het licht vind ik heel knap (ooit ...ooit...ooit)
Foto 5-6: komt ze mooi in uit met haar pose op 6 die echt kracht zelfvertrouwen uitstraalt
en foto 7: straatlt 6 kracht en zelfvertrouwen uit dan is deze foto het omgekeerde. Knap geposeerd en heel mooie uitsnede, precies goed.

Gr.
Erik
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Ik zit met be- en verwondering te kijken naar foto 4 en vooral 3.
De verhoudingen van flitslicht en natuurlijk licht zijn volmaakt, afgezien van een verschilletje in witbalans. Hoe hebbie dat voor elkaar gekregen? :D In je Exif is al te zien dat je de foto genomen hebt op F8 bij 1/100e (100 ISO) Bij die settings moet ik met m'n Canon 350 bijna recht in de zon fotograferen om nog een beetje correct te belichten. In foto 3 lijkt het zonlicht op het behang zelfs wel een beetje overbelicht (glimmen). De schaduwen van je flitser zijn ook niet te zien. Is dat omdat ze wegvallen achter het model (ringlfitser) of worden die schaduwen zelfs overpowered door het zonlicht?
Ik hoop dat je hier een antwoord op wilt geven, ik ben razend benieuwd namelijk.
Als je denkt: " ja, duhh, ik verdien m'n geld met het geven van workshops, dus je meldt je maar aan" kan ik me dat ook wel voorstellen natuurlijk.
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
piar-fotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 533
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2007 16:54
WoonplaatsCOLON Bleiswijk
CONTACTCOLON

MartinPhili schreefCOLONIk zit met be- en verwondering te kijken naar foto 4 en vooral 3.
De verhoudingen van flitslicht en natuurlijk licht zijn volmaakt, afgezien van een verschilletje in witbalans. Hoe hebbie dat voor elkaar gekregen? :D In je Exif is al te zien dat je de foto genomen hebt op F8 bij 1/100e (100 ISO) Bij die settings moet ik met m'n Canon 350 bijna recht in de zon fotograferen om nog een beetje correct te belichten. In foto 3 lijkt het zonlicht op het behang zelfs wel een beetje overbelicht (glimmen). De schaduwen van je flitser zijn ook niet te zien. Is dat omdat ze wegvallen achter het model (ringlfitser) of worden die schaduwen zelfs overpowered door het zonlicht?
Ik hoop dat je hier een antwoord op wilt geven, ik ben razend benieuwd namelijk.
Als je denkt: " ja, duhh, ik verdien m'n geld met het geven van workshops, dus je meldt je maar aan" kan ik me dat ook wel voorstellen natuurlijk.
Martin
hoi martin

nee hoor ik ben geen commerciele denker, misschien wel mijn makke. Ik hoef er ook niet van te leven, dat scheelt... JE mag alles vragen en als ik tijd heb zal ik altijd antwoorden. Jij zeker want je neemt altijd even de moeite om op mijn werk te reageren. Mijn waardering en dank daarvoor.
Ik heb daglicht gesuggereerd, maar het is flitslicht door een gobo. Daarom kan ik het zo goed op elkaar afstemmen. Van voren komt dan flitslicht via een honingraat op het gezicht van het model om haar gezicht n beeld te houden. Overigens heb ik in foto 4 expres een beeldgrapje laten zitten...open hem maar eens in photoshop en maak hem maar eens veel lichter. Er zal je veel duidelijk worden over de opstelling...
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Een gobo, dat verklaart veel inderdaad ja :D Dat is leuke info.
Dus wat ik aanzag voor een witbalansverschil tussen de twee soorten licht is eigenlijk gewoon de huidskleur van het model?
Leuk dat je een honingraatje als hoofdlicht hebt gebruikt, zoiets staat niet bepaald in "de boekjes" :) Zelf doe ik het ook graag.
En dat ik reageer op jouw foto's is gewoon omdat ik vind dat jij op een hele fijne manier met je licht om gaat. Altijd heel inspirerend.
Nog een laatste vraagje dan: foto 4: Gamma? :wink:
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
Helmpie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 566
GeregistreerdCOLON 08 Nov 2006 20:07
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Wat een erg mooie serie. Zeker die met dat gemaakte daglicht. Ik heb foto 4 even geopend in PS en ik vind het grappig om die verf emmer te zien als je hem lichter maakt. Ik vind het knap hoe je licht onder controle hebt. En dan een model die erg mooi poseert.

Groeten,

Henno
Henno

www.immagini-reali.nl
Gebruikers-avatar
Greenmanalishi
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 28 Okt 2006 08:26
WoonplaatsCOLON Delft

Een hele mooie serie Peter!!
Wat ik nog graag zou willen weten is hoe je bij foto 5 en 6 het witte achtergronddoek laat overlopen in de beetje spiegelende vloer.

Bedankt nog voor de leuke rondleiding gisteren. Ik ben degene wiens gezicht je even niet meer bekend voorkwam, en die op jouw beginnersworkshop in december met Anneliese was geweest.

Groetjes,
Rob Nennie
Arnoud
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 708
GeregistreerdCOLON 25 Jun 2006 18:19
CONTACTCOLON

Ha ha Peter, ik had er al wat gezien natuurlijk.
Nu niet tegen mij zeggen: ruim de rommel eens achter je op!!!!!
Want ja, er lag ook nog een kwast, rollen enzovoorts........ :D
Gelukkig zie je die niet, en was ik net om het bochtje bezig. Ik zie toch liever Nadine dan mijzelf op de foto, whahahahaha

Groet,
Arnoud
www.vanderwal-fotografie.nl
piar-fotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 533
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2007 16:54
WoonplaatsCOLON Bleiswijk
CONTACTCOLON

MartinPhili schreefCOLONEen gobo, dat verklaart veel inderdaad ja :D Dat is leuke info.
Dus wat ik aanzag voor een witbalansverschil tussen de twee soorten licht is eigenlijk gewoon de huidskleur van het model?
Leuk dat je een honingraatje als hoofdlicht hebt gebruikt, zoiets staat niet bepaald in "de boekjes" :) Zelf doe ik het ook graag.
En dat ik reageer op jouw foto's is gewoon omdat ik vind dat jij op een hele fijne manier met je licht om gaat. Altijd heel inspirerend.
Nog een laatste vraagje dan: foto 4: Gamma? :wink:
Martin
gamma, praxis, Haitsma, Megamat...welke zaak ben ik de afgelopen 7 maanden geen vaste klant...Er kunnen er daar meerdere een flinke vakantie gaan houden...
Er zit idd geen witbalans verschil in het licht, beiden waren zonder filter
piar-fotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 533
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2007 16:54
WoonplaatsCOLON Bleiswijk
CONTACTCOLON

Greenmanalishi schreefCOLONEen hele mooie serie Peter!!
Wat ik nog graag zou willen weten is hoe je bij foto 5 en 6 het witte achtergronddoek laat overlopen in de beetje spiegelende vloer.

Bedankt nog voor de leuke rondleiding gisteren. Ik ben degene wiens gezicht je even niet meer bekend voorkwam, en die op jouw beginnersworkshop in december met Anneliese was geweest.

Groetjes,
Rob Nennie
Ja je gezicht was bekend... maar er een naam en een workshop aan hangen is na een kleine duizend deelnemers en bijna 250 workshops wat lastiger...
Die vloer was best lastig..bij een deel heb ik dat gewoon uit laten bijten door er flink licht op te zetten van 2 kanten. De naad tussen muur en middengrijze vloer flits je dan compleet weg, de grijze vloer wordt zelfs wit. Je hebt gisteren zelf kunnen zien hoe donkergrijs die eigenlijk is en er lag verder niets op die vloer bij deze opnamen. Maar...ik verloor ook wel erg veel contrast bij deze manier van werken. Bij sommige opnamen heb ik het contrast in photoshop weer hersteld, later ben ik het licht van achteren gaan temperen en heb ik de toen zichtbaar wordende naad in photoshop weggewerkt. Technisch gezien gaf dat laatste het beste resultaat.

peter
piar-fotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 533
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2007 16:54
WoonplaatsCOLON Bleiswijk
CONTACTCOLON

Greenmanalishi schreefCOLONEen hele mooie serie Peter!!
Wat ik nog graag zou willen weten is hoe je bij foto 5 en 6 het witte achtergronddoek laat overlopen in de beetje spiegelende vloer.

Bedankt nog voor de leuke rondleiding gisteren. Ik ben degene wiens gezicht je even niet meer bekend voorkwam, en die op jouw beginnersworkshop in december met Anneliese was geweest.

Groetjes,
Rob Nennie
oh ja en om de volgende vraag vast te beantwoorden... waarom dan de witte achtergrondrol niet doorgetrokken. Is de naad ook weg tenslotte...
ik wilde perse die spiegeling hebben. Dan kan ikop de witte achtergrond wel persplex leggen, maar dan heb je een resultaat wat je vaker bij anderen ook ziet. Nu zit er een werkje in de vloer die hem wat aparter maakt en bij een persplexplaat heb je ook altijd nawerk in photoshop...
Gebruikers-avatar
Greenmanalishi
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 28 Okt 2006 08:26
WoonplaatsCOLON Delft

piar-fotografie schreefCOLON
Die vloer was best lastig..bij een deel heb ik dat gewoon uit laten bijten door er flink licht op te zetten van 2 kanten. De naad tussen muur en middengrijze vloer flits je dan compleet weg, de grijze vloer wordt zelfs wit. Je hebt gisteren zelf kunnen zien hoe donkergrijs die eigenlijk is en er lag verder niets op die vloer bij deze opnamen. Maar...ik verloor ook wel erg veel contrast bij deze manier van werken. Bij sommige opnamen heb ik het contrast in photoshop weer hersteld, later ben ik het licht van achteren gaan temperen en heb ik de toen zichtbaar wordende naad in photoshop weggewerkt. Technisch gezien gaf dat laatste het beste resultaat.

peter
Aha, bedankt voor de uitleg. :)
Gebruikers-avatar
RenateG
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3032
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2005 00:20
WoonplaatsCOLON Zaanstad
CONTACTCOLON

op #1 zie ik haar gezicht spiegelen in de tegels? gaaf!!!

mooie serie zeg, complimenten

1 opmerking: beter behangen, ik zie de naden :wink:
[color=green][b]groetjes Renate[/b]
[size=67][i]*Canon 30D - EFS 18-55mm - EF 24-105/4,0 L IS USM - EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM - EF 50/1.8 ll -Speedlite 580EX - Falcon Eyes 6102 statief - Elinchrom D-Lite Flitsset* [/i][/color][/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar