De Leemputten, vroege avondwandeling

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Michaeldw

Vanavond net voor zonsondergang even lekker op pad geweest en een klein wandelingetje gemaakt bij natuurgebied De Leemputten, niet ver bij mij uit de buurt.

Omdat ik nog niet eerder natuurfoto's heb geplaatst en niet alle foto's showcasewaardig vind, doe ik ze in de testcase. Echter wil ik aub wel graag 'showcase commentaar'!

Hieronder de resultaten:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. Onderweg naar huis, werd ik hier nog op getrakteerd. Helaas begon het al behoorlijk donker te worden, waardoor ik helaas genoodzaakt was iso1600 te gebruiken. :(
Afbeelding

6.
Afbeelding

Graag jullie reacties!

Groeten,
Michael
Gebruikers-avatar
BraCom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2876
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2006 15:27
WoonplaatsCOLON Dirksland
CONTACTCOLON

Foto 1 en 2 mooi gezien en vast gelegd.
Foto 3 lekkere sfeerplaat, water lijkt wel van goud!
Foto 4 zegt mij niet zo veel, vreemd effect in het riet wat ik persoonlijk niet mooi vind.
Foto 5 en 6 veel bos en een heel klein reetje :wink: crop is al wat beter maar nog steeds veel achtergrond en weinig ree.
M.vr.gr.[b]Bram[/b] .....[url=http://www.bracom.nl/][Mijn foto album ][/url]..... [url=http://www.bracom.nl/about.html][camera en lens info][/url].....
Gebruikers-avatar
CanonJacky
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 89
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2007 18:43

Foto 1 is mooi (jammer dat hij/zij niet net een kwart gedraaid stond, zodat je de foto meer van voren kon nemen)
Foto 2 vind ik mooier omdat je nog net even dat koppie meekrijgt.
Foto 3 is werkelijk waar prachtig - wat een heerlijke sfeer zit er in deze foto. Mooie kleur en prachtig die kringen in het water.
Foto 4 Tsja de rietpluimen komen wel mooi over (als goud) maar voor de rest doet de foto mij niet veel
Foto 5 & 6 zijn leuk, maar mijns inziens zit er aardig wat ruis in.

Foto 3 is echt een TOPFOTO!
Gebruikers-avatar
Jan Kunst
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 345
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2006 12:55
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Heel mooie foto's !
Foto 1 tm 4 vind ik de mooisten met als fovoriet foto 3.

ad 1: mooie sfeer foto. De lichte bovenrand leidt een beetje af. Zelf zou ik deze rand gecropt hebben tot de bovenkant van de boom aan de rechter kant

ad 2: heel mooi . Toch is er iets in deze foto wat ik graag anders zou willen.
Aan de onder kant zou ik het onscherpe gras wegcroppen . Aan de bovenkant loopt een donkere horizontale band en die ontsiert de foto naar mijn smaak een beetje. Wegcroppen zou natuurlijk kunnen maar dan wordt de compositie in mijn ogen weer minder (vooral als aan de onderkant het onscherpe gras al is weggecropt). Moeilijk probleem......

ad 3: dit is mijn favoriet. Erg mooi dat gouden licht. De meerkoet zit (vertikaal gezien) wel erg in het midden. Misschien zou er aan de onderkant van de foto een klein stukje afgehaald kunnen worden.
Naar mijn smaak zou er aan de linkerkant ook een stukje af mogen ( bijvoorbeeld tot net rechts van de lichte band in de golfkring)

ad 4: vind ik ook een prachtige foto, maar net ietsje minder dan 3.
Ook hier weer dat mooie gouden licht.

ad 5 en 6: Ook mooi . De zichtbare ruis stoort mij niet . Wat mij wel een beetje stoort in beide foto's is de lichte bovenkant.
Naar mijn smaak zou die in beide foto's weggecropt kunnen worden.

Vr. gr.
Jan
Eén plaatje zegt meer dan duizend woorden.
Michaeldw

Hallo en bedankt voor jullie reacties!

BraCom en CanonJacky: over foto 4 zat ik ook te twijfelen, de lichtinval en de kleur op deze foto vind ik erg mooi, aan de andere kant zegt het onderwerp inderdaad niet zoveel. Ik bestempel deze foto wel gewoon als iets 'abstracter' dan de rest ;)

5 en 6 zijn inderdaad niet technisch hoogstaande plaatjes, het ging mij in dit geval meer om 'het moment'. Helaas had ik niet genoeg mm's om de ree beeldvullen te krijgen (daar had je in dit geval toch minimaal 500mm voor nodig).

Jan Kunst: Het croppen bij foto 2 zou inderdaad iets krapper kunnen, zodat de sloot, en de afrastering erafvallen. Misschien cloon ik het wel weg, want de ruimte die ontstaat rondom het onderwerp staat mij wel aan. Hetzelfde geldt voor foto 1, wanneer ik deze tot de boom aan de rechterkant crop, ontstaat er automatisch minder kijkruimte aan de linkerkant en dat is juist de kant waar het onderwerp naar 'kijkt'.

Bij foto 5 ben ik het niet helemaal met je eens voor wat betreft het croppen. De foto is voor mij nu horizontaal goed opgedeeld in derden, dit vervalt wanneer ik de lucht wegcrop. Maar zo zie je weer: smaken verschillen, en dat is maar goed ook!! :)

Hartelijk dank voor jullie reacties!!

Mochten er nog meer mensen willen reageren, graag....
Robert Wagter
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2007 21:37
WoonplaatsCOLON Nijega, Friesland

Wat een heerlijke foto, nr. 1. Nr. 2 ook wel trouwens.
Vooral (bij 1) dat de voorgrond onscherp is, dan het scherpe deel en dan weer onscherp. Als de voorgrond en de zwaan scherp waren geweest was ie een stuk minder volgens mij.

Groeten,
Robert
Canon EOS400D/kitlens/50 mm 1.8/Sigma 70-300 mm APO Macro DG
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar