nieuws: concert fotografie: Rockin'Park Nijmegen

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
freddievtb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 167
GeregistreerdCOLON 10 Apr 2008 17:18
WoonplaatsCOLON Zwolle
CONTACTCOLON

een stukje geciteerd over dit festival (bron: www.nu.nl)

"Waardering was er niet van de fotografen, die van iedere artiest tijdens de eerste drie nummers vlak voor het podium foto's mochten maken. Dat was bij geen enkele band een probleem, maar voor Anouk moest iedere fotograaf een contract tekenen. Haar management wilde alle foto's zien voor publicatie, iets wat de fotografen 'geen doen' vonden.

Het ging hen te ver om tientallen foto's ter goedkeuring voor te leggen. De meeste fotografen besloten bij de eerste noten van Anouk uit protest demonstratief weg te lopen, zonder een enkele plaat te schieten. Zeker vijftien fotografen keerden haar de rug toe en verdwenen, zo'n vier fotografen achterlatend"

ZOT....
Canon: 40D, 18-55mm F3.5-F5.6 & 50mm F1.8, 430 EX flitser & BG-E2N Grip. Sigma: 70-300mm F4-F5.6 non-apo & 24-70mm F2.8, draadloze remote, Benro MP-98 monopod, Velbon QHD-51Q balhoofd, broer Konijn schoudertas
http://www.fredfoto.nl
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Terecht.

De eerste drie nummers is een deal waarbij iedereen wat compromissen moet maken, fotograaf, publiek en artiest. Het is immers niet lekker zingen met al die fotografen voor je neus. Het is als publiek ook wat minder met al die fotografen en als fotograaf heb je de tijd.

Anouk en haar management maken het wel vaker te bont.
Welke fotograaf is er gebaat bij een foto waar anouk heel duf uit haar ogen kijkt als ze ze net dichtdoet? Niemand toch.
Ik zou ook niet getekend hebben en gewoon gezegd hebben dat Anouk en of haar management niet zo arrogant moeten doen en wel afhankelijk zijn van o.a. die fotografen.

Had ze de mobieltjes in het publiek ook verboden?
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
freddievtb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 167
GeregistreerdCOLON 10 Apr 2008 17:18
WoonplaatsCOLON Zwolle
CONTACTCOLON

idd, een duffe foto zou ik als fotograaf wissen, je wilt toch alleen de beste foto's houden en evt. laten publiceren :)

Dus waar Anouk nou bang voor is... tis toch ook promotie voor je als artiest als je foto in de krant komt. En een duffe foto hoef je niet bang voor te zijn want die wordt toch ongeschikt gevonden voor publicatie.

Lenny Kravitz vind het toch ook geen probleem. En die is toch een stuk groter artiest dan Anouk... :)
Canon: 40D, 18-55mm F3.5-F5.6 & 50mm F1.8, 430 EX flitser & BG-E2N Grip. Sigma: 70-300mm F4-F5.6 non-apo & 24-70mm F2.8, draadloze remote, Benro MP-98 monopod, Velbon QHD-51Q balhoofd, broer Konijn schoudertas
http://www.fredfoto.nl
fotobieck
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2008 19:53
WoonplaatsCOLON Lochem
CONTACTCOLON

ik vind het sowieso een belachelijk iets... alleen tijdens de eerste drie nummers fotograferen. Geen enkele artiest geeft zich helemaal in de eerste drie nummers... doe dan de LAATSTE drie!

Bovendien... is het echt zo erg om in lenzen van echte fotografen te kijken, die NIET flitsen... in tegenstelling tot de talloze compactcamera's in het publiek die dat wel doen? En dan die talloze mobieltjes....waarmee concerten zelfs voor YouTube gefilmd worden... is DAT dan zo leuk voor de artiesten om naar te kijken?

Ik ga in ieder geval never meer naar concerten om foto's te maken van over het paard getilde artiesten..die je WEL weten te vinden als ze weer een nieuwe CD uit hebben...dan willen ze allemaal ineens wel op de foto....
niet storen, ik ben al gestoord genoeg.....
Gebruikers-avatar
freddievtb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 167
GeregistreerdCOLON 10 Apr 2008 17:18
WoonplaatsCOLON Zwolle
CONTACTCOLON

ik heb 5 mei van 13 uur tot half 12 in de avond vooraan gestaan bij het grote podium hier in Zwolle. Denk dat ik meer mooie platen heb geschoten dan de fotografen die met perskaart voor het podium mochten! En die moesten na 3 nr's al weg zoals standaard is.
Vaak wisselen artiesten van kleding, of een jas gaat uit oid. Dus krijg je weer andere foto's, en idd zitten ze pas na een aantal nr's echt in hun optreden. PLUS dat je meer kans hebt op het schieten van een mooie pose als je een kompleet optreden kan fotograferen :)
Oja, ik had een voordeel, de HOEK naar het podium toe was niet zo groot, het podium was hoog , dus als je er vlak voor staat krijg je van die rare omhoog gerichte foto's.
Was wel een hele zit, pfff, maar goed, heb wel prima platen gemaakt, ondanks mijn niet al te beste lens (een Sigma 70-300 non-apo, goedkoop 2e hands ding die ik gebruik tot ik een betere ga kopen).
Canon: 40D, 18-55mm F3.5-F5.6 & 50mm F1.8, 430 EX flitser & BG-E2N Grip. Sigma: 70-300mm F4-F5.6 non-apo & 24-70mm F2.8, draadloze remote, Benro MP-98 monopod, Velbon QHD-51Q balhoofd, broer Konijn schoudertas
http://www.fredfoto.nl
Gebruikers-avatar
sdirkx
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 624
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2007 13:25
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Was er ook, maar dan als bezoeker. Ook best vermaakt :)
[size=75]Canon 30D | 40D | 17-55 f/2.8 IS USM | 70-200 f/4 L IS USM + extender 1.4x | 430 EX | Nikon SB-26 (x4) + SB-25 | Lowepro Fastpack 350... | thuisstudio etc... [/size]
Gebruikers-avatar
freddievtb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 167
GeregistreerdCOLON 10 Apr 2008 17:18
WoonplaatsCOLON Zwolle
CONTACTCOLON

ik was ook bezoeker, stond 1e rij achter het hek :)
Canon: 40D, 18-55mm F3.5-F5.6 & 50mm F1.8, 430 EX flitser & BG-E2N Grip. Sigma: 70-300mm F4-F5.6 non-apo & 24-70mm F2.8, draadloze remote, Benro MP-98 monopod, Velbon QHD-51Q balhoofd, broer Konijn schoudertas
http://www.fredfoto.nl
Gebruikers-avatar
sdirkx
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 624
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2007 13:25
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Maar niet met de 40D dan neem ik aan. Die (dSLR's) waren verboden namelijk.
[size=75]Canon 30D | 40D | 17-55 f/2.8 IS USM | 70-200 f/4 L IS USM + extender 1.4x | 430 EX | Nikon SB-26 (x4) + SB-25 | Lowepro Fastpack 350... | thuisstudio etc... [/size]
Gebruikers-avatar
freddievtb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 167
GeregistreerdCOLON 10 Apr 2008 17:18
WoonplaatsCOLON Zwolle
CONTACTCOLON

verboden? nee hoor! Ik heb alles met de 40D gefotografeerd!
Canon: 40D, 18-55mm F3.5-F5.6 & 50mm F1.8, 430 EX flitser & BG-E2N Grip. Sigma: 70-300mm F4-F5.6 non-apo & 24-70mm F2.8, draadloze remote, Benro MP-98 monopod, Velbon QHD-51Q balhoofd, broer Konijn schoudertas
http://www.fredfoto.nl
Michaeldw

freddievtb schreefCOLONverboden? nee hoor! Ik heb alles met de 40D gefotografeerd!
Je hebt het nu toch over Zwolle?
Bij Rockin Park was een 'camera met verwisselbare lenzen' wel degelijk verboden!

Ik stond trouwens ook bij de 1e rij achter het hek :)
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Vanochtend was ze (anouk) nog even op de radio bij 3FM, om eerst te zeggen dat ze er totaal niet mee zat, dat er genoeg foto's van haar waren en dat dezelfde fotografen het vorige concert van haar niet moeilijk deden. Even later zij ze dat ze het wel jammer vond, omdat haar haar zo leuk zat. En dat binnen 2 minuten :lol:

Over enkel de eerste 3 nummers: er zijn shows waar het niet verantwoord is om het gehele optreden vooraan te staan.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar